بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» گوناگون » مناطق بکر شمال ایران برای مسافرت | تجربه ای متفاوت از طبیعت گردی
گرسماسر
گوناگون

مناطق بکر شمال ایران برای مسافرت | تجربه ای متفاوت از طبیعت گردی

۶ خرداد ۱۳۹۷ 19۲4,076

پیدا کردن مناطق بکر شمال برای سفر، تفریح مورد علاقه گردشگرانی است که می خواهند به جایی سفر کنند که در آن خبری از شلوغی و دود و ماشین نباشد. لذت بردن از طبیعت بکر و کشف جاذبه های ناشناخته می تواند ماجراجویی هیجان انگیزی برای به دست آوردن تجربه های جدید باشد.

به همین دلیل ما تصمیم داریم در این مطلب، برخی از مناطق بکر شمال کشور را به شما معرفی کنیم. با وبلاگ اقامت۲۴ همراه باشید.

مناطق بکر شمال

گرسماسر

منطقه ییلاقی خوش آب و هوایی که در فاصله ۴۰ کیلومتری از رامسر قرار گرفته است و با زیبایی دشتی وسیع که دامانش پر شده از گل های رنگارنگ، از دور خودنمایی می کند. در سراسر این دشت علاوه بر گل های خوشرنگ و زیبایش می توانید نظاره گر چشمه های پر آبی باشید. چشمه هایی که در اندازه های بزرگ و کوچک همچون نگین هایی در پهنه دشت می درخشند. در این روستای هزار ساله علاوه بر لذت بردن از طبیعت مناطق بکر شمال می‌توانید سوغات های ارزشمندی همچون نمد، جاجیم، زنبیل های دست بافت، عسل و گل گاوزبان نیز خریداری کنید.

مناطق بکر شمال - گرسماسر
آدرس : ایران – مازندران – رامسر – بعد از جنگل دالخانی

مقاله مرتبط : ” معرفی هتل های ارزان شمال “

دهکده جهان نما

در استان گلستان به سمت جنوب شهرستان کردکوی حرکت می کنیم. در ۸۵ کیلومتری شهر گرگان دهکده جهان نما قرار دارد. دهکده ای بکر و زیبا در محاصره ابرهایی که زیبایی اش را چندین برابر کرده اند. جهان نما یکی از زیباترین منظره های شمال کشور را پدید آورده است.

از سقف های شیروانی کلبه ها گرفته تا آبشار، رودخانه و درختان بلند، این دهکده را به منطقه گردشگری بی نظیری تبدیل کرده است. جهان نما ییلاق مردمان کردکوی و گرگان است و از غنی‌ترین منابع اکوتوریستی ایران به شمار می‌رود.

علاوه بر طبیعت مناطق بکر شمال در جهان نما، آثار تاریخی مانند دهکده ییلاقی درازنو، برج قدیمی رادکان، شهر باستانی تمیشه و جاده شاه عباسی مورد توجه گردشگران قرار دارد.

دهکده جهان نما
استان گلستان، ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر کردکوی و ۸۵ کیلومتری جنوب غربی گرگان

دریاچه لفور

از فیروزکوه و پل سفید که بگذرید. در مسیری به سمت شیرگاه، در مسیر زیبایی در دل جنگل سوادکوه، به دریاچه ای خیره کننده می رسید. دریاچه لفور یکی از دلنوازترین مناطق بکر شمال را پیش روی‌تان به نمایش می گذارد. ساعت ها می توان در کنار دریاچه لفور که به سد البرز نیز شهرت دارد، از تماشای آرامش آب و انعکاس طبیعت لذت برد. وجود اسب هایی که اطراف دریاچه گاه و بی گاه از کنارتان عبور می کنند، زیبایی و دلفریبی محیط را چندین برابر می کند.

دریاچه لفور در دهستان لفور و در محل تلاقی سه رودخانه کارسنگ‌رود، آذررود و اسکلیم روهار قرار گرفته است. تفریحاتی مانند قایق سواری، ماهیگیری و پیاده روی در اطراف دریاچه لفور خاطره‌ای فراموش نشدنی از این طبیعت زیبا برایتان به ارمغان خواهد گذاشت.

مناطق بکر شمال - دریاچه لفور
استان مازندران ، شیرگاه ، لفور

مقاله مرتبط : “سواحل محبوب و زیبای ایران “

غار آویشوی

غار آویشوی، بزرگترین غار استان گیلان است که در ۴۰ کیلومتری غرب شهرستان شاندرمن ماسال قرار گرفته. جالب است بدانید که قدمت این غار به ۷۵ میلیون سال قبل باز می گردد. داخل غار قندیل ها و فواره های زیبایی وجود دارد که باعث جذابیت این منطقه برای گردشگران شده. در مسیر رسیدن به این غار از میان جنگل و چشمه های جوشانی عبور خواهید کرد. این مسیر قطعا می تواند شروع جذابی برای یک ماجراجویی هیجان انگیز در مناطق بکر شمال ایران باشد.

غار آویشوی
۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر شاندرمن شهرستان ماسال

تالاب بندر کیاشهر

یکی از بکرترین مناطق توریستی گیلان را می توان تالاب بندر زیبای کیاشهر با پل چوبی معروفش دانست. این تالاب یکی از ناب ترین مناطق بکر شمال که از مناظر طبیعی کیاشهر است. قطعا بازدید از چنین منظره شگفت انگیزی یکی از خاطره سازترین بخش های سفرتان خواهد شد. می توانید ساعت ها از پیاده روی در مسیر پل چوبی یک کیلومتری در میان این تالاب زیبا لذت ببرید.

مناطق بکر شمال - تالاب بندر کیاشهر

آبشار اوبن

شنیدن صدای آبشار در دل جنگلی خوش آب و هوا، اولین تجربه زیبایی است که هنگام ماجراجویی در دل جنگل دودانگه ساری نصیب تان می شود. در میان درختان سر به فلک کشیده و آب و هوای دلچسب این جنگل، یکی از بکرترین مناطق گردشگری را خواهید یافت. بدون شک این زیبایی خیره کننده هر تماشاگری را شیفته خود خواهد کرد. آبشار اوبن با ثبت خاطره فراموش نشدنی از سفر به ساری، یکی از زیباترین مناظر طبیعت را در بین مناطق بکر شمال به شما پیشکش خواهد کرد.

مناطق بکر شمال - آبشار اوبن

رزرو هتل در شمال

برای رزرو هتل در نزدیکی این مناطق بکر شمال ایران، می‌توانید از طریق سامانه اقامت ۲۴ اقدام نمایید. اقامت ۲۴ به عنوان اولین مرکز ملی رزرواسیون هتل های ایران  امکان مقایسه خدمات، امکانات و قیمت هتل ها را برای شما فراهم می‌کند. همواره می‌توانید با بهره مندی از تخفیف های ویژه سایت اقامت ۲۴، با ارزان‌ترین قیمت هتل رزرو کنید.

مقالات مرتبط : بهترین هتل‌های شمال | هتل های ساحلی و جنگلی مازندران و گیلان

 

۴.۴/۵ - (۱۵ امتیاز)

تعداد دیدگاهها: ۲

  1. رضا قدوسی

    سلام، من آبشار اوبن رو رفتم ، فوق العاده زیبا هست، کلا مناطق استان مازندران فوق العاده زیبا و بکر هستند و توی ماه های اردیبهشت و شهریور حتما باید رفت.

    • ali

      خیلی عالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×