» جهانگردی » دبی » موزه آینده دبی؛ تجربه سفر به آینده با قدرت تکنولوژی
موزه آینده دبی؛ ساختمانی برای نمایش قدرت هوش مصنوعی
دبی

موزه آینده دبی؛ تجربه سفر به آینده با قدرت تکنولوژی

۲۷ خرداد ۱۴۰۱ 19۱4,673

کلمه موزه که به گوش ما می‌خورد، تصورمان مکانی پر از اشیای قدیمی است. موزه آینده دبی حتی اسمش هم این تصور را بر هم می‌زند و بخش‌های مختلف آن به شما تصویری از زندگی آینده را نشان می‌دهد. با رفتن به موزه تکنولوژی دبی از قدرت هوش مصنوعی و ربات‌ها آگاه می‌شوید و از دیدن معماری شگفت‌انگیز این موزه لذت می‌برید. موزه آینده به دلیل سازگاری با محیط زیست یکی از جاهای دیدنی دبی برای افرادی است که طرفدار سلامت محیط زیست هستند. در این قسمت از مقاله اقامت۲۴ همراه ما باشید تا گشت‌وگذاری جذاب در موزه آینده امارات داشته باشیم و به شما بگوییم بازدید از این موزه چه شرایط و نکاتی دارد.

فهرست این مطلب

معرفی موزه آینده دبی

موزه آینده دبی؛ ساختمانی بدون ستون

موزه آینده، زیباترین ساختمان جهان در دبی محسوب می‌شود که با تکنولوژی و فناوری به روز توانسته تصویری مدرن از دبی را به نمایش بگذارد. نوع معماری خاص این موزه به گونه‌ای است که به آن، ساختمان بدون ستون دبی می‌گویند. رفتن به داخل موزه آینده دبی، تجربه خاصی از سفر به فضا را برای شما رقم می‌زند و از طرفی به شما نشان می‌دهد هوش مصنوعی و ربات‌ها چه نقش مهمی در زندگی بشر دارند. موزه آینده دبی ساختمانی مدرن به وسعت ۳۰,۰۰۰ متر مربع است که اخیرا یعنی در سال ۲۰۲۲ به بهره‌برداری رسید. خوب است بدانید که نام موزه آینده دبی به انگلیسی Museum of The Future است و به زبان عربی به آن موزه المستقبل دبی می‌گویند.

موزه آینده دبی کجاست؟

در پاسخ به سوال موزه آینده دبی کجاست، باید بگوییم که این بنای شگفت‌‌انگیز در فضای ۳۰۰۰۰ مترمربعی با ارتفاع ۷۷ متر، در حاشیه اتوبان شیخ زاید و نزدیکی برج‌های امارات قرار دارد.

بنر هتل های دبی بلاگ برای موبایل

آدرس: دبی، بزرگراه شیخ زاید، ترید سنتر دو

دسترسی به موزه آینده دبی

خط قرمز مترو بهترین راه دسترسی به موزه آینده دبی است. Emirates Tower نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به این موزه است و از این ایستگاه با ۳ دقیقه پیاده‌روی می‌توان به موزه رسید. تاکسی‌های اینترنتی مانند Uber هم شما را به موزه آینده می‌رسانند که البته هزینه آن‌ها بیشتر از مترو می‌شود.

معماری و طراحی موزه آینده دبی

معماری موزه تکنولوژی دبی

این بنای شگفت‌انگیز یکی از خاص‌ترین سازه‌های جهان است که طرح آن را با بهره‌گیری از تکنولوژی‌ پیشرفته، طراحی الگوریتمی و مدل‌سازی دیجیتال ساخته‌اند. موزه آینده دبی در فضای ۳۰ هزار متر مربعی خود، هفت طبقه بدون ستون دارد و ارتفاع این بنا به ۷۷ متر می‌رسد. بخشی از معماری منحصر به فرد این بنا، در قسمت وسط آن دیده می‌شود که فضایی تو خالی و بیضی‌شکل است و حالت ظاهری چشم را تداعی می‌کند. جالب است بدانید که این بخش به صورت خلاقانه‌ای، آینده نانوشته بشریت را نشان می‌دهد. 

نمای موزه تکنولوژی دبی را با استفاده از ۱۰۲۴ قطعه چهار لایه‌ای ساخته‌اند. باورش سخت است اما فرایند طولانی ۱۶ مرحله‌‌ای روی هر کدام از لایه‌ها انجام شده تا شکل مد نظر را پیدا کنند. در ادامه با کاربرد این لایه‌ها آشنا می‌شوید.

حروف عربی روی هر پنل موزه آینده، طوری طراحی شده که تعادل بهینه بین نور طبیعی، گرمای خورشیدی و تهویه مطبوع را بدون آسیب به زیبایی معماری آن حفظ کند. این چند لایه از ۱۰۲۴ صفحه، به نوشته‌ها اجازه می‌ دهد تا نور طبیعی را در روز به موزه بتاباند. یکی از شگفتی‌های معماری موزه آینده دبی در این است که ربات‌ها قسمت بیضی‌شکل آن را ساخته‌اند و جنس این بخش از فولاد ضد زنگ است.  

ساختمان موزه آینده دبی طوری طراحی شده تا به محیط‌زیست کمترین آسیب را وارد کند، به همین دلیل موفق به دریافت گواهینامه پلاتینیوم شده است.  این گواهینامه برای ساختمان‌‌های سبز در جهان صادر می‌شود که امتیاز بالایی از نظر بهینه‌سازی انرژی دارند.

موزه آینده دبی ایستگاهی دارد که با همکاری اداره آب و برق دبی، ۴ هزار مگاوات انرژی خورشیدی را برای بنا تولید می‌‌کند. همچنین، در اطراف این موزه نیز بیش از ۱۰۰ گونه گیاهی وجود دارد که به سیستم آبیاری هوشمند و خودکار مجهز هستند. 

شعر روی موزه آینده دبی و طراحی نمای بیرونی آن

شعر حک‌شده روی موزه آینده دبی

نمای بیرونی موزه آینده دبی پنجره‌هایی دارد که روی آن‌ها نقل قول‌هایی از آل مکتوم (نخست وزیر امارات) با خط نستعلیق به صورت خلاقانه حک شده است. این نوشته‌ها در روز کاملا مشخص هستند و در شب هم با نور LED خودنمایی می‌کنند.

 یک نقل قول می‌گوید: «آینده به افرادی تعلق دارد که می‌توانند آن را تصور، طراحی و عملی کنند. آینده منتظر نمی‌ماند. آینده را می‌توان امروز طراحی کرد و آن را ساخت.»

نقل قول بعدی می‌گوید: «ما ممکن است صدها سال زندگی نکنیم، اما محصولات خلاقانه ما تا مدت‌ها پس از رفتن ما، مثل یک میراث هم‌چنان باقی می‌مانند.»

نقل قول دیگر بیان کرده: «راز تجدید حیات، توسعه تمدن و پیشرفت بشر در یک کلمه است: نوآوری

طراح موزه آینده دبی کیست؟

بعد از اینکه طراحی شگفت‌انگیز موزه تکنولوژی دبی را می‌بینید، احتمالا این سوال ذهنتان را درگیر می‌کند که معمار موزه آینده دبی کیست؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که طراحی این بنا تنها با کمک نیروی انسانی انجام نشده و ربات‌‌های زیادی در ساخت آن نقش داشته‌اند. به طور کلی طراحی این بنای عظیم را شرکت معماری Killa  Design به صورت بیضی‌شکل و نقره‌ای انجام داده که اثری درخشان در کارنامه این شرکت است. با وجود این توضیحات نمی‌توان گفت که معمار موزه آینده دبی یک فرد خاص بوده است.       

بخش‌های مختلف موزه آینده دبی

طراحی بخش‌های مختلف موزه آینده دبی با دیدگاهی نوآورانه شکل گرفته است و به مخاطب این موضوع را خاطرنشان می‌کند که می‌توان ساختمان‌هایی با طراحی خلاقانه ساخت. آنچه در بدو ورود به موزه توجه شما را جلب می‌کند، ماکت‌هایی جذاب از حیواناتی مانند پنگوئن و مانتا (نوعی حیوان دریایی) است که گویی به استقبال شما آمده‌اند.

این موزه از سه بخش تپه سبز، فضای تو خالی و بیضی‌شکل تشکیل شده که هر کدام از این بخش‌ها نشان‌دهنده ویژگی‌هایی خاص هستند. تپه نماد اهمیت به محیط زیست و سرسبزی و فضای تو خالی نشان‌دهنده آینده ناشناخته است. قسمت بیضی‌شکل این موزه نشان از مفهوم انسانیت دارد.

موزه آینده دبی ۷ طبقه دارد که دو طبقه از آن به بخش VIP و امور اداری اختصاص پیدا کرده و بازدید از ۵ طبقه دیگر برای عموم آزاد است. نکته‌ای که در بازدید از طبقات این موزه وجود دارد این است که ورود شما ابتدا از طبقه پنجم شکل می‌گیرد و بعد به طبقات پایین‌تر منتقل می‌شوید. در ادامه به بررسی طبقات مختلف این موزه پرداخته‌ایم.

طبقه پنجم و سفر به ایستگاه فضایی هوپ Orbital Space Station (OSS) Hope

ایستگاه فضایی موزه آینده دبی

در طبقه پنجم موزه، شما به مدت ۲ ساعت فرصت دارید که آینده جهان را تماشا کرده و زندگی در فضا را تجربه کنید. در بازدید از این طبقه، آواتار مجازی و راهنمای انسانی با شما وارد فضاپیما و ایستگاه فضایی هوپ Hope می‌شوند. داخل فضاپیما صفحات نمایشگری وجود دارند که فضا و آینده دبی در سال ۲۰۷۱ را به شما نشان می‌دهند و همین طور چگونگی سازو کار این فضاپیما هم توضیح داده می‌شود. این بخش از موزه با نام‌های برج آینده دبی، موزه زمان دبی و موزه چشم دبی نیز شناخته می‌شود. یکی از اهداف طراحی سفر فضایی گردشگران در طبقه پنجم موزه آینده دبی این است که به آن‌ها نشان دهد، چگونه سفرهای فضایی می‌تواند به بشریت در اساسی‌ترین چالش‌هایشان کمک کند.   

طبقه چهارم، موسسه شفا The HEAL Institute

موسسه شفا در طبقه چهارم موزه آینده دبی

اگر دوستدار محیط زیست هستید، بازدید از طبقه چهارم برای شما جذاب خواهد بود چراکه تمرکز این بخش روی اهمیت به حیات کره زمین است. راهنمای تور در این طبقه شما را از تغییرات آب و هوایی زمین آگاه می‌کند تا از اهمیت داشتن آینده‌ای پایدار مطلع شوید. در طبقه چهارم موزه تکنولوژی دبی می‌توانید از یک بانک DNA هم دیدن کنید که به نام «صندوق حیات» معروف است. این بانک محل ذخیره ۲۴۰۰ کد ژنتیکی از گیاهان، حیوانات، موجودات دریایی و حشرات است.

طبقه سوم، واحه Al Waha

فضای آرامش‌بخش واحه در موزه آینده امارات

طبقه سوم موزه آینده دبی جایی است که به شما حس آرامشی عمیق می‌بخشد. در این طبقه خدمات و درمان‌های مختلفی ارائه می‌شود تا بین ذهن و جسم شما ارتباط بیشتری برقرار شود. انواع روش‌های درمانی در این طبقه شامل موارد زیر می‌شوند که بسته به نیاز خود می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید:

  • احساس‌درمانی

در این بخش یک صفحه ارتعاشی وجود دارد که با قراردادن دست خود روی آن، امواج الکترومغناطیسی را دریافت می‌کنید.

  • حرکت‌درمانی

 در بخش حرکت ‌درمانی، آموزش‌هایی به مخاطبان داده می‌شود تا با حرکت‌کردن بتوانند باعث جوان‌سازی بدن خود شوند.

  • زمین‌درمانی

در زمین‌درمانی به فرکانس‌های مخصوصی دسترسی می‌یابید و می‌توانید به صداهای ویژه‌ای گوش بسپارید.

  • ارتباط درمانی

ارتباط‌درمانی تمرینی برای برقراری ارتباط با افراد دیگر است. در این تمرین  شش نفر دور هم جمع می‌شوند و با میکروفون صحبت ‌ می‌کنند.

  • مرکز مدیتیشن

در مرکز مدیتیشن، مخاطبان برای آرام‌شدن خود در قسمت مخصوصی استراحت کرده و ارتعاشات مخصوصی را دریافت می‌کنند.

طبقه دوم Tomorrow, Today

آشنایی با قدرت هوش مصنوعی در موزه آینده دبی

به طبقه دوم موزه آینده امارات که می‌روید، متوجه می‌شوید چرا این مکان به نام موزه تکنولوژی معروف شده است. در این طبقه انواع فناوری و نظریه‌های پیشرفته مرتبط با آینده برای شما نمایش داده می‌شود. حضور در این طبقه فرصتی جذاب است تا با رویدادهای مختلف هوش مصنوعی، رباتیک و اکتشافات فضایی آشنا شوید. مدل‌هایی از وسایل نقلیه برقی، جت الکتریکی و لباس‌های جت گرانشی از مواردی هستند که به مخاطبین نشان داده می‌شوند. اگر به این طبقه رفتید، ثبت عکس‌‌های جذاب در ورودی عرشه تماشا را فراموش نکنید.

طبقه اول؛ قهرمانان آینده Future Heroes

طبقه اول موزه آینده دبی

طبقه اول موزه آینده دبی، مخصوص کودکانی طراحی شده که سن آن‌ها زیر ۱۰ سال است. سرگرمی‌های مختلف تعاملی در این طبقه، قوه تخیل و خلاقیت کودکان را تقویت می‌کند.

طبقه همکف Ground Floor

طبقه همکف به لابی موزه اختصاص پیدا کرده و در آن فروشگاهی برای خرید سوغات و کافه قرار دارد. اگر می‌خواهید بعد از بازدید از موزه استراحت کنید، از این کافه نوشیدنی مورد علاقه خود را سفارش دهید. 

نمایشگاه‌ های موزه آینده دبی

موزه آینده دبی از زمان تاسیس خود، نمایشگاه‌های مختلفی را برگزار کرده که هر کدام بر جایگاه فناوری در موضوعات متفاوت تمرکز داشته‌اند. در قسمت زیر با مهم‌ترین نمایشگاه‌های این موزه آشنا می‌شوید:  

مکانیک لایف Mechanic Life

زندگی مکانیکی یا Mechanic Life  نمایشگاه آینده دبی است که در اکتبر ۲۰۱۶ برگزار شد. محوریت موضوعی این نمایشگاه، ربات‌های پیشرفته و هوش مصنوعی بود که می‌توانند احساسات انسان را درک کنند.

تغییرات آب و هوایی در سال ۲۰۵۰ Climate Change Reimagined Dubai 2050

هدف اصلی برگزاری نمایشگاه تغییرات آب و هوایی این بود که تاثیرات اقلیمی و گرمایش جهانی را بررسی کند. 

سلام من هوش مصنوعی هستم Hi I am AI

نمایشگاه سلام من هوش مصنوعی هستم، در سال ۲۰۱۸ در موزه آینده دبی برگزار شد. این نمایشگاه همان‌طور که از نامش مشخص است، به بررسی این مفاهیم پرداخت که چگونه هوش مصنوعی در آینده بشر تاثیر می‌گذارد و آیا می‌توان از این تکنولوژی انتظار خلاقیت را داشت.

 هومانس HUMANS 

HUMANS ششمین نمایشگاهی بود که در سال ۲۰۱۹ در موزه تکنولوژی دبی برگزار شد. موضوع این نمایشگاه، پژوهش درباره تقویت جسم و ذهن انسان بود.

مراکز تجاری و تفریحات حوالی موزه آینده دبی

اگر می خواهید در کنار بازدید از بخش‌های مختلف موزه آینده دبی به مراکز خرید نزدیک این موزه سر بزنید و تفریحات خاصی را تجربه کنید، پیشنهاد ما رفتن به مکان‌های زیر است:

مرکز تجاری و اداری الثانیه

از این مرکز تجاری می‌توانید انواع کیف، کفش و لباس برند را بخرید. قاعدتا قیمت اجناس این مرکز خرید با توجه به لوکس‌بودنشان ارزان نیست. مرکز تجاری الثانیه علاوه بر بخش اداری، امکانات رفاهی مانند رستوران، هتل و پارکینگ هم دارد. 

پیست مسابقه ناد الشبا Nad Al Sheba Racecourse

پیست اسب‌دوانی نزدیک به موزه آینده دبی

پیست مسابقه ناد الشبا در دبی یک مرکز مسابقه اسب‌دوانی بود که در سال ۱۹۸۶ تاسیس شد. این پیست، زمین خاکی ۲۲۰۰ متری و یک زمین چمن برای انجام بازی گلف را دارد. پیست ناد الشبا تا ۲۳ سال بعد از افتتاح خود به عنوان پیست اسب‌دوانی استفاده می‌شد اما بعد از میزبانی مسابقات جام جهانی دبی در سال  ۲۰۰۹ تخریب و اکنون به عنوان میدان مسابقه کاربرد دارد.

کافه‌ها و رستوران‌ها

در قسمت زیرزمین موزه آینده دبی، کافه‌ها و رستوران‌هایی قرار گرفته تا شما وعده غذایی یا میان‌وعده خود را از اینجا سفارش دهید و نوش‌جان کنید.

قیمت بلیط موزه آینده امارات

 خرید بلیط موزه آینده دبی را به راحتی می‌توانید با پرداخت ریالی و به صورت آنلاین در حین یا قبل سفر با تور دبی تهیه کنید. قیمت بلیط این موزه با توجه به تجربه‌های شگفت‌انگیزی که برای شما به همراه دارد، مناسب است. این بلیط برای کودکان زیر ۴ سال هزینه‌ای ندارد و رایگان است. 

قوانین موزه آینده دبی 

برای بازدید از موزه آینده دبی مهم است قوانین این مکان را بدانید تا دچار مشکل خاصی نشوید. قوانین و شرایط بازدید از این موزه شامل موارد زیر می‌شوند: 

  • همه افراد برای بازدید از موزه آینده دبی باید بلیط ارائه دهند، مگر اینکه سن فردی زیر ۴ سال باشد.
  • بلیط موزه آینده قابل استرداد نیست یعنی اگر به هر دلیلی کنسل شود، هزینه بلیط به شما برگردانده نمی‌شود.
  • بهتر است در هنگام بازدید از این موزه، کارت شناسایی همراهتان باشد زیرا ممکن است کارکنان موزه آن را از شما درخواست کنند.
  • امکان ورود مواد غذایی به این موزه وجود ندارد.
  • استفاده از پایه دوربین و سلفی در فضای موزه آینده دبی مجاز نیست.

شرایط بازدید از موزه آینده دبی 

اطلاعات زیر به شما کمک می‌کند تا در شرایط مناسبی از موزه تکنولوژی دبی بازدید کنید:

  •  ساعت کاری موزه آینده دبی از ۹:۳۰ صبح تا ۷ عصر است. 
  • مدت زمان لازم برای دیدن بخش‌های مختلف این موزه بین ۲ تا ۳ ساعت است.
  • پارکینگ برای بازدیدکنندگان موزه در نظر گرفته شده که سرپوشیده است و دو طبقه دارد.
  • موزه برای اسکوتر برقی و دوچرخه بازدیدکنندگان دارای مکان مخصوصی است.
  • عکاسی و فیلمبرداری در موزه آینده، فقط در حالتی مجاز است که تصاویر بدون فلش گوشی و دوربین گرفته شوند.

جاهای دیدنی نزدیک به موزه تکنولوژی دبی 

جاهای دیدنی متنوعی در نزدیکی موزه آینده دبی قرار گرفته‌اند که سرزدن از آن‌ها قطعا برای شما جذاب خواهد بود و شما را سرگرم می‌کند. در ادامه با تعدادی از این جاهای دیدنی آشنا می‌شوید.

قاب دبی Dubai Frame

با رفتن به قاب دبی در پارک زعبیل، دبی را از دریچه بزرگترین قاب عکس جهان می‌توانید ببینید. این قاب زیبا از شیشه، بتن، فولاد و آلومینیوم ساخته شده و ارتفاع آن به ۱۵۰ می‌رسد. از طبقه اول به آخر قاب دبی را می‌توانید طی ۷۵ ثانیه با آسانسور شیشه‌ای طی کنید و مناظر زیبایی از پارک زعبیل را ببینید. فاصله موزه آینده دبی تا قاب حدود ۷ کیلومتر است.

دبی مال Dubai Mall

دبی‌ مال یکی از مراکز خرید معروف دبی با ۱۲۰۰ فروشگاه، سالن، کافه، رستوران، سینما، شهربازی و… است. امکانات و تفریحات این سازه مرتفع، شما را ساعت‌ها سرگرم می‌کند. اگر به دنیای موجودات دریایی علاقه‌مند هستید، دیدن آکواریوم و باغ وحش زیر آب دبی را از دست ندهید. این آکواریوم یکی از بزرگترین آکواریوم‌های دنیاست که بیشتر از ۳۰۰۰ موجود آبزی در آن زندگی می‌کنند. دبی مال به موزه آینده دبی بسیار نزدیک است و از نظر زمانی تنها حدود ۵ دقیقه با هم فاصله دارند.

برج خلیفه Burj Khalifa

برج خلیفه دبی که به عنوان مرتفع‌ترین سازه دست بشر شناخته می‌شود، انواع امکانات مختلف مانند کافه، رستوران، هتل‌ و سالن ورزشی لوکس را در خود جای داده است. برج خلیفه با ارتفاع ۸۲۸ متر، بیشتر از ۱۶۰ طبقه دارد و از شیشه، بتن، فولاد ضد زنگ و آلومینیوم ساخته شده است. فاصله برج خلیفه تا موزه آینده تنها حدود ۳ کیلومتر است.

دبی مارینا Dubai Marina

دبی مارینا؛ تفریحگاهی در نزدیکی موزه تکنولوژی دبی

اگر دوست دارید گشت و گذار جذابی را در نزدیکی موزه آینده دبی داشته باشید، از رفتن به منطقه تفریحی دبی مارینا غافل نشوید. دبی مارینا درواقع یک تفریحگاه ساحلی است که کانال آب مصنوعی به طول ۳ کیلومتر دارد. از یک طرفِ دبی مارینا، قایق‌های بزرگ و کوچک  و از سمتی دیگر ساختمان‌هایی مرتفع دیده می‌شود. اگر به این منطقه رفتید به مرکز خرید بزرگ آن به نام «دبی مارینا مال» هم سری بزنید. فاصله زمانی دبی مارینا تا موزه آینده دبی حدود ۲۰ دقیقه است.

هتل های نزدیک به موزه آینده دبی

اگر بخواهید در نزدیکی موزه آینده اقامت داشته باشید، دست شما برای انتخاب هتل های دبی باز است. این هتل‌ها انواع مختلف پنج، چهار و سه ستاره دارند که با توجه به سلیقه و بودجه خود یکی از آن‌ها را می‌توانید انتخاب کنید. در لیست زیر ما نزدیک‌ترین هتل‌ها به موزه آینده دبی را به شما معرفی کرده‌ایم تا دغدغه‌ای برای اقامت خود نداشته باشید. 

  • هتل پنج ستاره میلینیوم پلازا داون تاون (Millennium Plaza Downtown)
  • هتل پنج ستاره هتل د اچ (The H)  
  • هتل پنج ستاره میلینیوم پلازا داون تاون (Millennium Plaza Downtown) 
  • هتل چهار ستاره نووتل ورلد ترید سنتر (Novotel World Trade Center)
  • هتل چهار ستاره نووتل ورلد ترید سنتر (Novotel World Trade Center) 
  • هتل سه ستاره رز اگزکتیو ورلد ترید سنتر (Rose Executive DWTC) 
  • هتل سه ستاره ناین (Nine) 

صحبت پایانی

موزه آینده دبی مکانی با معماری خاص است که با بهره‌گیری از تکنولوژی و فناوری به روز، شما را چند قدم به آینده نزدیک می‌کند. موزه تکنولوژی دبی دارای ۵ طبقه است و هر کدام از طبقات با هدف خاصی طراحی شده‌اند. برای مثال یکی از طبقات به اهمیت سلامت محیط زیست می‌پردازد و طبقه‌ای دیگر انواع روش‌های درمانی برای تقویت جسم و ذهن را ارائه می‌دهد. به علاوه در موزه آینده امارات، انواعی از نمایشگاه‌ها با موضوعات مختلفی هم‌چون تغییرات آب و هوا و اهمیت هوش مصنوعی برگزار می‌شود. 

سوالات متداول

نوشته روی موزه آینده دبی چیست؟

نوشته روی موزه آینده دبی نقل قولی از نخست وزیر امارات است و می‌گوید: «آینده به افرادی تعلق دارد که می‌توانند آن را تصور، طراحی و عملی کنند. آینده منتظر نمی‌ماند. آینده را می‌توان امروز طراحی کرد و آن را ساخت.»

طراحی موزه آینده دبی بر عهده چه کسی بوده است؟

شرکت معماری Killa Design طراحی موزه آینده دبی را با استفاده از تکنولوژی پیشرفته انجام داده‌اند.

ساعت کاری موزه آینده دبی چگونه است؟

ساعت کاری موزه آینده دبی از ۹:۳۰ صبح تا ۷ عصر است.

آیا برای بازدید از موزه آینده دبی باید بلیط تهیه کرد؟

بله. هنگام ورود به موزه آینده دبی باید بلیط خود را ارائه دهید اما کودکان زیر ۴ سال نیازی به تهیه بلیط ندارند.

۳.۸/۵ - (۱۱ امتیاز)

تعداد دیدگاهها: ۱

  1. پیروز(سوفیا)

    WWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWW

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×