بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» گوناگون » نحوه سرچ در گوگل برای اطلاعات شهرها
سرچ در گوگل
گوناگون

نحوه سرچ در گوگل برای اطلاعات شهرها

۱۱ بهمن ۱۳۹۷ 6۰1,637

یکی از اقداماتی که پیش از سفر به هر شهری باید صورت بگیرد، کسب اطلاعات لازم و تحقیق در خصوص شهر مقصد سفر بوده و برای این کار روش‌های گوناگونی وجود دارد. یکی از آسان‌ترین و در دسترس ترین روش های تحقیق در این خصوص سرچ در گوگل بوده و با توجه به همه‌گیر شدن اینترنت در جوامع امروزی، به راحتی می‌توان با این کار درباره شهر مقصد سفر اطلاعات کامل و جامعی را کسب کرد.

سرچ در گوگل

اما سرچ در گوگل روش‌هایی داشته که با آگاه بودن از آن‌ها می‌توان بهترین اطلاعات را به دست آورده و نتایج مفیدی از این کار حاصل کرد.
اگر می‌خواهید بدانید که چگونه میتوان اطلاعات یک شهر را در گوگل جستجو کرد، با وبلاگ اقامت ۲۴ همراه باشید.
امروزه ساده‌ترین راه برای یافتن پاسخ هر سؤالی سرچ در گوگل بوده و بی‌تردید هرکس روزی چندین مرحله سری به گوگل زده و چیزی را در آن جستجو می‌کند.
اما در این جستجوها برخی افراد نتیجه بهتری را کسب کرده و برخی نیز بی‌حاصل و یا با کمترین اطلاعات مجبور به ترک گوگل می‌شوند.
اختلاف نتیجه حاصل‌شده در میان این دو دسته از افراد در نوع و روش‌های جستجوی آن‌ها بوده و برخی آگاهانه و یا بدون اطلاع به بهترین روش موضوع خود را در گوگل جستجو می‌کنند و برخی نیز موارد مورد نظر خود را به درستی جستجو نکرده و نتیجه خوبی نیز کسب نمی‌کنند.
برای جستجو صحیح در گوگل به‌ویژه در خصوص جستجو اطلاعات یک شهر در این موتور جستجوگر راه های بسیار مناسبی وجود داشته که در ادامه با برخی از آن‌ها آشنا می‌شویم.

 

سرچ در گوگل

استفاده از کلمات کلیدی جزئی تر هنگام سرچ در گوگل

برای جستجوی در هر زمینه ای در گوگل بهتر است از عبارت ها و کلمات کلیدی جزئی تر استفاده شود؛ زیرا فکر کنید شما قصد سفر به مشهد را دارید برای کسب اطلاعات در خصوص جاذبه های گردشگری مشهد تنها از عبارت و کلمه کلیدی مشهد استفاده کنید، نتایج کلی برای شما نمایش داده می شود و شما برای یافتن منظور خود با مشکلاتی مواجهه می شوید.
اما اگر برای جستجو در خصوص جاذبه های گردشگری مشهد شما از کلمه کلیدی جاذبه های گردشگری مشهد استفاده کنید بی‌تردید نتایج مورد نظر خود را به دست آورده و تنها لیست جاذبه های گردشگری این شهر برای شما به نمایش گذاشته می شود.

 

سرچ در گوگل

استفاده از گیومه و عبارت کامل در جستجو

در زمانی که می‌خواهید در گوگل یک موضع و یا یک اطلاعت در مورد شهری را سرچ کنید، بهتر است که از گیومه استفاده کرده و عبارت کاملی در خصوص موضوع مدنظر را در میان دو گیومه نوشته و سرچ کنید.
به‌طور مثال برای سرچ جاهای دیدنی کیش بهتر است که عبارت مورد نظر به صورت “بهترین جاهای دیدنی کیش” نوشته شود تا تنها سایت ها و اطلاعاتی به شما نمایش داده شده که این عبارت در آن‌ها وجود دارد.

 

حذف کلمات اضافه

اگر قصد دارید در زمان سفر به یک شهر تنها اطلاعاتی در خصوص جاذبه ها و مکان های تفریحی آن شهر کسب کرده و علاقه ای به کسب اطلاعات در خصوص مکان های تاریخی آن شهر ندارید، باید در زمان سرچ در گوگل و پس از وارد کردن عبارت کلیدی خود یک خط فاصله به همراه کلمه مورد نظر وارد کنید.
به‌طور مثال شما قصد سفر به شیراز را داشته و اما تنها می‌خواهید اطلاعاتی در خصوص جاذبه های گردشگری این شهر به‌جز مکان های تاریخی آن به دست بیاورید، می‌توانید در هنگام سرچ در گوگل با وارد کردن عبارت مکان های دیدنی شیراز – تاریخی لیست کاملی از جاذبه های این شهر را بدون مکان های تاریخی به دست آورید.

 

سرچ در گوگل

استفاده از + در سرچ گوگل

زمانی که می‌خواهید اطلاعات یک شهر را در گوگل جستجو کنید می‌توان با استفاده از پیشوند + تنها به نتایجی دست یافت که به طور حتم از عبارت های جستجو شده در آن استفاده شده است.
به طور مثال شما می‌خواهید در خصوص شهر اصفهان اطلاعاتی به دست آورید و تنها تمایل دارید سایت هایی به شما نمایش داده شود که در آن اطلاعات در خصوص شهر و جاذبه های گردشگری اصفهان وجود دارد می‌توانید با وارد کردن عبارت جاذبه های گردشگری اصفهان+ مکان های تاریخی اصفهان+ پارک های اصفهان می‌توانید تنها به نتایجی که این عبارت ها در آن‌ها وجود دارد دسترسی پیدا کنید.

استفاده از چارچوب زمانی

گاهی اوقات شما نیاز دارید تا اطلاعات مورد نیاز خود را در یک بازه زمانی خاص بدست آورید. برای انجام این کار، باید یک بازه زمانی لازم را با سه نقطه بین آن تاریخ‌ها اضافه کنید. به عنوان مثال، شما باید در مورد بهترین تایم سفر به یک منطقه را بدست آورید و یا می‌خواهید از مراسمات و مناسبت‌های یک کشور که در روزهای خاصی از سال برگزار می‌شود اطلاعاتی کسب کنید.

استفاده از عکس

زمانی شما عکسی از یک محل را در اختیار دارید ولی راجب آن اطلاعاتی در دست ندارید. از طریق سرچ با عکس می‌توانید تمام اطلاعات لازم راجب محل ثبت عکس بدست آورید. برای مثال شما عکسی از یکی از نقاط زیبای ایران مانند جنگل‌های شمال را دارید ولی نمی‌دانید اسم منطقه، راه های دسترسی و ویژگی‌های آن چیست. در این صورت با استفاده از سرچ به وسیله عکس می‌توانید هرچه را که نیاز است درباره منبع عکس و آن منطقه متوجه بشوید.

 

 

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×