» گوناگون » لیست دریاچه های ایران : عکس و آدرس
دریاچه شورمست پل سفید
گوناگون

لیست دریاچه های ایران : عکس و آدرس

۷ خرداد ۱۳۹۷ 12۰2,226

یکی از نقاطی که همه روزه در ایران به عنوان مقصد گردشگری توسط طبیعتگردان انتخاب می شود، دریاچه ها و مناظر طبیعی و زیبای اطراف آنها هستن. این مناطق که تعداد آنها در ایران کم هم نیست، از بهترین چشم انداز ها برخوردار بوده و می توان با سفر به دریاچه های ایران و نشستن در کنار آنها آرامشی وصف ناشدنی را تجربه کرد.

اگر می خواهید با این گونه مقاصد زیبای گردشگری آشنا شده و آنها را برای سفر های بعدی خود انتخاب کنید، با وبلاگ اقامت ۲۴ همراه باشید.

دریاچه چورت استان مازندران

در شمال شرق استان مازندران، حدفاصل شهر ساری و کیاسر و در نزدیکی روستای چورت، دریاچه ای زیبا با نام دریاچه میانشه قرار دارد که با نام چورت نیز شناخته می شود. این دریاچه که وسعتی در حدود ۲.۵ هکتار دارد، به دلیل وقوع زلزله ای در بیش از ۸۰ تا ۹۰ سال پیش و مسدود شدن مسیر جوی آب چشمه ای که در کنار دریاچه قرار دارد، ایجاد شده است. محصور شدن دریاچه توسط درختان کهن و تنومند، چشم انداز زیبایی را به این دریاچه بخشیده و آن را به یکی از بهترین مقاصد سفر و طبیعتگردی بدل ساخته است. در فصل تابستان و پایین رفتن سطح آب دریاچه، تنه خشکیده درختان از دل آب نمایان شده و منظره ای زیبا و منحصر به فردی را پدیدار می کند.

توسط اهالی منطقه در این دریاچه ماهی انداخته شده و ماهی ها با زاد و ولد و تکثیر، این دریاچه را به یکی از مکان های بکر برای ماهیگیری نیز بدل کرده اند.

 

مقاله مرتبط : “آشنایی بیشتر با دریاچه چورت

 

دریاچه چورت استان مازندران

 

دریاچه ولشت کلاردشت

در جنوب غربی چالوس و در نزدیکی کلاردشت، یکی از زیباترین دریاچه های ایران که بخشی از ۱۰ دریاچه آب شیرین کشور نیز است، وجود دارد. این دریاچه به دلیل موقعیت جغرافیایی مناسب، همه ساله شاهد حضور پرندگان مهاجر فراوانی بوده و همچنین این دریاچه از آب و هوای بسیار مناسبی نیز برخوردار است.

دریاچه ولشت امکان ماهیگری را برای مسافران و طبیعتگردهایی که به آن سفر می کنند، فراهم کرده و بهترین منطقه برای فرار از ازدحام و شلوغی شهر بوده و می توان در آن آرامشی خاص را تجربه کرد.

دریاچه ولشت کلاردشت

 

دریاچه شورمست پل سفید

در منطقه سواد کوه استان مازندران و در فاصله ۵ کیلومتری پل سفید، تنها دریاچه منطقه با نام شورمست واقع شده است. در یاچه شورمست با برخورداری و وجود درختان توسکا با قدمت زیاد، به عنوان یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری ایران و استان مازندران شناخته می شود. این دریاچه به سبب موقعیت جغرافیایی، از آب و هوای بسیار خنک و دلچسبی برخوردار بوده و می توان با حضور در این منطقه انرژی دوچندانی کسب کرد.

برای دستیابی به این منظره زیبا باید ۶۵ کیلومتر از فیروزکوه خارج شده و پس از گذر از ورسک و رسیدن به پل سفید، راه آسفالت شورمت را در پیش گرفت تا به این زیبایی رسید.

 

مقاله مرتبط : “پل ورسک، شاهکاری مهندسی که در گینس به ثبت رسیده

 

دریاچه شورمست پل سفید

 

دریاچه کوه گل یاسوج

در فاصله ۳۲ کیلومتری از شهر یاسوج، دریاچه ای در میان تنگه کوه گل قرار دارد که با توجه به کوچکی آن، از زیبایی بی حد و وصفی برخوردار است. این دریاچه در فصل بهار و تابستان از بیشترین سطح میزان آب برخوردار بوده و زیستگاه پرندگان مهاجری مانند، لک لک، اردک، درنا و چنگر است که برای سپری کردن تابستان به آن مهاجرت کرده اند.

با حضور در این دریاچه می توان شاهد منظره های زیبایی نظیر دشت لاله های واژگون، آبشار تنگه نمک، چشمه سردو و منطقه محافظت شده دنا بود که در کنار یکدیگر تابلوی زیبایی را بوجود آورده اند.

برای به تماشا نشستن این زیبایی بی مثال، باید ۳۲ کیلومتر از یاسوج در مسیر شهر سی سخت دور شده و در فاصله ۸ کیلومتری سی سخت مسیر دهانه انبری گردنه بیژن را در پیش گرفت.

دریاچه کوه گل یاسوج

 

دریاچه مارمیشو آذربایجان غربی

در استان آذربایجان غربی، دریاچه ای بانام مارمیشو قرار دارد که می توان آن را بی تردید یکی از زیباترین دریاچه های ایران دانست. این دریاچه به عنوان مرزی میان ایران و ترکیه نیز شناخته می شود که در فاصله ۴۵ کیلومتری ارومیه واقع شده است.

درختان بید، گردو، بلوط، عناب، بنه، گلابی، زالزالک، گز، بادام و صنوبر در کنار رنگ نیلی دریاچه زیبایی خاصی به آن بخشیده و همچنین امکان صید ماهی قزل آلا، سمور و سفید در این دریاچه وجود دارد که به ویژگی های منحصر به فرد آن افزوده است.

 

مقاله مرتبط : “آذربایجان غربی، مهد جاذبه های طبیعی ایران

 

دریاچه مارمیشو آذربایجان غربی

 

بی تردید دریاچه های زیبا و بنام بسیاری در ایران وجود دارد؛ اما در این مطلب تلاش شد تا برخی از آنهایی که از معروفیت کمتری نسبت به سایرین برخوردار است، معرفی و شناسانده شود.

 

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

 

۵/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×