بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» گوناگون » وسایل غیر ضروری سفر | بدون وسایل دست و پا گیر، سبک سفر کنید!
وسائل اضافی سفر
گوناگون

وسایل غیر ضروری سفر | بدون وسایل دست و پا گیر، سبک سفر کنید!

۹ تیر ۱۳۹۹ 21۰2,350

حالا که نزدیک عید نوروز است و احتمالا قصد سفر دارید، برای شما پیشنهادی داریم. بهتر است بارتان را سبک کنید. حال و هوای سفر باید با خانه خودتان تفاوت داشته باشد. نیاز نیست سخت بگیرید و فکر کنید در سفر هم باید همه وسائلی را که در خانه تان استفاده می کنید همراه داشته باشید. بهتر است سبک سفر کنید.

سفر به قصد لذت بردن، تجربه آرامش و تغییر روال عادی زندگی است بنابراین خودتان را از بند چارچوب ها و وسایل غیر ضروری راحت کنید. سبک بودن بار هم یکی از عواملی است که به شما آرامش خواهد داد. وقتی وسایلتان کم باشد، نگرانی ها و دغدغه هایتان هم کمتر است، وسائلتان گم نمی شوند و جابجایی آن نیز راحت تر می شود.

وسایل غیرضروری سفر
وسایل غیرضروری سفر

مطالب مرتبط:

همچنین وسائلی هستند که می توانید با همسفرتان به صورت اشتراکی استفاده کنید. ممکن است وسائلی باشند که شخصی نیستند و مورد نیاز هر دوی شماست. در این صورت می توانید این وسائل را باهم تقسیم کنید و هر کدام را یکی از شما ببرید.

اما سبک سفر کردن، به معنی صرف نظر کردن از وسائل ضروری نیست. منظور از سبک سفر کردن، این است که برخی وسائل که می توان بدون آن ها هم سفر کرد را همراه خود نبرید. البته این که چه وسائلی ضروری است و چه چیزهایی غیر ضروری، بستگی به مقصد سفر و نحوه اقامت شما دارد. اگر به قصد کمپ کردن می روید قطعا لوازمی متفاوت از زمانی که خانه یکی از اقوامتان و یا هتل اقامت می کنید، مورد نیازتان است. در این مقاله، برخی از وسائل غیر ضروری را عنوان می کنیم. همراهمان باشید:

سفر آسان
سفر آسان

لوازم غیر ضروری سفر

حالا ببینیم از کدام یک از وسایلمان می توانیم صرف نظر کنیم:

لباس از همه رنگ و همه مدل!

درسته که شیک پوشی و تنوع لباس، لذت بخش است اما ضروری نیست. بلاخره سفر باید یک فرقی با حذر داشته باشد! خیلی وقتا پیش می آید که بسیاری از لباس هایمان را تا پایان سفر از چمدان خارج نمی کنیم. اما حتی اگر هم همه آن ها را بپوشید، بازهم دلیل نمی شود که آن همه لباس همراه خود داشته باشید.

تعداد لباس ها، ارتباط مستقیم با مدت سفر دارد اما حتی اگر سفرتان طولانی هم باشد، می توانید با تعداد محدودی لباس هم راحت باشید. برای مثال هرچقدر هم که سفرتان طول بکشد، حداکثر ۲ شلوار کافی است. لازم نیست هر روز یک لباس بپوشید. لباس هایتان را بشوئید و استفاده کنید. در واقع کاربرد لباس ها مهم است. همراه داشتن لباس گرم، لباس مناسب طبیعت گردی، کفش مناسب و غیره بر اساس مقصد و نوع سفرتان ضروری است اما رنگ و طرح لباس و تنوع آن ها را فراموش کنید تا بیشتر به لذت های سفر بپردازید.

اما در نهایت شما هستید که تصمیم می گیرید چه چیزهایی ضروری تر هستند و چه چیزهایی نه. چند مورد دیگر به نظرتان می رسد؟

سبک سفر کنید
سبک سفر کنید

زیورآلات گران قیمت و وسائل ارزشمند

همراه داشتن جواهرات و ابزار گران قیمت در طول سفر اصلا ضروری نیست و تنها آرامش را از شما می گیرد. از همراه داشتن کالاهای گران قیمت خودداری کنید و سفر را برای خودتان راحت تر کنید. به این ترتیب، از مزاحمت دزدها و جیب بر ها هم در اما خواهید بود.

وسایل غیرضروری سفر
وسایل غیرضروری سفر

کتاب و مجله

با این که مطالعه کردن یکی از بهترین عادت ها است اما کتاب ها و مجلات هم بسیار جاگیر هستند و هم سنگین. همچنین جلد های سفت و ضخیم برخی از کتاب ها هم می توانند مشکل ساز شوند. پیشنهاد ما این است که کتاب های صوتی و پی‌دی‌اف الکترونیکی را جایگزین آن کنید. به این ترتیب، تلفن همراه یا تبلت شما کافی است تا بتوانید در اوقات بیکاری یا سالن های انتظار، مطالعه کنید.

مواد غذایی

همراه داشتن مواد غذایی و تنقلات در داخل چمدان هم می تواند دردسر ساز باشد. این هم بستگی به نحوه سفرتان دارد. به جای غذاها، می توانید از تنقلات کم‌حجم و مقوی همراه داشته باشید. فراموش نکنید که بخشی از لذت سفر، امتحان کردن غذاهای محلی و خوردنی های شهرهای مختلف و ایجاد تنوع در عادت های غذایی است.

وسائل اضافی سفر
وسائل اضافی سفر

لوازم آرایشی

قاعدتا در طول یک سفر تفریحی، قرار نیست در مهمانی یا مراسم رسمی شرکت کنید. بنابراین می توانید از لوازم آرایش در حجم زیاد صرف نظر کنید. همراه داشتن لوازم بهداشتی مانند صابون، اسپری، کرم مرطوب کننده، ضد آفتاب و ژل بهداشتی، می تواند کافی باشد. اما بسیاری از اقامتگاه ها هم ارائه برخی امکانات مانند صابون، شامپو، خمیر دندان و مسواک، بخشی از خدماتشان است. همچنین در صورت نیاز هم می توانید وسائل مورد نیاز خود را از داروخانه های مقصد تهیه نمائید.

همراه داشتن برخی لوازم مانند سشوار و اتوی مو هم بسیار دست و پا گیر و سنگین است و اصلا ضرورت ندارد. از طرف دیگر سشوار هم در اکثر هتل ها وجود دارد.

اتوی لباس هم اصلا حرفش را نزید. برای صاف بودن لباس هایتان، کافی است آن ها در محیطی مرطوب مانند حمام، بر روی چوب لباسی، آویزان کنید. به این ترتیب بخار موجود در حمام می تواند بهترین اتو باشد.

وسایل الکترونیک در سفر
وسایل الکترونیک در سفر

وسایل الکترونیکی

امروزه در سفرهای تفریحی و غیرکاری، همراه داشتن گوشی همراه می تواند نیازهای شما را برطرف کند. هنگام بستن چمدان، از وسایل الکترونیکی خود صرف نظر کنید. ضمن این که وسائل الکتریکی وقت شما را خواهند گرفت.

سشوار و اتو

اگر به یک سفر طبیعتگردی و یا تفریحی می‌روید نیاز به همراه بردن سشوار نمی‌باشد. اگر اقامت شما در هتل باشد می‌توانید از سشواری که در اختیار شما قرار می‌دهند استفاده کنید. در صورتی که اقامت کمپینگ دارید نیز می‌توانید چند روز بدون سشوار کردن موها سپری نمایید. اتفاقی نمی‌افتد اگر چند روز موهای خود را سشوار نزده و حالت ندهید. سشوار بسیار جاگیر می‌باشد و حمل و جابجایی آن سخت است.

همچنین اگر به سفر مهمی از نظر کاری نمی‌روید و یا قصد شرکت در مراسم خاصی را ندارید، نیاز به داشتن اتو برای مرتب کردن لباسهایتان هنگام سفر نمی‌باشد. در صورتی که اقامت شما در مقصد در هتل باشد، می‌توانید لباس‌های خود را برای شستشو و تمیز کردن به لاندری هتل تحویل دهید و اتو شده و مرتب دریافت نمایید.

منبع: وبلاگ اقامت ۲۴

۱.۷/۵ - (۲۸ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×