» راهنمای سفر به ایران » استان یزد » یزد » پارک کوهستان یزد؛ لذت یک کمپینگ خاطره‌انگیز
پارک کوهستان یزد؛ لذت یک کمپینگ خاطره‌انگیز
یزد

پارک کوهستان یزد؛ لذت یک کمپینگ خاطره‌انگیز

۶ مرداد ۱۴۰۱ 19۰2,082

تنها جاذبه های تاریخی نیستند که در شهر بادگیرهای ایران رخ نمایی می کنند. گردش در تفرجگاه‌هایی مثل پارک کوهستان یزد می تواند سفر خاطره انگیزی به شما هدیه دهد. در کنار تمام جاهای دیدنی یزد، پارک کوهستان هم با داشتن محیط عالی و آب و هوای خوش، یکی از مشهورترین پارک های این شهر است.

اگر می خواهید به مدت کوتاهی در شهر یزد اقامت کنید، یکی از گزینه های جذاب برای شما ماندن در پارک کوهستان یزد است؛ اگر می خواهید راجع به این پارک و امکانات رفاهی و تفریحی آن بیشتر بدانید، در ادامه این مقاله ما را همراهی کنید.

بنر هتل داد یزد

معرفی بیشتر پارک کوهستان یزد

هنوز کامل به داخل شهر وارد نشده اید که با پارک کوهستان یزد رو به رو می شوید. این پارک زیبا که بیش از ۵۰ هکتار مساحت دارد، دارای انواع پوشش گیاهی و درختان زیتون، نارون، کاج و اقاقیا است که در سال ۱۳۸۴ افتتاح شده است.

شاید جذاب ترین بخش پارک کوهستان، آبراه زیبایی باشد که دقیقا از وسط پارک می گذرد و یک جلوه منحصر به فرد به این پارک داده است. قرار گرفتن کنار کوهستان باعث شده است تا بر خلاف هوای داخل شهر، پارک کوهستان از آب و هوای خنک با بادهای ملایم برخوردار باشد. در بخش های مختلف المان های زیبایی هم وجود دارند که تندیس مرحوم آذر یزدی از جمله آنهاست.

در کنار طبیعت گردی، وجود امکاناتی مانند قایق سواری، پیست اسکی، پیست موتورسواری و پیست ماشین ‌سواری بر جذابیت های پارک کوهستان اضافه کرده است. اگر شب ها به این پارک بروید، هم با هوای خنک تری مواجه می شوید و هم اینکه رقص نور فواره ای زیبا را در آبنمای موزیکال این پارک می بینید و قطعا لذت خواهید برد.

معرفی بیشتر پارک کوهستان یزد

پارک کوهستان یزد کجاست؟

دسترسی به پارک کوهستان یزد اصلا کار سختی نیست؛ کافیست که وارد جاده یزد به تفت شوید پس از آن پارک را در ابتدای همین جاده خواهید دید. فضای سبز گسترده این پارک در کنار آب و هوای خنکش، آن را تبدیل به یکی از پربازدیدترین جاهای یزد مخصوصا برای مسافران کرده است.

تفریحات مختلف پارک کوهستان یزد

در ادامه به معرفی تفریح های جذابی می پردازیم که انتظار شما را در پارک کوهستان  می کشند:

تفریحات مختلف پارک کوهستان یزد

  • هیجان انگیز مثل شهربازی

بخش جنوبی پارک را که ببینید، حتما چشمتان به بزرگترین چرخ و فلک یزد می افتد که در شهربازی پارک کوهستان قرار گرفته است. دستگاه ها  و تجهیزات این شهربازی قطعا برای شما هم هیجان انگیز خواهد بود.

  • باصفا و جذاب مثل آبنمای موزیکال پارک زیبا کوهستان

نورپردازی جذاب آبنمای پارک کوهستان یزد باعث شده است تا مراسم های مختلف خوانندگی و کنسرت در کنار این آبنما برگزار شود که معمولا هم طرفداران زیادی دارد.

  • هیجان بیشتر در پیست اسکیت و موتورسواری

بدون پرداخت هیچ هزینه ای می توانید وارد پیست اسکیت و موتورسواری پارک کوهستان یزد شده و هیجان بیشتری را تجربه کنید.

  • لذت بخش مثل سوار شدن بر قایق های پدالی

در قسمت شمالی پارک کوهستان، دریاچه مصنوعی پارک واقع شده است که می توانید سوار قایق های پدالی شوید و از این تفریح جذاب هم لذت ببرید.

  • آرامش بخش مثل دیدن آبشار

یک آبشار زیبا از وسط کوهستان به داخل پارک کوهستان وارد می شود که تماشای آن می تواند آرامش خاصی به شما بدهد.

  • خاطره انگیز مثل عکاسی در شب

با وجود این طبیعت زیبا و امکانات تفریحی جذاب، امکان ندارد که بدون گرفتن عکس های زیبا این پارک را ترک کنید. دیدن این عکس ها می تواند خاطرات خوشی را از سفرتان به یزد زنده کند.

پارک دیدنی کوهستان یزد کدام امکانات رفاهی را دارد؟

هر امکانات رفاهی که برای اقامت و کمپینگ در پارک کوهستان لازم باشد، در اختیار شما قرار می گیرد. در درجه اول وجود آلاچیق ها در بخش های مختلف پارک، این امکان را به شما می دهد تا با خیال راحت بتوانید کمپ خودتان را راه اندازی کنید.

لوازم مورد نیاز و همین طور صنایع دستی و سوغاتی های یزد را می توانید از بخش غرفه ها و صنایع دستی پارک کوهستان یزد توجه کنید. کافه و رستوران، پارکینگ بزرگ و سرویس بهداشتی تمیز هم از دیگر امکانات رفاهی در پارک کوهستان محسوب می شوند.

پارک کوهستان یزد کدام امکانات رفاهی را دارد؟

نحوه دسترسی و ساعات بازدید

همینکه وارد جاده یزد به تفت شدید، در اولین خروجی جاده به سمت راست بپیچید تا وارد جاده پارک زیبا کوهستان شوید. با اینکه پارک کوهستان در کنار کوهستان واقع شده و آب و هوای خنکی دارد، اما بالاخره نزدیک گرمترین شهر ایران است؛ از این رو پیشنهاد می کنیم تا در فصول سرد  سال به این پارک بروید. در تمامی ساعات شبانه روز بدون پرداخت هزینه می توانید از امکانات جذاب این پارک بهره مند شوید.

جاهای دیدنی نزدیک

همانطور که اشاره کردیم، پارک دیدنی کوهستان فاصله چندان زیادی با مرکز شهر یزد ندارد؛ بعد از استراحت و کمپینگ در پارک کوهستان می توانید به سایر جاهای دیدنی نزدیک و زیبا همانند مسجد جامع یزد، میدان ساعت یزد، خانه تاریخی صدوقی، زندان اسکندر، میدان امیر چخماق یزد، باغ خان یا بوستان ولایت، دخمه زرتشتیان یا برج سکوت، مسجد دوازده امام، خانه نواب وکیل، مسجد حظیره یزد، موزه وزیری، خانه گرجی، مسجد چهل محراب، مجتمع فرهنگی و تفریحی و توریستی کوثر یزد، بقعه سید رکن الدین یزد، موزه آب (خانه کلاهدوزها) یزد، خانه لاری ها، موزه آیینه و روشنایی یزد، باغ دولت آباد، برج تاریخی حسن آباد و آسیاب آبی دسترسی داشته باشید.

سفر به یزد با تور فراموش نشدنی

سفر به شهر تاریخی و بسیار زیبای یزد نیاز به یک برنامه ریزی دقیق دارد تا بتوانید همه جاهای دیدنی و تفریحی آن را بگردید و چه گزینه ای بهتر از تور یزد که اقامت و گشت و گذار را با هم داشته باشد. تور یزد اقامت ۲۴ با سایر تورهای یزد متفاوت است چون در اینجا انتخاب هتل کامل دست شماست بنابراین از صفر تا صد به سلیقه خودتان رزرو خواهید کرد. از طرفی به واسطه اعتبار بالای اقامت ۲۴ در زمینه رزرو هتل، هزینه رزرو هتل کاهش پیدا می کند که به نوبه خود باعث کاهش قیمت تور یزد خواهد شد.

هتل های نزدیک

رزرو و پیدا کردن مکانی مناسب جزو مهمترین بخش های یک گردشگری به حساب می آید. اگر می خواهید هم در شهر یزد اقامت کنید و هم به پارک کوهستان یزد نزدیک باشید، می توانید به رزرو هتل یزد مانند هتل تهرانی یزد، هتل صفائیه یزد، هتل ارگ جدید، هتل راه و ما یزد و هتل کاروانسرای مشیر یزد اقدام کنید.

۵/۵ - (۳ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×