» راهنمای سفر به ایران » استان تهران » تهران » گشت یک روزه در تهران
گشت یک روزه در تهران
تهران

گشت یک روزه در تهران

۲ بهمن ۱۳۹۷ 12۰2,604

به هر دلیل و بهانه ای که به پایتخت زیبا و به یادماندنی ایران سفر کنید، بعد از انجام دادن تمام کارها و برنامه هایتان می توانید تفریحی یک روزه در تهران را به بهترین شکل تجربه کرده و نمایی دیگر از این شهر خاطره انگیز را ببینید. از طبیعت گردی گرفته تا پیاده روی های دوستانه و رمانتیک، هر یک می توانند لحظاتی ناب را برایتان بسازند. در کنار بازدید از جاهای دیدنی تهران، دیدنی های داخل تهران که برای گشت یک روزه مناسب هستند را از دست ندهید.


برای تجربه بهترین انتخاب های یک روزه در تهران با وبلاگ اقامت ۲۴ همراه باشید.

مقاله مرتبط : “معرفی بازارهای تهران

مقاله مرتبط : “پاتوق های شبانه تهران

بنر تبلیغاتی رزرو هتل های تهران با تخفیف

گشت یک روزه در تهران
Photo By: Savvy Gao

طبیعت گردی یک روزه در تهران

در این که تهران شهری شلوغ با ترافیک و آلودگی هوا می باشد هیچ شکی نیست، اما این توصیف کاملی از پایتخت کشورمان نیست و نمی توان از طبیعت زیبا و آب و هوای عالی در مناطق ییلاقی اطراف آن چشم پوشی کرد. برای مثال می توانید وسایل پیک نیک را بردارید و با گروهی دوستانه به یکی از روستاهای اطراف تهران بروید و شک نکنید با این انتخاب، در هر فصل از سال تجربه های خارق العاده ای را به دفتر زندگی تان اضافه خواهید کرد. از معروف ترین روستاهای تهران می توان به طالقان، کن سولوقان، زرین دشت، ابنیک، گزو، خور، افجه و چلاو اشاره کرد که برای تعطیلات آخر هفته، گزینه ی مناسبی می باشند.

گشتی یک روزه در تهران
Photo By : Hamed Movahedzadeh

روستاهای اطراف تهران چون در دامنه ی رشته کوه البرز و دماوند قرار گرفته اند، آب و هوای بسیار خوب و پاکی دارند و هیچ خبری از آلودگی هوا و شلوغی در آنها به چشم نمی خورد و همراه داشتن دوربین عکاسی را کم دارد.
البته، اگر قصد ندارید از شهر فاصله ی زیادی داشته باشید، پیشنهاد می کنیم به دربند و درکه بروید و علاوه بر پیاده روی های فوق العاده، غذاهای خوشمزه ی ایرانی را در رستوران های سنتی و کافه های آن امتحان کنید.

گشت یک روزه در تهران
Photo By : elina2000 sh

موزه گردی های یک روزه در تهران

عاشق تاریخ و مرور گذشته هستید یا از آن دسته افرادید که از دیدن بناهایی با معماری خاص به وجد می آیید؟ اگر متعلق به هر یک از این دو گروه هستید، باید بدانید که هیچ چیز به اندازه ی موزه گردی نمی تواند سفر یک روزه به تهران را برایتان عالی و تکرار نشدنی کند. یکی از خوبی های موزه های تهران در این است که زیبایی تاریخ را در طبیعتی سرسبز و در مکانی سرشار از آرامش نمایان می کند. برای پی بردن به این حرف و حقیقت کافیست به کاخ موزه نیاوران، کاخ سعدآباد و موزه های متنوعش، کاخ گلستان و نقش و نگار بی مانندش، موزه جواهرات ملی، موزه هنرهای معاصر، باغ موزه قصر و موزه رضا عباسی بروید.

گشتی یک روزه در تهران

تفریحات هیجان انگیز یک روزه در تهران

یکی از بهترین خوبی های سفر به تهران در این است که برای هر نوع سلیقه و خواسته و گروه سنی، انتخاب های زیادی در اختیارتان قرار می دهد. برای مثال، کودکان و جوان ترها که همیشه به دنبال هیجان و بالا بردن آدرنالین خون هستند، می توانند به توچال بروند و بادی جامپینگ و زیپ لاین را تجربه یا جت اسکی را در کنار لذت بردن از طبیعت چیتگر انتخاب کنند.
البته در کنار ورزش و تفریحات هیجان انگیزی که ذکر شد، نمی توان از سورتمه سواری دربند، رانندگی با سرعت تمام و نگران نبودن از خطر و تصادف در پیست کارتینگ استادیوم آزادی و همچنین اسکیت U شکل در منطقه ی تفریحی دریاچه ی خلیج فارس غافل شد.

گشتی یک روزه در تهران

پیاده روی های دوستانه در سفرهای یک روزه تهران

با رسیدن فصل غرق در گل و زیبایی بهار یا بعد از ظهرهای خنک تابستان و یا چهره ی قرمز و نارنجی پاییزی و روزهای پر از بارش برف و باران و برکت، اگر به اطراف تهران درست نگاه کنید، هر گوشه از آن فرصتیست برای پیاده روی و قدم زدن های دوستانه! برای مثال می توانید به پارک جمشیدیه در خیابان شهید باهنر بروید و علاوه بر قدم زدن بر روی پیاده روهای سنگفرش، از طبیعتی بی نظیر با درختان بید مجنون، افرا، سرو، نارون، چنار و تندیس های سنگی در اطراف پارک لذت ببرید. این پارک یکی از بهترین انتخاب ها در سفرهای یک روزه در تهران برای فصل پاییز می باشد، چون سوژه های عکاسی خارق العاده ای در انتظارتان است.
پارک قدیمی قیطریه با پیست اسکی و زمین بازی، پارک ملت با حیات وحش منحصر به فرد، پارک نیاوران، پارک طالقانی، لویزان، پارک پلیس با تماشای آثار طراحی گرافیک مدرن و پارک آب و آتش، همگی می توانند پیاده روی های خوبی را برایتان به ارمغان آورند.

گشتی یک روزه در تهران
Photo By : Kyle Gebhardt

کافه گردی های یک روزه در تهران

گاهی اوقات ممکن است نیاز داشته باشید در سفرهای یک روزه به تهران، در فضایی دنج با دوستی قدیمی بنشینید و خاطراتتان را مرور کنید و کمی از حال دلتان بگویید. کافه های تهران که از گذشته تا امروز به آرامش و دنج بودن معروف هستند، می توانند میزبان خوبی برای این مواقع باشند. حال و هوای کافه نادری، کافه مسعودیه، کافه باغ موزه، کافه سینما، آپ آرت، ایوان و کافه زهیر تنها گوشه ای از مکان های دنج و خاطره انگیز تهران می باشند و حیف است نوشیدن یک فنجان چای را در آنها را دست بدهید.

خرید در سفرهای یک روزه در تهران

حتما شما هم در اطرافیان و خانواده افرادی را می شناسید که عاشق خرید و گشت و گذار در مراکز خرید و بازار هستند و جالب است بدانید که این دسته از افراد، مقصد سفرشان را در بسیاری از مواقع بر همین اساس انتخاب می کنند. برای این گروه از مسافران، تهران با بازارهای قدیمی مانند بازار بزرگ، تجریش و بازار دوم نازی آباد و همچنین مراکز خرید لوکس که در هر منطقه از تهران به وفور وجود دارند و هر روز هم به تعداد آنها افزوده میشود، یکی از بهترین مقاصد گردشگری می باشد.
خلاصه ی کلام اینکه، برای هر یک از شما با هر گروه سنی، فرهنگ، مذهب، خواسته و علاقه در سفرهای یک روزه در تهران انتخاب های زیادی وجود دارد و می توانید هر ثانیه از لحظات بودن در پایتخت ایران را خاطره انگیز کنید.

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

۲/۵ - (۴۴ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×