بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» جاذبه های گردشگری کاشان » هتل ها و اقامتگاه های سنتی کاشان
هتل مهینستان راهب کاشان
جاذبه های گردشگری کاشان

هتل ها و اقامتگاه های سنتی کاشان

۳۰ آذر ۱۳۹۶ 9۰1,799

کاشان، به دلیل قدمت تاریخی بسیار کهن، شهری مملو از بناها و ساختمان های قدیمی است. در هریک از کوچه ها و خیابان های این شهر که قدم بردارید بی شک خانه های قدیمی بسیاری را خواهید دید که که در مقابل سالها گذشت زمان، به خوبی اسقامت کرده و همچنان استوار و پا برجای مانده اند.

وجود همین خانه های سنتی، یکی از اصلی ترین دلایل سفر گردشگران به کاشان بوده است. به طوری که سفرهای بسیاری به این شهر برای بازدید از این خانه ها انجام می شود.

در سالهای اخیر برخی از این خانه ها به اماکن اقامتی سنتی و هتل، تغییر کاربری داده و شرایط را برای اقامت مسافران و گردشگران شهر کاشان با رنگ و بوی تاریخ و سنت، فراهم ساخته اند.

با وبلاگ اقامت ۲۴ در معرفی هتل ها و اقامتگاه های سنتی شهر کاشان همراه باشید.

هتل نگین کاشان

مجموعه اقامتگاه سنتی نگین کاشان با قدمت ۲۵۰ سال، در بافت قدیمی شهر واقع شده و در سال ۱۳۹۲ مرمت و به بهره برداری رسید. این مجموعه اقامتی در محیطی کاملا سنتی و اصیل ایرانی با امکانات روز دنیا تجهیز شده و امکان گشت برای مسافران به تمام نقاط گردشگری کاشان و پذیرایی از مهمانان با غذای سنتی، فراهم نموده تا اقامتی خاطره انگیز و به یادماندنی را برای مهمانان داخلی و خارجی رقم زده و زندگی اصیل ایرانی را خاطر نشان کند. همجواری با آرامگاه محتشم کاشانی و نزدیکی به بازار بزرگ کاشان، خیابان علوی و مرکز شهر از دیگر مزایای این هتل است. به علت معماری خاص هتل و امکان بروز حوادث و حفظ آرامش، هتل نگین از پذیرش کودکان زیر ۸ سال اکیدا معذور است.

هتل نگین کاشان

هتل خانه عامری های کاشان

مجموعه اقامتگاه سنتی عامری ها که از چند خانه مجزای مجاور و در ارتباط با یکدیگر شکل گرفته با مساحت حدود ۱۲۰۰۰ متر مربع شامل ۳ خانه با ۵ حیاط مرکزی به صورت اندرونی و بیرونی همراه با فضاهای سرپوشیده متعدد و متنوع، یکی از قدیمی‌ترین خانه‌های تاریخی کاشان به شمار می آید . قدمت این مجموعه به دوران زندیه مربوط می‌شود. ویژگی بارز این بنا، وسیع بودن هر دو حیاط و همین طور مجلل بودن فضاها و تزئینات این خانه است. همچنین خانه عامری های کاشان، دارای بلندترین بادگیر در بین بادگیرهای خانه‌های این شهر است. خانه تاریخی عامری‌ها از لحاظ قدمت و معماری، از تمام خانه‌های تاریخی کاشان قدیمی‌تر و متفاوت‌تر است. این خانه تاریخی به عنوان یک مجموعه اقامتی بی نظیر در ۲۶ خرداد ماه ۱۳۹۳ افتتاح گردید.

خانه عامری ها کاشان

هتل مهینستان راهب کاشان

اقامتگاه سنتی مهینستان راهب از جمله خانه‌های قدیمی کاشان در مرکز محله درب باغ بوده که قدمت آن به اواسط عصر قاجاری مربوط می‌شود. این خانه دارای سه حیاط جدا از هم به عنوان حیاط اندرونی، حیاط بیرونی و حیاط خدمه بوده که سرویس های فرنگی و ایرانی در حیاط آن قرار گرفته است. این خانه در دو طبقه و به صورت سه طرف ساخت در اطراف دو حیاط شکل گرفته. خانه تاریخی مهینستان راهب از طرف سازمان میراث فرهنگی به عنوان لوکس‌ترین اقامتگاه تاریخی انتخاب شده است.

هتل مهینستان راهب کاشان

هتل خانه منوچهری کاشان

اقامتگاه سنتی خانه منوچهری با ۴۰۰ سال قدمت واقع در بافت تاریخی، در محله پشت عمارت کاشان و در نزدیکی بازار قدیمی، در حد واسط محله سرپله یکی از گنجینه‌های بی نظیر معماری سنتی ایران به شمار می‌آید. خانه منوچهری دارای دو ورودی و از معدود خانه‌های آب انباردار کاشان است. این مجموعه با الهام از هنر و سنن این منطقه کویری با افزودن تجهیزات کامل، مطابق با الگوهای جهانی، شامل ۹ اتاق اقامتی بوده که هر یک دارای ویژگی‌های تزئینی خاصی است و در سه وجه حیاط، مشرف به حوض آب و باغچه‌های زیبا قرار گرفته‌اند.

لازم به ذکر است تمام اتاق‌ها و سوئیت‌ها دارای تخت سینگل بوده که در صورت درخواست مهمانان برای تخت دبل، می‌توانند تخت‌ها را کنار یکدیگر قرار دهند.

هتل خانه منوچهری کاشان

هتل خانه مرشدی کاشان

اقامتگاه سنتی خانه مرشدی کاشان با قدمت ۲۰۰ ساله واقع در خیابان دروازه اصفهان در سال ۱۳۹۴ افتتاح گردید که از نظر کیفیت و امکانات با هتل چهار ستاره برابری می‌کند. نزدیکی این خانه سنتی به بافت تاریخی، آثار تاریخی و بازار کاشان از جمله مزایای آن است.

این هتل دارای دو طبقه زیرزمین و طبقه دوم بوده که تعدادی از اتاق ها در زیرزمین و تعدادی از اتاق ها در طبقه دوم واقع شده و دارای چهار پله است. از جمله موارد خاص هتل می‌توان به حوض‌خانه سنتی هتل با متراژ حدود ۱۵۰ متر، سوئیت دو نفره ویژه و اتاق پنج نفره بادگیر با حمام ویژه (دارای خزینه سنتی) اشاره کرد.

هتل خانه مرشدی کاشان

اقامتگاه بوم گردی خانه نقلی کاشان

اقامتگاه بومگردی درجه یک خانه نقلی شامل سه حیاط مجزای حیاط نقلی، حیاط رضوانیان و حیاط دوست است. حیاط نقلی به عنوان هسته اصلی مجموعه با قدمت مربوط به عهد قاجار با بیش از ۱۵۰ سال عمر، به عنوان کوچک‌ترین خانه تاریخی به ثبت آثار ملی رسیده و در همین فضای کوچک تمام قسمت‌های یک خانه تاریخی از جمله حیاط اندرونی، حیاط بیرونی، سرداب، دالان، حوض، بادگیر و … را دارا است. مرمت و احیای این خانه در سال ۷۹ انجام شده است.

خانه نقلی شامل ۷ اتاق و دو سرداب، حیاط اندرونی و حیاط بیرونی بوده و حیاط رضوانیان در مجاورت خانه نقلی در سال ۸۹ به بهره برداری رسیده است. در ساخت این خانه، نوعی دیگر از هنر معماری اصیل ایرانی به کار رفته که در آن، حیاط در قسمت زیرین خانه قرار دارد. این مجموعه دارای ۸ اتاق و یک سرداب اصلی (کتابخانه) است.

خانه دوست در سال ۹۳ مرمت و به بهره برداری رسید. خانه دوست دارای ۱۱ اتاق و البته شاهکار معماری در این خانه، حوضخانه و تزئینات ایوان منحصر به فرد آن در این مجموعه است.

هتل خانه نقلی کاشان

هتل احسان کاشان

خانه تاریخی احسان در محله درب باغ از قدیمی‌ترین محله‌های شهر کاشان واقع شده است. تعدادی از اتاق‌ها مجهز به تخت و تعدادی نیز به شکل کاملا سنتی چیده مان شده تا میهمانان گرامی خصوصا گردشگران خارجی، بتوانند زمانی را با خاطره‌ زیستی ایرانیان به سر ببرند. واقع شدن در بافت تاریخی (روبروی مسجد آقا بزرگ) نزدیکی به بازار و محور گردشگری، از امتیازات ویژه این مجموعه است.

هتل احسان کاشان

هتل سرای درب باغ

اقامتگاه سنتی سرای درب باغ در شهر کاشان واقع شده که متعلق به دوره پهلوی اول است. سرای درب باغ در یک طبقه ساخته شده و مشتمل بر ۵ باب اتاق است. این اقامتگاه در خرداد ماه سال ۱۳۹۵ بازسازی و به بهره برداری رسید. اقامتگاه سنتی سرای درب باغ دارای حیاطی به نام گودال باغچه است که در آن حوضچه آب قرار دارد.

سرای درب باغ کاشان

برای آشنایی با دیگر جاذبه های گردشگری و دیدنی شهر کاشان، گزارش ” کاشان مروارید کویر ”  را در وبلاگ اقامت ۲۴ مطالعه کنید.

 

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

 

 

 

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×