» گوناگون » راهکارها و اقدامت مناسب در پروازهای طولانی
Long flights 1
گوناگون

راهکارها و اقدامت مناسب در پروازهای طولانی

۱۱ آبان ۱۳۹۷ 9۰1,731

با دست‌یابی بشر به آرزوی پرواز بر فراز ابرها، تحول عظیمی در صنعت گردشگری به وقوع پیوسته تا به‌جایی که امروزه صنعت هواپیمایی نقش مهمی در جابجایی و حمل مسافران را بر عهده دارد، گردشگران اکنون به‌راحتی می‌توانند مسافت‌های طولانی را در کمترین زمان ممکن سپری کرده و بجای اینکه زمان زیادی از سفر خود را در مسیرهای طولانی خسته‌کننده از دست بدهند، با رسیدن سریع به مقصد از سفر خود بهترین استفاده را بکنند، اما این تحول و ناراحتی با برخی مشکلات و دردسر هایی بویژه در سفر های طولانی همراه بوده که البته در صورت دانستن راهکارهای درست می توان از پس آنها به راحتی بر آمد.

با وبلاگ اقامت ۲۴ در آشنایی با راهکارها و اقدامت مناسب در پروازهای طولانی همراه باشید.

 

مقاله مرتبط : ” شغل های پر سفر

 

 

راهکارها و اقدامت مناسب در پروازهای طولانی
در پروازهای طولانی چه نکاتی مهم است

 

مشخص کردن مدت زمان پرواز

اولین کاری که باید در زمان اقدام برای سفر های طولانی با هواپیما صورت بگیرد، مشخص کردن  مدت زمان پرواز بوده تا بدانیم که چند ساعت قرار است در پرواز مانده سفر چند ساعت به طول می انجامد و بر اساس این مدت زمان برخی کارها را انجام و یا از انجام برخی امور خودداری کنیم.

پوشیدن لباس راحت و مناسب

راحتی و آزادی لباس می تواند حس خوشایندی به شما داده و یا اینکه خلاف و پوشیدن لباس های نامناسب و چسب شما را مشکلاتی بدی در طول پرواز بویژه سفر های طولانی مواجه کند.

از این رو بهتر است در زمانی که سفر شما با هواپیما قرار است زمانی زیادی به طول بی انجامد، لباس مناسب و آزادی را انتخاب کرده و بپوشید تا در طول پرواز نیز راحتی نسبتا خوبی را داشته باشید.

 

راهکارها و اقدامت مناسب در پروازهای طولانی
لباس راحت بپوشید و غذای سبک بخورید

 

غذای سبک بخورید

پیش از سفر های طولانی با هواپیما از خوردن غذاهای سنگین با حجم زیاد خود داری کرده تا در طول پرواز احساس بهتری داشته و نیاز نداشته باشید تا چندین مرحله از دستشویی هواپیما استفاده کنید.

پیش از سفر قهوه و کافئین نخورید

به دلیل اینکه قهوه و کافئین موجب ایجاد کم خوابی و بی خوابی در افراد می شوند، بهتر است حداقل ۲ ساعت پیش از پرواز، بویژه پرواز های طولانی از خوردن قهوه و نوشیدنی هایی که کافئین زیادی دارند خودداری کرده تا در طول پرواز از بی خوابی رنج نبرده و بتوانید به راحتی بخوابید.

البته این را هم بدانید که بهتر است پیش از انجام پرواز های طولانی از نوشیدن مایعات و نوشیدنی به میزان زیاد نیز خودداری کرده تا در طول پرواز از رفت و آمد در راه رو هواپیما و مسیر منتهی به دستشویی جلوگیری کرده باشید.

 

راهکارها و اقدامت مناسب در پروازهای طولانی
پروازهای شب را انتخاب کنید

 

پروازهای  شب را انتخاب کنید

اگر در زمان خرید بلیط هواپیما برای سفرهای طولانی امکان خرید بلیط هواپیما در ساعتهای پایانی شب وجود داشت، بهتر است که این بلیط ها را خریداری کرده تا بتوانید زمان زیادی از سفر خود را در هواپیما در خواب سپری کرده تا از طولانی بودن مسیر کمتر کلافه شوید.

خود را در طول پرواز سرگرم کنید

معمولا هواپیما هایی که در مسیر های طولانی پرواز می کنند از لوازم و تجهیزات سرگرمی مانند فیلم، موسیقی و بازی برخوردار بوده و مسافران می توانند در طول مسیر از آنها استفاده کنند اما با این حال بهتر است لوازم مورد علاقه خود را که با آنها سرگرم می شوید با خود به داخل کابین هواپیما برده و در طول مسیر زمان خود را اینگونه پر کنید.

همچنین به همراه داشتن یک کتاب و یا مجله و مطالعه آن می تواند زمان زیادی شما را سرگرم کرده و گذر زمان برای شما با سرعت بیشتری اتفاق افتد.

گوشی خود را پیش از پرواز شارژ کامل کنید

گوشی موبایل می تواند یک همراه خوب در پرواز های طولانی‌مدت بشمار آمده و می شود از آن به عنوان یک سرگرمی خوب نام برد.

اما شارژ نداشتن موبایل در طول پرواز های طولانی می تواند خود یکی از مشکلات بشمار آمده و نبود امکان شارژ موبایل در هواپیما نیز این مشکل را دوچندان کند.

 

راهکارها و اقدامت مناسب در پروازهای طولانی
خودتان را سرگرم کنید

 

میان وعده سبک به همراه داشته باشید

با توجه به اینکه در طول سفر و پرواز بویژه پرواز های طولانی‌مدت چندین وعده پذیرایی انجام می شود اما با این حال بهتر است برای مقابله با گرسنگی های پیش بینی نشده یم میان وعده سبک با خود به داخل هواپیما برده و در صورت بروز گرسنگی از آن استفاده کنید.

تمام طول پرواز ننشینید

نشستن‌های طولانی‌مدت در حین پرواز ممکن است بروز گرفتگی عضلانی و درد های استخوانی شده و طی کردن مسیر باقی مانده را برای شما دشوار سازد.

از این رو بهتر است پس از نشستن به مدت چند ساعت کوتاه از روی صندلی خود بلند شده، کمی در راه روی هواپیما قدم بزنید.

یکی از مشکلات و عوارضی که در سفر های طولانی مدت ممکن است اتفاق افتد، لخته شدن خون در رگ های پاها آن هم به دلیل تشستن های طولانی است.

برای جلوگیری از این اتفاق می توانید با تکان دادن پاها و چرخواندن مچ های خود در زمان نشستن بر روی صندلی کمی تحرک داشته و باعث جریان خون در ماهیچه های خود شوید.

 

منبع : وبلاگ اقامت۲۴

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×