بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» دانستنی‌های سفر » تعطیلاتی خاطره انگیز با سفر ارزان نوروز
طبیعت خراسان شمالی
دانستنی‌های سفر

تعطیلاتی خاطره انگیز با سفر ارزان نوروز

۱۰ بهمن ۱۳۹۸ 14۰1,663

بسیاری از ما، آخرین ماه های سال در حال برنامه ریزی برای سفر عید نوروز هستیم و این زمان را بیشتر به پس انداز کردن برای سفر پایان سال اختصاص می دهیم. اما سفر نوروز حال و هوای متفاوتی دارد که نمی توان آن را نادیده گرفت. با این که سفر در تعطیلات نوروز ممکن است گران تر باشد و یا شهرهای محبوب شلوغ تر باشند، اما باز هم ترجیح می دهیم این زمان را در خانه نمانیم. هوای لطیف و معتدل ابتدای بهار، دقیقا همان زمانی است که نباید در خانه ماند.

اما سفر نوروز می تواند یک سفر ارزان به مکانی دنج و خلوت ولی زیبا و خاطره انگیز باشد. موضوع اصلی این است که کدام شهرها و مناطق ایران، آب و هوایی مطلوب برای سفر نوروز دارند؟ در این مقاله همراهتان هستیم با معرفی ارزان ترین مقاصد سفر نوروز. اگر قصد دارید تا سفری ارزان به منطقه ای خلوت داشته باشید و چند روزی را با آرامش سپری کنید، پیشنهاداتی برایتان داریم:

مطلب مرتبط: مکان های دیدنی تهران در ایام نوروز

مطلب مرتبط: بهترین مقصد برای سفرهای نوروزی

سفر ارزان به مقصدی خلوت

اصلی ترین قطب های گردشگری ایران بر کسی پوشیده نیست. شهرها و مناطق محبوب که هر سال گردشگران بسیاری از داخل و خارج ایران از آن ها دیدن می کنند، کاملا شناخته شده هستند. با این که چنین مناطقی، اغلب جاذبه ها و امکانات بیشتری برای گردشگران در خود جای داده اند، اما جاهای دیدنی دیگری هم هستند که کمتر شناخته شده هستند اما دست کمی از بقیه ندارند. برخی از مناطق ایران با وجود این که نسبتا بی نام و نشان هستند اما قطعا تجربه ای منحصر به فرد و سفری خاطره انگیز را برایتان خلق خواهند کرد. با این مقدمه سری بزنیم به خلوت ترین شهرهای ایران در نوروز و معرفی شرایط آن ها:

طبیعت ایلام
طبیعت ایلام

استان ایلام

از زیباترین و کم ترافینک ترین مقاصد سفر نوروز، استان ایلام است. ایلام، منطقه ای کوهستانی و نیمه گرم در غرب ایران است. جاهای دیدنی ایلام شامل:

کبیر کوه

کبیر کوه، منطقه ای بسیار سرسبز و بکر با وسعتی حدود ۲۰ هزار هکتار جنگل حفاظت شده است. آرامش و پاکی این منطقه، شما را شیفته خود خواهد کرد.

دریاچه دوقلو

اگر به برنامه های نوروزی خود در استان ایلام فکر می کنید، پیشنهاد دیگر ما، دریاچه دوقلو نام دارد. قطعا بهترین زمان سفر به این منطقه، فصل بهار می باشد. دریاچه دوقلو از دو دریاچه به نام سیاه گاو و آبدان تشکیل شده و عمق آن ها بیش از بیست متر است که به وسیله یک کانال ۱۰ متری متصل شده اند.

غار خفاش

اما یک پیشنهاد هیجان انگیز برای سفر نوروز، غار خفاش است. معمولا در زمانی مشخص خفاش ها از غار خارج می شوند و می توانید آن ها را ببینید.

طبیعت خراسان شمالی
طبیعت خراسان شمالی

استان خراسان شمالی

شمال شرق ایران به لحاظ فرهنگی و تاریخی، منطقه ای با پیشینه ای طولانی و جاذبه های گردشگری فراوان است. شهر بجنورد مرکز این استان، می تواند میزبان خوبی برای سفر نوروز شما باشد. برخی از جاهای دیدنی خراسان شمالی شامل:

 روستای اسپیدان

از قدیمی ترین روستاهای خراسان شمالی، روستای اسپیدان با قدمتی در حدود هشت قرن است. از ویژگی های اصلی روستا، دره های زیبا و دژهای عجیب و نادر آن است. از جمله جاهای دیدنی روستای اسپیدان آبشار هنرور، چشمه آب گرم، تاش قلعه و برج قاری مالاق و قارقه هستند.

آبشار حمید

آبشار حمید با ارتفاعی در حدود ۲۵ متر در دل کوهستان، در فاصله ۱۰ کیلومتری شهر فاروج قرار دارد. پوشش گیاهی متنوع منطقه شامل گیاهان دارویی، درختچه های میوه مانند انجیر و تمشک هم بخشی از جذابیت های آن به حساب می آید.

آیینه خانه مفخم

این آینه خانه، از بناهای عصر قاجار است که در شمال شهر بجنورد قرار دارد. ساختمان آیینه خانه دارای ۲ طبقه به ابعاد ۱۱ * ۱۸ متر و ارتفاع ۱۰ متر و در مجموع ۹ اتاق است.

 استان کرمان

 مهم ترین شهر در جنوب شرق ایران، کرمان است. استان کرمان مملو از جاذبه های تاریخی و گردشگری بوده که مسافران بسیاری را به ویژه در نوروز به سوی خود دعوت می کند. در مقایسه با سایر نقاط ایران، این استان تا حدودی کم رفت و امد تر است و شاید بتوانید آرامش بیشتری را در این استان تجربه کنید. برخی از دیدنی های استان کرمان شامل:

 گنبد جبلیه

یکی از جاذبه های تاریخی کرمان که به نظر می رسد با توجه به کتیبه های آن، متعلق به قرن ۴ هجری باشد، گنبد جبلیه نام دارد.

گندم بریان

در ۸۰ کیلومتری شمال شهر شهداد استان کرمان، منطقه ای به نام گندم بریان قرار دارد. هنگام ورود به این منطقه تابلویی می بینید که روی آن نوشته شده “به گرمترین نقطه جهان خوش آمدید”. گندم بریان، مجموعه ای تپه است که از گدازه های آتش فشانی پوشیده شده. بهترین زمان بازدید از گندم بریان اوایل فصل بهار و همان تعطیلات نوروز است.

جنگل پردیسان قائم

جنگل پردیسان به بام کرمان شهرت دارد و یکی از مناطق تفریحی و جاذبه های گردشگری کرمان است. جالب است بدانید این منطقه، بزرگترین جنگل دست کاشته ایران به شمار می رود. 

استان مرکزی

طبیعت تفرش
طبیعت تفرش

تفرش

تفرش شهری زیبا با جاذبه های طبیعی و تاریخی فراوان است. از جذاب ترین جاهای دیدنی تفرش می توان به آبشار قطره باران، روستای خانک، روستای طلاد، آب انبار بلور، چشمه آب معدنی گراو، مسجد جامع شش ناو و غار امجک اشاره کرد. همچنین سوغاتی های تفرش گردو، باداموعسل است.

دیدنی های محلات
دیدنی های محلات

محلات

محلات از دیگر شهرهای استان مرکزی است که به شهر گل شهرت دارد. چشمه آبگرم، ستون های خورهه، آتشکده آتشکوه، قلعه آقاخان و غار آزادخان بخشی از دیدنی های تفرش و سوغاتی محلات هم حلوا شکری و حلوا ارده است.

منبع: وبلاگ اقامت ۲۴

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×