» جاذبه های شمال » خنک ترین شهرهای شمال برای سفر تابستانی کدامند؟
مازیچال
جاذبه های شمال

خنک ترین شهرهای شمال برای سفر تابستانی کدامند؟

۱۹ مرداد ۱۳۹۸ 28۳25,802

تعطیلی مدارس و گرمای تابستان بهانه های خوبی برای سفر به خنک ترین شهر های ایران در تابستان هستند. جنگل های شمال ایران همواره جزو مقاصد برتر گردشگران داخلی بوده اند. حال آنکه با فرا رسیدن تابستان ترجیح مسافران خنک ترین نقاط خطه شمال است. خنک ترین شهر های شمال ایران قطعا سفر خوبی را برایتان رقم خواهند زد. ما در اقامت ۲۴ همواره به فکر بهترین های سفر هستیم. پس با ما با خنک ترین مقاصد شمال برای سفر تابستانی همراه باشید.

خنک ترین های گیلان

ماسوله

ماسوله
ماسوله

ماسوله که به خاطر پلاکانی بودنش شهرتی جهانی دارد، یکی از خنک ترین مقاصد تابستانی گیلان است. معماری خاص پله کانی خانه های ماسوله این شهر را به یکی از جاذبه های گردشگری ایران بدل کرده. ماسوله که زمستان هایی سرد و پر برف دارد، تابستانی خنک و دل انگیز دارد. ماسوله در ۶۰ کیلومتری شهر رشت و ۳۶ کیلومتری فومن قرار دارد.

مطلب مرتبط :

ماسوله، بهشتی بر بلندای ایران

ماسال

ماسال
ماسال

روستای ییلاقی ماسال که در دامنه های کوه های تالش قرار دارد از خنک ترین شهرهای گیلان در تابستان است. منطقه ای سرسبز و زیبا در دل کوه ها که ابرها آن را در بر می گیرند. ماسال بهشتی است که همواره مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی بوده است.

مطلب مرتبط :

ماسال کجاست ؟

داماش

داماش
داماش

روستای داماش همچون زمردی سبز و درخشان در دل طبیعت گیلان است. این روستای بک با چشمه های خروشانش سبب شده که یکی از خنک ترین مقاصد تابستانی گیلان باشد. وجود گلی نادر در داماش به اسم سوسن چلچراغ نیز از نکات جالب این ناحیه است.

سوباتان

سوباتان
سوباتان

سوباتان از دیگر ییلاقات گیلان است که با ییلاقات اردبیل نیز فاصله زیادی ندارد. سوباتان با ارتفاع ۱۹۰۰ تا ۲۵۰۰ متر از سطح دریا، زمستان و پاییزی سرد اما تابستانی خنک دارد. یکی دیگر از خنک ترین شهرهای گیلان در تابستان در ۲۰ کیلومتری لیسار در نزدیکی تالش قرار دارد. وجود خانه های چوبی قدیمی با سقف های شیروانی از جاذبه های سوباتان است.

تالش

تالش
تالش

تالش دومین شهر پرجمعیت گیلان یکی دیگر از خنک ترین شهرهای شمال ایران در تابستان است. تالش با کوه های سر به فلک کشیده و طبیعت بکر و سبزش زیبایی های چشم نوازی دارد. نواحی غربی تالش بخصوص با نزدیکی به استان اردبیل خنک تر از دیگر نقاط آن است. اگر طبیعت گرد هستید حتما به چشمه های خروشان کوهستانی در دل جنگل های بکر هیرکانی آن سر بزنید.

مطلب مرتبط :

جاذبه های گردشگری تالش

خنک ترین های مازندران

فیلبند

فیلبند
فیلبند

فیلبند در استان مازندران به شهرستان بابل بسیار نزدیک است. فیلبند از خنک ترین و زیباترین روستاهای مازندران می باشد. ارتفاع این روستای ییلاقی دلنواز ۲۷۰۰ متر از سطح دریاست. همین ارتفاع سبب شده که فیلبند زمستان هایی سرد و در عوض تابستانی خنک را تجربه کند. ارتفاع زیاد، این روستا را در چشم اندازی زیبا بر فراز ابرها قرار داده.

مطالب مرتبط :

فیلبند کجاست؟

سوادکوه

سوادکوه ورسک
سوادکوه ورسک

سوادکوه مازندران از خنک ترین شهرهای شمال ایران در تابستان است. سوادکوه در میانه رشته کوه البرز، طبیعت بکر و دست نخورده ای دارد که دل گردشگران را برده. سرسبزی و چشمه های جاری این منطقه بسیار دل چسب و زیباست. سوادکوه به خاطر اینکه زادگاه رضا شاه پهلوی نیز هست شهرت دارد. پل ورسک از دیگر دیدنی های یکی دیگر از خنک ترین مقاصد شمال است.

مطالب مرتبط :

پل ورسک

آلاشت

آلاشت
آلاشت

آلاشت در مازندران یکی دیگر از مقاصد خنک برای سفر تابستانی شما به حساب می آید. آلاشت با ارتفاع ۱۹۰۰ متر از سطح دریا در دل البرز زیبا قرار دارد. مردم آن به زبان آلاشت صحبت می کنند. وجه تسمیه آلاشت احتمالا وجود عقابهای فراوان در کوههای مرتفع آن است.

کلاردشت

کلاردشت
کلاردشت

کلاردشت مازندران آب و هوای کم نظیری دارد که آن را به یکی از خنک ترین مقاصد شمال در تابستان بدل کرده. کلاردشت در ۴۸ کیلومتری چالوس و ۱۷۰ کیلومتری تهران قرار دارد. این شهر دشتی در ارتفاع ۱۱۰۷ متری از سطح دریا بر فراز کوه هاست. کلاردشت از جنوب به قله تخت سلیمان و از شمال به عباس آباد منتهی می شود. جنگل های انبوه و سرسبز، رودخانه سردآبرود، جنکل های عباس آباد و … از زیباییهای این ناحیه است.

برای مشاهده و رزرو هتل های کلاردشت از اقامت ۲۴ اینجا کلیک کنید.

مازیچال

مازیچال
مازیچال

مازیچال دهکده ای زیبا در مجاورت کلاردشت، با ارتفاعی ۲۶۰۰ متری از خنک ترین شهرهای مازندران در تابستان است. این ناحیه فوق العاده زیبا که بر فراز ابرهاست، تجربه ای فراموش نشدنی را به شما خواهد داد. مازیچال در پاییز پر از رنگ های زیبا و فوق العاده می شود. اما در تابستان به خاطر ارتفاع زیادش آب و هوایی بسیار مطبوع دارد.

۴.۶/۵ - (۱۲۷ امتیاز)

تعداد دیدگاهها: ۳

  1. پارسا

    چرا سیاه بیشه رو نگفتید؟از همه جا ب جز سوباتان سرد تره همیشه هم بارانی در زمستان رکورد شمال کشور بود با ۸۵سانت برف و دمای ۲۵درجه زیر صفر

  2. پارسا

    چرا سیاه بیشه رو نگفتید؟از همه جا ب جز سوباتان سرد تره همیشه هم بارانی

  3. میترا

    من دو سال پیش به سوباتان رفتم اولین باری بود که می رفتم اصلن فکرش رو هم نمی کردم چنین جایی توی ایران باشه،درست مثل خارج از کشور میموند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×