دریاچه چورت
جاذبه های گردشگری ساری

دریاچه چورت کجاست؟

۱۱ تیر ۱۳۹۷ 24۳3,745

هرچه بیشتر در کشور زیبایمان ایران، گشت و گذار و در سرشت طبیعت اندیشه می کنیم از خلاقیت خالق، بیشتر متحیر و شگفت زده خواهیم شد. دریاچه چورت نمونه ای کم نظیر و زیبا از آمیختگی طبیعی رنگ ها است، دریاچه ای آبی که بین شاخ و برگ سبز درختان با تمام زیبایی اش محصور شده است و این محصور شدگی، محسور کننده است.

با اقامت ۲۴ همراه باشید تا با زیبایی های دریاچه چورت بیشتر آشنا شوید.

دریاچه چورت

 

مقاله مرتبط : “سفر به دریاچه های زیبای ایران

بنر دسکتاپ رزرو هتل های ساری از اقامت24

زلزله ای که خالق زیبایی شد

یکی از پر آوازه ترین جاذبه های دیدنی و زیبای استان مازندران را می توان دریاچه چورت دانست. دریاچه ای که به طور قطع میتوان گفت که هنر نهفته طبیعت است، چرا که یکی از معدودترین دریاچه هایی است که به صورت طبیعی بر اثر زلزله، در سال ۱۳۱۸ به وجود آمده است. زلزله ای که دریاچه ای زیبا در شکاف دره ای عمیق و در نهایت منظره ای بی نظیرخلق کرد.

دریاچه چورت

 

به دل طبیعت بزنید

به شما پیشنهاد می کنیم که کوله پشتی اتان را بردارید، اندکی خودتان را از زندگی پر سر و صدای شهری و دغدغه های روزانه رها کنید و دل به دل طبیعت بدهید. طبیعتی که در آن، هم صدای امواج خروشان دریا مرهمی است بر نا آرامی های درون ما و هم صدای پیچش باد در گیسوان سبز درختانِ قد علم کرده اش، رام کننده بیقراری های هر روزه خواهد بود.

دریاچه چورت

 

دریاچه چورت کجاست؟

برای بازدید از این دریاچه، ابتدا باید به کیاسر ساری و سپس به روستای چورت بروید. دریاچه چورت در نزدیکی همین روستا واقع شده است که مردم محلی به آن دریاچه میانشه نیز می گویند. چند راه خاکی برای رسیدن به این دریاچه زیبا وجود دارد. یکی از راه ها که بهترین گزینه برای رسیدن به دریاچه است، مسیر سبز جنگلی است. جنگلی انبوه از درختان برافراشته  ازگیل، گردو، پونه و آویشن که طی کردن این مسیر، بدون شک خاطره ای دلچسب و تجربه ای متفاوت برایتان به همراه خواهد داشت.

 

مقاله مرتبط : “چند مقصد گردشگری رمزآلود در ایران برای عاشقان سفر

 

دریاچه چورت

 

مسیر رسیدن به دریاچه چورت

این مسیر جنگلی را، یا با پای پیاده و یا با خودروهای آفرود می شود پیمود. شاید پیاده روی در این راه کمی طولانی باشد اما کاملا ارزشش را دارد، چون در حین گذر از این جنگل، طبیعت را لمس خواهید کرد. صدای آواز پرندگان و جیرجیر جیرجیرک ها، رقص باد در شاخ و برگ های درختان و استشمام بوی خوش پونه تا رسیدن به آبی پرتلاطم دریاچه، ماجراجویی دلنشین و فوق العاده ای برایتان خواهد بود. خوب است بدانید که جنگل این منطقه، برای راحتی گردشگرانی که به تماشای دریاچه زیبای چورت می روند، به استراحتگاه و سرویس های بهداشتی نیز مجهز است، پس با خیال راحت می توانید در این مسیر راهی شوید.

دریاچه چورت

 

منظره نفس گیر دریاچه

بعد از ساعت ها ماجراجویی و گشت و گذار در دل جنگل، کم کم آبی دریا پدیدار می شود و شما با منظره ای بسیار زیبا و چشم نواز رو به رو می شوید. دریاچه ای که شاید در مناطق دیگر ایران مانند آن را هم نبینید. انعکاس نور خورشید و آسمان، سایه های درختان روی آب و ماهی های شناور درون امواج، همه و همه زیبایی های این دریاچه را دو چندان کرده است و بدون شک شما را غرق در زیبایی خودش می کند.

دریاچه چورت

 

بهترین زمان برای بازدید از دریاچه چورت

اگرچه بهار فصل شکوفه باران با بوی معطر گل ها است و منظره ای تماشایی از تلفیق رنگ ها را در این دریاچه به نمایش می گذارد،  با این حال بهتر است بدانید که زیبایی دریاچه چورت در چهار فصل سال، بی نقص و کامل است و به شما این امکان را می دهد که هر زمانی که خواستید به دیدنش بروید و از دیدن طبیعت سرزنده اش در تمام ایام سال لذت ببرید.
جالب است بدانید که شنا کردن در این دریاچه ممنوع است اما اگر علاقمند به ماهیگیری هستید، دریاچه چورت این فرصت را به شما می دهد تا از ماهیگیری در این دریاچه لذت ببرید.

 

مقاله مرتبط : “مناطق بکر شمال ایران

 

دریاچه چورت

 

کجا بمانیم؟

همانطور که در بالا اشاره کردیم، این دریاچه خیره کننده، در دل طبیعت قرار گرقته است، طبیعتی خیره کننده در نزدیکی کیاسر ساری، بنابراین می توانید در سفر به شهر زیبای ساری و با رزرو هتل های متنوع این شهر مانند هتل ۴ ستاره بادله، هتل جنگلی سالار دره و یا هتل های ارزان تری مثل هتل نارنج، هتل اسرم هم از اقامت تان در این شهر بی نظیر لذت ببرید و هم سری به دریاچه چورت به عنوان یکی از بی نظیر ترین جاذبه های طبیعی شهر بزنید.

هتل جنگلی سالاردره ساری

 

کافیست به یکی از سایت های معتبر رزرو هتل، مانند اقامت ۲۴ مراجعه کنید و با مقایسه امکانات و قیمت رزرو هتل های مختلف ساری، بهترین گزینه را برای سفرتان انتخاب و با فاصله چند کلیک به راحتی رزرو هتل تان را انجام دهید و بدون دغدغه سفرتان را به طبیعت منحصر به فرد این شهر آغاز کنید.

 

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

۵/۵ - (۲ امتیاز)

تعداد دیدگاهها: ۳

  1. علیرضا غلامی

    فوق‌العاده زیباست.دوست دارم دوباره برم

  2. مریم

    چه جای دیدنی و خوبی خیلی دوس دارم برم

  3. Tamikha

    بسیار جالب و مفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×