» گوناگون » چرا سفر جاده ای انقدر محبوبیت دارد؟
سفر جاده ای
گوناگون

چرا سفر جاده ای انقدر محبوبیت دارد؟

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ 9۰1,795

در صفحه اینستاگرام اقامت ۲۴ از شما پرسیدیم، در حال حاضر ترجیح شما سفر جاده ای است یا سفر هوایی؟ بیش از ۷۰ درصد پاسخ ها، حاکی از محبوبیت سفر با خودرو شخصی بود. اما چرا سفر جاده ای با خودرو شخصی انقدر طرفدار دارد؟

سفر با خودروی شخصی
سفر با خودروی شخصی

قطعا هر انتخابی در طول زندگی، مزیت ها و معایب خاصی دارد. سفر جاده ای هم دارای مزایا و محدودیت هایی است که گویا کفه ویژگی های مثبت آن، سنگین تر است. لذت بردن از مسیر، هم بخشی از زیبایی های سفر است، برای آنان که صبورتر هستند و می توانند از چیزهای کوچک هم لذت ببرند. سفر با خودرو شخصی، می تواند سفری با هزینه پائین تر اما کیفیت بالا تر باشد. همراهی با خانواده در طول مسیری که قرار است چندین روز زمان ببرد، می تواند فرصتی مغتنم است تا با وجود مشغله های فراوان، شاید تنها زمانی که بتوانیم برای مدت طولانی برای اعضای خانواده وقت بگذاریم، همین سفر های جاده ای باشد.

مطالب بیشتر:

سفر جاده ای
سفر جاده ای

چرا سفر جاده ای؟

کودکان و سفر جاده ای، تجربه ای که تکراری نیست!

اما سفر جاده ای برای کودکان، معنای دیگری دارد. تجربه ها و فضاهای جدید، می تواند برای کودکان بسیار هیجان انگیز باشد. جاهای دیدنی شاید برای بزرگ تر ها تکراری باشند اما برای کودکان هیچ چیز تکراری نیست.

کودکان در سفر جاده ای
کودکان در سفر جاده ای

حق انتخاب

وقتی با خودروی شخصی سفر می کنید، زمان دست خود شما است. هر زمان بخواهید توقف می کنید و هر کجا بخواهید می روید. به راحتی می توانید با یک جستجوی ساده و با نقشه، جاهای دیدنی بسیاری را پیدا کنید و هر چقدر که تمایل داشته باشید، در آن جا توقف کنید. حتی ممکن است از یک جایی، تصمیم بگیرید مسیر سفرتان را عوض کنید!

شاید دوست داشته باشید صبحانه را کنار چشمه ای که در میان درختان قرار دارد میل کنید. شاید هم دوست داشته باشید شب را در جنگلی آرام چادر بزنید.

کمپ در سفرکمپ در سفر
کمپ در سفر

استرس کمتر

یکی از نگرانی ها در طول سفر، به موقع رسیدن به فرودگاه، راه آهن و یا ترمینال است. همچنین تاخیر در حرکت وسائل نقلیه نیز می تواند از دیگر عوامل تنش زا برای مسافران باشد. اما در سفر با خودوری شخصی، چنین استرسی وجود ندارد. زمان دست خودتان است و قرار نیست از وسیله نقلیه جا بمانید! همچنین برای توقف ها، محدودیتی ندارید و هر کجا که لازم باشد، توقف خواهید کرد. عجله ای در کار نیست، با آرامش در مسیر قرار می گیرید و همه چیز تحت کنترل است.

آشپزی در سفر جاده ای
آشپزی در سفر جاده ای

سفر به صرفه تر با هزینه کمتر

هزینه سفر با هواپیما به ویژه اگر بچه همراه داشته باشید، به گونه ای کاملا محسوس افزایش پیدا می کند. علاوه بر کاهش هزینه حمل و نقل، این امکان را دارید تا همراه خود چادر و میسه خواب داشته باشید و بدون نیاز به هتل، شب را در طبیعت بمانید. در سفر جاده ای با خودروی شخصی، آشپزی هم می تواند به عهده خودتان باشد. می توانید وسائل لازم را همراه داشته باشید و جایی در مسیر اتراق کنید. آشپزی در طبیعت هم احتمالا فعالیتی لذت بخش و خاطره انگیز است. امتحان کنید!

حال و هوای سفر با خودروی شخصی
حال و هوای سفر با خودروی شخصی

مجهز باشید و هر چه لازم دارید بردارید!

حتما تا به حال پیش آمده که هنگام سفر، هر کدام از همسفرها، با کوله باری بزرگ از وسایل شخصی دم در ایستاده باشند. یکی از مزایای سفر با خودروی شخصی این است که محدودیتی ندارید تا هر چه لازم است همراه خود ببرید، از وسائل پخت و پز تا کیسه خواب و چادر مسافرتی. همچنین برای بردن وسایل بازی کودکان هم محدودیتی ندارید.

فراموش نکنید که برای سفر جاده ای توصیه های ایمنی را جدی بگیرید تا سفر ایمن و خاطره انگیزی داشته باشید. همچنین پیش از سفر هم خودروی خود را چک کنید تا مشکل فنی نداشته باشد.

منبع: وبلاگ اقامت ۲۴

۳.۱/۵ - (۷ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×