» راهنمای سفر به ایران » استان تهران » تهران » چطور بدون ماشین تهرانگردی کنیم
چطور بدون ماشین تهران گردی کنیم
تهران

چطور بدون ماشین تهرانگردی کنیم

۱۷ فروردین ۱۴۰۳ 5۱273

اگر جزو افرادی هستید که به پایتخت ایران و جاذبه‌های گردشگری آن علاقه دارید، می‌توانید برای سفر به این شهر آماده شوید. بسیاری از افراد به‌دلیل نداشتن خودرو شخصی از سفر به این شهر جذاب و پر‌طرفدار خودداری می‌کنند؛ اما جالب است بدانید که امروزه امکان سفر به تهران و تهرانگردی بدون ماشین هم وجود دارد. برای آشنایی با روش‌های تهرانگردی بدون ماشین با یک مطلب تخصصی دیگر از مجله گردشگری اقامت ۲۴، همراه ما باشید تا به شما بگوییم چطور بدون ماشین تهرانگردی کنیم؟

در این مطلب برای راحتی شما عزیزان، بخش‌های مختلف شهر تهران دسته‌بندی شدند که شامل محدوده‌های شمال، جنوب، شرق و غرب می‌شوند. سپس راهنمایی‌های لازم را برای داشتن یک تجربه جذاب تهرانگردی در هر محدوده بدون خودرو، ارائه دادیم. این راهنمایی‌ها شامل بهترین رستوران‌ها، جاهای دیدنی تهران و بهترین هتل‌ها در هر محدوده می‌شوند.

فهرست این مطلب

دیدنی های غرب تهران

غرب تهران یکی از بخش‌های جذاب و دیدنی این شهر بزرگ به‌شمار می‌رود. امکان بازدید از جاذبه‌های گردشگری این بخش با استفاده از مترو و تاکسی برای شما وجود خواهد داشت. در‌ادامه این جاذبه‌های دیدنی را معرفی خواهیم کرد.

بنر تبلیغاتی رزرو هتل های تهران با تخفیف

پارک جنگلی چیتگر

پارک‌‌ها و بوستان‌ها بهترین گزینه برای گذراندن اوقات‌فراغت و داشتن پیک‌نیک با خانواده محسوب می‌شوند. پارک چیتگر یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های جنگلی تهران است که شما می‌توانید از خدمات رفاهی آن استفاده کنید. این پارک از خدمات رفاهی و تفریحی گوناگونی همچون دوچرخه‌سواری، پیست پیاده‌روی، سوار‌‌کاری و باغ‌وحش برخوردار است.

پارک جنگلی چیتگر تهران

دریاچه چیتگر

دریاچه چیتگر که با نام دریاچه شهدای خلیج فارس هم شناخته می‌شود، بزرگ‌ترین دریاچه مصنوعی شهر تهران است. با‌این‌وجود، این دریاچه بهترین مکان برای داشتن یک پیک‌نیک دسته‌جمعی، دوچرخه‌سواری، شب‌گردی و قرار‌های ۲ نفره به‌شمار می‌رود. این مجتمع گردشگری همانند پارک چیتگر در بخش غربی تهران واقع شده است که امکان دسترسی به آن با مترو و وسایل‌نقلیه عمومی وجود دارد.

مرکز خرید باملند

مراکز خرید یکی از مهم‌ترین فاکتور‌ها برای داشتن یک تهرانگردی به‌یاد‌ماندنی هستند. این در‌حالی است که امکان بازدید از یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید شهر تهران برای مسافران عزیز ایجاد شده است. شما می‌توانید با‌استفاده از وسایل‌نقلیه عمومی یا مترو، به این مرکز خرید رفته و تمام لوازم مورد‌نظر‌تان را با کیفیت بالا تهیه کنید. برای رسیدن به مرکز خرید بزرگ باملند، فقط کافی است تا در ایستگاه چیتگر خط ۵ پیاده شوید.

سری دیگر جاذبه‌های غرب تهران که نزدیک به یکدیگر هستند:

باغ وحش ارم

باغ وحش ارم یکی‌دیگر از جاذبه‌های دیدنی شهر تهران به شمار می‌رود. اگر جزو افرادی هستید که به حیوانات علاقه دارید، می‌توانید از دیدن حیوانات این باغ وحش لذت ببرید. این باغ وحش با هدف فرهنگ‌سازی و آشنایی عموم مردم با حیات وحش، تاسیس شد. این مرکز از استاندارد‌های حیات وحش که تحت‌نظارت انجمن‌های جهانی قرار دارند، برخوردار است.

شهربازی ارم

شهربازی ارم از متنوع‌ترین و هیجان‌انگیز‌ترین سرگرمی‌ها برخوردار است. این شهربازی بسیار مجهز و پیشرفته است و می‌تواند یکی از بهترین شهربازی‌های ایران به‌شمار رود. تفریحات این شهربازی برای تمام سنین مناسب است؛ بنابراین هیچ‌محدودیتی برای استفاده از دستگاه‌ها نخواهید داشت. با این کار تمام اعضای خانواده می‌توانند از رفتن به شهربازی لذت ببرند.

شهربازی ارم

پارک ارم

پارک ارم یکی از بزرگ‌ترین پارک‌ها و مراکز تفریحی تهران است. این پارک از ۳ دریاچه، ۳ شهربازی و یک باغ وحش بزرگ تشکیل شده است. شهربازی و باغ وحش ارم که بالا‌تر معرفی شدند، از امکانات این مجموعه بسیار بزرگ هستند. امکان قایق‌سواری و ماهیگیری در این پارک وجود دارد. شما می‌توانید با رفتن به این پارک به‌صورت همزمان یک پیک‌نیک برگزار کرده و از باغ وحش و شهر‌بازی آن استفاده کنید.

سری بعدی جاهای دیدنی غرب تهران که نزدیک به یکدیگر هستند:

موزه عروسکی سینمای ایران

موزه عروسکی سینمای ایران از خاطره‌انگیز‌ترین مناطق محسوب می‌شود. این موزه محلی است تا بتوانید عروسک‌های محبوب برنامه‌ها و سریال‌های ایرانی را از نزدیک تماشا کنید. بدون‌شک بسیاری از افراد علاقه دارند تا با شخصیت‌های مورد‌علاقه‌شان در بچگی تجدید‌خاطره کنند. این موزه می‌تواند انتخابی هیجان‌انگیز برای تمامی سنین باشد.

شهرک سینمایی غزالی

شهرک سینمایی غزالی یکی‌دیگر از جاذبه‌های دیدنی محدوده غرب تهران است که با همت علی حاتمی ساخته شد. ساختار و دکور خیابان‌های اصلی و ساختمان‌ها با‌توجه به دوره رضا شاه و اوایل پادشاهی محمدرضا شاه ساخته شده‌اند. بسیاری از سریال‌های ایرانی با محوریت تهران قدیم، در این شهرک ساخته شده‌اند. این شهرک در نزدیکی موزه عروسکی سینمای ایران قرار دارد؛ بنابراین می‌توانید به‌راحتی از هر ۲ این جاذبه‌ها دیدن کنید.

شهرک سینمایی غزالی

گردش در غرب تهران بدون ماشین

برای گردش در بخش غرب تهران و بازدید از جاذبه‌های گردشگری، نیازی به داشتن خودرو شخصی نخواهید داشت. امکان بازدید از تمام این جاذبه‌ها، با‌استفاده از وسایل نقلیه عمومی به‌خصوص مترو وجود دارد. بسیاری از این مکان‌ها در نزدیکی یک‌دیگر واقع شده‌اند؛ بنابراین امکان بازدید از چند جاذبه در یک روز وجود خواهد داشت. این امر هنگامی اهمیت پیدا می‌کند که زمان سفر شما به تهران بسیار کوتاه باشد.

به‌عنوان مثال برای رفتن به مکان‌های معرفی‌شده، تنها کافی است تا از خطوط ۴ و ۵ مترو استفاده کنید. این امر نشان‌دهنده نزدیکی این مناطق به یک‌دیگر است. برای رفتن به پارک جنگلی چیتگر در ایستگاه ایران خودرو، پارک ارم در ایستگاه ارم سبز و شهرک سینمایی در ایستگاه وردآورد پیاده شوید. 

رستوران های محدوده غرب تهران

تهران از رستوران‌های با‌کیفیت و متنوع بسیاری برخوردار است. بخش قابل‌توجهی از این رستوران‌ها در منطقه غرب تهران واقع شده‌اند که شما می‌توانید در تهرانگردی بدون ماشین، غذا‌های آن‌ها را تست کنید. از بهترین رستوران‌ های تهران در محدوده غرب می‌توان به رستوران مزعفر، فدک و بابایوسف اشاره کرد.

امکان سفارش دادن غذا‌های این رستوران‌ها از‌طریق اسنپ‌فود هم برای شما ایجاد شده است. با جستجو در اسنپ‌فود یا اینستاگرام شما می‌توانید هر‌کدام از غذا‌ها را، تفاوتی ندارد که گران باشند یا ارزان، سفارش دهید. در‌حالت‌کلی، قیمت غذا‌های این رستوران‌ها مقرون‌به‌صرفه هستند.

هتل های محدوده غرب تهران

در‌صورتی که برای تهرانگردی بدون ماشین در محدوده غرب حاضر هستید، باید ابتدا هتل تهران را در محدوده غرب بررسی کنید. از هتل‌های این محدوده می‌توان به هتل لکسون، بستان و ایران مال اشاره کرد. اگر جاذبه‌های دیدنی و تفریحی محدوده غرب تهران برای شما جذابیت بیشتری دارد، می‌توانید با اقامت در این هتل‌ها، از بازدید این مکان‌ها لذت ببرید. 

دیدنی های مرکز تهران

مرکز تهران یکی‌دیگر از بخش‌های تهران است که جاذبه‌های دیدنی متعددی در آن واقع شده‌اند. در‌ادامه مهم‌ترین آن‌ها را معرفی خواهیم کرد.

کاخ موزه گلستان

یکی از دیدنی‌های چشم‌نواز در مرکز تهران، کاخ موزه گلستان است. این بنا یکی از بنا‌های تاریخی ایران محسوب می‌شود که چشم هر‌بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. این کاخ موزه به‌دلیل معماری اصیل و تزئینات فوق‌العاده آن در فهرست میراث یونسکو ثبت شد. اگر به‌دنبال مکانی جذاب هستید تا عکس‌هایی زیبا ثبت کنید، کاخ موزه گلستان به شما پیشنهاد می‌شود.

کاخ موزه گلستان در تهران

بازار مبل یافت آباد

یکی از مکان‌هایی که بازدید آن می‌تواند برای شما مفید باشد، بازار مبل یافت آباد است. این بازار بسیار بزرگ است که تنوع بسیار بالایی از انواع مبل‌ها را در خود جای داده است. شما می‌توانید جدید‌ترین و جذاب‌ترین مبل‌های ایران را در این بازار پیدا کنید.

ایستگاه راه آهن تهران

ایستگاه راه آهن تهران تنها یک ایستگاه نیست؛ بلکه یک اثر ملی هم محسوب می‌شود. با‌وجود‌اینکه ساخت این بنا توسط یک معمار روس انجام شد؛ اما می‌توان ریشه‌های معماری ایرانی را در آن مشاهده کرد. این مکان یکی از مکان‌های پر‌تردد و جذاب تهران است که با هتل‌ها و سایر جاذبه‌های دیدنی احاطه شده است. اگر قصد دارید با قطار به شهر دیگری سفر کنید یا حتی به شهر خود بازگردید، توصیه می‌شود با قطار سفر کنید.

امامزاده اسحاق

امامزاده اسحاق یکی‌دیگر از دیدنی‌های محدوده مرکزی تهران است. این امامزاده بقعه‌ای است که بسیاری از مردم اعتقاد دارند قدمگاه ۱۴ معصوم هم به‌شمار می‌رود. اسحاق از نوادگان امام موسی کاظم است که این بنا برای یادبود ایشان ساخته شد. معماری این بنا می‌تواند توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کند.

باغ و عمارت فخرالدوله

اگر به معماری و بنا‌های تاریخی علاقه دارید، این باغ می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای تهرانگردی شما باشد. این بنا در هیاهوی بسیار زیاد شهر تهران گم شده است و تنها تعداد محدودی از مردم آن را به یاد دارند. باغ و امارت فخرالدوله از بنا‌های دوره قاجار است  که تهران را از نگاه سال‌ها پیش روایت می‌کند. این بنا در نزدیکی متروی شمیران واقع شده است که دسترسی به آن را بسیار آسان‌تر می‌کند.

باغ موزه نگارستان

باغ موزه نگارستان اثری فوق‌العاده از دوره قاجار است که هنر ساخت باغ ایرانی را به رخ می‌کشد. حال‌و‌هوای جذاب و متفاوت این باغ موجب می‌شود تا افراد برای بازدید دوباره آن مشتاق شوند. با‌وجود بهترین کافه و رستوران های تهران در این محدوده، این باغ به یکی از بهترین گزینه‌ها برای گذاشتن قرار و گپ‌و‌گفت‌های دوستانه تبدیل شده است.

کاخ مرمر

کاخ مرمر از زیبا ‌ترین و چشم‌نواز‌ترین دیدنی‌های تهران است که در محدوده مرکز شهر واقع شده است. اگر قصد دارید تهرانگردی بدون ماشین را در محدوده مرکزی آغاز کنید، یادتان باشد از این کاخ دیدن کنید. این کاخ به دلیل معماری منحصر‌به‌فردی که دارد با مسجد شیخ لطف الله اصفهان مقایسه می‌شود.

شهربازی رازی

شهربازی رازی یکی از جاذبه‌های تفریحی مرکز تهران است. این مجموعه با برخورداری از تجهیزات به‌روز و پیشرفته توانسته فضایی مدرن و جذاب را برای خانواده‌ها ایجاد کند. محدودیت سنی برای استفاده از دستگاه‌های این مجموعه وجود ندارد؛ بنابراین می‌توانید با خانواده، خاطره‌ای به‌یاد‌ماندنی را در این شهربازی ایجاد کنید.

شهربازی پارک شهر

شهربازی پارک شهر یکی‌دیگر از شهربازی‌های مرکز تهران است که دسترسی به آن از‌طریق مترو نیز ایجاد شده است. این شهربازی به‌صورت شبانه‌روزی و با بهترین کیفیت به مراجعه‌کنندگان خدمات ارائه می‌دهد. شما می‌توانید کودکان خود را برای داشتن یک تفریح جذاب به این شهربازی ببرید.

شهربازی پارک شهر

عمارت تاریخی کلاه فرنگی

این عمارت از بنا‌های تاریخی تهران به‌شمار می‌رود که در طول زمان با تغییرات قابل‌توجهی مواجه شده است. این عمارت یکی از آثار تاریخی ایران است که در روند انقلاب نیز نقش مهمی را ایفا کرده است. البته این عمارت در زمان انقلاب بسیار تخریب شد؛ به‌طوری تا‌کنون جای گلوله و تیر بر دیوار‌های آن باقی مانده است.

گردش در مرکز تهران بدون ماشین

برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری و دیدنی محدوده مرکز تهران، می‌توانید از خط ۷ مترو استفاده کنید. تمام این جاذبه‌ها در ایستگاه‌های مولوی، میدان قیام، محمدیه و مهدیه واقع شده‌اند. نکته مهم این است که برای رفتن به برخی از مکان‌ها نیاز است تا در این ایستگاه‌های مترو، اتوبوس سوار شوید. همچنین می‌توانید مسیر اتوبوس را پیاده هم بروید؛ چرا‌که فاصله دور‌ترین جاذبه تا مترو کمتر از نیم ساعت خواهد بود.

رستوران های محدوده مرکز تهران

از بهترین رستوران‌های محدوده مرکزی تهران می‌توان به شایسته، نوید و هیزم اشاره کرد. قیمت منوی تمام این رستوران‌ها اقتصادی است؛ بنابراین شما می‌توانید برای داشتن یک وعده غذایی خوشمزه به این رستوران‌ها مراجعه کنید.

هتل های محدوده مرکز تهران

هتل‌های بسیاری در محدوده مرکز تهران واقع شده‌اند که شما می‌توانید با اقامت در آن‌ها، از جاذبه‌های تهران هم دیدن کنید. با اقامت در این هتل‌ها می‌توانید به جاذبه‌های محدوده مرکز تهران نزدیک‌تر شده و به‌راحتی از آن‌ها بازدید کنید. از بهترین هتل‌های محدوده مرکز تهران می‌توان به هتل بزرگ فردوسی، هتل خیام تهران و هتل نور اشاره کرد.

دیدنی های شمال تهران

به‌طور کلی، بخش شمالی تهران از جاذبه‌های بسیار زیادی برخوردار است. به‌طوری که محدوده شمالی به ۲ بخش مختلف تقسیم می‌شود. در ادامه جاذبه‌های هر‌کدام از بخش‌ها را به‌صورت جداگانه معرفی خواهیم کرد. مکان‌های دیدنی بخش اول شامل موارد زیر می‌شوند.

برج میلاد

برج میلاد معروف‌ترین جاذبه دیدنی در تمام تهران است که در بخش شمالی واقع شده است. این برج به‌عنوان نماد شهر تهران و قطب گردشگری این شهر شناخته می‌شود. این بنا از بخش‌های مختلف گردشگری، تفریحی و رفاهی تشکیل شده است که موجب شده توجه بسیاری از گردشگران به این برج جلب شود. نکته این است که برای رفتن به برخی از بخش‌ها و بخش‌های مرتفع باید هزینه بپردازید؛ اما استفاده از بخش‌های پایینی و محوطه مجموعه رایگان است.

برج میلاد تهران

مرکز خرید اپال

یکی از دلایل شهرت تهران، برخورداری از بهترین مراکز خرید است. مرکز خرید اپال یکی از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین مراکز خرید تهران است که در شمال آن واقع شده است. شما می‌توانید بازدید از این مرکز خرید را در برنامه تهرانگردی بدون ماشین خود قرار دهید.

پارک ژوراسیک تهران

پارک ژوراسیک یا پارک دایناسور‌ها یکی از پر‌طرفدار‌ترین پارک‌های تهران است. تفاوتی ندارد که شما در چه سنی قرار دارید، بدون‌شک از این پارک لذت خواهید برد. در این پارک دایناسور‌هایی به‌صورت مجسمه و متحرک برای شما به نمایش درآمده‌اند.

فرحزاد

فرحزاد یکی از مناطق خوش آب‌و‌هوا در بخش شمالی تهران است. امکان رفتن به این منطقه با وسایل نقلیه وجود دارد. شما می‌توانید در این منطقه از آب‌و‌هوای تمیز و پاکیزه تهران استشمام کنید. باغ رستوران‌ها متعددی در این منطقه دیده می‌شود که شما می‌توانید مدت‌زمان شادی را با خانواده بگذرانید.

فرحزاد در تهران بخش شمالی

پل طبیعت

پل طبیعت یکی از جاذبه‌های دیدنی و گردشگری تهران است که طرفداران بسیاری دارد. این پل یک پل ۲ طبقه است که نمای فوق‌العاده‌ای از تهران را به نمایش می‌گذارد. رفتن به این پل آسان است؛ اما با کمی پیاده‌روی همراه می‌شود.

پل معلق آسمان

اگر به ارتفاع و هیجان علاقه دارید، می‌توانید رفتن روی این پل را امتحان کنید. این پل بوستان‌های نهج‌البلاغه و پردیسان را به یک‌دیگر متصل می‌کند. امکان قرار گرفتن ۲۰۰ نفر به‌صورت همزمان روی این پل وجود دارد که با طول ۲۸۵ متر نصب شده است. پل معلق آسمان می‌تواند به یکی از تجربه‌های به‌یاد‌ماندنی شما در تهرانگردی بدون ماشین تبدیل شود.

جاذبه‌های بخش دوم هم شامل موارد زیر می‌شوند:

کاخ سعد آباد

کاخ سعد آباد یکی از معروف‌ترین کاخ‌هایی به شمار می‌رود که در تهران واقع شده است. این کاخ از دوره پهلوی به‌جا مانده است که توسط شاهان دوره قاجار ساخته شده و در دوره پهلوی گسترش یافت. این کاخ در مساحت قابل‌توجهی واقع شده و از بخش‌های مختلف تشکیل شده است.

کاخ سعدآباد در تهران

امام زاده صالح

امام زاده صالح می‌تواند یکی از مقاصد جذاب برای تهرانگردی بدون ماشین محسوب شود. این امام زاده در نزدیکی متروی تجریش قرار دارد که رفت‌و‌آمد را بسیار آسان‌تر می‌کند. این مکان چیزی فراتر از یک امام‌زاده است. به‌طوری که در نزدیکی آن یک بازار با تنوع بسیار بالا قرار دارد.

کاخ نیاوران

کاخ نیاوران مجموعه‌ای تاریخی فرهنگی است که در بخش شمالی تهران واقع شده است. این کاخ اسرار‌های قابل‌توجهی را از شاهان ایران در خود جای داده است. این کاخ در محدوده مرکزی یک باغ قرار گرفته که این موضوع به جذابیت آن می‌افزاید. 

تله کابین توچال تهران

طی کردن مسیر‌های مختلف به تله کابین همیشه یک تفریح جذاب محسوب می‌شود. اگر شما هم به تله کابین و دیدن مناظر علاقه دارید، می‌توانید تله کابین توچال تهران را امتحان کنید که جزو بهترین تله کابین های ایران است. شما می‌توانید مناظر جذابی را از تهران در این مسیر مشاهده کنید.  

دربند

دربند یکی از محله‌های قدیمی در تهران است که در شمالی‌ترین بخش تهران قرار گرفته است. خیابان دربند می‌تواند تصویر تازه‌ای از تهران شلوغ و کثیف را در ذهن شما ایجاد کند. دسترسی به این منطقه و چند منطقه قبلی کمی سخت خواهد شد. به‌طوری که باید از مترو یا تاکسی استفاده کنید.

گردش در شمال تهران بدون خودرو

برای رفتن به بخش شمالی اول، تنها نیاز است تا از مترو استفاده کنید. در مترو باید خط ۷ را دنبال کرده و در مقصد مورد‌نظر خود پیاده شوید. برای رفتن به مکان‌های بخش دوم هم باید خط یک تجریش را دنبال کنید. همچنین می‌توانید از اتوبوس بی‌ار‌تی خط ۷ استفاده کنید.

رستوران های محدوده شمال تهران

از بهترین رستوران‌های بخش شمالی تهرانی می‌توان به چلوپز( جردن)، کترینگ شاه پلو و فست فود گپ اشاره کرد. این رستوران‌ها کیفیت بالایی دارند و می‌تواند وعده‌ای جذاب و خوشمزه را برای شما آماده کنند. 

هتل های محدوده شمال تهران

هتل‌هایی که در محدوده شمالی قرار دارند، بسیار متنوع هستند. چراکه این محدوده به‌دلیل آب‌و‌هوای بهتر گردشگران بسیاری را جذب می‌کند. از بهترین هتل‌های شمال تهران می‌توان هتل پارک وی تهران، ویستریا و پارسیان آزادی را نام برد.  

جاهای دیدنی شرق تهران

برخی از جاهای دیدنی تهران، در بخش شرق این شهر واقع شده‌اند. این مکان‌ها از جذابیت قابل‌توجهی برخوردارند که می‌توانند تهرانگردی بدون ماشین شما را به بهترین سفر تبدیل کنند.

باغ موزه مینیاتور

باغ موزه مینیاتور یکی از این مکان‌های دیدنی است. این مکان در مساحت قابل‌توجهی ساخته شده و دارای یک معماری ایرانی و بسیار چشم‌نواز است. این باغ موزه از مهم‌ترین آثار تاریخی ایران است که به ثبت جهانی رسیده است.

پارک جنگلی سرخه حصار

اگر به پیک‌نیک و گذراندن زمان در طبیعت علاقه دارید، می‌توانید پارک جنگلی سرخه حصار که جزو بهترین و معروف‌ترین پارک های ملی ایران است را امتحان کنید. این پارک جنگلی بسیار جذاب بوده و گونه‌های متنوع گیاهی را در خود جای داده است. دسترسی به این پارک ساده است؛ به‌طوری که امکان استفاده از و مترو وجود دارد.

پارک جنگلی سرخه حصار

بوستان جنگلی لویزان

یکی‌دیگر از بوستان‌هایی جنگلی تهران که در بخش شرقی آن واقع شده است، پارک جنگلی لویزان است. این منطقه سر‌سبز بهترین گزینه برای پیک‌نیک و طبیعت‌گردی محسوب می‌شود. بسیاری از افرادی که به طبیعت علاقه دارند، زمان خود را در میان گیاهان و درختان منحصر‌به‌فرد این جنگل می‌گذرانند.  

گردش در شرق تهران بدون خودرو

برای رفتن به باغ موزه مینیاتور و بوستان‌های جنگلی، می‌توانید از خط ۲ مترو استفاده کنید. ایستگاه جانبازان نزدیک باغ موزه و ایستگاه فرهنگسرا در نزدیکی پارک جنگلی سرخه حصار قرار دارند. همچنین شما می‌توانید با خط‌های ۳۹۶ و ۳۸۳ اتوبوس به این مکان‌ها بروید.

رستوران های محدوده شرق تهران

پس از گشت‌و‌گذار و بازدید از جاذبه‌های دیدنی آن هم بدون ماشین، نیاز است تا با یک وعده غذایی خستگی را از خود دور کنید. گود فود، پیتزا راما و رستوران پاییز از رستوران‌های شرق تهران هستند که می‌توانید پس از گشت‌و‌گذار به آن‌ها مراجعه کنید. نکته قابل‌توجه این است که قیمت غذا‌های این رستوران‌ها به‌نسبت مناسب است.

هتل های محدوده شرق تهران

از هتل‌های با‌کیفیت و مناسب در شرق تهران می‌توان به هتل شهر تهران و هتل نور حیات تهران اشاره کرد. شما می‌توانید پس از بازدید از جاذبه‌های شرق تهران، برای استراحت در یکی از این هتل‌ها اقامت داشته باشید.

جمع بندی مطالب

تهرانگردی یکی از بهترین گزینه‌های سفر به‌شمار می‌رود؛ اما برخی از افراد علاقه دارند تا تهران را بدون ماشین بگردند. امکان این کار وجود خواهد داشت. شما می‌توانید با وسایل‌نقلیه تمام تهران را بگرید. انتخاب بهترین مقصد برای تهرانگردی  باید براساس سلایق و علایق شما انجام شود. فقط در این‌صورت می‌توانید لذت کافی را از سفر خود ببرید.

سوالات متداول

چطور از جاذبه های تهران بدون ماشین دیدن کنیم؟

برای تهران گردی بدون ماشین توصیه می کنیم با مترو یا اتوبوس خودتان را به یک جاذبه مهم برسانید و سپس کلیه جاذبه های شناخته شده نزدیک اطراف آن را ببینید.

بهترین روش برای تهرانگردی بدون ماشین چیست؟

ابتدا یکی از نقاط تهران را انتخاب کرده و سپس کل جاذبه های مهم نزدیک به آن را که پیشنهاد کرده ایم بازدید کنید و برای تجدید قوا به یکی از رستوران های معروف نزدیک آن بروید.

۴.۷/۵ - (۳ امتیاز)

تعداد دیدگاهها: ۱

  1. مجتبی

    این دست مطالب گردشگری بدون ماشین خیلی خوبن. من به شخصه سفر درون شهری با اتوبوس و مترو رو خیلی بیشتر ترجیح میدم. ممنونم ازتون.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×