» جهانگردی » دبی » اسکی دبی بزرگترین پیست اسکی سرپوشیده جهان را با تمام امکانات بشناسید!
اسکی دبی بزرگترین پیست سرپوشیده جهان
دبی

اسکی دبی بزرگترین پیست اسکی سرپوشیده جهان را با تمام امکانات بشناسید!

۳ تیر ۱۴۰۱ 20۰2,021

در سالیان اخیر، شهر دبی پیشرفت بسیاری داشته و هر ساله عده زیادی از گردشگران برای بازدید از آن و استفاده از امکانات تفریحی تور دبی را رزرو می کنند. یکی از هیجانی ترین تفریحات دبی، اسکی دبی است که علاقمندان به اسکی و برف بازی را به سمت خود جذب می کند. پیست اسکی در دبی در سال های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ به عنوان بهترین پیست اسکی سرپوشیده در دنیا شناخته شد. در این مقاله همراه ما باشید تا به معرفی کاملی از اسکی دبی بپردازیم.

معرفی اسکی دبی

پیست اسکی دبی در شهر دبی ایالت متحده عربی قرار دارد و یکی از جذاب ترین تفریحات در دبی به حساب می آید. این پیست سومین پیست اسکی سرپوشیده در جهان و اولین پیست اسکی سرپوشیده در خاورمیانه است. این مجموعه در سال ۲۰۰۵ توسط گروه مجید آل فتائیم در دبی افتتاح شد. 

احتمالا تا قبل از اینکه نام پیست اسکی دبی به گوشتان برسد، وجود برف در شهر کویری دبی و امکان اسکی در آن، برایتان عجیب و دور از ذهن بود. چرا که به دلیل شرایط اقلیمی، احتمال بارش برف در دبی وجود ندارد و دمای آن تا ۵۰ درجه سانتی گراد نیز می رسد. اما خبر جالب این است که دبی بزرگترین پیست اسکی سرپوشیده جهان را دارد.

بنر هتل های دبی بلاگ برای موبایل

پیست اسکی دبی با مساحت ۲۲۵۰۰ متر مربع و ۵ مسیر اسکی و فراهم کردن امکانات گوناگون توانسته لقب بزرگترین پیست اسکی سرپوشیده جهان را از آن خود کند و از محبوبیت زیادی برخوردار شود. وقتی وارد این مجموعه می شوید باید بدانید که حدود ۶۰۰۰ تن برف سفید را می توانید در جلوی چشمان خود مشاهده کنید. 

احتمالا برای شما سوال شده که در چنین شهری با آب و هوای گرم چطور توانستند پیست اسکی درست کنند؟ در پاسخ باید گفت، به وسیله دستگاه های پیشرفته و خنک کننده، مانع از آب شدن برف ها می شوند. همچنین برف پاش هایی روی سقف تعبیه شده که قطرات ریز آب را در هوا پخش و ذرات ریز یخ را به پایین اسکی می ریزند. البته این ذرات به قدری ریز هستند که با چشم دیده نمی شوند. هر روز قبل از شروع ساعات کاری پیست، به وسیله دستگاه های مخصوص، سطح پیست را صاف می کنند تا برای اسکی سواران و مراجعه کنندگان آماده باشد.

محوطه اسکی دبی

اولین پیست اسکی مصنوعی در کشور استرالیا ساخته شد تا مردم برای اسکی نیازی به رفتن به کوه های آلپ نداشته باشند، بعد از این تجربه موفق برخی از کشورها همچون کره جنوبی، انگلیس، ژاپن و … پیست های اسکی ساختند.

جاذبه های پیست اسکی در دبی

پیست اسکی در شهر دبی در مرکز خرید امارات قرار گرفته و برای اینکه یک خاطره به یاد ماندنی برای شما بسازد، تمام امکانات را فراهم آورده است. در این مجموعه علاوه بر اسکی، سورتمه سواری و اسنوبرد، می توانید از تله کابین، تی بار و پارک برفی استفاده کرده و از تماشای پنگوئن های موجود در پارک مجموعه، با دمایی بین ۱- تا ۵ – درجه سانتی گراد نهایت لذت را ببرید. 

این پیست اسکی به قدری بزرگ است که می تواند تا ۱۵۰۰ نفر را به طور همزمان پاسخ دهد و دارای ۵ مسیر اسکی می باشد که بزرگترین مسیر، ۸۰ متر ارتفاع و ۴۰۰ متر طول دارد. این مسیر برای ورزشکاران حرفه ای در نظر گرفته شده است. اما اگر شما در اسکی مهارت ندارید و یا برای اولین بار است که می خواهید این ورزش را امتحان کنید، جای نگرانی نیست، چرا که مسیرهای ساده تری به همراه مربیان ماهر برای افراد کم تجربه در نظر گرفته شده است. 

بخش اصلی پیست اسکی

قسمت اصلی به گونه ای طراحی شده که وقتی از دور آن را تماشا می کنید مانند کوه های بلند پوشیده از برف است که ۸۵ متر ارتفاع دارد و ۵ مسیر مجزا برای اسکی با میزان سختی متفاوت، از آن سرازیر می شود و ورزشکاران با سطح مهارت متوسط (سطح ۲) می توانند به دامنه شیب بروند.

ورزش اسنوبرد در پیست دبی

پارک برفی (اسنو پارک)

در کنار کوه برفی یک محوطه به مساحت ۳۰۰۰ متر مربع وجود دارد که به پارک برفی مشهور است. اگر از اسکی و ورزش های پر هیجان خوشتان نمی آید، می توانید با تهیه بلیط این پارک به بازی هایی بپردازید که خطر کمتری دارند. همچنین اغلب کودکان و افراد، بازی با گلوله های برفی را بسیار دوست دارند و حتی ممکن است آن را به اسکی و اسنوبرد هم ترجیح دهند. بنابراین پارک برفی فضای مناسبی برای شما خواهد بود. البته یک قانون در این بخش وجود دارد و باید کودکان زیر ۱۴ سال تحت نظارت مراجعه کنندگان ۱۶ سال یا بزرگتر باشند.

از سرگرمی های این قسمت می توان به بازی با گلوله های برفی، تله کابین، توپ غول پیکر، سورتمه سواری، لژسواری، سپر برفی، زمین بازی برفی، تپه های برفی، دیوار صعود و غیره اشاره کرد. 

سینما در پیست اسکی دبی

یک سینما نیز در این مجموعه وجود دارد که شما می توانید بروزترین فیلم ها را هنگامی که شکلات داغ خود را در زیر پتو میل می کنید تماشا کرده و حتی غذای مورد نظر خود را سفارش دهید و تجربه ای به یادماندنی برای خود خلق کنید.

قوانین موجود در پیست اسکی دبی

  • کودکان زیر دو سال نمی توانند وارد محوطه پیست اسکی شوند.
  • کودکان ۲ تا ۸ ساله فقط با نظارت و محافظت والدین می توانند وارد شوند. 
  • کودکان ۹ تا ۱۲ ساله در صورتی که سرپرست آن ها در محل مرکز خرید بزرگ امارات حضور داشته باشند، می توانند وارد محوطه شوند.
  • مراجعه کنندگان زیر ۲۱ سال قبل از ورود باید فرم رضایت والدین یا سرپرست داشته باشند.

امکانات پیست اسکی 

علاوه بر امکانات تفریحی که در بالا گفتیم، امکانات رفاهی دیگری با بالاترین کیفیت در این مجموعه قرار دارد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم. 

تله سیژ، تله کابین و یدک کش

زمانی که مراجعه کنندگان به پایین مسیر اسکی برسند، به وسیله یدک کش، تله کابین و تله سیژ می توانند به بالای مسیر برگشته و دوباره بازی کنند.

تله سیژ در پیست دبی

مربیان حرفه ای

در پیست اسکی دبی، مربیان با تجربه وجود دارند و به افرادی که در اسکی و اسنوبرد تجربه کافی ندارند آموزش می دهند.

لباس مناسب برای اسکی

اگر لباس گرم و تجهیزات لازم را همراه خود نداشته باشید، می توانید تمام لوازم مورد نیاز را از آنجا تهیه کنید. در واقع تمام تجهیزات مانند عینک، لباس، چوب اسکی و … در این سالن اجاره داده می شوند و حتی می توانید آن ها را خریداری کنید. امکانات دیگری همچون کمدهای دیجیتالی برای لباس، کافی شاپ و فروشگاه های خرید لباس و خرده فروشی در این مکان وجود دارد.

راهپیمایی پنگوئن ها در سردترین نقطه کویر

یکی از جذابیت های این مکان وجود تعدادی پنگوئن است که از تگزاس آورده شده اند و تمام شرایط لازم در نظر گرفته شده تا این پنگوئن ها در امنیت و سلامت باشند. در این بخش شما می توانید از نزدیک شاهد راهپیمایی پنگوئن های پادشاه و جنتو باشید. اگر بخواهید در فاصله کم با پنگوئن ها ملاقات کنید و تجربه متفاوت برای خود رقم بزنید باید بسته snow penguin را رزرو کنید. لازم است بدانید که استفاده از تلفن همراه و دوربین در این بخش ممنوع بوده و کودکان ۱۴ ساله و زیر ۱۴ سال باید با یک همراه ۱۶ ساله یا بزرگتر باشند. 

پنگوئن ها در پارک برفی امارات

هزینه ها در پیست اسکی دبی چقدر است؟

برای استفاده از هر بخش در این پیست باید هزینه ی جداگانه ای پرداخت کنید و حتما تاکنون متوجه شده اید که امکانات این مجموعه نسبتا گران هستند. در ادامه سعی کردیم هزینه ها را برای شما بازگو کنیم تا حدود قیمت ها را متوجه شوید.

  • بلیط پیست اسکی برای یک روز کامل در شیب حدود ۳۱۰ درهم امارات، برای مدت زمان دو ساعت حدود ۲۱۰ درهم می باشد.
  • هزینه پارک برفی برای یک روز کامل حدود ۲۵۰ درهم و هزینه بیمه آن حداقل ۴۹۰ درهم است.
  • هزینه برای ملاقات با پنگوئن ها حدود ۲۳۰ درهم می باشد.
  • برای استفاده از سینمای برفی نیز لازم به پرداخت هزینه جداگانه است.
  • هزینه بلیط ها برای تمام سنین یکسان است.

شما می توانید با تهیه بلیط تخفیفی اسکیت روی یخ دبی نه تنها هزینه های خودتان را کمتر کنید بلکه خیلی ساده و سریع حتی قبل از سفر بلیط تهیه نمایید.

آدرس و ساعات کاری 

پیست اسکی دبی داخل مرکز خرید بزرگ امارات در بزرگراه شیخ زاید واقع شده است. این پیست در تمام روزهای هفته بجز پنجشنبه، جمعه و شنبه از ساعت ۱۰ صبح الی ۲۳ و در روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه از ۱۰ صبح الی نیمه شب باز بوده و شما می توانید به آن مراجعه کنید.

دیدنی های نزدیک

شهر دبی به آسمان خراش ها و امکانات تفریحی و جاهای دیدنی که دارد معروف است. برخی از این جاذبه ها که در اطراف پیست اسکی دبی قرار دارند عبارت اند از: ساحل صفوح، باغ معجزه دبی، پارک آبی وایلد وادی، مرکز خرید امارات (سیاره جادویی یا مجیک پلنت) دبی، برج خلیفه، سافاری دبی، موزه پلیس دبی، ساحل جمیرا و آبشار دبی.

هتل های نزدیک

هنگام رزرو هتل های دبی علاوه بر قیمت به فاکتورهای دیگری همچون امکانات و محله قرارگیری هتل نیز دقت کنید. بهتر از هتلی انتخاب کنید که به اکثر جاذبه های دبی نزدیک باشد. هتل هایی که در نزدیکی پیست اسکی قرار دارند، عبارت اند از: هتل آپارتمان Akas-Inn، هتل آپارتمان البرشا، هتل کمپینسکی مال امارات، هتل کارلتون البرشا، هتل قصر جمیرا، هتل جمیرا النسیم، هتل متروپلیتن دبی، و اقامتگاه ستاره بارشا.

۵/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×