» راهنمای سفر به ایران » عید کجا بریم ارزونتر باشه؟ شهرهای ارزان عید ۱۴۰۳
عید کجا بریم ارزونتر باشه؟
راهنمای سفر به ایران

عید کجا بریم ارزونتر باشه؟ شهرهای ارزان عید ۱۴۰۳

۶ اسفند ۱۴۰۲ 11۰574

نوروز یکی از عید‌های باستانی ما ایرانیان است. در ایام نوروز در حدود ۱۳ روز تعطیل هستیم که همین موضوع به ما فرصت سفر کردن و دیدن از مکان‌های مختلف و جدید را خواهد داد. البته در وضعیت کنونی اغلب خانواده‌ها برای سفر سوالی دارند. عید کجا بریم ارزونتر باشه؟ یک سفر خوب، سفری است که علاوه بر یک تفریح مناسب و خاطره انگیز، مسیری زیبا و چشم ‌نواز داشته باشد تا در حین سفر خسته نشوید. همچنین هزینه اقامت زیادی نداشته باشد و اقامت در آنجا راحت باشد. آخرین مورد مهم هم این است که مقصد انتخاب شده، جاذبه‌های گردشگری متنوعی داشته باشد و پاسخگوی هر سلیقه‌ای باشد. در این مطلب قصد داریم شهرهایی را معرفی کنیم که مقصدی ارزان قیمت اما با گزینه‌های زیاد برای تفریح و خوشگذرانی و جاهای دیدنی متنوع هستند.

رشت، شهری مقرون‌به صرفه و رنگارنگ

اولین شهر ارزان برای عید ۱۴۰۳، شهر رشت است که می‌تواند یک انتخاب مقرون به صرفه باشد. انواع روش‌ها از جمله اتوبوس، ماشین شخصی یا حتی قطار برای رسیدن به شهر رشت قابل استفاده هستند که با توجه به هزینه مدنظرتان، می‌توانید انتخاب کنید. در تمامی این راه‌ها شما با مسیری چشم‌نواز و رویایی روبه‌رو خواهید شد.

بعد از اینکه به رشت رسیدید انواع هتل‌ها، مسافرخانه‌ها و… با قیمت‌های متنوع در انتظار شما هستند که شما با توجه به سقف هزینه دلخواه خودتان می‌توانید از آنها استفاده کنید. اگر برای اقامت به فکر رزرو هتل رشت هستید، انواع هتل‌ها با امکانات و کیفیت‌های مختلف در اقامت ۲۴ همراه با تخفیف‌های متنوع وجود دارند.

همچنین می‌توانید در روستاها یا مناطق اطراف شهر رشت ساکن شوید که تحت این شرایط، هزینه‌های شما بسیار کم‌تر خواهد شد. این هم دلیل دیگری که رشت را برای سوال شما یعنی عید کجا بریم ارزونتر باشه انتخاب کردیم.

رشت شهر شمالی کشور که بسیار خوش آب‌وهوا هم هست مکان‌های دیدنی بسیاری دارد که برخی از آنها رایگان هستند و به شما در کنترل هزینه‌ها کمک بزرگی خواهند کرد. همچنین یکی از اصلی‌ترین مکان‌های دیدنی رشت بازار این شهر است. این بازار نمایی جذاب و رنگارنگ دارد و پر از خوردنی و خوراکی است که می‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم کند.

رشت البته دارای مکان‌های تاریخی زیادی هم هست که برای دوستداران تاریخ یک امتیاز مثبت به شمار می‌آید. انواع پارک‌ها در رشت فضای مناسب برای بازی کودکان را ایجاد می‌کند. همچنین پیاده‌روی‌های دوستانه یا عاشقانه در این پارک‌ها، یکی از اصلی‌ترین سرگرمی‌ها در رشت است. ناگفته نماند که دیدن از موزه‌ها هم می‌تواند قسمتی از گردش‌های نوروزی شما در رشت باشد.

رشت خیابان منتهی به میدان شهرداری

کاشان، یک پیشنهاد تاریخی

دومین پیشنهاد ما برای پاسخ دادن به سوال شما یعنی عید کجا بریم ارزونتر باشه؟ شهر تاریخی کاشان است. کاشان مقصد گردشگری با مسیری راحت و بی‌خطر است، بنابراین در این سفر می‌توانید از ماشین شخصی برای رسیدن به مقصد استفاده کنید و به کاهش هزینه‌های سفرتان کمک کنید. کاشان در نوروز دارای آب‌وهوایی مطبوع است که همین موضوع سفر را دلپذیر‌تر خواهد کرد.

بعد از ورود به کاشان با انواع آپارتمان‌ها و مسافرخانه‌ها و… روبه رو هستید که برای اسکان شما آماده هستند. البته اسکان در اطراف شهر یا حتی در چادر‌های مسافرتی هم ممکن است و همین مسئله هزینه‌های سفر شما را به حد قابل قبولی خواهد رساند.

کاشان از شهر‌های تاریخی ایران است به همین دلیل طبیعی است که جاذبه‌های گردشگری مهم آن، تاریخی باشند. یکی از اصلی‌ترین مکانی که باید از آن دیدن کنید حمام فین کاشان است که اغلب ایرانیان داستان‌های مربوط به این حمام که به امیر‌ کبیر برمی‌گردد را شنیده‌اند، پس دیدن از آن خالی از لطف نیست. یکی از دیگر مکان‌های تاریخی کاشان، یک غار واقع در منطقه نیاسر است. این مکان متعلق به ایرانیان باستان است.

اگر به تاریخ علاقه ندارید ناراحت نشوید. کاشان به جز مکان‌های تاریخی، جاذبه‌های طبیعی و سرسبز هم دارد که رایگان هم هست، پس لازم است از آنها هم دیدن کنید. آبشارها و کویر کاشان جزو این مکان‌های زیبا و روح‌نواز هستند. از مراسم‌های معروف کاشان باید به گلاب‌گیری اشاره کنیم که در اوایل اردیبهشت ماه و در فصل بهار انجام خواهد شد. اگر فرصت داشتید، دیدن این مراسم زیبا را هم به شما توصیه می‌کنم.

اسکان در چادر به دلیل آب‌وهوای خوب کاشان برای شما مشکلی ایجاد نخواهد کرد البته مراکز مختلف و با امکانات کامل برای اسکان مسافران نیز در نظر گرفته شده است. اما اگر اقامت در هتل را می‌پسندید، در اقامت۲۴‌ پیشنهاد‌های شگفت‌انگیز تخفیف‌دار هتل کاشان، هزینه‌های شما را تا حد زیادی کاهش خواهد داد.

شب های کاشان تاریخی

همدان، شهری با جاذبه‌های ارزان قیمت

در لیست گزینه‌های سفر نوروزی ارزان، نباید همدان را فراموش کنیم. اگر بخواهیم در تعطیلات نوروز به یکی از شهرهای غربی ایران سفر کنیم، همدان یکی از بهترین انتخاب‌ها محسوب خواهد شد. مسیرهای رسیدن به این شهر از شهرهایی مثل زنجان، لرستان یا قزوین می‌گذرد و مسیری مشخص و راحت دارد.

همدان شهری است که جاذبه‌های گوناگونی دارد که می‌تواند انواع سلیقه‌ها را سرگرم کند. از شگفت‌انگیزترین مکان‌های دیدنی همدان باید غار علیصدر را معرفی کنیم. این غار در تمامی فصول سال دمای متعادلی دارد به طوری که حتی اگر در زمستان به دیدن این غار بروید، دمای درون غار سرد نخواهد بود. همچنین آب موجود در این غار به قدری شفاف است که شما می‌توانید تا عمق قابل توجهی درون آب را مشاهده کنید. به همین دلیل یک تجربه عجیب و رویایی محسوب خواهد شد.

از دیگر مکان‌های دیدنی همدان می‌توانیم تپه هگمتانه را نام ببریم. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که هگمتانه هرساله برای نوروز، برنامه‌های جذابی را به گردشگران خود ارائه خواهد داد. همدان جاذبه‌های متنوع دیگری هم برای تماشا دارد. مهم‌ترین نکته راجب این جاذبه‌ها این است که اغلب مکان‌های دیدنی همدان رایگان نیستند ولی دیدن از آنها با هزینه‌های کمی ممکن است و همین موضوع می‌تواند یک سرگرمی ارزان و لذت‌بخش را برای شما فراهم کند.

 اقامت در این شهر می‌تواند بسیار ارزان باشد به همین دلیل اگر واقعا به دنبال این هستید که عید کجا بریم ارزونتر باشه، همدان یکی از بهترین‌هاست. به منظور اقامت با تخفیف در هتل همدان می‌توانید از هتل خاتم همدان در اقامت‌۲۴ استفاده کنید.

همدان و جاهای دیدنیش

مشهد، یک سفر زیارتی

مردم ایران، مردمانی مذهبی هستند که اغلب ارادت خاصی به امامان دارند از این رو یکی از بهترین پاسخ‌ها برای سوال عید کجا بریم ارزونتر باشه؟ مشهد است. برای رسیدن به مشهد هم می‌توانید از ماشین شخصی استفاده کنید و هم استفاده از قطار و اتوبوس ممکن است. سفر به مشهد همچنین با هواپیما هم امکان پذیر است اما اگر بخواهیم هزینه‌های سفر را کنترل کنیم، شاید بهتر باشد که از گزینه‌هایی مثل اتوبوس استفاده کنیم.

آب‌وهوای مشهد اغلب متعادل است اما برخی مواقع ممکن است کمی سرد باشد. به طور کلی این شهر برای نوروز از نظر آب‌وهوا می‌تواند مناسب باشد.

اصلی‌ترین بخش سفر به مشهد، رفتن به حرم امام رضا (ع) است. بعد از آن می‌توانید به بازارها یا مراکز خرید مشهد سر بزنید. مراکز خرید در مشهد در انواعی از قیمت‌های مختلف موجود است که شما با توجه به نیاز و مقدار هزینه خودتان، یکی از آنها را باید انتخاب کنید. مشهد همچنین بوستان‌ها و پارک‌های زیبایی دارد که دیدن کردن از آنها بسیار لذت‌بخش خواهد بود.

اگر در سفر کودک هم همراه شما است، شهربازی مشهد می‌تواند یک پیشنهاد عالی برای شما باشد که با توجه به میزان بودجه‌ای که برای سفر مدنظر قرار دادید می‌توانید در آنجا به تفریح بپردازید. علاوه بر شهربازی، سرزمین‌های آبی مثل موج های آبی مشهد هم هستند که می‌توانید در آنجا وقت بگذرانید و سرگرم شوید. قیمت‌ها در مشهد تقریبا معقول است و مشکلی از نظر هزینه برای شما پیش نخواهد آمد.

اقامت در مشهد با هر قیمتی که بخواهید ممکن است. هتل‌ها، مسافرخانه‌ها، آپارتمان‌ها و انواع دیگری از مکان‌های اقامتی هستند که شما می‌توانید با توجه به بودجه خود یکی از آنها را برای اسکان در مشهد انتخاب کنید. برای رزرو هتل مشهد با تخفیف دائمی روی اقامت ۲۴ حساب ویژه باز کنید.

مشهد هم سیاحت هم زیارت

نیشابور، یک سفر به یادماندنی

یکی دیگر از شهرهایی ‌که می‌توانیم در پاسخ به سوال عید کجا بریم ارزونتر باشه؟ بدهیم، نیشابور است. با استفاده از ماشین، اتوبوس، قطار و هواپیما می‌توانیم به نیشابور برسیم که انتخاب هرکدام از آنها با توجه به هزینه مدنظر شما متفاوت خواهد بود. آب‌وهوای این شهر برای عید نوروز عالی و مناسب است.

این شهر مقصدی مناسب برای دوستداران ادبیات است. شما می‌توانید در طی این سفر از آرامگاه خیام و عطار نیشابوری دیدن کنید و راجب شاعران این مرز و بوم بیشتر بدانید که البته هزینه‌ای هم برای شما نخواهد داشت. نیشابور علاوه بر آرامگاه‌ها، بازار زیبایی دارد که برای افرادی که عاشق خرید هستند بسیار مناسب است. همچنین هزینه‌ها در این بازار اغلب معقول و ارزان خواهد بود. اطراف نیشابور هم مکان‌های دیدنی زیادی وجود دارد که می‌توانید از آنها هم دیدن کنید.

مکان‌های اقامتی در این شهر از نظر قیمت متفاوت است و دست شما برای انتخاب، بسیار باز خواهد بود. برای رزرو هتل نیشابور گزینه‌های متنوعی دارید و اتفاقا می‌توانید هتل های ارزان را با تخفیف مناسب از اقامت ۲۴ رزرو کنید.

نیشابور و آرامگاهش

جمع بندی مطالب

عید کجا بریم ارزونتر باشه؟ سوالی است که این روزها ذهن خیلی از افراد را به فکر برنامه ریزی برای یک سفر خانوادگی، متأهلی یا مجردی هستند به خودش مشغول کرده است. قطعا گزینه‌های بیشتری هم وجود دارند اما تصمیم گرفتیم به شاخص‌ترین ها بپردازیم که از تناسب خوبی بین جاذبه، تفریح، هزینه سفر و دسترسی راحت برخوردار باشند. ضمنا در نظر داشته باشید که اقامت ۲۴ با خدمات ویژه رزرو تور تمهیداتی اندیشیده که هر مقصدی را برای سفر ارزان و مقرون به صرفه کرده است. شما می‌توانید تور با هتل انتخابی خودتان را رزرو کنید بنابراین در هزینه شما صرفه جویی زیادی خواهد شد.

شما چه شهرهای دیگری را پیشنهاد می‌کنید؟ اگر تجربه چنین سفری داشته‌اید و شهر ارزان قیمت برای سفر می‌شناسید خوشحال می‌شویم که با ما به اشتراک بگذارید.

۵/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×