» راهنمای سفر به ایران » تابستان کجا بریم؟ ۳۰ پیشنهاد جذاب برای تعطیلات تابستان
تابستان کجا بریم
راهنمای سفر به ایران

تابستان کجا بریم؟ ۳۰ پیشنهاد جذاب برای تعطیلات تابستان

۲۱ خرداد ۱۴۰۳ ۰466

مقصد سفر که مشخص باشد، تا حد زیادی دغدغه‌های سفرتان کم‌رنگ می‌شود. اگر قصد سفر در تابستان را دارید و این سوال ذهن شما را درگیر کرده که «تابستان کجا بریم» هیچ نگران نباشید. ما در این مقاله از مجله گردشگری اقامت۲۴ لیستی از بهترین مقصدها را تهیه کرده‌ایم تا جوابی دقیق برای سوال «تابستان کجا سفر کنیم» داشته باشید. مطمئن باشید با استفاده از این لیست از جاهای دیدنی ایران می‌توانید سفرهای تابستانی فوق‌العاده‌ جذابی را تجربه کنید.

فهرست این مطلب

ماسال؛ بهشت سرسبز گیلان

ماسال؛ مقصدی مناسب برای سوال تابستان کجا سفر کنیم

ماسال ییلاقی زیبا و دل‌انگیز در غرب گیلان است که در نزدیکی کوه‌های تالش قرار دارد. با سفر به ماسال، کوه‌های سرسبز، رودخانه‌های خروشان، آبشارهای دیدنی و روستاهایی باصفا را می‌بینید. در ییلاقات ماسال ماجراجویی‌های جذابی مانند اسب‌سواری، کوه‌نوردی، پیاده‌روی و عکاسی در انتظار شماست. زیبایی ماسال با خلق خوش و مهربانی مردم این خطه کامل‌تر می‌شود، بنابراین اگر اهل معاشرت هستید گپ‌وگفت کوتاهی با این مردم داشته باشید. به یاد داشته باشید که در سفر تابستانی به ماسال وسایل مهم مانند لباس گرم، لوازم بهداشتی و وسایل کمپ را با خود ببرید تا به مشکلی برنخورید.

آدرس: غرب استان گیلان، نزدیک به کوه‌های تالش

در ادامه چند جاذبه معروف ماسال را معرفی می‌کنیم.

بام سبز ماسال؛ نزدیک ابرها با چشم‌اندازی رویایی

بام سبز ماسال

یکی از معروف‌ترین مکان‌های دیدنی ماسال روی ابرها دیده می‌شود که به نام بام ماسال معروف است. به این بام که بروید، می‌توانید موقعیت جلگه شهر ماسال، صومعه‌سرا و حتی بندرانزلی را ببینید. این منطقه کوهستانی سرسبز و زیبا جزو بهترین مناطق گردشگری در گیلان است، از آن جاهایی که نمی‌توان فراموشش کرد! بام سبز حدود یک کیلومتر با ماسال فاصله دارد و در جنوب غرب آن واقع شده است.

آدرس: خیابان سردار جنگل، خیابان بام سبز 

لوکیشن بام سبز ماسال روی گوگل‌مپ

غار آویشو؛ غاری با زیبایی‌‌ها و شگفتی‌های طبیعی

غار آویشو یکی از مقصدهای تابستانی گیلان

غار آویشو یا آبیشو، غاری تاریخی و طبیعی است که در ۱۵ کیلومتری شمال شرق ماسال قرار دارد. این غار شامل هفت آبشار، قندیل‌های فراوان و ستون‌های آهکی می‌شود. غار آویشو قدمتی دورودراز دارد و عمر آن چیزی حدود ۷۵ میلیون سال است. یکی از شگفتی‌های دیدنی غار آویشو قندیل‌هایی است که از سقف آویزان هستند. برای بازدید از غار آویشو در نظر داشته باشید که باید تجهیزات کامل غارنوردی مانند لباس ضدآب، ابزار صعود و فرود SRT، طناب، چکمه و… را همراه داشته باشید.

 برای رسیدن به غار آویشو باید از رشت به سمت ماسال و بعد از عبور از شاندرمن به سمت رودبار بروید. در راه رودبار بعد از عبور از روستای تائی‌بنه، به سمت راست (جاده خاکی که به سمت غار می‌رود) بپیچید. بعد از حدود ۱۰ کیلومتر رانندگی در جاده خاکی، به پایین‌ترین نقطه جاده می‌رسید که همان جای پارک خودرو است. حدود ۱۵ دقیقه‌ که پیاده‌روی کنید به دهانه غار می‌رسید.

آدرس: گیلان، ماسال، بخش شاندرمن، دهستان شاندرمن، روستای سیاه‌مرد

هزینه بازدید: رایگان

روستای اولسبلنگاه؛ طبیعتی سرسبز در ارتفاعات گیلان

روستای اولسبلانگاه

در جواب اینکه تابستان کجا بریم سفر، یکی از بهترین جواب‌ها می‌تواند اولسبلنگاه باشد. روستای اولسبلنگاه در غرب رشت واقع شده و فاصله آن از ماسال حدود ۲۵ کیلومتر است. اولسبلنگاه در ارتفاعات تالش قرار گرفته به همین خاطر در روزهای گرم تابستانی هوایی مطبوع و خنک دارد. در این روستا از تماشای مناظر دیدنی و سرسبز پیش رویتان لذت می‌برید و از چشمه‌ها می‌توانید آبی گوارا بنوشید. برای رسیدن به این طبیعت فراموش‌نشدنی، ابتدا باید به شهر ماسال سفر کنید. پس از رسیدن به ماسال، باید از جاده گیلوان به سمت روستا پیش بروید.

آدرس:  گیلان، شهرستان ماسال، ۲۵ کیلومتری غرب ماسال

لوکیشن اولسبلنگاه روی گوگل‌مپ

اقامت در ماسال

حیف است به ماسال زیبا و خوش‌آب‌وهوا بیایید اما چند روزی را اقامت نداشته باشید. برای اقامت در ماسال گزینه‌های مختلفی پیش رو دارید، می‌توانید در کلبه چوبی اقامت کنید یا سراغ هتل‌های ماسال بروید.

روستای دیلمان؛ ییلاق زیبای گیلان

روستای دیلمان

دیلمان جاذبه‌ای است که ممکن است نام آن کمتر به گوش کسی خورده باشد اما از زیبایی جاذبه‌های معروف کشورمان چیزی کم ندارد. دیلمان در واقع یکی از ییلاق‌های استان گیلان است که حدود ۲۰۰۰ متر از دریا فاصله دارد. اگر می‌خواهید سفر تابستانی پرباری به دیلمان داشته باشید، به جاذبه‌های دیدنی این منطقه در لیست زیر سر بزنید:

  • کاروان‌سرای تی‌تی‌خانم
  • آبشار لونک
  • چشمه و جنگل لاریخانی
  • روستای اسپیلی
  • پیرکوه
  • کوه درفک

آدرس: استان گیلان، توابع شهرستان سیاهکل

لوکیشن دیلمان روی گوگل‌مپ

ماسوله؛ روستای پلکانی دل‌نشین

ماسوله

برای جواب‌دادن به سوال تابستان کجا سفر کنیم، به ماسوله به عنوان مقصدی دوست‌داشتنی در گیلان، حتما فکر کنید. حیاط یک خانه بام خانه دیگر است؛ این جمله‌ای است که درباره معماری خانه‌های ماسوله گفته می‌شود و شکل پلکانی و زیبای این خانه‌ها را توصیف می‌کند. بهترین زمان برای سفر به ماسوله، فصل‌های بهار و تابستان هستند که هوایی خنک و طبیعت سرسبز دارد. در همان قدم اول به ماسوله و با دیدن بازارچه‌های محلی، کتاب‌فروشی‌های قدیمی و باریک و راه‌پله‌ها متوجه می‌شوید که با شهری خودمانی و خاص روبه‌رو هستید. برای اقامت در این شهر می‌توانید سراغ هتل‌های ماسوله بروید یا در اقامتگاه‌های سنتی آن اقامت داشته باشید.

آدرس: گیلان، شهرستان فومن، ۳۲ کیلومتری غرب فومن

تالش؛ مقصدی جذاب با دشت و کوهستان سرسبز

تالش؛ مقصد سرسبز تابستانی

مقصد دیگر برای پاسخ به سوال فصل تابستان کجا مسافرت بریم، تالش است. تالش یکی از شهرهای دیدنی استان گیلان در منطقه‌ای کوهستانی و سرسبز است که با رفتن به آن می‌توانید صحنه‌ای تماشایی از جنگل و دریا را ببینید. در سفر به تالش، دیدن جاذبه‌های متنوع آن مثل کوه‌ها، آبشار و دشت حال‌وهوایتان را حسابی عوض می‌کند. تالش در تابستان هوایی معتدل و دلپذیر دارد و هم‌چنان می‌توانید از طبیعت بکر و سرسبزش لذت ببرید. از جاذبه‌های گردشگری تالش می‌توان به پارک جنگلی سیاه‌داران اشاره کرد که در ادامه به معرفی این جاذبه پرداخته‌ایم.

پارک جنگلی سیاه‌داران؛ جایی برای تماشای حیات وحش و تفریحات جذاب

پارک جنگلی سیاه‌داران

در روستای سیاه‌داران و چهار کیلومتری جنوب غربی تالش، پارک جنگلی سیاهداران واقع شده که به عنوان یکی از جاهای دیدنی گیلان شناخته می‌شود. در گذشته این روستا پر از درختان سیاه آزاد و بلوط بود و به همین دلیل به نام سیاه‌داران شناخته می‌شد. در پارک جنگلی سیاه‌داران می‌توانید سورتمه‌سواری کنید، گوزن و آهوها را تماشا کنید و از سکوت طبیعت لذت ببرید. پارک جنگلی سیاه‌داران از امکانات رفاهی اولیه مانند سرویس بهداشتی و پارکینگ و رستوران برخوردار است.

آدرس: تالش، خیابان گلستان

لوکیشن پارک جنگلی سیاه‌داران روی گوگل‌مپ

اقامت در تالش

اگر قصد سفر به تالش زیبا را دارید، با رزرو هتل‌های تالش از اقامت۲۴، خیال خودتان را از شلوغی‌های احتمالی هتل‌ها راحت کنید. در لیست زیر نام تعدادی از معروف‌ترین هتل‌های تالش آمده است:

  • هتل سه‌ستاره لیوادر
  • هتل دوستاره قصر نگین تالش
  • هتل دوستاره سوباتان 

سرعین؛ خوش‌آب‌وهوا با آب‌گرم‌های متنوع

تابستان کجا برم؟ سرعین

اگر اهل رفتن به استخر و آب‌گرم هستید و می‌خواهید از طبیعتی زیبا لذت ببرید، مطمئن باشید از سفر به سرعین در تابستان پشیمان نمی‌شوید. سرعین با جنگل‌های سرسبز، روستاهای زیبا و مناظر طبیعی بکر، مکانی آرامش‌بخش و دل‌نشین برای تفریح و استراحت است. در بازدید از سرعین می‌توانید به جاذبه‌هایی که در ادامه معرفی شده، سر بزنید.

آدرس: ۲۸ کیلومتری غرب اردبیل

روستای آلوارس؛ ییلاقاتی با چشمه‌های آب معدنی

روستای آلوارس سرعین

روستای آلوارس، روستایی کوهستانی و ییلاقی زیبا در استان اردبیل و شهرستان سرعین است. این روستا به‌دلیل قرار گرفتن در دامنه کوه سبلان، دارای جاذبه‌های فراوانی مثل چشمه‌های آب معدنی، آبشار گورگور و خانه‌های قدیمی چوبی است. به این روستا که رفتید از لبنیات محلی آن خرید کنید و از طعم اصیل آن‌ها لذت ببرید. برای رسیدن به این روستا شما باید از سرعین به سمت غرب حرکت کنید و پس از طی‌کردن مسافتی حدود ۱۲ کیلومتر به روستای آلوارس برسید. 

آدرس: سرعین، دامنه کوه‌ سبلان

لوکیشن روستای آلوارس روی گوگل‌مپ

پیست اسکی آلوارس

پیست اسکی آلوارس

در ۱۲ کیلومتری از روستای آلوارس می‌توانید تفریح و ورزش هیجان‌انگیز اسکی را در پیست اسکی آلوارس تجربه کنید. پیست اسکی آلوارس در دامنه کوه سبلان قرار گرفته و با سرعین حدود ۲۴ کیلومتر فاصله دارد. این پیست اسکی یکی از بزرگ‌ترین پیست‌های اسکی کشور به حساب می‌آید و دارای امکانات زیر است:

  • بالابر
  • تله‌سیژ
  • غرفه صنایع‌دستی
  • رستوران
  • کافی‌شاپ
  • زمین بازی   

آدرس: ١٢ کیلومتری روستای آلوارس، میدان آلوارس، جاده سرعین آلوارس

ساعت بازدید: هر روز از ۹ صبح تا ۴ عصر

لوکیشن پیست اسکی آلوارس روی گوگل‌مپ

آبگرم سبلان؛ بزرگ‌ترین مجتمع آب‌درمانی ایران

مجتمع آب‌گرم سبلان

آبگرم سبلان، بزرگ‌ترین مجتمع آب‌درمانی کشور است که در سرعین قرار گرفته و جایی آرامش‌بخش برای جسم و روح شماست. این مجتمع به سه استخر سرپوشیده، سونا، جکوزی، بخش فیزیوتراپی و رستوران مجهز است. در توصیف خواص درمانی آب‌گرم سبلان باید بگوییم که برای درمان بیماری‌های عمومی، مشکلات سیستم حرکتی و تقویت عمومی بدن بسیار مفید و مناسب است. 

آدرس: سرعین، خیابان دانش

لوکیشن آبگرم سبلان روی گوگل‌مپ

اقامت در سرعین

اگر قصد داشتید چند روزی را در سرعین اقامت داشته باشید، پیشنهاد ما هتل‌های زیر است زیرا طبق نظرات مسافران قبلی این دسته از هتل سرعین، بیشترین امتیاز را از آن خود کرده‌اند. 

  • هتل چهارستاره رویال پارک سرعین
  • هتل چهارستاره لاله
  • هتل دوستاره صحت سرعین
  • هتل آپارتمان سپید سرعین

فیروزکوه؛ مقصدی خوش‌آب‌وهوا در نزدیکی پایتخت

تابستان کجا بریم در نزدیکی تهران؟ فیروزکوه

سفر به فیروزکوه در فصل تابستان با آب‌وهوای خوش و مناظر طبیعی زیبایی که دارد، حسابی شما را سرحال می‌کند. شهرستان فیروزکوه بارش‌های سنگینی در زمستان دارد اما آب‌وهوایش در تابستان آنقدر معتدل و مطبوع است که یادتان می‌رود در فصل تابستانیم! جاهای دیدنی فیروزکوه پر است از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی؛ از قلعه‌های قدیمی گرفته تا تنگه واشی و چشمه آب معدنی که همه آن‌ها برای بازدید جذاب و دیدنی هستند. اگر ساکن تهران هستید، تعلل نکنید و برای سفر تابستانی خود راهی فیروزکوه شوید. این شهر با میانگین دمای حدود ۸ درجه سانتی‌گراد، مقصدی عالی برای مسافرت در فصل تابستان است؛ جایی که در آن می‌توانید یک نفس راحت و عمیق بکشید.

آدرس: استان تهران، کنار جاده فیروزکوه

شهرکرد؛ شهری با مناظر زیبا و هوایی خنک

برای تابستان کجا بریم؟ شهرکرد

شهرکرد، پایتخت استان چهارمحال‌و‌بختیاری، مقصدی زیبا و شگفت‌انگیز و از شهرهای درجه یک ایران برای سفر تابستانی است. می‌دانید چرا؟ در بسیاری از روزهایی که خیلی از شهرهای ایران هوایی گرم دارند، هوای شهرکرد خنک و معتدل است. شهرکرد جایی است که دوست دارید زمان را متوقف و مناظر طبیعی را با چشمان خود ثبت کنید. در سفر به شهرکرد می‌توانید از تجربه‌هایی مثل پیاده‌روی و کوه‌نوردی لذت ببرید و از محصولات صنایع دستی و قالی‌بافی آن خرید کنید.

آدرس: جنوب غرب ایران، مرکز استان چهارمحال و بختیاری

 در ادامه با چند جای دیدنی شهرکرد آشنا می‌شوید.

تالاب چغاخور؛ زیستگاه طبیعی و دیدنی شهرکرد 

تابستان امسال کجا بریم؟ تالاب چغاخور

تالاب چغاخور یکی از زیباترین و مهم‌ترین تالاب‌های ایران بوده که در استان چهارمحال‌وبختیاری و در نزدیکی شهر بروجن قرار دارد. این تالاب در ارتفاع ۲۱۰۰ متری از سطح دریا و مسیر جاده شهرکرد به خوزستان در محیطی سرسبز و پر از گل‌های وحشی واقع شده است. در تالاب چغاخور انواعی از پرندگان، خزندگان، ماهی‌ها و پستانداران زندگی می‌کنند.

آدرس: چهارمحال و بختیاری،‌ شهرستان بروجن، مسیر جاده شهرکرد-خوزستان، ۶۵ کیلومتری شهرکرد

لوکیشن تالاب چغاخور روی گوگل‌مپ

آبشار زردلیمه؛ آبشاری آرامش‌بخش در نزدیکی جنگل

تابستون کجا بریم مسافرت ؟ آبشار زرد لیمه

آبشار زردلیمه یکی از جاذبه‌های طبیعی و دیدنی برای مسافرت تابستانی در ایران است. این آبشار در مسیر جاده شهرکرد به خوزستان واقع شده و با عرض ۶۵ متر از عریض‌ترین آبشارهای کشور به حساب می‌آید. در محیطی پر از جنگل‌های بلوط، صنوبر و بادام وحشی، آبشار زردلیمه جریان دارد که صدایش نوازشگر گوش‌هاست! به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر به شهرکرد رفتید، حتما چند ساعتی را به گشت‌وگذار در این منطقه اختصاص دهید.

 برای دسترسی به آبشار زردلیمه، ابتدا از شهرکرد به سمت شهرستان اردل و روستای کاج حرکت کنید. سپس مسیر را به سمت رستم‌آباد و چشمه سلیمان ادامه دهید تا به روستای لشتر برسید. در این‌جا، جاده آسفالت به پایان می‌رسد و شما باید در یک جاده خاکی تقریباً ۶ کیلومتر را طی کنید تا به ساختمان تعاونی عشایری برسید. از این نقطه به بعد، شما باید با پیاده‌روی به آبشار زردلیمه برسید که این مسیر حدوداً ۶ تا ۸ ساعت طول می‌کشد.

آدرس: استان چهارمحال‌وبختیاری، شهرستان اردل، بخش مرکزی، روستای زردلیمه

لوکیشن آبشار زردلیمه روی گوگل‌مپ

قلعه چالشتر؛ یادگار تاریخی و تماشایی از دوران صفوی

تابستون کجا بریم مسافرت ؟ قلعه چالشتر

اگر در سفر به شهرکرد به دنبال مکانی تاریخی برای بازدید می‌گردید، قلعه چالشتر همان‌جایی است که می‌توانید رویش حساب کنید. این بنای تاریخی در دوران صفویه ساخته شده و در دوره قاجار بازسازی شده است. حمام، اصطبل، باغ و باغچه از بخش‌های دیدنی قلعه چالشتر هستند. 

آدرس: چهارمحال‌و‌بختیاری، ۵ کیلومتری شهرکرد، شهرستان چالشتر، خیابان باستان، قلعه چالشتر

لوکیشن قلعه چالشتر روی گوگل‌مپ

اقامت در شهرکرد

اگر می‌خواهید در شهرکرد اقامتی راحت را تجربه کنید، پیشنهاد ما اقامت در هتل‌های این شهر است. در لیست زیر با بهترین هتل های شهر کرد آشنا می‌شوید که به ترتیب محبوبیت آورده شده است. 

  • هتل پارسیان 
  • هتل دامون
  • هتل جهانگردی

خوانسار؛ دیار لاله‌های واژگون و چشمه‌های طبیعی

مسافرت در تابستان کجا بریم؟ کوچه‌باغ‌های خوانسار

در بحث شیرین تابستان کجا سفر کنیم، حیف است به خوانسار، شهرستان با صفای استان اصفهان اشاره نکنیم. خوانسار شهری است که طبیعت زیبا و هوای پاک شبیه به اطراف شهر را دارد، به طوری که در میان کوچه‌هایش چشمه‌هایی جاری است و درختان سبز و بلند قامت روییده‌‌اند.

آدرس: غرب استان اصفهان (۱۵۵ کیلومتری اصفهان)

 در ادامه جاذبه‌های اطراف این شهر را معرفی کرده‌ایم.

پارک جنگلی سرچشمه؛ پارکی با دیدنی‌های متنوع

پارک جنگلی سرچشمه

پارک جنگلی سرچشمه خوانسار با مساحت حدود ۱۵ هکتار، زیبایی‌های متنوعی را برای شما به نمایش می‌گذارد. آبشار و چشمه و تالاب از دیدنی‌های پارک جنگلی سرچشمه هستند. البته علاوه بر این جاذبه‌ها، این پارک، فضای بازی برای کودکان و جایگاه استراحت دارد.

آدرس: محله فرخ شهر، میدان استخر

لوکیشن پارک جنگلی سرچشمه روی گوگل‌مپ

خانه ابهری‌؛ جواهر تاریخی خوانسار

خانه ابهری خوانسار

با بازدید از خانه ابهری فرصتی ناب برای غوطه‌ورشدن در فضایی ارزشمند و تاریخی را خواهید داشت. خانه ابهری یکی از جواهرهای تاریخی و معماری خوانسار است که در محله تاریخی رئیسان قرار دارد. این خانه نمونه عیانی از معماری سنتی و ایرانی است که زمان ساخت آن به دوره قاجار برمی‌گردد. یکی از ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد خانه ابهری باغ و حیاط بزرگ و زیبا و تالار پنج‌دری است.

آدرس: محله تاریخی رئیسان، خیابان آیت الله خوانساری

لوکیشن خانه ابهری روی گوگل‌مپ

اقامت در خوانسار

برای اقامت در خوانسار می‌توانید مجتمع اقامتی مانند مجتمع اقامتی کاروانسرای گلستانکوه خوانسار را انتخاب کنید یا سراغ بهترین هتل‌های خوانسار بروید.

مریوان؛ یکی از زیباترین شهرهای ایران

برای تابستان کجا بریم؟ مریوان

مریوان، واقع در مرز استان کردستان، با جاذبه‌های فراوان خود مانند کوه و جنگل و دریاچه یکی از بهترین شهرهای ایران برای مسافرت تابستانی است. جالب است بدانید که این شهر با عراق مرز مشترک دارد به همین خاطر از نظر صادرات و واردات رونق خوبی دارد.

آدرس: ۱۲۰ کیلومتری غرب سنندج

 در ادامه با بهترین جاهای دیدنی مریوان آشنا می‌شوید.

دریاچه زریوار؛ دریاچه‌ای با آب زلال و طبیعت سبز

دریاچه زریبار؛ مقصد خوش‌آب‌وهوا برای سفر تابستانی

دریاچه زریوار یکی از بزرگ‌ترین دریاچه‌های آب شیرین نه فقط در مریوان بلکه در کل ایران است. حدود ۲ کیلومتر که از مریوان فاصله بگیرید، به دریاچه زریوار فیروزه‌ای‌رنگ می‌رسید. در اطراف دریاچه زریوار گیاهان متنوعی مانند نیلوفرآبی، نعناع، بزواش، جگن و… روییده‌اند و فضای آن را زیباتر کرده‌اند. به علاوه در نزدیکی این دریاچه، جنگل‌های بلوط زیبایی را می‌بینید. برای رسیدن به دریاچه زریوار می‌توانید از مسیری که از مریوان به سمت شمال غربی ادامه می‌یابد، دسترسی پیدا کنید. 

آدرس: کردستان، سه کیلومتری غرب مریوان

لوکیشن دریاچه زریوار روی گوگل‌مپ

اقامت در مریوان

اگر زمانی قصد اقامت در مریوان را داشتید، گزینه‌های مختلفی از هتل‌ها پیش روی شماست که بسته به بودجه و علاقه و شرایط خود می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. بهترین هتل های مریوان را در لیست زیر معرفی کرده‌ایم:

  • هتل سه‌ستاره زریوار
  • هتل آپارتمان یاس مریوان
  • هتل قصر مریوان

همدان؛ گنج تاریخی ایران

 در تابستان کجا برویم؟ همدان

این‌بار برای پاسخ به سوال «تابستان کجا سفر کنیم» می‌خواهیم همدان را به شما معرفی کنیم. برای تجربه یک مسافرت تابستانی دل‌چسب قطعا همدان یکی از گزینه‌های مناسب از نظر آب‌هوا و داشتن جاذبه‌های دیدنی است. همدان یکی از قدیمی‌ترین و تاریخی‌ترین استان‌های ایران به حساب می‌آید، به طوری که اولین پایتخت مادها بوده است. در اثبات تاریخی‌بودن این استان همین بس که در آن کتیبه‌هایی از دوران هخامنشیان کشف شده است. اگر می‌خواهید سفر شما به همدان با لذت بیشتری همراه باشد، از جاذبه‌های زیر دیدن کنید.

غار علیصدر؛ یکی از بزرگ‌ترین غارهای آبی دنیا

غار علی‌صدر؛ پاسخی مناسب برای سوال تابستان کجا بریم

با بازدید از غار علیصدر به یکی از بزرگ‌ترین غارهای آبی جهان پا می‌گذارید؛ غاری که میلیون‌ها سال قدمت دارد. این غار با اینکه طولی به اندازه ۱۱ کیلومتر دارد اما ۳ کیلومتر از آن قابل دسترسی است و همین قسمت هم شما را به دنیای شگفت‌انگیزی از دالان‌های پرپیچ‌وخم و قندیل‌ها و راهروهایی خاص می‌برد. در قسمت مرکزی غار علی‌صدر دریاچه‌ای جریان دارد که برای طی‌کردن این قسمت باید قایق‌سواری کنید. از نظر تنفس در غار علی‌صدر نگران نباشید زیرا هوایی تمیز در فضای داخل آن جریان دارد.

آدرس: ۷۵ کیلومتری شمال غربی همدان، شهرستان کبودرآهنگ، روستای علی‌صدر

لوکیشن غار علیصدر روی گوگل‌مپ

دشت میشان؛ دشتی با گل‌های رنگی و هوایی خوش

دشت میشان؛ مقصد تابستانی زیبا در همدان

در دشت میشان همدان می‌توانید همه نوع جاذبه‌ای مثل سنگ‌نوشته‌های گنج‌نامه و آبشار گنج‌نامه را ببینید. این دشت در نزدیکی قله الوند قرار گرفته و با گل‌های زردرنگ و چمن‌های سرسبزش خودنمایی می‌کند. راه دسترسی به دشت میشان جالب است و از طریق کوه‌نوردی و تله‌کابین امکان‌پذیر است. با گشت‌وگذار در دشت میشان صدای آب چشمه‌های جاری و آوای پرندگان را می‌شنوید. در بازدید از دشت میشان به یاد داشته باشید که وسایلی مانند کفش مخصوص پیاده‌روی، لباس مناسب فصل، آب و موادغذایی همراهتان باشد.

آدرس: همدان، جاده گنج‌نامه، میدان گنج‌نامه

لوکیشن دشت میشان روی گوگل‌مپ

دهکده توریستی گنجنامه؛ تجربه تفریحات متنوع

دهکده توریستی گنج‌نامه

در نزدیکی دشت میشان می‌توانید به دهکده توریستی گنجنامه هم سر بزنید. در این دهکده فرصت تجربه‌کردن تفریحات متنوعی مانند تله‌کابین و سورتمه ریلی فراهم است و هم‌چنین می‌توانید از غار آکواریوم دیدن کنید. غار آکواریوم این‌گونه طراحی شده که صخره و کوهستان در کنار آب دریا قرار می‌گیرند و در آن می‌توانید انواع موجودات آبزی و خزندگان را تماشا کنید. دهکده گنج‌نامه به اندازه ۵۰۰۰ نفر ظرفیت دارد و دارای امکاناتی مانند رستوران، کافی‌شاپ، شهربازی، باغ گیاهان و پارکینگ است. 

آدرس: میدان عباس آباد، خیابان گنج‌نامه، ضلع شرقی میدان گنج‌نامه

لوکیشن دهکده توریستی گنجنامه روی گوگل‌مپ

اقامت در همدان

اگر می‌خواهید سفر شما به همدان با راحتی بیشتری همراه باشد، پیشنهاد ما انتخاب یکی از هتل های همدان است. طبق نظرات مسافران قبلی، هتل‌های زیر بیشترین محبوبیت را در بین هتل‌های همدان داشته‌اند:

  • هتل چهارستاره کتیبه
  • هتل چهارستاره پارسیان
  • هتل چهارستاره امیران
  • هتل چهارستاره امیران۲
  • هتل چهارستاره بوعلی
  • هتل آپارتمان سفیر

مازندران؛ خطه سرسبز و زیبای ایران

 در فصل تابستان کجا برویم؟ مازندران

زمانی که سوال تابستان کجا بریم مطرح می‌شود، حتما نام مازندران را در گوشه ذهن خود به خاطر بسپارید. مازندران بهشت سرسبز ایران است که هر گوشه آن با دریاچه، آبشار و جنگل و دریا خودنمایی می‌کند. آب‌وهوای بسیاری از نقاط آن در فصل تابستان گرم نیست و هوایی خوش و خنک دارد. در ادامه با چند جاذبه از مقصدهای تابستانی مناسب در مازندران آشنا می‌شوید.  

آلاشت؛ کلکسیونی از تفریحات و جاذبه‌های متنوع مازندران

آلاشت یکی از مقصدهای تابستانی مازندران

 آلاشت، بهشت گمشده مازندران، شهری با طبیعتی بکر و تاریخ غنی، پاسخی مناسب برای سوال «تابستان کجا بریم» است. این شهر علاوه بر جاذبه‌های طبیعی فراوان، موزه‌ها و خانه‌های تاریخی جذابی دارد که دیدنشان خالی از لطف نیست. برای مثال موزه مردم‌شناسی یکی از جاهای تاریخی آلاشت به حساب می‌آید. در آلاشت یکی از تجربه‌های لذت‌بخش شما دیدن پدیده «اقیانوس ابرها» است، البته اگر دیدن توده‌ای از ابرها در چند قدمی‌تان برای شما جذاب است.

هم‌چنین شما می‌توانید در شب‌های این شهر، ستاره‌های نورانی آسمان را در رصدخانه آن تماشا کنید و لذت ببرید. در طول سفر می‌توانید با مردم محلی که اکثراً به زبان مازندرانی یا مازنی صحبت می‌کنند، تعامل داشته باشید. چهره آلاشت یکدست نیست یعنی بعضی از خانه‌های آن به سبک قدیمی ساخته شده‌اند و بعضی دیگر شکل امروزی دارند؛ همین شکل متفاوت باعث شده تا آلاشت ظاهری جذاب‌تر و خاص‌تر پیدا کند. برای دسترسی به آلاشت از تهران باید وارد جاده فیروزکوه شوید و بعد از این جاده بایستی به زیرآب استان مازندران و پل سفید بروید. از این مسیرها که رد شدید، در سمت چپ جاده به دوراهی آلاشت می‌رسید. ۳۷ کیلومتر را که طی کنید، به آلاشت می‌رسید. در ادامه با تعدادی از جاهای دیدنی اطراف آلاشت آشنا می‌شوید.

آدرس: مازندران، شهرستان سوادکوه، بین سوادکوه و پل ورسک، آلاشت

روستای سرین؛ روستایی با گیاهان خاص و هوایی پاک

روستای سرین

با رفتن به روستای سرین لحظاتی خاطره‌انگیز را در فضایی سرسبز و خوش آب‌وهوای این روستا سپری می‌کنید و در هوایی تمیز نفس می‌کشید. از این روستا تا آلاشت فقط حدود چهار کیلومتر را باید طی کنید. در روستای سرین گیاهان دارویی مانند گل‌گاو‌زبان، پونه، کاسنی، اسپند و گزنه به چشم می‌خورند.

آدرس: استان مازندران، شهرستان سوادکوه، دهستان ولوپی

دریاچه و سد لفور؛ طبیعت سبز-آبی مازندران

دریاچه و سد لفور

به دریاچه و سد لفور که می‌روید، دریاچه‌ای را می‌بینید که درمیان درختان جنگلی جا گرفته است. طبیعت سبزآبی دریاچه و سد لفور چشم‌نواز و دیدنی است، این جمله را از زبان کسانی می‌گوییم که از این جاذبه دیدن کرده‌اند. در دریاچه و سد لفور از تماشای حرکت اسب‌های زیبا غافل نشوید. دریاچه و سد لفور حدود ۹۰ کیلومتر با آلاشت فاصله دارد.

آدرس: مازندران، شهرستان سوادکوه، ۲۵ کیلومتری شهر زیرآب

آبشار گزو؛ آرامش‌بخش و باشکوه

 مسافرت در تابستان کجا بریم؟ آبشار گزو

آبشار گزو از آن آبشارهایی است که زیبایی و شکوهش شما را شگفت‌زده می‌کند. این آبشار در جنگل‌های هیرکانی قرار گرفته و درواقع شامل دو آبشار می‌شود. ارتفاع آبشار اول ۵ متر و ارتفاع آبشار دوم تقریباً ۴۳ متر است. تماشای زیبایی آبشار، خنکای آب و صدای پرندگان آرامشی بی‌نظیر به شما می‌بخشد. برای رفتن به آبشار گزو از تهران، حدود دو ساعت راه دارید. شما باید از جاده فیروزکوه تا شیرگاه بروید و سپس از جاده لفور و جاده کارسنگ عبور کنید. در جنگل لفور با راهنمایی تابلوها به سمت امامزاده گزو حرکت کنید. بعد از پارکینگ امام‌زاده، با پیاده‌روی نیم ساعته به آبشار گزو می‌رسید.

آدرس: مازندران، شهرستان سوادکوه، ۲۵ کیلومتری شهر زیرآب، جنگل لفور

لوکیشن آبشار گزو روی گوگل‌مپ

فیلبند؛ روستایی آباد در میان ابرها 

 مسافرت در تابستان کجا بریم? فیلبند

روستای فیلبند در ارتفاعات چلاو قرار گرفته که همین موقعیت مکانی باعث شده تا هوایی خوش و دل‌پذیر را در تابستان داشته باشد. در بعضی از روزهای سال این شانس را دارید که حرکت ابرها و پدیده «اقیانوس ابر» را در فیلبند ببینید. خوشبختانه دیدنی‌ها در اطراف فیلبند کم نیستند و می‌توانید از جاذبه‌های مختلفی مانند روستای سنگ‌چال، جنگل چلاو، بقعه امام‌زاده یحیی و چشمه لار دیدن کنید. برای اقامت در فیلبند می‌توانید سراغ خانه‌های روستایی و محلی بروید یا اگر اهل کمپ‌کردن هستید، در جایی مناسب چادر برپا کنید.

آدرس: مازندران، بابل، بخش بندپی غربی، روستای فیلبند

اقامت در مازندران

برای شما که قصد اقامت در مازندران را دارید، اقامت ۲۴ بهترین پیشنهادات را آماده کرده است. اگر به دنبال رزرو هتل مازندران با بیشترین میزان رضایت از مسافران قبلی هستید، لیست زیر به شما کمک خواهد کرد:

  • هتل ۵ ستاره آزادی خزر چالوس
  • هتل ۵ ستاره ونوس پلاس چالوس
  • هتل ۴ ستاره سالاردره ساری
  • هتل ۴ ستاره لیلیوم متل قو
  • هتل ۴ ستاره بام رامسر
  • هتل ۳ ستاره کوثر رامسر
  • هتل آپارتمان ۳ ستاره پارسا کلاردشت
  • هتل ۳ ستاره برج ساعت بابلسر

تبریز؛ شهری با اصالت تاریخی و هوایی مطبوع

تبریز؛ مقصدی برای سوال تابستان کجا بریم

تبریز این شهر تاریخی و زیبا که در استان آذربایجان شرقی قرار گرفته، از بهترین مقصدها برای سفر تابستانی شماست زیرا هم جاهای دیدنی فراوانی دارد و هم آب‌وهوایش خنک و معتدل است. از زیبایی و هوای خوش شهر که بگذریم، به غذاهای خوشمزه محلی آن مانند کوفته تبریزی، خورشت هویج، دلمه برگ مو، کوکوی لوبیا سبز و… می‌رسیم که عطر و طعمی به‌یادماندنی دارد. در ادامه گشت‌وگذاری مختصر و مفید در بین جاهای دیدنی تبریز خواهیم داشت.

بازار تبریز؛ بزرگ‌ترین بازار سقف‌دار جهان

بازار تبریز

بازار تبریز را نه فقط برای خرید کردن بلکه به خاطر قدمت و معماری خاص آن باید رفت و تماشا کرد. این بازار یکی از زیباترین دیدنی‌های این شهر است که معروف‌ترین و بزرگ‌ترین بازار سقف‌دار جهان به شمار می‌رود. تمام بخش‌های بازار تبریز دیدنی و جذاب هستند اما اگر می‌خواهید از بهترین قسمت‌های بازار دیدن کنید، به قسمت بازار فرش‌فروشان و تیمچه مظفریه بروید. بازار تبریز با بیشتر از ۵۰۰۰ مغازه، مدارس، مساجد و سراهای مختلف، در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. این بازار با سازه‌های آجری پیوسته، طاق‌ها، گنبدها و تیمچه‌های فراوان، نمونه‌ای بی‌نظیر از محیط تجاری در کنار زندگی اسلامی را به نمایش می‌گذارد.

آدرس: تبریز، مرکز شهر

لوکیشن بازار تبریز روی گوگل‌مپ

مسجد کبود؛ نمونه‌ای خاص از معماری اسلامی

مسجد کبود

مسجد کبود یکی از برجسته‌ترین نمونه‌های معماری اسلامی در ایران است که با معماری خاص و کاشی‌کاری‌های فیروزه‌ای خود نظرتان را جلب می‌کند. قدمت مسجد کبود به سال‌های خیلی دور یعنی ۶۰۰ سال پیش می‌رسد. به شکل ظاهری مسجد کبود که دقت می‌کنید، بنایی را می‌بینید که بیشتر قسمت‌های آن از آجر و سنگ مرمر ساخته شده است. برای دیدن بنای اصلی مسجد باید مقابل صحن، محل رو به قبله بروید. کاشی‌های آبی‌رنگ و آثار خوشنویسی با خطوط مختلف از زیبایی‌های مسجد کبود است. 

آدرس: تبریز، خیابان امام‌خمینی، نرسیده به میدان ساعت، جنب پارک خاقانی

لوکیشن مسجد کبود روی گوگل‌مپ

ارگ علیشاه؛ دژ نظامی روزگاران قدیم

ارگ علیشاه تبریز

«ارگ علیشاه» یا «ارگ تبریز» در قرن هشتم هجری ساخته شد و در طول دوره قاجاریه از آن به عنوان دژ نظامی استفاده می‌شد. این بنا در جنگ‌های ایران و روسیه نقطه تمرکز دفاع تبریز بود. ارگ علیشاه در گذشته بنایی مهم و ارزشمند بود اما متاسفانه به دلیل زلزله‌ها و جنگ‌ها به‌طور گسترده آسیب دید. در حال حاضر، تنها قسمت باقی‌مانده از این بنا، دیوار مرتفعی‌ست که به عنوان ارگ تبریز معروف است.

آدرس: ضلع جنوبی خیابان امام خمینی، خیابان ارک

لوکیشن ارگ علیشاه روی گوگل‌مپ

روستای کندوان؛ روستای شگفت‌انگیز صخره‌ای

روستای کندوان در تبریز

اگر تبریز بروید و از روستای کندوان بازدید نکنید، شک نکنید که فرصت گشت‌وگذاری خاص را از دست داده‌اید. در توصیف روستای کندوان همان اول باید از خانه‌هایش صحبت کرد؛ خانه‌هایی که در دل صخره‌های کله‌قندی ساخته شده‌اند. صخره‌هایی که در این روستا می‌بینید، حاصل فعالیت جالبی از طبیعت یعنی فعالیت کوه‌های آتشفشانی کوه سهند است. روستای کندوان در ارتفاع ۲۲۰۰ متری از دریا قرار گرفته، بنابراین حتی در تابستان هم آب‌وهوایی سرد دارد. از روستای کندوان می‌توانید عسل، لبنیات محلی، گردو، شیره انگور و بادام را به عنوان سوغات بخرید.

آدرس: آذربایجان شرقی، شهرستان اسکو، بخش مرکزی، دهستان سهند، روستای کندوان

لوکیشن روستای کندوان روی گوگل‌مپ

اقامت در تبریز

در تبریز باوجود هتل‌های متنوعی که دارد، از نظر اقامت خود مشکلی نخواهید داشت. لیست زیر تعدادی از بهترین هتل‌های تبریز را به شما معرفی می‌کند که از نظر مسافران بیشترین امتیاز را داشته‌اند و از راحتی و کیفیت قابل قبولی برخوردار بوده‌اند.

  • هتل پنج‌ستاره لاله پارک
  • هتل پنج‌ستاره پارس ائل‌گلی
  • هتل چهارستاره رویال پالاس
  • هتل چهارستاره بوتیک عمارت میرزا مهدی فراش‌باشی
  • هتل چهارستاره بین‌المللی تبریز
  • هتل چهارستاره آزادی

یاسوج؛ از دنا تا آش دوغ!

یاسوج

آبشارهای خروشان و دره‌ها و دشت‌های پر از گل و سرسبزی، تصویری است که بعد از سفر به یاسوج در ذهنتان نقش می‌بندد. در تابستان هوای یاسوج چنان خنک و دلپذیر است که دلتان نمی‌خواهد از دامن طبیعت آن دور شوید. با حضور در این شهر می‌توانید غذاهای محلی مانند شله ماشکی، آش دوغ، کله جوشک و شله ماسی را امتحان کنید و از طعم بی‌نظیرشان لذت ببرید. تنگه تامرادی، روستای کریک، پارک ساحلی، آبشار یاسوج و کوه دنا از معروف‌ترین جاذبه‌های یاسوج هستند. در ادامه با تعدادی از جاهای دیدنی یاسوج برای سفر در تابستان آشنا می‌شوید.  

کوه دنا؛ فرصتی به‌یادماندنی برای کوهنوردی

کوه دنا

اگر به کوهنوردی علاقه دارید، فتح کوه دنا حتما برای شما جذاب خواهد بود. این رشته‌کوه دیدنی، فرصتی مناسب برای کوهنوردی ورزشکاران است. رشته‌کوه دنا لقب بزرگ‌ترین چین‌خوردگی رشته کوه زاگرس را به خود اختصاص داده و ۵۲ قله با ارتفاعی بیشتر از ۴۰۰۰ متر دارد. موقعیت مکانی دنا در سه مرز اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری است. این رشته‌کوه از ۲۰ کیلومتری یاسوج شروع شده و تا ۷۰ کیلومتری شمال غرب اصفهان ادامه پیدا می‌کند. از بین تمام قله‌های دنا، قله بیژن۳ بیشترین ارتفاع را دارد که به نام «قاش مستان» معروف است. در مرز شرقی دنا منطقه ارزشمند و حفاظت‌شده‌ای به نام روستای کره وجود دارد که وسعت آن حدود ۹۳ هزار هکتار است.   

آدرس: ۲۰ کیلومتری یاسوج، مرز بین اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال‌وبختیاری

لوکیشن کوه دنا روی گوگل‌مپ

تنگه تامرادی؛ طبیعتی دیدنی با رخدادهای تاریخی

تنگه تامرادی

 در ۵۰ کیلومتری یاسوج می‌توانید به تنگه تامرادی بروید و از دیدن آبشار و چشمه و طبیعتی خوش‌آب‌وهوا لذت ببرید. جالب است بدانید که در این تنگه اتفاق‌های مهم تاریخی مانند جنگ‌های آریوبرزن و اسکندر مقدونی رخ داده است. یکی از دیدنی‌های معروف تنگه تامرادی روستای باستانی حسین‌آباد است.

آدرس: کهگیلویه و بویراحمد، ۵۵ کیلومتری غرب یاسوج- جاده یاسوج – سپیدار

پارک ساحلی یاسوج

در نزدیکی یکی از رودهای بزرگ یاسوج به نام «رود بشار» پارک ساحلی یاسوج قرار گرفته که با رفتن به آن می‌توانید حسابی تفریح کنید یا در سکو و آلاچیق‌های آن استراحت کنید. 

آدرس: کهگیلویه و بویراحمد، یاسوج، شهید رجایی

لوکیشن پارک ساحلی یاسوج روی گوگل‌مپ

اقامت در یاسوج

اگر در سفر به یاسوج به دنبال اقامتگاهی مناسب هستید، می‌توانید یکی از هتل‌های یاسوج در لیست زیر را انتخاب کنید. 

  • هتل چهار ستاره آزادی
  • مجتمع اقامتی جهان‌گردی یاسوج
  • مجتمع گردشگری حوض دال زاگرس یاسوج
  • هتل سه‌ستاره اتابک
  • هتل المپیک باقری

زنجان؛ شهری با قدمت تاریخی و دیدنی‌های فراوان

گزینه دیگری که در پاسخ به سوال تعطیلات تابستان کجا بریم، پیش روی شماست، زنجان است. دمای هوای این شهر در تابستان معمولا بین ۲۵ تا ۳۰ درجه است و به همین دلیل مقصدی مناسب برای سفر در تابستان به حساب می‌آید. این شهر مکان‌های دیدنی زیادی دارد؛ از طبیعت زیبا گرفته تا موزه، همه را می‌توانید در زنجان ببینید و لذت ببرید. هم‌چنین رستوران‌های خوب، هتل‌های باکیفیت و مردم مهمان‌نوازش باعث شده تا زنجان شهر محبوبی برای گردشگران باشد. حالا که با ویژگی‌های کلی زنجان آشنا شدید، در ادامه می‌خواهیم چند جاذبه معروف و دیدنی در این شهر را بررسی کنیم:

آبشار شارشار؛ خوش‌آب‌وهوا با دیدنی‌های سرسبز و بکر

آبشار شارشار و سد تهم از جاذبه‌های طبیعی خیره‌کننده‌ زنجان هستند که جنگل و کوهستان‌های سرسبز، حیوانات و گیاهان آن شما را به تماشای طبیعتی بکر و دیدنی می‌برد. برای رسیدن به آبشار شارشار باید از هر مبدایی که هستید، به سمت زنجان حرکت کنید. آبشار دقیقاً ۲۵ کیلومتر شمال شرقی شهر زنجان قرار گرفته و در منطقه تهم واقع شده است. در نظر داشته باشید که این مسیر برای خودرو مناسب نیست، بنابراین باید حدود یک ساعت پیاده‌روی کنید.

آدرس: زنجان، منطقه تهم

موزه رختشویخانه؛ بنایی تاریخی از دوره قاجار

موزه رختشویخانه

در دوران پهلوی اول، برادران مشهدی به نام‌های اکبر معمار و اسماعیل در زنجان، رختشویخانه‌ای تاریخی را ساختند. ساخت این بنا حدود ۱۵ ماه طول کشید و سنگ‌های آن از معدن سنگ روستای اژدهاتو استخراج و به محل بنا منتقل شدند. رختشویخانه زنجان به سبک معماری اواخر دوره قاجار و اوایل دوره پهلوی ساخته شده و شبیه به مسجد عباسقلی‌خان و دروازه ارگ است. این مجموعه شامل بازارچه صنایع‌دستی، شربت‌خانه، سرویس بهداشتی و پارکینگ نیز می‌شود.

آدرس: محله دروازه رشت، خیابان زینبیه شرقی،خیابان داود یکتا

لوکیشن موزه رختشویخانه روی گوگل‌مپ

بازار زنجان؛ طولانی‌ترین بازار سرپوشیده ایران

بازار زنجان

 بازار قدیمی زنجان، طولانی‌ترین بازار سرپوشیده ایران به حساب می‌آید و دو قسمت بالا و پایین دارد. قسمت پایین این بازار، انبار کالاهای وارداتی است و تولید و عرضه کالا و خدمات جانبی در قسمت بالای بازار انجام می‌شود. ساخت بازار زنجان در زمان حکومت آقامحمدخان قاجار شروع شد و در زمان حکومت فتحعلی‌شاه قاجار به پایان رسید. این بازار به هشت راسته تقسیم می‌شود و دارای پنج مسجد و دو کاروان‌سرا است. در این راسته‌ها زرگرها، کفاش‌ها، بزازها و… فعالیت دارند. بازار زنجان ۵۶ راه ورودی و ۹۴۰ باب مغازه دارد و در آن چاقو، قیچی، ناخن‌گیر، قداره، شمشیر و… به فروش می‌رسد.

آدرس: خیابان امام خمینی، محله سعدی جنوبی

لوکیشن بازار زنجان روی گوگل‌مپ

اقامت در زنجان

اگر قصد اقامت در زنجان را دارید، خوب است اول هتل‌های این شهر را بررسی و بعد با اطمینان یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. برای اینکه کار شما برای اقامت راحت‌تر پیش برود، ما هتل‌های زنجان را در لیست زیر گل‌چین کرده‌ایم.   

  • هتل بوتیک زنجان
  • هتل چهارستاره بزرگ زنجان
  • هتل سه ستاره پارک زنجان
  • هتل ددمان
  • هتل دوستاره سپید

بجنورد؛ مرکز خراسان شمالی با جاهای گردشگری متنوع

اگر به دنبال مقصدی با هوای خنک و طبیعتی دیدنی در اطراف خراسان هستید، نام بجنورد را به خاطر بسپارید. بجنورد یکی از شهرهای خوش‌آب‌وهوای خراسان شمالی است که در کوهپایه‌های آلاداغ قرار دارد. در بازدید از این شهر می‌توانید از جاهای دیدنی مانند گردشگاه بش قارداش، عمارت مفخم، امام‌زاده سلطان سیدعباس، کوشک باغ علی‌آباد، دریاچه سد شیرین‌دره، خانه بانک ملی و… دیدن کنید. در ادامه با یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی بجنورد آشنا می‌شوید.

آدرس: مرکز استان خراسان شمالی (جنوب رشته‌کوه کپه‌داغ و شمال رشته‌کوه البرز)

گردشگاه جنگلی بش قارداش

گردشگاه جنگلی بش قارداش

پارک جنگلی بش قارداش یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری بجنورد است که در هفت کیلومتری بجنورد به اسفراین قرار دارد. این پارک، چشمه آب معدنی معروفی دارد که آب آن برای درمان بیماری‌های گوارشی، صفرایی و اختلالات کبدی مفید است. جالب است بدانید که در گذشته، پارک بش قارداش عبادتگاه پیشوایان دین زرتشتی بود. درباره ماجرای نام‌گذاری این پارک داستان جالبی گفته شده است. در زمان قدیم ۵ برادر بجنوردی تحت تعقیب ماموران ظالم حکومتی بودند و از خدا کمک می‌خواهند تا راه نجاتی برای آن‌ها بگشاید. در نتیجه دعای این برادران، سوراخ‌هایی در کوه ایجاد شده و آبی گوارا جاری می‌شود.

آدرس: ۵ کیلومتری جنوب غربی بجنورد

لوکیشن پارک بش قارداش روی گوگل‌مپ

اقامت در بجنورد

اگر می‌خواهید در سفر به بجنورد اقامتی راحت و به‌صرفه را تجربه کنید، پیشنهاد ما اقامت در هتل‌های زیر است. معروف‌ترین هتل‌های بجنورد را در لیست زیر می‌بینید.

  • هتل چهارستاره داریوش
  • هتل سه‌ستاره آرمان ضیافت امیرخانلو
  • هتل سه‌ستاره نگین
  • هتل سه‌ستاره فروردین

ارومیه؛ شهری متمدن با دریاچه‌های دیدنی

ارومیه

اگر برای سفر تابستانی خود اصراری برای رفتن به شمال کشور ندارید، یکی از مقصدهای پیشنهادی ما ارومیه است. ارومیه در شمال غرب ایران و آذربایجان غربی قرار گرفته و با داشتن اولین بیمارستان و مدرسه و مرکز آموزش پزشکی جدید در کشور یکی از شهرهای پیشرفته به حساب می‌آید. خوبی سفر به ارومیه در تابستان این است که بیشتر روزها، دمای هوای آن از ۲۴ درجه سانتی‌گراد بیشتر نخواهد بود. در لیست زیر با بهترین جاهای دیدنی ارومیه در تابستان آشنا می‌شوید:

  • دریاچه ارومیه
  • دریاچه مارمیشو
  • روستای بند
  • دریاچه دالامپر
  • چشمه آب‌گرم هفت‌آباد
  • گردشگاه نازلو
  • کوه دالامپر

اقامت در ارومیه 

برای اینکه اقامتی راحت را در ارومیه تجربه کنید، پیشنهاد می‌کنیم سراغ آن دسته از هتل‌هایی بروید که بیشترین امتیاز و رضایت‌بخشی را دارند. برای راحتی کار شما در پیداکردن هتل، ما در لیست زیر انواع هتل ارومیه با بالاترین امتیاز از نظر مسافران را ارائه داده‌ایم:

  • هتل پنج‌ستاره آنا
  • هتل چهارستاره دیاکو
  • هتل چهارستاره آریا
  • هتل سه‌ستاره کارا

سپیدان؛ خوش‌آب‌وهوا و دیدنی در نزدیکی شیراز

تابستان کجا بریم؟ سپیدان

سپیدان نام شهرستانی در استان فارس است که در زمستان کوه‌هایی پوشیده از برف و در تابستان هوایی خنک دارد. اگر علاقه‌مند به کوهنوردی باشید، حتما بازدید از سپیدان باوجود داشتن کوه‌های متنوع برایتان جذاب خواهد بود. در سفر به سپیدان می‌توانید از جاذبه‌های زیر دیدن کنید:

  • کوه‌های رنج، برم فیروز و اپتیموم
  • آبشارهای مارگون، اپتیموم، چیکان و مورزیان
  • تنگه‌های تیزاب، غوره‌دان، آب سرد و بغدیون
  • چله‌گاه
  • پیست اسکی پولادکف و تربیت بدنی
  • دریاچه‌های برم فیروز و برم شش پیر
  • چشمه شش‌پیر

آدرس: شمال غربی استان فارس، ۸۵ کیلومتری شیراز

لوکیشن سپیدان روی گوگل‌مپ

گرگان؛ سرسبز و زیبا در شمال ایران

گرگان

این بار که سوال «تابستان کجا بریم» به ذهنتان رسید، به گرگان به عنوان مقصدی مناسب فکر کنید. گرگان همان‌طور که احتمالا می‌دانید، مرکز استان گلستان است و در شرق شمال ایران قرار دارد. یادتان باشد تمام مناطق گرگان در تابستان مقصدی مناسب از نظر آب‌وهوا نیستند و برای لذت‌بردن از هوایی خنک در این شهر بهتر است به جاذبه‌های زیر سر بزنید:

  • پارک جنگلی ناهارخوران
  • پارک جنگلی النگ‌دره
  • دریاچه توشن
  • روستای زیارت
  • کوه تاورنراب
  • جنگل توسکستان
  • جنگل قرق
  • منطقه حفاظتی جهان‌نما

تجربه اقامتی راحت برای سفر تابستانی

از شما می‌خواهیم به سفرهایی فکر کنید که در جایی مناسب اقامت داشته‌اید و خاطرات شیرین سفر را با هتل باکیفیت خود به یاد می‌آورید. بله واقعا تجربه خوشایندی است! برای اینکه بتوانید انتخاب درستی را برای اقامت خود رقم بزنید، قدم اول و مهم این است که هتل‌های مختلف را بررسی کنید. با رزرو هتل از اقامت۲۴ دستتان باز است تا هتل‌های زیادی را مقایسه کرده و بعد با خواندن نظرات واقعی مسافران، انتخابی مطمئن داشته باشید.

سفر تابستانی با تور؛ سفری به سبک خودتان

دوست دارید قبل از سفر تابستانی‌تان همه چیز آماده و با برنامه‌ریزی پیش برود یا طرفدار جمله «هر چه پیش آید، خوش آید» هستید؟ ما قصد نداریم بگوییم کدام مدل سفر بهتر است، فقط می‌خواهیم بگوییم، اگر دوست دارید تمام بخش‌های سفرتان مثل پرواز، مقصد و هتل، طبق سلیقه و بودجه شما پیش برود، سراغ تور مسافرتی بروید و آن‌طور که دوست دارید، برای سفرتان برنامه‌ریزی کنید.

حرف آخر

در این مقاله از مقصدهایی مثل ماسال، شهرکرد، همدان، خوانسار و… صحبت کردیم که مقصدهای مناسبی برای سوال «تابستان کجا بریم» هستند. طبیعت زیبا و هوای خوش ویژگی مشترک تمام این مقصدهاست. در بین این جاهای دیدنی که از هر استان ذکر کردیم، سراغ جاذبه‌هایی مثل دریاچه، آبشار، جنگل و… بروید تا از هوایی خوش و خنک در تابستان لذت ببرید.

اگر کسی از شما سوال بپرسد که تابستان کجا سفر کنیم، جواب شما چیست؟

سوالات متداول

تابستان امسال کجا بریم؟

برای تابستان امسال می‌توانید راهی سرعین، ماسال، فیلبند، همدان، تبریز، بجنورد، گرگان، ارومیه و... شوید تا از هوایی خنک لذت ببرید.

تعطیلات تابستان کجا بریم تا خوش بگذرانیم؟

اگر این سوال ذهن شما را درگیر کرده که در فصل تابستان کجا بریم خوش بگذره، به شما مقصدهایی مانند ماسال، تالش، تبریز، شهرکرد، همدان، مازندران، سپیدان و… را پیشنهاد می‌دهیم.

۴.۲/۵ - (۵ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×