بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» جهانگردی » دبی » اسکای دایو دبی،تفریحی هیجان انگیز و به یاد ماندنی از سفر به دبی
3 3
دبی

اسکای دایو دبی،تفریحی هیجان انگیز و به یاد ماندنی از سفر به دبی

۲۳ آذر ۱۴۰۱ 18۰1,986

اسکای دایو دبی یکی از جاذبه های پر آدرنالین این شهر اسرارآمیز و از بهترین تفریحات دبی است که احساسات آدمی را بر فراز خط افق به پرواز در می آورد. دوست دارید کمی بین زمین و آسمان رها شوید و وسعت فضای اطراف مانند مناظر دلنشین پالم، برج العرب و صحرای دبی را بر بلندای آسمان تجربه کنید، با ما همراه باشید تا همه آنچه که باید درباره اسکای دایو در تور دبی بدانید را با شما به اشتراک بگذاریم.

تاریخچه اسکای دایو دبی

چتر بازی  سقوط آزاد یا اسکای دایوینگ به این دلیل که باید در فضایی اجرا شود که به اندازه کافی باز و گسترده باشد، روزهای آفتابی طولانی داشته باشد و امکان فراهم کردن سوخت هواپیما در آن وجود داشته باشد، دبی را واجد شرایط احداث این مجموعه کرده است. به همین دلیل،  اسکای دایو دبی در سال ۲۰۱۰ در این شهر تاسیس شد.

معرفی اسکای دایو دبی

اسکای دایو دبی یکی از مکان های برتر چتر بازی دنیا به حساب می آید که زیر نظر مدرسه USPA  امریکا قرار دارد. این مجموعه علاوه بر چتر بازی، تور ژیرو کوپتر را برای افرادی که هیجان را دوست دارند. اما، از اسکای دایوینگ واهمه دارند فراهم می کند.

بنر هتل های دبی بلاگ برای موبایل

این تفریح بسیار دل انگیز و پر هیجان، یعنی اسکای دایوینگ، در دو منطقه به نام های دراپ زون صحرا (Desert DZ) و دراپ زون پالم (Palm DZ) و به دو حالت انفرادی (Solo) و همراه با مربی (Tandem) قابل انجام است. هر کدام از این مناطق شرایط مختلفی برای پرواز مهیا می کند که در ادامه آن ها را  به همراه شرایط پرواز بررسی خواهیم کرد.

اسکای دایو دبی

اسکای دایو منطقه پرواز یا دراپ زون صحرا (Desert DZ)

منطقه دراپ زون صحرا در ۳۵ کیلومتری دبی  در مسیر بزرگراه دبی به العین قرار گرفته است. اگر دوست دارید سقوط آزاد با سرعت ۱۲۰ مایل در ساعت را تجربه کنید، باید این سکوی پرتاب یعنی منطقه دراپ زون صحرا را انتخاب کنید. تنها در این منطقه، می توانید آموزش های لازم برای اسکای دایوینگ چه به صورت حرفه ای و چه به صورت آماتور یا تازه کار را ببینید.

اسکای دایو در منطقه دراپ زون پالم (Palm DZ)

در منطقه دراپ زون پالم، بالاتر از بلندترین برج دبی اوج بگیرید، خنکای باد بر پوست خود را لمس کنید و از تماشای جزیره پالم، برج العرب و صحرای دبی در زیر پاهای خود لذت ببرید. در این منطقه از ارتفاع ۱۳۰۰۰ فوتی می توانید در آسمان پرواز کنید و گنجینه ای از خاطرات خوش را در ذهن خود ثبت کنید.

تلالو تابش طلایی خورشید بر بلندای برج ها را تجربه کنید، در لحظه در آغوش گرفتن ساحل جمیرا توسط اقیانوس، آرام شده و در جادوی افق محو شوید. مدت زمان سقوط شما تنها ۶۰ ثانیه است. از سقوط آزاد تا لحظه فرود بین ۵ تا ۷ دقیقه زمان می برد. در مجموع، از لحظه شروع تا لحظه پایان، حدود ۲۰ دقیقه است. از این زمان طلایی بیشترین لذت را ببرید.

در دارپ زون پالم، شما می توانید علاوه بر اسکای دایوینگ، تور ۲۰ دقیقه ای مقدماتی با ژیروکوپتر امتحان کنید. این هواپیمای دو نفره بر فراز جاذبه های معروف دبی از جمله برج العرب، نخل جمیرا، نخل آتلانتیس، جزایر جهانی و بزرگترین چرخ و فلک دنیا یعنی عین دبی پرواز می کند.

اسکای دایوینگ انفرادی (Experienced Skydiving)

به عنوان بازدید کننده که قرار است اسکای دایو دبی را تجربه کنید، می توانید یکی از دو روش چتر بازی تک نفره یا همراه با مربی را انتخاب کنید. در چتر بازی انفرادی باید گواهی نامه اسکای دایوینگ USPA D-licence یا مدرک معادل آن، با حداقل تجربه ۱۰۰۰ پرش را داشته باشید تا بتوانید به تنهایی سقوط آزاد را تجربه کنید.

یا باید ابتدا در دوره آموزشی که در مدرسه موجود در منطقه اسکای دایو در منطقه دراپ زون صحرا برگزار می شود شرکت کنید. افرادی که تجربه چتر بازی تا قبل از سال ۲۰۱۸ را داشتند، نیاز است که گواهینامه خود را به روز کنند و تجربه حداقل ۸۰۰ پرواز را در زرومه خود ثبت کرده باشند.

چتربازی در دبی

اسکای دایوینگ همراه با مربی (Tandem Skydiving)

تندم اسکای دایو یا اسکای دایوینگ به همراه مربی، یکی از سریع ترین و محبوب ترین نوع اسکای دایو در دبی است. در این روش، شما به یک مهار کننده متصل می شوید و مربی شما را تا لحظه رسیدن به زمین همراهی می کند.

قبل از پرواز، مربی اطلاعات لازم را به شما می دهد، صندلی و کلیه تجهیزات شما را چک می کند. هنگامی که به ارتفاع پرش برسید، شما به مربی متصل شده و به همراه فیلمبردار از هواپیما به بیرون می پرید تا سقوط آزاد را تجربه کنید و فیلمبردار از این لحظه های هیجان انگیز عکس و فیلم تهیه می کند. به ارتفاع ۵۵۰۰ فوتی که برسید، چتر باز می شود و بعد از ۵ دقیقه به آرامی فرود خواهید آمد. حدود ۴۵ دقیقه بعد از فرود، می توانید عکس ها و فیلم های خود را از فروشگاه مرکزی که در این منطقه واقع شده است، دریافت کنید.

اسکای دایو دبی کجاست؟

همانطور که در بالا اشاره شد، اسکای دایو دبی در دو منطقه اجرا می شود. آدرس دقیق و نحوه دسترسی به این مکان را در ادامه معرفی خواهیم کرد. دراپ زون صحرا ۳۵ کیلومتری دبی واقع شده است، در حالی که دراپ زون پالم در داخل دوبی است. برای رسیدن به دراپ زون پالم می توانید با اتوبوس شهری هم به این مکان سفر کنید. البته، از طریق مترو خط قرمز هم می توانید به این مجموعه بروید. باید به ایستگاه مترو Sobha Realty بروید. سپس، بقیه مسیر را پیاده بروید که حدود ۲۵ دقیقه زمان می برد.

آدرس دراپ زون پالم، اسکای دایوینگ دبی: خیابان السیاحی، مینا سیاحی

آدرس دراپ زون صحرا: ۳۵ کیلومتری دبی، در E66 جاده العین دبی، نزدیک مرقام

آدرس وب سایت: www.skydivedubai.ae

اسکای دایو دبی

اطلاعات بازدید از اسکای دایوینگ دبی

برای حضور در مجموعه اسکای دایو دبی بهتر است از قبل، از ساعت حضور و زمان تعطیل شدن مجموعه مطلع باشید تا بتوانید برنامه ریزی درستی برای استفاده کامل از وقت خود داشته باشید. برای تهیه بلیط زون پالم، باید از یک ماه قبل رزرو کنید. این زون به دلیل نزدیک بودن به شهر محبوبیت بیشتری دارد و به همین دلیل، شلوغ است. برای پرداخت هزینه ها هم می توانید از درهم امارات، کارت دبیت، مستر کارت، ویزا کارت یا کردیت کارت American Express یا Union Pay کارت استفاده کنید.

ساعات بازدید از اسکای دایوینگ دبی

در کنار بررسی و آگاهی از ساعت بازدید، اینکه بدایند چه فصلی از سال بهترین زمان بازدید از این مجموعه است نیز کمک می کند تا سفری دل انگیز تر را سپری کنید. بهترین زمان برای استفاده از اسکای دایو دبی از ماه آوریل تا اکتبر است که هوا دلپذیر است و خنکای روز بسیار ملموس است. چرا که در ماه نوامبر تا مارچ زمستان است و زمان باران های موسمی است که باعث می شود، مجبور شوید روز یا ساعت پروزاتان را کاملا لغو کنید یا آن را به تاخیر بیاندازید.

ساعات بازدید از منطقه دراپ زون پالم

این مجموعه در دراپ زون پالم دبی، در طول هفته باز است. اما، ساعات فعالیت آن در طول سال متفاوت است.

  • ماه ژانویه تا ماه می (اواسط دی ماه تا اردیبهشت ماه ): از ساعت ۱۰ صبح تا غروب آفتاب
  • ماه ژوئن (خرداد تا اوایل تیر): از ۹ صبح تا غروب آفتاب
  • جولای تا آگوست (تیر تا مرداد): از ۵ صبح تا ۱۲ شب باز است. روزهای چهارشنبه در این ماه تعطیل است.
  • ماه سپتامبر(شهریور ماه تا اوایل مهر): از ساعت ۹ صبح تا غروب آفتاب
  • ماه اکتبر تا دسامبر ( اوایل مهر تا اوایل دی ماه): از ساعت ۱۰ صبح تا غروب آفتاب

شماره تماس دراپ زون پالم: ۰۰۹۷۱۴۳۳۷۸۸۸۸

ساعات بازدید از دراپ زون صحرا

این منطقه از یکشنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ صبح باز است و اولین پرواز را در ساعت ۹ صبح انجام می دهد. اما، DZ صحرا در روز های دوشنبه و سه شنبه هر هفته تعطیل است.

علاوه بر آن، این منطقه در روزهای دوشنبه، ۲۶ دسامبر و ۲۷ دسامبر و یکشنبه، ۱ ژانویه تعطیل است. اما، از روز چهارشنبه، ۲۸ دسامبر تا شنبه، ۳۱ دسامبر باز خواهد بود.

شماره تماس دراپ زون صحرا: ۰۰۹۷۱۴۸۳۲۸۰۸۰

چتر بازی در زون صحرا

قیمت و خرید بلیط اسکای دایو دبی

طبق هزینه های اعلام شده در وب سایت رسمی این مجموعه که لینک آن نیز گذاشته شده، هزینه استفاده از اسکای دایو دبی با توجه به چند فاکتور دسته بندی می شود. به طور مثال، هزینه انتخاب پرش انفرادی با پرش به همراه مربی متفاوت است. یا اینکه چه منطقه ای را برای پرواز انتخاب می کنید نیز هزینه های متفاوتی را در بر می گیرد. یعنی هزینه دراپ زون صحرا با هزینه دراپ زون پالم متفاوت است. در نهایت قیمت پرواز با توجه به پکی که انتخاب می کنید نیز متغیر است. در مجموع این سه عامل بر قیمت تاثیر می گذارند. برای خرید بلیط اسکای دایوینگ دبی با بهترین قیمت در کنار شما هستیم.

هزینه پک های انفرادی از دراپ زون پالم (Experienced Skydivers)

  • پرش از ارتفاع کامل، ۱۴۰ درهم (از ارتفاع ۱۳۰۰۰ پا)
  • پرش Hop And Pop، پریدن از هواپیما و باز کردن فوری چتر نجات، ۱۱۰ درهم (از ارتفاع ۵۰۰۰ پا)
  • اسکای دایو تحت نظارت مربی رسمی، ۴۲۰ درهم
  • هزینه فیلمبرداری از محیط بیرون و خدمات مختلف، ۴۲۰ درهم
  • چتربازی با خدمات Rigging Loft، ۳۰۰ درهم
  • هزینه اجاره تجهیزات به ازای هر بار اسکای دایو، ۷۵ درهم

هزینه پک های اسکای دایو دبی با مربی از دراپ زون پالم (Tandem Skydive)

  • پک Tandem Skydive به همراه بیمه پزشکی: ۲۲۹۹ درهم
  • پک Tandem Skydive به همراه بیمه پزشکی و عکاسی و فیلمبرداری، ۲۵۹۹ درهم
  • ریلز یک دقیقه ای اینستاگرام، ۱۰۰ درهم
  • سلفی و سایر خدمات، ۲۵۰ درهم
  • ووشر هدیه اسکای دایو دبی با مربی، بیمه پزشکی، عکاسی و فیلمبرداری: ۲۵۹۹ درهم

هزینه پک های انفرادی از دراپ زون صحرا (Experienced Sydivers)

  • بلیط برای یک پرش، ۱۲۰ درهم
  • پکیجی شامل ۱۰ بلیط، ۱۱۵۰ درهم
  • پکیجی شامل ۲۵ بلیط، ۲۷۵۰ درهم
  • پرش Hop And Pop، پریدن از هواپیما و باز کردن فوری چتر نجات، ۱۰۰ درهم (پرش از ارتفاع ۳۵۰۰ یا ۵۵۰۰ پا)
  • پرش مجدد، ۴۰۰ درهم
  • چتر بازی تحت نظارت مربی رسمی، ۴۰۰ درهم
  • هزینه روزانه مربی، ۱۲۰۰ درهم
  • تهیه بلیط روزانه برای مربی، ۴۰۰ درهم
  • هزینه اجاره تجهیزات برای هر پرش، ۷۵ درهم
  • هزینه تهیه پک، ۳۵ درهم
  • هزینه اجاره ارتفاع سنج و کلاه ایمنی، هر کدام ۴۰ درهم و هزینه اجاره لباس مخصوص، ۲۰ درهم

هزینه پک های اسکای دایو دبی با مربی از دراپ زون صحرا (Tandem Skydive)

  • پک Tandem Skydive به همراه بیمه پزشکی، ۱۸۹۹ درهم
  • Tandem Skydive به همراه بیمه پزشکی و عکاسی و فیلمبرداری، ۲۱۹۹ درهم
  • ریلز یک دقیقه ای اینستاگرام، ۱۰۰ درهم
  • سلفی و خدمات اضافه، ۲۵۰ درهم

هزینه پرواز با ژیروکوپتر در دراپ زون پالم

اگر دوست دارید در ارتفاعی پایین تر با یک هواپیمای دو نفره پرواز را تجربه کنید، پیشنهاد می شود از خدمات ژیروکوپتر موجود در دراپ زون پالم استفاده کنید. این هواپیما در ارتفاع ۱۵۰۰ فوتی از سطح زمین پرواز می کند و این پرواز ۲۰ دقیقه زمان می برد. هزینه پرواز با ژیروکوپتر برای ۲۰ دقیقه پرواز در دراپ زون پالم، معادل ۱۱۹۹ درهم خواهد بود.

  • محدوده سنی برای استفاده از ژیروکوپتر ۱۷ سال به بالا است.
  • وزن مناسب برای پرواز تا ۱۵۰ کیلوگرم است. اما، این مقدار با توجه به وضعیت آب و هوا ممکن است به نهایتا، ۱۰۰ کیلوگرم کاهش پیدا کند.

آدرس وب سایت: gyro@skyhub.ae – آدرس هر یک از صفحات منبع در انتهای مطلب

آدرس دراپ زون پالم، اسکای دایوینگ دبی: خیابان السیاحی، مینا سیاحی

شرایط لازم برای استفاده از اسکای دایو دبی

  • تمامی شرکت کننده ها باید پاسپورت یا کارت شناسایی معتبری که دارای عکس باشد را همراه داشته باشند.
  • تا ۲۴ ساعت قبل از پرواز، نباید غواصی کرده باشید.
  • لباس ورزشی سبک و متناسب با فصل بپوشید. از پوشیدن لباس های یقه دار بپرهیزید. چرا که هنگام پرش شما را دچار دردسر می کنند.
  • قبل از پرواز به شما عینک مخصوصی داده می شود تا از چشم شما در برابر فشار باد در ارتفاع زیاد محافظت کند. بنابراین، می توانید با خیال راحت از لنز استفاده کنید. اما، قبل از پرواز با مربی پرواز حتما چک کنید. کار از محکم کاری عیبی پیدا نمی کند!
  • حداقل سن، برای اسکای دایو همراه با مربی در دو دراپ زون صحرا و پالم، ۱۸ سال است. حداکثر سن نیز ۷۰ سال است. برای بالای ۷۰ سال، تاییدیه پزشک لازم است که سلامت جسمی فرد را تضمین کند.
  • استفاده از اسکای دایوینگ برای افرادی که نوشیدنی های الکلی یا مواد مخدر مصرف کرده باشند ممنوع است.
  • هنگامی که وارد مجموعه می شوید، ابتدا باید فرمی را هنگام ورود یا «چک این» پر کنید. این اطلاعات شامل وزن بر اساس شاخص توده بدنی (BMI) شما خواهد بود. حداکثر وزن برای استفاده از اسکای دایو دبی برای خانم ها برابر با ۹۰ کیلوگرم و این میزان برای آقایان تا ۱۰۰ کیلوگرم است.
  • خانم های باردار و افراد بیمار اجازه چتر بازی ندارند.
  • افرادی که مبتلا به بیماری صرع، آسیب جدی به سر، بیماری های مرتبط با سیستم اعصاب و روان، دیابت، افراد با فشار خون بالا، افردی که مشکلات ریوی دارند، افرادی که دست یا کتف آن‌ها شکسته باشد نمی توانند چتر بازی کنند.
  • تا ۲۴ ساعت قبل از پرواز اجازه دارید زمان پرواز را را تغییر دهید. این میزان برای گروه ها تا ۷۲ ساعت قبل از روز پرواز است. برای تنظیم تاریخ دوباره با خود مجموعه تماس بگیرید.
  • اگر دوست دارید با مربی خانم پرواز را تجربه کنید، اسکای دایو دبی این امکان را برای شما فراهم می کند تا بتوانید از مربی های خانم متبحر و حرفه ای حاضر در مجموعه درخواست همراهی کنید.

هیجان در دبی

امکانات چتر بازی دبی

  • دیدن مناظر زیبای شهر دبی از بالا
  • گرفتن فیلم و عکس
  • ایمنی بالای پرواز
  • تجربه یک روز هیجان انگیز
  • اسکای دایوینگ
  • ژیروکوپتر
  • مدرسه چتر بازی
  • وینگ سوییت

جاهای دیدنی نزدیک

از آنجایی که، زمان سفر معمولا کوتاه است، بهترین کار این است که نسبت به جاهای دیدنی که قرار است بازدید کنید اشراف کامل داشته باشید. به این طریق، بیشترین استفاده را از زمان خود خواهید کرد. در ادامه چند جای دیدنی نزدیک اسکای دایو دبی را معرفی خواهیم کرد.

هتل های نزدیک اسکای دایو

هتل های دبی که نزدیک به اسکای دایو دبی باشند در فواصل مختلفی از این مجموعه واقع شده اند. برای رزور هتل های دبی می توانید با توجه به برنامه ای که دارید اقدام کنید.

  • Address Dubai Marina
  • Marina View Hotel Apartment
  • TAMANI marina Hotel and Hotel Apartments
۵/۵ - (۴ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×