» راهنمای سفر به ایران » راهنمای سفر به خراسان رضوی » مشهد » چطور بدون ماشین مشهدگردی کنیم؟
چطور بدون ماشین مشهدگردی کنیم
مشهد

چطور بدون ماشین مشهدگردی کنیم؟

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ 4۰110

مشهد یکی از قطب‌های گردشگری در ایران است که سالانه از مسافران بسیاری استقبال می‌کند. این شهر به‌دلیل وجود حرم اما رضا در آن، مورد‌ توجه بسیاری از افراد و گردشگران قرار می‌گیرد. با‌توجه به این موضوع بسیاری از افراد برای زیارت حرم امام رضا به شهر مشهد سفر می‌کنند. هنگامی که نام مشهد را می‌آوریم، بسیاری از افراد فکر می‌کنند که تنها قطب گردشگری این شهر، حرم امام رضا است؛ اما اینطور نیست. یکی از گزینه‌های پر‌طرفدار برای  سفر به مشهد، مشهدگردی بدون ماشین و خودرو است. در مطلب تخصصی دیگر از مجله گردشگری اقامت ۲۴، برای راحتی شما عزیزان بخش‌های مختلف مشهد برای سفر جدا شده و روش‌های جا‌به‌جایی را معرفی کرده‌ایم. ما به شما کمک می‌کنیم تا بهترین برنامه را بچینید و بفهمید چطور بدون ماشین مشهدگردی کنیم.

دیدنی های شهرک غرب مشهد

انتخاب یک مقصد مناسب برای سفر، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اولین بخش از جاذبه‌های گردشگری مشهد، بخش شهرک غرب است. بخش قابل‌توجهی از جاهای دیدنی مشهد در این قسمت واقع شده‌اند. در‌ادامه مهم‌ترین جاذبه‌های دیدنی شهرک غرب مشهد را معرفی خواهیم کرد.

بوستان مینیاتوری

بوستان مینیاتوری مشهد یکی از پارک‌های پر‌طرفدار میان بازدید‌کنندگان است. این بوستان به دلیل ساختار متفاوتی که با بوستان‌های عادی دارد، مورد توجه قرار گرفته است.  برای ساخت این بوستان از هنر مینیاتوری استفاده شده که بسیار چشم‌نواز و زیبا است.

بنر تبلیغاتی رزرو هتل های مشهد با تخفیف

پارک آبی ایرانیان

پارک آبی ایرانیان یکی از شناخته‌شده‌ترین مراکز تفریحی در مشهد به‌شمار می‌رود. شما می‌توانید لحظات هیجان‌انگیز و به‌یاد‌ماندنی را در این پارک آبی تجربه کنید. امکان استفاده از خدمات مختلف مانند ماساژ، حمام ترکی، سالن بدنسازی، جکوزی استخر کودکان و محوطه بازی اشاره کرد.

سرزمین موج های آبی

سرزمین موج‌های آبی یکی از محبوب‌ترین استخر‌های سرپوشیده در ایران است. این پارک اولین پارک آبی سرپوشیده ایران به‌شمار می‌رود؛ بنابراین بسیاری از افراد برای رفتن به این پارک و کسب تجربه‌های جدید علاقه دارند. با تهیه بلیط این پارک آبی می‌توانید از خدمات این مجموعه برخوردار شوید.

دریاچه مصنوعی بوستان چهل بازه

بوستان چهل بازه یکی از معروف‌ترین پارک‌ های مشهد است که از یک دریاچه مصنوعی بهره می‌برد. این دریاچه بسیار زیبا است که موجب می‌شود چشم‌انداز بسیار جذابی را داشته باشید. امکان گذران اوقاتی شاد به همراه خانواده در این بوستان و کنار دریاچه مصنوعی آن وجود دارد.

پارک چهل بازه

گردش در شهرک غرب مشهد بدون ماشین

برای رفتن به مکان‌های معرفی‌شده، با وسایل‌نقلیه عمومی باید ابتدا مبدا خود را مشخص کنید. اگر مبدا شما نزدیک حرم قرار داشته باشد، ابتدا باید در خیابان امام رضا سوار بی‌ار‌تی شوید. سپس در ایستگاه بسیج از اتوبوس پیاده شوید. حال اگر مقصد شما سرزمین موج‌های آبی یا پارک آبی ایرانیان است، باید سوار قطار شهری مشهد شوید. در این‌هنگام از میدان بسیج سوار خط یک شده و در ایستگاه پارک ملت پیاده شوید و سوار ون خط ۱۰۹۸ شوید.

اگر قصد بازدید از بوستان مینیاتوری یا دریاچه مصنوعی را دارید، باید سوار خط یک قطار‌های شهری مشهد شوید. سپس در ایستگاه نمایشگاه پیاده شده و در ایستگاه اتوبوس سوار خط ۱۳ شوید.

رستوران های محدوده شهرک غرب مشهد

از رستوران های مشهد در محدوده شهرک غرب می‌توان به فست فود روژان، چلوکبابی وفادار و کترینگ ته دیگ اشاره کرد. هر‌کدام از این رستوران‌ها منوی مخصوص دارند و غذا‌های آن‌ها از کیفیت متفاوتی برخوردار هستند. قیمت غذا‌های فست فود روژان بسیار مقرون‌به‌صرفه و مناسب است. همچنین کیفیت غذا‌های این مجموعه مورد‌قبول مشتریان است. چلوکبابی وفادار هم از کیفیت و قیمت مناسبی برخوردار است؛ اما کترینگ ته دیگ، در حال حاضر سرویسی به مشتریان ارائه نمی‌دهد.

دیدنی های مرکز مشهد

مرکز شهر مشهد از دیدنی‌های قابل‌توجهی برخوردار است. به‌طوری که می‌توان جمعیت زیادی را در این محدوده از شهر مشاهده کرد. در‌ادامه مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری، تفریحی و رفاهی محدوده مرکزی مشهد را معرفی خواهیم کرد.

حرم امام رضا و بافت تاریخی اطراف حرم

حرم امام رضا شناخته‌شده‌ترین قطب گردشگری در شهر مشهد به‌شمار می‌رود. بسیاری از مسافران برای زیارت حرم امام به این شهر سفر کرده و در محدوده مرکزی از انواع هتل مشهد یکی را برای اقامت رزرو می‌کنند. در‌کنار حرم، بافت‌های قدیمی و تاریخی نیز دیده می‌شود. این بافت‌ها شامل مراکز خرید مشهد و بازار‌ها می‌شوند که بازار رضا یکی از آن‌ها است.

آرامگاه نادرشاه افشار

آرامگاه نادر شاه افشار یکی از مکان‌های دیدنی در شهر مشهد است. اگر قصد دارید مشهدگردی بدون ماشین را آغاز کنید، توصیه می‌شود از این بنای تاریخی هم بازدید کنید. این آرامگاه در‌کنار موزه نادری ساخته شده که از معماری منحصر‌به‌فردی برخوردار هستند.

بوستان باغ ملی

بوستان باغ ملی یکی از جاذبه‌های گردشگری و عمومی در مشهد است که با لطافت بسیار زیاد در ساختار شهر جای گرفته است. شما می‌توانید برای گذراندن اوقات‌فراغت یا پیک‌نیک به این پارک مراجعه کنید. برای ورود به این بوستان نیازی به پرداخت هزینه نخواهید داشت.

پارک کوهسنگی

پارک کوهسنگی دومین پارک بزرگ در شهر مقدس مشهد محسوب می‌شود. کوهسنگی پس از حرم امام رضا و آرامگاه فردوسی، در سومین جایگاه مناطق گردشگری محبوب ایران قرار گرفته است.

کوهشار مشهد

کوهشار از بزرگ‌ترین مناطق گردشگری و مجموعه تفریحی در مشهد محسوب می‌شود. این مجموعه تفریحی با هدف ایجاد فضایی با‌نشاط و در قالب یک آبشار مصنوعی ساخته شد. شما می‌توانید بازدید از این آبشار را در لیست مشهدگردی بدون ماشین خود قرار دهید.

کوهشار مشهد

گردش در مرکز مشهد بدون ماشین

تمام مکان‌های دیدنی که در مرکز شهر مشهد قرار دارند، در نزدیکی حرم امام رضا واقع شده‌اند. به‌طوری که برای رفتن به دور‌ترین این مکان‌ها حداکثر ۱۵ دقیقه پیاده‌روی نیاز است.  در‌میان تمام این مکان‌ها، تنها کوهسنگی و کوهشار فاصله زیادی با حرم دارند.

برای رفتن به کوهسنگی، باید از در باب‌الجواد حرم خارج شده و سوار اتوبوس خط ۸۶ شوید. سپس در آخرین ایستگاه به کوهسنگی خواهید رسید. حال برای رفتن به کوهشار، از خیابان امام رضا سوار بی‌ار‌تی شوید. همچنین می‌توانید با ۱۵ دقیق پیاده‌روی، به میدان بسیج بروید. سپس سوار خط ۷۱.۱ شده و در ایستگاه مهدی خارج شوید. در این‌هنگام یا سوار تاکسی خطی شوید یا یک پیاده‌روی نیم ساعته را به جان بخرید.

رستوران های محدوده مرکز مشهد

رستوران‌های محدوده مرکزی که مسافران می‌توانند به آن‌ها مراجعه کنند، شامل رستوران امیرکبیر، پیتزا خونه، شله و حلیم بهارستان می‌شوند. کیفیت غذا‌های رستوران امیرکبیر مناسب است؛ اما ممکن است قیمت‌های این رستوران کمی بالا باشد.

مزه غذا‌های پیتزا خونه مورد‌قبول مشتریان این رستوران است. همچنین می‌توان قیمت‌های منوی پیتزا خونه و شله و حلیم بهارستان را مناسب معرفی کرد.

دیدنی های ییلاقی مشهد

یکی‌دیگر از بخش‌هایی که از جاذبه‌های دیدنی منحصر‌به‌فردی برخوردار است، بخش ییلاقی مشهد است. این بخش می‌تواند تجربه‌ای جذاب از مشهدگردی بدون ماشین برای شما ایجاد کند. فقط کافی است تا با جذاب‌ترین و مهم‌ترین دیدنی‌های این منطقه آشنا شوید.

شاندیز

شاندیز یکی از شهر‌های خراسان رضوی است که جذابیت‌های قابل‌توجهی دارد. بسیاری از افراد این منطقه را با کافه‌ها، رستوران‌ها و سفره‌خانه‌های آن می‌شناسند. در‌حالیکه می‌توان طبیعت چشم‌نواز و رود‌های پر‌آب این منطقه را نیز نام برد.

طرقبه

طرقبه یکی‌دیگر از مناطق گردشگری و جذاب شهر مشهد به‌شمار می‌رود که منطقه‌ای پر‌بازدید است. از خدمات و امکانات تفریحی این منطقه می‌توان به ویلاشهر و مجموعه گردشگری چالی دره اشاره کرد.

پارک وکیل آباد

پارک‌ها یکی از مناطق مهم گردشگری و تفریحی محسوب می‌شوند که پارک وکیل آباد یکی از قدیمی‌ترین آن‌ها در مشهد است. در‌کنار این پارک یک رودخانه فصلی نیز دیده می‌شود که طبیعتی کامل و چشم‌اندازی زیبا را ایجاد کرده است. شما می‌توانید در این منطقه آب‌و‌هوای تاره و پاکیزه را استشمام کنید.

طرقبه مشهد

گردش در ییلاقات اطراف مشهد بدون خودرو

برای رفتن به این مناطق گردشگری، می‌توانید از قطار‌های شهری مشهد استفاده کنید. برای این کار سوار خط یک قطار شهری شده و در ایستگاه پایانی که وکیل آباد است، پیاده شوید. حال وارد پایانه اتوبوسرانی وکیل آباد شوید. در این‌هنگام باید مقصد خود را از میان طرقبه و شاندیز مشخص کنید.

پس از مشخص کردن مقصد خود، باید سوار خط اتوبوس مقصد مورد‌نظر شوید. نکته مهم این است که از این ایستگاه تا پارک وکیل آباد کمتر از ۱۰ دقیقه پیاده‌روی دارد.

رستوران های محدوده طرقبه و شاندیز

در شاندیز رستوران‌های متنوعی وجود دارد که شما می‌توانید در رستوران ارم، شیشلیک مخصوص شاندیز را نوش‌جان کنید. در منطقه طرقبه هم می‌توان تعداد زیادی از رستوران‌های مختلف را مشاهده کرد. شما می‌توانید با‌توجه به سلیقه خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

در منطقه جاغرق طرقبه، دهکده آش جاغرق و رستوران آبشار به شما پیشنهاد می‌شوند. این رستوران‌ها در کلاس قیمتی به‌نسبت اقتصادی قرار دارند؛ اما رستوران قصر خورشید و تشریفات با کلاس قیمتی گران در این منطقه هستند که می‌توانند گزینه‌های مناسبی باشند.

اقامت در مشهد با بهترین هتل‌ها و قیمت ارزان

رزرو هتل مشهد با بهترین و نازل‌ترین قیمت همیشه دغدغه اول و اصلی مسافران بوده و هست. اقامت ۲۴ با اعتبار بسیار بالای خود توانسته تخفیف دائمی زیاد برای شما مسافران بگیرد و بنابراین می‌توانید در هر زمانی که قصد سفر به شهر امام هشتم شیعیان را داشتید، هتل های مشهد را با قیمت عالی و مناسب رزرو کنید.

جمع بندی مطالب

مشهدگردی بدون ماشین یکی از روش‌های سفر است که می‌تواند تجربه جدیدی را برای شما ایجاد کند. شما می‌توانید به دور از نگرانی‌هایی بابت خراب شدن خودرو، مسیر‌های اشتباه و موارد دیگر سفری لذت‌بخش را داشته باشید. انتخاب بهترین محدوده برای سفر به مشهد، به خود شما بستگی دارد. شما می‌توانید با انتخاب یکی از این محدوده‌ها، سفری بدون ماشین و فوق‌العاده داشته باشید. ضمنا بد نیست بدانید که سفر با تور مشهد هم بدون نیاز به ماشین و وسیله شخصی است اما اگر می‌خواهید صفر تا صد برنامه سفر را خودتان بچینید، سفر شخصی هم گزینه خوبی است.

سوالات متداول

مشهدگردی بدون ماشین چگونه امکان‌پذیر است؟

برای مشهدگردی بدون ماشین می‌توان وسایل‌نقلیه عمومی را جایگزین خوردرو‌های شخصی کرد.

برای مشهدگردی بدون ماشین کدام مناطق مناسب‌تر هستند؟

برای مشهدگردی بدون ماشین، محدوده شهرک غرب، مرکز و بخش‌های ییلاقی مشهد مناسب‌تر هستند.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×