» دانستنی‌های سفر » لوازم بهداشتی سفر، مراقب سلامتی خود باشید
لوازم بهداشتی سفر
دانستنی‌های سفر

لوازم بهداشتی سفر، مراقب سلامتی خود باشید

۳ مهر ۱۳۹۸ 13۰1,836

برای حفظ سلامتی در سفر، رعایت بهداشت فردی و همراه داشتن لوازم بهداشتی در سفر ضروری است. برای آرامش داشتن در سفر و لذت بردن بیشتر خودتان و همسفر هایمان، لازم است بهداشت سفر را رعایت کنیم.

اما کدام وسایل، برای حفظ سلامت و رعایت بهداشت در سفر ضروری هستند؟ شاید پاسخ این سوال با توجه به شرایط و ویژگی های سفر و خصوصیات هر فرد متغیر باشد. برای مثال اگر سفر شما با خودروی شخصی است، ممکن است وسایل مورد نیازتان متفاوت از سفر هوایی باشد و یا این که مقصد سفرتان کجاست و چجور جایی است؟

مطلب مرتبط: نکاتی پیرامون بهداشت هتل

مطلب مرتبط: راهنمای مبارزه با ساس در هتل

 

در این مطلب فهرستی از مهم ترین لوازم بهداشتی را ارائه می کنیم. شاید شما بر اساس شرایط خودتان، مواردی را به آن اضافه و یا از آن کم کنید اما به طور کلی ضروریات سفر به شرح زیر است:

لوازم بهداشتی سفر
لوازم بهداشتی سفر

مطلب مرتبط: چگونه سفر سلامت و ایمنی را تجربه کنیم؟

مطلب مرتبط: چک لیست سفر، وسائل ضروری یادتون نره!

لوازم بهداشتی سفر

مهم ترین لوازم بهداشتی سفر شامل موارد زیر است:

۱- کرم ضد آفتاب

معمولا اولین وسیله بهداشتی که برای سفر به ذهنمان می رسد، کرم ضد آفتاب است. به منظور محافظت از پوست در برابر آفتاب سوختگی به ویژه اگر قصد طبیعتگردی دارید، استفاده از یک کرم ضد آفتاب با کیفیت مناسب ضرورت دارد. برای انتخاب کرمی مناسب با پوست خود، پیشنهاد می کنیم با پزشک مشورت کنید. توجه داشته باشید کرمی تهیه ‌کنید که حداقل SPF آن ۵۰ است تا پوششی کافی در برابر نور خورشید باشد.

۲- اسپری خوشبوکننده بدن

از دیگر لوازم بهداشتی سفر اسپری خوشبو کننده است. خوشبو کننده ها، وسیله ای ضروری برای سفر هستند. با توجه به این که در طول سفر همیشه دسترسی به حمام و امکان نظافت وجود ندارد، خوشبو کننده ها نقشی اساسی در ایجاد شرایطی خوشایند دارند. قطعا هیچکدام از ما دوست نداریم که بوی ناخوشایندی بدهیم، بنابراین استفاده از خوشبو کننده ها، می توانند سفر را برایمان لذت بخش تر کنند.

بهداشت سفر
بهداشت سفر

۳-  شامپو صورت و بدن

شامپو بدن و شامپوی مو هم از وسایل ضروری سفر هستند. به این ترتیب هم نظافت را رعایت می کنید و هم از ریزش مو جلوگیری می کنید. تفاوت صابون و شوینده هایی که به عنوان شامپو بدن مصرف می شوند، در نوع ترکیبات آن است. صابون ها دارای ترکیبات حلال در چربی هستند اما شامپو بدن از مواد غیر صابونی ساخته می شود که به PH پوست نزدیک تر است. ژل شستشو هم از دیگر موارد لوازم بهداشتی است که استفاده از آن ها در طول سفر توصیه می شوند.

۴-  مسواک، خمیر دندان و نخ دندان

رعایت بهداشت دهان و دندان چه در خانه و چه در طول سفر، از مهم ترین الزامات سلامتی است. سلامت و زیبایی دندان ها، اهمیت بسیاری در داشتن اعتماد به نفس و زیبایی دارند. بنابراین این موارد از ضروری ترین لوازم بهداشتی سفر است. در انتخاب خمیر دندان خوب و مسواکی مناسب، حتما دقت کنید.

هم نخ دندان و هم مسواک ها، انواع گوناگون و کیفیت های متفاوتی دارند. اما دقت داشته باشید که خرید بهترین مسواک ها هم نمی تواند دلیلی بر سالم ماندن دندان ها باشد اگر روش صحیح مسواک زدن را ندانید و از نخ دندان استفاده نکنید. بنابراین روش درست استفاده از مسواک و نخ دندان را بیاموزید و به طور مرتب از آن ها استفاده کنید.

۵- شوینده صورت و لوسیون پاک کننده آرایش

گاهی پیش می آید که مجبور می شویم برای شستشوی صورت از مایع دستشویی یا صابون استفاده کنیم. این کار می تواند موجب آسیب به بافت پوست صورت شود. بنابراین جهت حفاظت از پوست صورت و حفظ زیبایی آن، یک شوینده صورت همراه خود داشته باشید.

به همان اندازه که مواد آرایشی می توانند از پوست در برابر عوامل طبیعی محافظت کنند، به همان مقدار هم ماندن بیش ‌از‌ حد آن‌‌ ها بر روی پوست، مضر است. تقریبا هر ۶ ساعت یک بار لازم است آرایش خود را به طور کامل پاک کنید تا علاوه بر داشتن آرایش تازه، پوستتان هم نفسی بکشد.

وسایل بهداشتی سفر
وسایل بهداشتی سفر

۷- دستمال مرطوب

یکی از ملزومات سفر، دستمال مرطوب است. در صورتی که به آب دسترسی نداشته باشید، دستمال مرطوب گزینه مناسبی است. برای جلوگیری از انتقال بیماری ها، استفاده از دستمال مرطوب می تواند بسیار مفید باشد.

۸- کرم دست و صورت

مرطوب کننده ها انواع گوناگونی دارند از جمله امولسیون مایع، پماد و کرم که پایه چربی و آب در آن ها تفاوت دارد. اما مهم ترین نکته در انتخاب کرم مرطوب کننده مناسب، تطابق آن با نوع پوست شما است که ممکن است خشک، چرب، معمولی و یا مختلط باشد.

سلامتی در سفر
سلامتی در سفر

۹- دارو های ضروری

اگر داروی خاصی مصرف می کنید، حتما مقداری اضافه تر همراه خود داشته باشید. با این که در همه شهر ها داروخانه وجود دارد، اما بهرت است جهت احتیاط، دارو های ضروری خود را همراه داشته باشید و ترجیحا مقداری هم بیشتر با خود ببرید.

۱۰- پد بهداشتی بانوان

همراه داشتن پد بهداشتی، در هر سفری لازم است. خانم ها در طول پریود های ماهانه، آسیب پذیر تر هستند بنابراین رعایت بهداشت فردی در این دوره، بسیار ضرورت دارد.

 

منبع: وبلاگ اقامت ۲۴

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×