بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» دانستنی‌های سفر » وسایل مورد نیاز برای سفر به شمال
چتر
دانستنی‌های سفر

وسایل مورد نیاز برای سفر به شمال

۷ شهریور ۱۳۹۷ 12۰2,282

بخش های شمالی کشور یکی از مقاصد پر مخاطب ایران بوده که گردشگران به هر بهانه و با هر تعطیلاتی مسیر منتهی به شمال را در پیش می گیرند. این سفر هر چند دم دست ترین مقصد سفر باشد، اما برای رفتن به آن نیاز به آمادگی و همراه داشتن تجهیزات و لوازم خاصی است.

اگر قصد سفر به شمال کشور را دارید و می خواهید در سفر به این منطقه از کشور خاطرات بی نظیری را به یادگار ثبت کنید، با وبلاگ اقامت ۲۴ در معرفی و آشنایی با لوازم مورد نیاز سفر به شمال کشور همراه باشید.

 

مقاله مرتبط : “هتل های ارزان شمال کشور

 

مقاله مرتبط : “مناطق بکر شمال ایران

 

جعبه کمک های اولیه

همراه داشتن لوازم کمک های اولیه بستگی به منطقه و مقصد سفر نداشته و باید در همه سفرها این جعبه کوچک و پر اهمیت را به همراه داشت.

در سفر به شمال کشور و همچنین سفرهای طبیعت گردی نیز، باید همواره جعبه کمک های اولیه را به همراه داشت تا بتوان در صورت بروز هر گونه حادثه، اقدامات اولیه را انجام تا از وقوع اتفاقات تلخ و جبران ناپذیر جلوگیری شود.

 

جعبه کمک های اولیه
باید در همه سفرها این جعبه کوچک و پر اهمیت را به همراه داشت

 

لباس مناسب

آب و هوای شهرها و مناطق شمالی کشور همواره ناپایدار بوده و حتی در خشک ترین روزهای سال نیز امکان بارندگی و سرد شدن ناگهانی هوا وجود دارد.

پس بهتر است هنگامی که قصد سفر به این مناطق از کشور را دارید، لباس مناسب به همراه داشته تا در صورت بارندگی و یا سرد شدن هوا، آمادگی لازم برای این موضوع را داشته باشید.

 

لباس مناسب

 

چتر

شمال کشور همواره به بارندگی و خیس بودن معروف بوده و شهرهای این منطقه با نام شهرهای همیشه بارانی شناخته می شوند.

از این رو بهتر است در هنگام سفر به این خطه از کشور، یک چتر هرچند کوچک را، به همراه داشته و این وسیله را به عنوان لوازم اضافه قبل از سفر، از خود جدا نکنید.

 

چتر

 

زیر انداز مناسب

به دلیل رطوبت هوای مناطق شمالی کشور، زمین های آن همواره مرطوب بوده و اگر بخواهید زمانی را در مکانی استراحت کنید باید زیراندازی به همراه داشته که در مقابل رطوبت مقاوم بوده و رطوبت را از خود عبور ندهد.

 

زیر انداز مناسب

 

کرِم رفع حشرات

شمال ایران علاوه بر باران، به فراوانی حشرات و پشه هم مشهور بوده و می تواند این موضع کمی ناخوشایند و آزار دهنده باشد.

پس بهتر است پیش از اقدام سفر به شمال کشور، کرم های دفع کننده حشرات تهیه کرده تا در طول زمان سفر به این مناطق، از آزار و نیش حشرات در امان باشید.

 

مسیریاب

اگر مقصد سفر شما یکی از شهر های شمالی ایران باشد، بی تردید به مسیریاب هرگز نیازی پیدا نمی کنید.

اما اگر قصد داشته باشید تا دل به جنگل های این منطقه زده و از شهر و جاده ها دور شوید بهتر است برای یافتن راه خود، مسیریاب به همراه داشته باشید.

داشتن یک نقشه توپوگرافی، همواره دید بهتری از مسیر سفر به شما می‌دهد.

 

مسیریاب
یک قطب‌نمای ساده می‌تواند در بعضی شرایط خاص، جان شما را نجات دهد.

 

حتی با داشتن پیشرفته‌ترین GPS ها به همراه داشتن یک قطب‌نمای ساده می‌تواند در بعضی شرایط خاص، جان شما را نجات دهد.

چون این اقلام نیازی به باتری ندارند، همواره به عنوان یک پشتیبان خوب به شمار می‌آیند.

دوربین عکاسی

یکی از تجهیزات و وسایل لازم در هر سفری دوربین عکاسی برای ثبت لحظات و خاطرات می‌باشد. در سفر به شمال و بازدید از زیبایی‌های آن شما نیاز به یک دوربین عکاسی و فیلمبرداری مناسب دارید تا بتوانید اماکن و جاهای دیدنی زیبا و بی‌نظیر این منطقه از ایران را به تصویر بکشید. اگر دوربین عکاسی ندارید می‌توانید از دوربین تلفن‌های همراه خود در طول سفر برای ضبط خاطرات خود استفاده نمایید.

جنگل‌ها و طبیعت و مناظر بکر و شگفت‌انگیز شمال ایران در فصل‌های مختلف زیبایی‌های خاصی دارند که داشتن دوربین عکاسی می‌تواند نقش مهمی در ثبت خاطرات سفر شما داشته باشد. در فصل پاییز که مناطق جنگلی شمال هزار رنگ می‌شوند و نهایت زیبایی خود را دارند وجود یک دوربین در سفر می‌تواند لحظات خوشی را برای شما رقم بزند و بعدها که مرور خاطرات می‌کنید می‌توانید با تماشای این تصاویر حال و هوای سفر را برای خود و اطرافیان زنده کنید.

 

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×