بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» جاذبه های گردشگری چهار محال و بختیاری » آبشار زرد لیمه ، طبیعت بکر و پنهان چهارمحال و بختیاری
zard limeh 3
جاذبه های گردشگری چهار محال و بختیاری

آبشار زرد لیمه ، طبیعت بکر و پنهان چهارمحال و بختیاری

۵ مهر ۱۳۹۷ 13۱2,467

طبیعت همیشه منبع آرامش و کسب انرژی بی حد بوده و با حضور در دل طبیعت بی تردید می توان به لطافت دستان خالق زیبایی ها پی برد، خوشبختانه در ایران مناظق طبیعی و زیبای بسیاری وجود داشته و گردشگران در هر نقطه از کشور می توانند به راحتی به دل طبیعت رفته و زمانی را به دور از زندگی ماشینی سپری کنند. آبشار زرد لیمه یکی از مناطق طبیعی و زیبا ایران بوده که دارای چشم انداز و منظره ای زیبا است.

اگر می خواهید اطلاعات و دانش خود را در خصوص آبشار زرد لیمه افزایش دهید، با وبلاگ اقامت ۲۴ همراه باشید.

 

مقاله مرتبط : ” شهر کیان در استان چهارمحال و بختیاری

 

آبشار زرد لیمه
آدرس : در فاصله ۸۰ کیلومتری شهر کرد، در منطقه دینار شهرستان اردل استان چهار محال و بختیاری

 

آبشار زرد لیمه کجاست؟

در فاصله ۸۰ کیلومتری شهر کرد، در منطقه دینار شهرستان اردل استان چهار محال و بختیاری و در نزدیکی استان خوزستان، یکی از زیبا ترین آبشار های ایران با نام آبشار زرد لیمه واقع شده است.

این آبشار که به عنوان یکی از عریض ترین آبشار های کشور شناخته میشود، در انتهای دره ای با نام زرد لیمه قرار گرفته است.

به گویش محلی زرد معنی بلندی داشته و از لیمه به معنی پایین دست یاد می شود و گفته می شود دلیل نامگذاری این آبشار با نام زرد لیمه به سبب ریزش آب از بالای آبشار به پایین است.

در جوار آبشار زرد لیمه که با نام بوئینه نیز شناحته می شود، رودخانه ای پر آب با نام بازفت جیران داشته و به زیبایی های این آبشار می افزاید.

عرض بالاترین بخش این آبشار به ۶۵ مت رسیده و سبب شده که به عنوان یکی از عریض ترین آبشار های ایران شناخته شود.

همچنین ارتفاع این آبشار چیزی حدود ۴۰ متر بوده و منظره سقوط آب از این ارتفاع و برخورد آن با سطح زمین یکی از بی نظیر ترین مناظر را بوجود می آورد.

 

آبشار زرد لیمه
عرض بالاترین قسمت این آبشار ۶۵ متر است

 

همانطور که گفته شد این آبشار در میان دره ای سرسبز و زیبا واقع شده و دارای چشم انداز و مناظر بسیار زیبای طبیعی بوده اما به دلیل سختی راه کمتر گردشگری به این منظقه سفر کرده و تنها کوهنوردان و افراد علاقه مند به پیاده روی های طولانی در طبیعت این مقصد را برای خود انتخاب می کنند.

به سبب وجود این آبشار و همجواری آن با رودخانه بازفت، زمین های اطراف آن بسیار سرسبز و مملو از پوشش گیاهیی متنوع بوده و با حضور در این منطقه می توان درختان جنگلی چون بلوط، بادام و صنور را مشاهده کرد.

آب جاری شده از آبشار زرد لیمه، یکی از سرچشمه های رود کارون را تشکیل داده و در مسیر خود پس از آبیاری زمین های اطراف و استفاده عشایر منطقه، به رود کارون می ریزد.

این آبشار به دلیل واقع شدن در منطقه کوهستانی دارای آب و هوای بسیار مناسبی بوده و همواره در طول سال بخش های بالایی آن به عنوان منطقه ای سردسیر و نواحی پایین آبشار به عنوان منطقه گرمسیری برای کوچ توسط عشایر انتخاب می شود.

 

آبشار زرد لیمه
آبشار زرد لیمه با ارتفاع حدودا ۴۰ متر

 

در اوایل فصل بهار با رویش گل های وحشی و مجدد سبز شدن درختان این منطقه، آبشار زرد لیمه به اوج زیبایی خود می رسد.

برای رسیدن به این آبشار باید شهر کرد را در جهت اردل ترک کرده و از روستاهای کاج، کریم آباد و رستم آباد در مسیر دیناران عبور کنید.

در انتهای مسیر و پس از رسیدن به روستای لشتر مسیر خاکی را باید به مصافت ۵ کیلومتر طی کرده و سپس ادامه راه را ۷ تا ۸ ساعت پیاده روی کنید.

آبشار زرد لمه به دلیل واقع شدن در ارتفاعات کوه، مسیر دسترسی بسیار سختی داشته و برای رسیدن به آن باید پیاده روی و کوهنرودی آن هم به مدت چندساعت انجام دادم.

 

منبع : وبلاگ اقامت۲۴

۳.۳/۵ - (۳ امتیاز)

تعداد دیدگاهها: ۱

  1. رضا

    راهنما وکوهنورد عالی از ۲مسیر وگرفتن تجهیزات توی مسیر ۰۹۱۰۳۹۲۲۴۵۵رضا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×