بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» راهنمای سفر به ایران » راهنمای سفر به استان فارس » شیراز » بهترین رستوران های شیراز به همراه آدرس
رستوران خانه پرهامی
شیراز

بهترین رستوران های شیراز به همراه آدرس

۲۶ تیر ۱۳۹۷ 13۰2,516

یکی از اصلی‌ترین بخش‌ های هر سفر، رستوران‌گردی است. مواجه شدن با این سوال است که بهترین رستوران های شیراز کدام است؟ به خصوص اگر شهر شلوغ و پرمسافری مثل شیراز، مقصد سفرمان باشد از اهمیت بالایی برخوردار است.

با وبلاگ اقامت ۲۴ در معرفی بهترین و محبوب ترین رستوران های شیراز همراه باشید.

رستوران شاطر عباس شیراز

شاطر عباس یکی از محبوب‌ترین رستوران‌ها از نظر اهالی شیراز است که در آن انواع غذاهای ایرانی در آشپزخانه ای روباز، تهیه و به مشتریان عرضه می‌شوند. چیدمان داخلی رستوران به سبک ایرانی بوده و در کنار غذای اصلی، انواع پیش غذاهای ایرانی مانند حلیم بادمجان و نان تافتون داغ سرو می‌شود.

رستوران شاطر عباس

آدرس رستوران شاطر عباس

این رستوران در بلوار آزادی، خیابان خاک‌ شناسی واقع شده است.

باغ رستوران سنتی شاپوری

اگر از آن دسته افرادی هستید که علاقه دارید غذای خود را در کنار اماکن تاریخی میل کنید، رستوران شاپوری بهترین گزینه برای شماست. این رستوران در بخش تاریخی شیراز قرار داشته و  بنای تاریخی رستوران نیز در فاصله سال‌های ۱۳۰۹ تا ۱۳۱۴ توسط ابوالقاسم مهندسی به سبک معماری قاجاری طراحی و ساخته شده و در سال ۱۳۷۹ در فهرست بناهای ملی ایران به ثبت رسیده است.

این بنا دارای ایوان بزرگی است که مهمانان می‌توانند در حین صرف غذا، از منظره زیبای اطراف لذت ببرند. منوی این رستوران نیز در برگیرنده غذاهای اصیل شیرازی مانند کلم پلو و سایر غذاهای ایرانی است.

رستوران های شیراز - باغ رستوران شاپوری

آدرس رستوران سنتی شاپوری

رستوران سنتی شاپوری در بلوار کریمخان، خیابان انواری قرار دارد.

رستوران هفت خوان شیراز

یکی از بهترین رستوران‌ های شیراز برای هر سلیقه‌ای رستوران هفت خوان می‌باشد. این رستوران باکیفیت که در نزدیکی دروازه قران شیراز واقع شده است، دارای ۵ رستوران و دو کافی شاپ در طبقات مختلف است که هر طبقه مختص نوعی خاصی از رستوران می‌باشد. اگر در سفر خود به شیراز به دنبال غذاهای ایرانی و کبابی هستید می‌توانید به طبقه مخصوص آن مراجعه کنید و یا اگر به دنبال غذاهای فست فود می‌باشید می‌توانید به طبقه مختص پیتزا و ساندویچ مراجعه کنید.

در این رستوران زیبا هر طبقه هماهنگ با نوع غذا و به طرز زیبایی طراحی شده است و دکوراسیون طبقات با یکدیگر متفاوت هستند. در رستوران هفت خوان می‌توانید انواع غذاهای ایرانی، فرنگی، محلی، دریایی و فست فود را امتحان کنید و از طعم و کیفیت بی نظیر آن‌ها شگفت زده شوید.

آدرس رستوران هفت خوان: شیراز، بلوار کریم خان، خیابان انواری.

رستوران سنتی سرای مهر

این رستوران در میان دالان‌ها و راهروهای بازار سنتی وکیل قرار دارد و مشتریان می‌توانند از چایخانه و رستوران سنتی آن استفاده کنند. فضای داخلی رستوران سرای مهر، مزین به تخت‌های چوبی، نقاشی‌های قدیمی، فرش‌ها و گلیم‌ها بوده و برخلاف فضای شلوغ و پرهمهمه بازار، رستوران دارای فضای آرام و دنجی است.

مهمانان رستوران می‌توانند علاوه بر چای و دمنوش‌های سنتی، از غذاهای لذیذ و اصیل ایرانی مانند جوجه‌کباب، جوجه مخصوص و دیزی لذت ببرند.

رستوران سنتی سرای مهر

آدرس رستوران سنتی سرای مهر

رستوران سنتی سرای مهر در داخل بازار وکیل شیراز واقع شده است.

بیشتر بخوانید : “بازارهای شهر شیراز

رستوران کته ماس شیراز

رستوران کته ماس یکی از شناخته شده ترین رستوران های شیراز است. این رستوران در فضایی سنتی، انواع غذاهای ایرانی را با بهترین کیفیت و مزه ارائه میکند.

رستوران های شیراز - کته ماس

آدرس رستوران کته ماس

رستوران کته ماس در سه راه نمازی و طبقه زیرین هتل سعید واقع شده است.

رستوران خانه پرهامی شیراز

در کوچه پس کوچه های شیراز به خانه ای می رسید که ۲۰۰ سال قدمت داشته و با حیاطی زیبا و حوضی فیروزه ای، برای پذیرایی از میهمانان آغوش گشوده است.

داخل حیاط این منزل قدیمی و زیبا، میز و صندلی های چوبی و تخت گذاشته شده و خبری از زرق و برق رستوران های معمول در آن نیست. در خانه پرهامی اگر  کلم پلو شیرازی که یکی از خوشمزه ترین هاست را سفارش بدهید، براساس تعداد نفرات آن را توی دیگی مسی برایتان می آورند. همراه غذا کاهو سکنجبین سرو شده و اگر بخواهید بعد از غذا نیز می توانید از چای و رنگینک در این منزل زیبا بهره مند شوید.

از کشک بادمجان و پلو لوبیا خانه پرهامی زیاد تعریف می کنند و نکته جالب دیگر اینکه مسجد نصیرالملک درست در کوچه روبه روی خانه پرهامی قرار گرفته.

بیشتر بخوانید : “آشنایی با باغ های زیبای شیراز

رستوران خانه پرهامی

آدرس رستوران خانه پرهامی

رستوران خانه پرهامی در خیابان لطفعلی خان زند، بعد از سه راه احمدی، گود عربان، ضلع مقابل مسجد نصیرالملک، کوچه نون بربری، سمت چپ صدوبیست متر داخل کوچه قرار دارد.

رستوران صوفی شیراز

یکی از قدیمی ترین رستوران های شیراز با بیش از ۲۰ سال سابقه فعالیت، رستوران صوفی این شهر است. این رستوران در موقعیت مکانی بسیار مناسبی در شهر شیراز واقع شده و فاصله اندکی با جاذبه های دیدنی شیراز مانند باغ عفیف آباد و باغ ستارخان دارد. این رستوران که از بهترین هتل های شیراز نیز به آن دسترسی راحتی وجود دارد، معماری منحصر به فردی دارد. طراحی نمای آن با آجر و طاقدیس های سنتی، محبوبیت ویژه ای به رستوران صوفی بخشیده است.

در رستوران صوفی نیز مانند سایر رستوران های شیراز، موسیقی زنده اجرا شده تا لحظات حضور میهمانان در این رستوران به بهترین شکل رقم بخورد. در رستوران صوفی می توان بهترین کباب ها، کلم پلو شیرازی، شکر پلو، آش سبزی، نان یوخه و سایر غذاهای سنتی شیراز را تجربه کرد و همچنین طعم کم نظیری از فست فود و پاستا را در این رستوران چشید.

رستوران صوفی شیراز

آدرس رستوران صوفی

رستوران صوفی در خیابان عفیف آباد و جنب بانک ملت واقع شده است.

رستوران شرزه شیراز

در نزدیکی هتل زندیه شیراز، یکی از قدیمی ترین و نام آشناترین رستوران های شیراز با نام رستوران شرزه واقع شده است. این رستوران در نزدیکی بازار وکیل و حمام وکیل شیراز واقع شده و به راحتی می توان پس از گشت و گذار در این مکان های دیدنی، برای استراحت و صرف غذا از آن بهره مند شد.

شرزه رستوران شیراز

رستوران شرزه معماری سنتی داشته که با اجرای موسیقی زنده، فضایی زیبا و آرامش بخشی را ایجاد کرده است. برای اینکه در سفر به شیراز، بهترین کباب را امتحان کنید، بی تردید باید به این رستوران بروید.  غذاهایی مانند کباب لاری، باقلی پلو با ماهیچه و ماهی کباب، را با بهترین طعم و کیفیت تجربه کنید.

آدرس رستوران شرزه شیراز

رستوران شرزه در خیابان زند، خیابان مسجد وکیل واقع شده است.

رستوران خوشا شیراز

از دیگر رستوران‌های خوب شهر زیبای شیراز می‌توان به رستوران خوشا شیراز اشاره کرد. این رستوران که دارای فضای دنج و دلنشینی است از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و می‌تواند لحظات خوش و به یادماندنی برای مهمانان فراهم کند.

رستوران خوشا شیراز از آشپزان حرفه‌ای و مجرب بهره گرفته است و برای طبخ غذاهای خود بهترین مواد اولیه را استفاده می‌کند. این رستوران زیبا دارای دو بخش سر پوشیده و فضای باز است و انواع غذاهای ایرانی و فرنگی را ارائه می‌دهد.

آدرس رستوران خوشا شیراز

بلوار صنایع، روبه روی گلدشت حافظ.

رستوران عمارت فیل شیراز

اگر دوست دارید غذای خود را در محیطی سنتی و کهن مربوط به دوران زندیه نوش جان کنید، به شما رستوران عمارت فیل شیراز را پیشنهاد می‌کنیم. در این عمارت قدیمی که یک اقامتگاه سنتی نیز می‌باشد، فضایی کاملا شیک و نوستالژی تدارک دیده شده است و می‌تواند حس و حال دل انگیزی را برای مهمانان رقم بزند.

استفاده از مواد اولیه تازه و درجه یک باعث بالا رفتن کیفیت غذاهای رستوران عمارت فیل گشته و معروفیت زیادی برای این رستوران ایجاده شده است.

آدرس رستوران عمارت فیل شیراز

بازارچه فیل، کوچه ۱۱.

۴.۷/۵ - (۳ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×