چرخ و فلک دبی
دبی

چرخ و فلک دبی (عین دوبی)؛ بزرگترین چرخ و فلک جهان

۲۲ مهر ۱۴۰۲ ۰2,538

چرخ و فلک دبی به‌عنوان بزرگ‌ترین چرخ و فلک در جهان شناخته می‌شود و از بهترین جاهای دیدنی دبی است. این چرخ و فلک چشم‌انداز بی‌نظیری را مقابل چشمان شما به تصویر می‌کشد به چشم دبی معروف است و امکانات فوق‌العاده‌ای دارد و کابین‌های متنوع آن خدمات مختلفی را ارائه می‌دهد. اگر قصد سفر به شهر گردشگری دبی را دارید، حتما در لیست گردشگری تور دبی، رفتن به چشم دبی را درنظر داشته باشید. با توجه به استقبال شگفت‌انگیز گردشگران از بزرگ‌ترین چرخ و فلک دنیا، در این مطلب به معرفی کامل آن می‌پردازیم.

چرخ و فلک دبی کجاست؟

در قلب جزیره بلوواترز و در جنوب غربی شهر دبی، می‌توانید بزرگ‌ترین چرخ و فلک دنیا را مشاهده کنید. این جاذبه تفریحی شگفت‌انگیز در فاصله ۲۲ کیلومتری از مرکز شهر دبی و ۵۰۰ متری ساحل جمیرا قرار دارد که گردشگران زیادی را مجذوب خود کرده است. چرخ و فلک دبی یکی از محبوب‌ترین و معروف‌ترین جاذبه دیدنی و تفریحی این شهر توریستی است که تجربه منحصربه‌فردی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

چگونه به چرخ و فلک دبی برویم؟

برای رفتن به چرخ و فلک زیبای دبی می‌توانید این مسیرها را با توجه به نوع وسیله نقلیه دنبال کنید:

بنر هتل های دبی بلاگ برای موبایل
  • خودروی شخصی: به سمت جاده شیخ زائد بروید و مسیر خود را ادامه دهید. پس از گذشت مدت زمانی، چرخ و فلک چشم دبی را می‌بینید.
  • تاکسی آبی: برای رفتن به این جاذبه گردشگری می‌توانید از تاکسی‌های آبی استفاده کنید که از مسیر روی دریا شما را به چرخ و فلک عین دبی می‌رسانند. این تاکسی‌ها تا ساعت ۱۰ شب مشغول خدمت‌رسانی هستند.
  • مترو: از هر ایستگاهی که سوار مترو می‌شوید، خود را به ایستگاه متروی داماک برسانید و پس از پیاده شدن از مترو، ۹ دقیقه پیاده‌روی کنید تا به چرخ و فلک چشم دبی برسید.

اطلاعات بازدید از چرخ و فلک دبی

قیمت بلیط چرخ و فلک چشم دبی متغیر و نسبتا گران است. هزینه بلیط این جاذبه دیدنی از ۳۵دلار شروع می‌شود و متناسب با کابین‌های مجهز آن افزایش می‌یابد. برای کودکان ۳ تا ۱۲ سال تخفیفات ویژه‌ای وجود دارد. ساعات بازدید از این چرخ و فلک زیبا و شگفت‌انگیز نیز همه روزه از ۱۲  الی ۲۲ است. تهیه بلیط هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین امکان‌پذیر است. برای خرید این بلیط چرخ و فلک عین دبی کافیست به لینک داده شده مراجعه کنید.

بهترین فصل بازدید از چرخ و فلک دبی

اگر می‌خواهید به دبی سفر کنید و از سوار شدن بر چشم دبی لذت ببرید، بهتر است زمستان تا بهار را انتخاب کنید. بهترین زمان بازدید از چرخ و فلک شهر دبی، ماه‌های نوامبر تا آوریل است که گردشگران زیادی در این شهر حضور دارند. توجه داشته باشید که دبی به دلیل داشتن بیابان‌های زیاد، تابستان‌های به شدت گرمی دارد و دمای هوا در این فصل، سه رقمی است. به همین دلیل توصیه می‌شود برای لذت بردن از جاذبه‌های تفریحی این شهر ازجمله چشم دبی که در فضای باز قرار دارد، در ماه‌های خنک به دبی بروید.

ویژگی های چرخ و فلک عین دبی

چشم دبی دارای ۴۸ اتاقک مختلف است که تمام آن‌ها توسط شرکت هیوندا طراحی و ساخته شده است. ظرفیت کلی چرخ و فلک عین دبی، ۱۷۵۰ نفر است و بزرگی آن تا حدی است که یک دور ۳۶۰ درجه آن، به ۳۷ دقیقه زمان نیاز دارد. در زاویه‌سازی کابین‌های چرخ و فلک شهر دبی به چشم‌اندازهایی که به وجود می‌آورد توجه زیادی شده است، به‌گونه‌ای که در تمام اتاقک‌های آن می‌توانید شهر دبی و دریای خلیج فارس را به راحتی ببینید.

حرکت این چرخ و فلک بسیار آهسته است و هر کابین آن ۴۰ نفر ظرفیت دارد. تماشای شهر دبی از بلندترین نقطه و استفاده از امکانات و خدمات تفریحی و رفاهی در داخل کابین‌ها، تجربه شگفت‌انگیزی را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد.

انواع کابین های چرخ و فلک چشم دبی

امکانات چرخ و فلک دبی

همان‌طور که اشاره شد، چرخ و فلک شهر دبی، کابین‌های زیادی دارد که هر کدام امکانات، ویژگی‌ها و خدمات متفاوتی را به گردشگران ارائه می‌کنند. بنابراین می‌توانید با توجه به بودجه، سلیقه و نیاز خود یکی از این کابین‌ها را برای گذران لحظاتی خوش و خاطره‌انگیز انتخاب کنید. برخی از اصلی‌ترین کابین‌های چرخ و فلک عین دبی عبارت است از:

کابین بیسیک (استاندارد)

در کابین‌های این چرخ و فلک که تحت عنوان استاندارد یا بیسیک شناخته می‌شود، خدمات یا امکانات ویژه‌ای ارائه نمی‌شود. به این معنی که شما صرفا در این اتاقک‌ها می‌نشینید و از دیدن مناظر پیش‌روی خود لذت می‌برید. ظرفیت کابین استاندارد چرخ و فلک چشم دبی، ۴۰ نفر است و خوردن و آشامیدن مواد خوراکی در آن ممنوع است.

کابین لانژ پلاس

کسانی که بلیط کابین لانژ پلاس چرخ و فلک دبی را تهیه می‌کنند، می‌توانند از سالن ورودی که رو به دریا است، سوار این چرخ و فلک زیبا شوند. همچنین برای پذیرایی از این افراد، سرو یک نوشیدنی خانگی نیز در نظر گرفته شده است.

کابین وایب پلاس

برخی از مهم‌ترین ویژگی‌ها و امکانات کابین‌های وایب پلاس چرخ و فلک چشم دبی به شرح زیر است:

  • می‌توانید از سالن ورودی که رو به دریا است، سوار چرخ و فلک شوید.
  • دو نوع نوشیدنی الکلی و غیر الکلی برای شما سرو می‌شود که می‌توانید یکی از آنها را انتخاب کنید.
  • برای گذشتن از بازرسی امنیتی نیاز به ایستادن در صف ندارید.
  • امکان استفاده از تنقلات و نوشیدنی‌ها به صورت رایگان در سالن انتظار وجود دارد.

کابین پرمیوم

خدمات و امکاناتی که در اختیار دارندگان بلیط کابین‌های پرمیوم قرار می‌گیرد، عبارت است از:

  • ۳ نوع نوشیدنی در تمام مدت گشت‌وگذار در چرخ و فلک برای شما سرو می‌شود.
  • برای سوار شدن می‌توانید از سالن ورودی که به سمت دریا است، استفاده کنید.
  • مدت زمان ماندن در این سالن نیز قابل تمدید است.

کابین خانوادگی

برخی از کابین‌های چرخ و فلک چشم دبی برای خانواده‌ها طراحی شده است که تحت عنوان کابین خانوادگی و خانوادگی پلاس وجود دارند. ظرفیت این اتاقک‌ها ۴ نفره است که یک تفاوت کوچک با یکدیگر دارند:

  • در کابین خانوادگی، هیچ نوشیدنی و خوراکی سرو نمی‌شود.
  • در کابین خانوادگی پلاس، یک نوشیدنی و یک میان‌وعده سرو می‌شود.

کابین سلبریت کلوپ

کابین لاکچری چرخ و فلک دبی

در این کابین‌ها که از جمله کابین‌های گران‌قیمت چرخ و فلک دبی محسوب می‌شوند، امکان برگزاری جلسات کاری، مهمانی‌های کوچک، گردهمایی و … وجود دارد. این کابین‌ها اختصاصی است و هیچ فرد غریبه‌ای به جز مدعوین اجازه ورود به آن را ندارند. از خدمات اصلی کابین‌های سلبریت کلوپ این است که انواع نوشیدنی و غذاهای لذیذ برای شما سرو می‌شود.

کابین سلبریت پلاس

گران‌ترین کابین‌های چرخ و فلک چشم دبی با نام کابین‌های سلبریت پلاس، برای برگزاری مهمانی‌ها و جشن‌های مجلل و گران بر فراز شهر زیبای دبی درنظر گرفته شده است. این کابین‌ها دارای ظرفیت حداکثر ۴۰ نفر هستند و خدمات ویژه‌ای به مهمانان ارائه می‌کنند. سرو میان‌وعده، انواع نوشیدنی و غذاهای لذیذ و وجود یک متصدی کافه اختصاصی از امکانات منحصربه‌فرد این کابین‌ها محسوب می‌شود.

بازدید از چرخ و فلک دبی و شرایط آن

  • چرخ و فلک دبی پس از یک دوره طولانی که به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا تعطیل بود، از یک ژانویه ۲۰۲۲ دوباره باز شده است. ساعت کاری این چرخ و فلک در روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه از ساعت ۱۰ صبح الی ۲۱ و از پنج‌شنبه تا یک‌شنبه از ساعت ۱۲ ظهر تا ۲۱ است. 
  •  این چرخ و فلک به علت سرعت آرامی (هر دور ۳۸ دقیقه) که دارد، حتی برای خانم‌های باردار نیز مناسب است.
  • مانعی برای سوار شدن توان‌یابان یا کم‌توانان جسمی و افرادی که از ویلچر استفاده می‌کنند وجود ندارد. 
  • پیش از بازدید از این چرخ و فلک حتما از سروریس بهداشتی استفاده کنید؛ چراکه در هیچ کدام از کابین‌های آن سرویس بهداشتی تعبیه نشده است.
  •  ورود کلیه حیوانات خانگی به داخل کابین‌های عین دبی ممنوع است.
  • ترجیحا با خودرو شخصی برای بازدید از چشم دبی نروید؛ چراکه این مجموعه دارای پارکینگ اختصاصی نیست.
  • به همراه داشتن وسایل عمومی مانند کیف‌های دستی بانوان یا کوله پشتی مانعی ندارد؛ اما از آنجایی که این در این جاذبه صندوق امانات وجود ندارد، از بردن چمدان یا ساک‌های بزرگ به آنجا خودداری کنید. 
  • به همراه داشتن چاقو یا فلزات نوک‌تیز اکیدا ممنوع است.
  • به همراه داشتن مواد قابل اشتعال اکیدا ممنوع است.
  •  در کابین‌های عین دبی کشیدن سیگار و دخانیات مجاز نیست. 
  • این چرخ و فلک دارای سرویس پذیرایی است؛ از همین رو به همراه داشتن هرگونه خوراکی ممنوع است.
  • برای تهیه بلیط این چرخ و فلک می‌توانید به دو صورت حضوری و آنلاین اقدام کنید. 
  • از آن‌جایی که امکانات کابین‌های چشم دبی با یکدیگر متفاوت است، هزینه بلیط آن‌ها نیز یکسان نیست.
  • آخر هفته‌ها (مخصوصا شنبه و یک‌شنبه) ازدحام توریست‌ها در این جاذبه زیاد می‌شود؛ بنابراین بهتر است حتما از قبل بلیط خود را رزرو کنید.
  • یک ساعت قبل از زمان بلیط خود در مجموعه حاضر شوید تا در فرآیند بازرسی قبل از سوار شدن به چرخ و فلک قرار بگیرید. این پروسه ۴۰ دقیقا طول می‌کشد.

جاذبه های دیدنی نزدیک چرخ و فلک دبی

بعد از تماشای شهر دبی از بالای چرخ و فلک عین دبی و ثبت خاطرات شگفت‌انگیز، می‌توانید به دیدن دیگر جاذبه‌های دیدنی این شهر که در نزدیکی چرخ و فلک شهر دبی قرار دارد بروید، از جمله:

  • ساحل جی بی آر که ۱۵ دقیقه با چشم دبی فاصله دارد.
  • مادام توسو دبی که فاصله ۱۵ دقیقه ای دارد.
  • نخل جمیرا که فقط ۲۰ دقیقه با چرخ و فلک عین دبی فاصله دارد.
  • باغ معجزه دبی که در فاصله ۲۰ دقیقه‌ای از چرخ و فلک عین دبی واقع شده است.
  • برج خلیفه دبی که فاصله آن با چرخ و فلک چشم دبی، ۳۰ دقیقه است.

هتل‌های اطراف چرخ و فلک دبی

اگر می‌خواهید دسترسی راحتی به این چرخ و فلک حیرت‌انگیز داشته باشید، می‌توانید برای اقامت خود به صفحه هتل های دبی بروید و نزدیک‌ترین هتل‌ها به این جاذبه را انتخاب کنید. برای راحت‌تر شدن انتخاب‌تان لیست این هتل‌ها را در زیر آورده‌ایم.

  • هتل آتلانتیس پالم دبی
  • هتل مدیا وان دبی
  • هتل البارشا دبی
  • هتل بوتیک بیچ واک

سخن پایانی

شهر توریستی و گردشگری دبی با سازه‌ها و بناهای مرتفع شناخته می‌شود که بسیاری از آنها در کتاب گینس نیز به ثبت رسیده است. بزرگ‌ترین چرخ و فلک دنیا با نام عین دبی در این شهر قرار دارد که گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است. اگر قصد سفر به شهر توریستی دبی را دارید حتما از چرخ و فلک دبی دیدن کنید و از مشاهده مناظر شگفت‌انگیز پیش‌روی خود لذت ببرید.

مدت زمان سوار شدن در چرخ و فلک چشم دبی چقدر است؟

هر چرخش ۳۶۰ درجه این چرخ و فلک زیبا، حدود ۴۰ دقیقه طول می‌کشد.

چشم دبی کجاست؟

این جاذبه دیدنی شگفت‌انگیز در نزدیکی ساحل جمیرا و در فاصله ۲۲ کیلومتری از مرکز شهر دبی قرار دارد.

آیا چشم دبی، بزرگ‌ترین چرخ و فلک در دنیا محسوب می‌شود؟

بله. چرخ و فلک چشم دبی درحال حاضر بزرگ‌ترین چرخ و فلک در تمام دنیا شناخته می‌شود.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×