بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» گوناگون » مشکلات رمز پویا، خرید اینترنتی امن یا غیرممکن شدن آن؟!
فعال سازی رمز پویا
گوناگون

مشکلات رمز پویا، خرید اینترنتی امن یا غیرممکن شدن آن؟!

۱۴ بهمن ۱۳۹۸ 9۰1,611

با این که زمان کوتاهی از راه اندازی رمز پویا گذشته، اما مشکلات فراوانی در امکان استفاده از آن ایجاد شده است. بسیاری از دارندگان کارت های بانکی که در گذشته به راحتی خرید اینترنتی انجام می دادند، امروز کلا قید این روش خرید را زده اند و عطایش را به لقایش بخشیده اند! اما چه مشکلاتی در دریافت رمز پویا به وجود آمده که استفاده از آن را غیرممکن کرده است؟

فعال سازی رمز پویا
فعال سازی رمز پویا

این طرح به منظور جلوگیری از سرقت اینترنتی و کلاهبرداری ارائه شد، اما گویا مانع انجام رزرو ها و خرید های اینترنتی شده است. طرحی که قرار بود باعث ایجاد امنیت بیشتر در خرید اینترنتی شود، اکنون بلای جان آن شده است!

تقریبا همه ما می دانیم که فرایند دریافت رمز پویا به چه ترتیب است. همه ما اپلیکیشنی در گوشی همراه خود نصب کرده ایم تا از طریق آن بتوانیم رمز پویا دریافت کنیم. اما خیلی از ما هنوز هم موفق به دریافت رمز و یا کار با آن نشده ایم و برای خرید های اینترنتی مان از کارت دیگران استفاده می کنیم.

رمز پویا یا رمز دوم یکبارمصرف کارتهای بانکی چیست و چگونه می‌توان آن را فعال کرد؟

رمز پویا
رمز پویا

مشکلات رمز پویا

با این که استفاده از رمز پویا اجباری شده است، اما مشکلات بسیاری، امکان خرید و رزرو اینترنتی را از مردم گرفته است. یکی از اولین مشکلاتی که پیش می آید این است که هنوز هم بسیاری از مردم، گوشی هوشمند ندارند. این موضوع موجب می شود که امکان نصب اپلیکیشن و دریافت رمز پویا از این طریق وجود نداشته باشد. همچنین به نظر می رسد انجام فرایند دریافت رمز پویا، برای سالمندان دشوارتر باشد و انجام تراکنش هایی که در گذشته به راحتی صورت می گرفت را دشوار تر کرده باشد.

خرید اینترنتی
خرید اینترنتی

اما موضوع دیگر، نیاز به اینترنت برای دریافت رمز از اپلیکیشن است. گاهی ممکن است دسترسی به اینترنت وجود نداشته باشد. برای مثال اگر شارژ اعتباری تلفن شما تمام شده باشد، برای شارژ مجدد آن نیاز به وارد کردن رمز پویا دارید که این هم ممکن نیست.

مشکلات رمز پویای کارت های بانکی
مشکلات رمز پویای کارت های بانکی

اما مشکل اصلی نصب و کار کردن اپلیکیشن بانک ها است. بسیاری از اپلیکیشن ها با مشکل فعال سازی اولیه مواجه هستند. برای فعال سازی اپلیکیشن دریافت رمز پویا، نیاز است ابتدا یک رمز را وارد کنید که گاهی این فرایند هم به مشکل بر می خورد و این تجربه مشابه بسیاری از مردم است. در این زمان است که به صورت حضوری به بانک مراجعه می کنیم تا علت را جویا شویم و با پاسخ “نمیدانم!” مواجه می شویم. حتی کارکنان بانک هم نمی دانند که مشکل را چگونه باید رفع کنند!

مشکلات رمز پویا
مشکلات رمز پویا

علل بروز مشکل در دریافت رمز پویا

این که چه مشکلاتی وجود دارد را همه می دانند اما این که علت ها و راه حل های آن چیست، موضوع دیگری است که باید بیشتر به آن پرداخته شود؟

طبق نظر کارشناسان، فراهم نبودن زیرساخت ها و زمینه های اجرای این طرح از سوی بانک ها، مهم ترین دلیل بروز مشکل است. لازم است تمامی بانک های کشور تجهیزات و امکانات مورد نیاز برای اجرای طرح ارایه رمز یکبار مصرف را فراهم کنند.

شما تا کنون با چه مشکلاتی در رابطه با دریافت رمز پویا مواجه شده اید؟

منبع: وبلاگ وقامت ۲۴

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×