» راهنمای سفر به ایران » استان تهران » تهران » باغ وحش ارم؛ آدرس، ساعت کاری و معرفی حیوانات
باغ وحش ارم
تهران

باغ وحش ارم؛ آدرس، ساعت کاری و معرفی حیوانات

۲۲ اسفند ۱۴۰۲ 8۲476

باغ وحش ارم یکی از جاهای دیدنی تهران است که در دل پارک ارم قرار دارد. تقریباً همه کسانی که تا به حال به تهران سفر کرده‌اند یا در آن زندگی می‌کنند، حداقل یک بار از این پارک بازدید کرده‌اند و خاطرات زیبایی از آن دارند. باغ وحش یکی از جاذبه‌های تفریحی این پارک است که با هدف فرهنگ‌سازی و آشنایی عموم مردم با حیات وحش به وجود آمده است. این باغ وحش تنها زیستگاه استاندارد حیات وحش است که تحت نظارت انجمن‌های بین‌المللی باغ ‌وحش ‌داران قرار دارد.

فهرست این مطلب

باغ وحش ارم کجاست؟

مجموعه پارک ارم تهران، با فضای بازی جذاب، باغ وحش، دریاچه ارم و سایر امکانات، در کنار بزرگراه تهران به کرج، نزدیک به ایستگاه متروی اکباتان، قرار دارد.

چگونه به باغ وحش ارم برویم؟

برای ورود به پارک، سه ورودی مختلف وجود دارد که به گردشگران اجازه می‌دهد تا از سمتی که برایشان راحت‌تر است به باغ وحش ارم سبز تهران وارد شوند.

بنر تبلیغاتی رزرو هتل های تهران با تخفیف
  • ورودی اول: این ورودی در کیلومتر ۴ اتوبان تهران- کرج پس از پل ستاری واقع شده است. برای ورود به پارک باید از مسیر کندرو کنار رمپ خروجی اتوبان شهید باکری وارد شوید. پس از ورود به پارک باید حدود ۵۰۰ متر به سمت غرب حرکت کنید تا به باغ وحش برسید.
  • ورودی دوم: این ورودی برای بازدید کنندگانی مناسب است که از سمت شهر کرج به باغ وحش پارک ارم تهران می‌روند. این ورودی در بزرگراه کرج- تهران، بعد از خروجی بزرگراه شهید باکری قرار دارد. پس از ورود به پارک باید ۴۰۰ متر به سمت شرق پیاده‌روی کنید و باغ وحش پیش روی شما خواهد بود.
  • ورودی سوم: این ورودی در انتهای بزرگراه شهید باکری است که دورترین مسیر از باغ وحش است.

چگونه با مترو به باغ وحش ارم برویم؟

اگر قصد دارید با مترو به باغ وحش ارم تهران بروید، می‌توانید از خط چهار یا خط پنج مترو استفاده کنید و در ایستگاه ارم سبز پیاده شوید. اگرچه مترو شما را از ترافیک نجات می‌دهد، اما برای رسیدن به باغ وحش باید حدود ۲۰ دقیقه‌ای را پیاده‌روی کنید. اگر با فرزندان خود قصد بازدید از باغ وحش ارم را دارید بهتر است این نکته را مدنظرتان قرار دهید.

اطلاعات بازدید از باغ وحش ارم سبز

آشنایی با اطلاعات مکانی که قصد مراجعه به آن را دارید موجب می‌شود تا تصمیم‌گیری و انتخاب بهتری داشته باشید. این اطلاعات می‌تواند شامل قیمت یا ساعت فعالیت یک مجموعه باشد. در ادامه با مهم‌ترین اطلاعات بازدید از باغ وحش ارم تهران آشنا می‌شویم:

  • قیمت بلیط باغ وحش ارم ۱۴۰۲: در سال ۱۴۰۲ هزینه بلیط باغ وحش ارم برای هر نفر ۸۰ هزار تومان است. برای کودکان زیر ۵ سال نیاز به تهیه بلیط نیست.
  • هزینه ورودی پارکینگ ارم ۱۴۰۲: هزینه ورودی پارکینگ ارم برای خودروهای شخصی ۴۵ هزار تومان و بدون محدودیت زمانی است. اگر با موتور سیکلت سری به این پارک می‌زنید باید از در شهید فهمیده مراجعه و مبلغ ۵ هزار تومان برای پارکینگ هزینه پرداخت کنید.
  • ساعت کاری باغ وحش ارم تهران: شما می‌توانید همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا غروب آفتاب برای بازدید به این مکان مراجعه کنید.
  • شماره تلفن باغ وحش ارم: جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره باغ وحش ارم (۰۲۱۲۷۲۰) تماس بگیرید. شماره ۰۲۱۴۴۱۴۰۸۱۴ برای بیان انتقادات و پیشنهادات نیز در دسترس شما است.

تاریخچه باغ وحش ارم

بنیان‌گذار پارک ارم «رحیم علی خرم» است که آن را در سال ۱۳۵۳ با اسم پارک خرم راه‌اندازی کرد. قدمت باغ وحش ارم اما کمتر است و این باغ وحش در سال ۱۳۶۹ افتتاح شد. البته تاریخچه راه‌اندازی باغ وحش در ایران به دوره قاجار باز می‌گردد. با گسترده‌تر شدن سفر ایرانی‌ها به اروپا، کم کم باب آشنایی با باغ وحش نیز باز شد. ناصرالدین شاه یکی از پادشاهان قاجار است که سفرهای بسیاری به فرنگ داشت. او در این سفرها با مکان‌هایی که حیوانات در آن نگهداری می‌شدند آشنا شد و تصمیم به افتتاح اولین باغ وحش در ایران گرفت. این مکان با نام «مجمع‌الوحش» و آن زمان در خیابان تختی امروز راه‌اندازی شد.

پارک ارم تهران

باغ وحش ارم چه حیواناتی دارد؟

در باغ وحش ارم سبز، بیش از ۱۰۰ گونه جانوری نگهداری می‌شود. از این تعداد، حدود ۶۰ درصد از حیوانات بومی ایران هستند، اما بقیه موجودات از سایر نقاط جهان به این باغ وحش آورده شده‌اند. البته توجه شده است که موجودات غیربومی هم با شرایط آب و هوای ایران سازگاری داشته باشند. حیوانات باغ وحش ارم عبارتند از:

پستانداران: آهوی ایرانی، اسبچه خزر، بابون زیتونی، ببر بنگال، ببر سیبری، پلنگ ایرانی، تشی، خرس قهوه‌ای، راکون، روباه معمولی، سمور سنگی، سنجاب ایرانی، شامپانزه، شتر دوکوهان، شیر آفریقایی، شیر ایرانی، فیل آسیایی، قوچ و میش، کانگورو، کفتار راه راه، کل و بزکوهی، گراز، گربه جنگلی، گربه وحشی، گرگ، گور آسیایی، گوزن زرد اروپایی، گوزن زرد ایرانی، گوزن قرمز اروپایی، لاما، مرال، میرکت (دم عصایی) و میمون رزوس.

پرندگان: دال سیاه، دال معمولی (کرکس گریفون)، درنای تاجدار خاکستری، دلیجه، زاغ نوک سرخ، سارگپه، شتر مرغ، طاووس، عقاب، غراب، فلامینگو، قرقاول طوق سفید، قو، کبک، کرکس مصری، کور کور سیاه، هوبره.

خزندگان: ایگوانا، بزمجه کاسپیوس، پیتون برمه ای آلبینو، تمساح گاندو، شیشه‌مار (لوس مار)، کروکودیل نیل، لاک پشت، مار پلنگی، مار پیتون هندی، مار رتیکولیتد.

ویدئویی از حیوانات باغ وحش ارم را می‌توانید در ادامه تماشا کنید. در این ویدئوی کوتاه «مایسا» بچه فیل داخل باغ وحش در حال آبتنی است. تصاویری از لاما برایتان به نمایش در می‌آید و شیطنت میمون باغ وحش را خواهید دید.

امکانات و تفریحات باغ وحش ارم

باغ وحش ارم سبز در تهران، علاوه بر اینکه امکان مشاهده و آشنایی با انواع حیوانات را فراهم می‌کند، امکانات تفریحی دیگری نیز برای بازدیدکنندگان فراهم کرده است که در زیر به طور خلاصه معرفی خواهیم کرد.

رستوران باغ وحش ارم

رستوران

پس از گشت و گذار در باغ وحش ارم می‌توانید سری به رستوران‌های نزدیک این مجموعه بزنید. رستوران جزیره سلامت با عنوان فود کورت ارم نیز شناخته می‌شود که در فضای باز شهربازی دو ارم سبز واقع شده است. در این رستوران انواع غذای ایرانی مثل جوجه کباب، زرشک پلو با مرغ و خورش قرمه سبزی، انواع فست فود مثل ساندویچ، پیتزا و فلافل، انواع بستنی و نوشیدنی گرم سرو می‌شود. در صورت هماهنگی، می‌توانید تولد کودکتان را در این مکان نیز برگزار کنید. رستوران زنجیره‌ای هام هام و فست فود شیلا نیز در نزدیکی پارک ارم واقع شده‌اند.

بوفه

غرفه‌های خوراکی یکی از امکانات دیگر مجموعه تفریحی ارم است. از این غرفه‌ها می‌توانید تنقلاتی خوشمزه و نوشیدنی‌های ساده تهیه و نوش جان کنید.

کافی شاپ

در مجموعه تفریحی شهربازی و باغ وحش ارم امکان دسترسی به کافه‌های مختلف نیز وجود دارد. کافه رستوران جزیره سلامت یکی از این گزینه‌هاست که همان طور که در بالا به آن اشاره کردیم، از مهمانان خود با انواع بستنی و نوشیدنی‌های گرم پذیرایی می‌کند.

فروشگاه مواد غذایی

مجموعه ارم، علاوه بر ارائه تجربه‌های تفریحی و هیجان‌انگیز در شهربازی و باغ وحش، امکان خرید متنوع و جذاب را از طریق فروشگاه‌های مواد غذایی داخل و اطراف مجموعه را برای شما فراهم کرده است. در شرق پارک ارم فروشگاه هایپراستار قرار دارد.

نمازخانه

بین امکانات رفاهی شهربازی و باغ وحش ارم سبز، وجود سالن نمازخانه به گردشگران این امکان را می‌دهد تا برای نماز یا استراحت به این مکان مراجعه کنند.

کارگاه آموزشی

در مجموعه تفریحی ارم، کارگاه‌های آموزشی متنوعی از جمله نجوم، اطفای حریق و … برگزار می‌شود. این موضوع به افراد امکان می‌دهد تا علاوه بر تفریح، اطلاعات و آموزش‌های جالبی را درباره علایق خود دریافت کنند.

دریاچه ارم

یکی دیگر از دیدنی‌های پارک ارم، دریاچه بزرگ آن است که مساحت هشت هکتاری دارد. علاوه بر تماشای زیبایی دریاچه، امکان کرایه قایق‌های پدالی نیز وجود دارد تا تفریح‌تان در پارک ارم را لذت‌بخش‌تر کند.

دریاچه ارم

شهربازی ارم

در حال حاضر سه شهربازی در پارک ارم میزبان گردشگران هستند. تنوع بازی‌های ارائه شده این امکان را در اختیار کوچک و بزرگ قرار می‌دهد تا شبی فراموش نشدنی را تجربه کنند. این شهربازی نقش مهمی در ایجاد لحظات نوستالژیک برای شهروندان تهرانی دارد و بسیاری از کودکان با لذت و هیجان به این پارک سرسبز وارد شده و یک پیک‌نیک خانوادگی را تجربه می‌کنند.

استخر روباز

یکی از جاذبه‌های اصلی مجموعه تفریحی ارم، استخر روباز آن است که در نزدیکی شهربازی قرار دارد. استخر ارم می‌تواند گزینه مناسبی برای گذراندن تابستان‌های گرم تهران باشد.

جاهای دیدنی اطراف باغ وحش ارم

از جمله مکان‌های تفریحی و ورزشی اطراف باغ وحش ارم می‌توان به:

  • دریاچه چیتگر،
  • مجموعه ورزشی آزادی،
  • پارک جنگلی خرگوش دره،
  • بوستان جوانمردان،
  • پارک الهام

و … اشاره کرد. در اطراف دریاچه چیتگر، وسایل بازی و سرگرمی مانند اسکیت هوایی، سافاری و پارک وحشت و همچنین مراکز رفاهی زیادی مانند رستوران، پاساژ و مراکز خرید نیز قرار دارد.

رستوران‌های اطراف باغ وحش ارم

در اطراف باغ وحش ارم، تعداد زیادی از رستوران های تهران وجود دارد که محیطی شیک و انواع غذاهای خوشمزه و با کیفیت را در اختیارتان قرار می دهند. شما می‌توانید هر یک از این رستوران‌ها را که تمایل دارید، برای نهار یا شام انتخاب کنید. در میان معروف‌ترین رستوران‌های اطراف پارک ارم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تالار و رستوران هوایی
  • تالار پذیرایی کشتی ارم
  • فست‌فود آواچی
  • رستوران طهران کلاس
  • رستوران خوان

هتل‌های اطراف باغ وحش ارم

در اطراف باغ وحش ارم، انواع متنوعی از هتل‌ها و اقامتگاه‌ها برای مسافران و گردشگران وجود دارد. این هتل‌ها امکانات رفاهی و خدمات متنوعی را برای مسافرانی که به دنبال تجربه‌ای راحت و لذت بخش هستند، فراهم کرده‌اند. برای رزرو هتل و یافتن بهترین هتل تهران در نزدیکی باغ وحش ارم می‌توانید از سایت‌ اقامت ۲۴ کمک بگیرید. در ادامه تعدادی از هتل‌های نزدیک به باغ وحش را برایتان نام می‌بریم.

  • هتل المپیک تهران
  • هتل آساره
  • هتل پاسارگاد
  • هتل آپارتمان کیمیا (پارسی)
  • هتل امید
  • هتل اورین
  • هتل البرز
  • هتل ساینا
  • هتل پارادایس
  • هتل آرامیس
  • هتل تاج محل

رزرو تور تهران، گردشی به یاد ماندنی و جذاب در پایتخت

شما به تجربه بی‌نظیر سفر به تهران دعوت شده‌اید. از هر جای ایران که هستید، این بار گردش در پایتخت را انتخاب کنید. رزرو تور تهران با توجه به سلیقه‌ و نیازهای مختلف شما، موجب می‌شود تا از سفر به این شهر جذاب ایران لذت ببرید. این تورها شامل اقامت در هتل‌های متنوع، گشت و گذار شهری و سایر خدمات مرتبط هستند، به‌طوری‌که تجربه‌ای فراموش نشدنی را برای شما رقم خواهند زد.

جمع بندی

در روزهای آخر هفته، گشت‌وگذار در شهر از جمله فعالیت‌های محبوب شهرنشینان است. از گذشته تا کنون، شهربازی و باغ وحش ارم لحظات شادی را برای افراد ساخته است. این باغ وحش به‌عنوان محیطی زنده و آموزشی، مردم را با تنوع جانوری ایران و جهان آشنا کرده و به حفظ و نگهداری حیات وحش کمک می‌کند.

سؤالات متداول

باغ وحش ارم سبز جمعه‌ها بازه؟

بله.

در باغ وحش ارم سبز اسب سواری هم مجاز است؟

بله، اما برای کودکان است که با اسب‌های کوتاه یال دار معروف به پونی اسب سواری می‌کنند.

بلیط پارک ارم تهران برای جانبازان تخفیف دارد؟

بله، ۳۰ درصد.

با مترو چطور بریم پارک ارم؟

از هر جای تهران که هستید ایستگاه صادقیه پیاده شده و خط عوض کنید و سوار مترو کرج شوید. سپس در مترو کرج ایستگاه ارم سبز پیاده شوید و به سمت پارک ارم بروید.

ایام شهادت و سوگواری باغ وحش ارم بسته است؟

معمولاً تاسوعا و عاشورای حسینی بسته است. در سایر ایام از قبل تماس بگیرید.

۲۲ بهمن هر سال پارک ارم بسته است؟

خیر.

برای تهیه بلیط پارک ارم سبز فقط اینترنتی می‌توان خرید؟

خیر، حضوری هم امکان خرید بلیط هست.

امکان غذا دادن به حیوانات وجود دارد؟

خیر، مطلقاً ممنوع است.

حیوان ببریم قبول می‌کنند؟

خیر، طبق بخشنامه جدید حیوان برای نگهداری قبول نمی‌کنند. اگر پرنده دارید می‌توانید با پارک پرندگان تهران هماهنگ کنید.

باغ وحش ارم ارزش بازدید دارد؟

بله، حداقل ارزش یک بار بازدید را دارد.

بهترین موقع بازدید چه روزی است؟

اواسط هفته که خلوت‌تر است، البته در مواقعی مثل ایام عید همه روزه شلوغ است.

حیوانات جدید به باغ وحش ارم اضافه شده‌اند؟

بله، دو قلاده شیر سفید اخیراً به مجموعه اضافه شده‌اند و از حیوانات جدید باغ وحش به حساب می‌آیند.

۳.۷/۵ - (۱۵ امتیاز)

تعداد دیدگاهها: ۲

  1. مجتبی

    بازدید از همه حیوانات باغ وحش ازم چقدر طول میکشه؟

    • علیرضا قانع

      تقریبا بین ۲ تا ۳ ساعت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×