» راهنمای سفر به ایران » راهنمای سفر به خراسان رضوی » مشهد » ۴۰+ از روستاهای مشهد با عکس و آدرس
روستاهای مشهد
مشهد

۴۰+ از روستاهای مشهد با عکس و آدرس

۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ 68۲۵3,382

جاذبه های دیدنی شهرها و تنوع نقاط بکر و دیدنی آن ها موضوعی است که ما را به سمت هر شهر سوق می دهد. شوق دیدار بناهای تاریخی، تماشای استایل زندگی شهری که در هر شهر رنگ و بوی خاصی دارد، درک فرهنگ ساکنان آن، کشف جاذبه های جدید و موارد این چنینی همگی عاملی هستند که علاقه به سفر را در ما ایجاد می کنند. اما، بخش مهم سفر که اغلب در عین مهم بودن به دلایل مختلفی ممکن است نادیده گرفته شود، بازدید از روستاهای اطراف هر شهر است مثل روستاهایی که در اطراف شهر مشهد قرار گرفته‌اند.

روستاها با حال و هوایی بسیار صمیمانه، خارج از زندگی پر تلاطم شهری حسی کاملا متفاوت و به یاد ماندنی از سفر را در ذهن شما حک خواهند کرد. در کنار جاذبه های دیدنی شهرها، اگر به دنبال فضایی متفاوت، بکر و دل انگیز برای ساعتی راه رفتن در سایه هایی خنک و بازدید از مکان های بکر هستید، روستاهای اطراف هر شهر را در نظر بگیرید. این بار در سفر به مشهد، در کنار بازدید از جاهای دیدنی مشهد، بازدید از روستاهای دیدنی اطراف مشهد را فراموش نکنید. روستاهای مشهد در خراسان رضوی هر کدام آمیزه ای از زیبایی به همراه نقاط بکر مانند جنگل های انبوه، آبشارهای خروشان، رودخانه های پیچ در پیچ و پرآب، محصولات لبنی محلی و میوه جات است. برای دیدن روستاهای دیدنی مشهد با ما همراه باشید.

فهرست این مطلب

روستای ابرده مشهد

روستای ابرده مشهد که در محدوده شمال غربی طرقبه واقع شده است، به ماسوله مشهد نیز معروف است و یکی از بهترین روستاهای مشهد محسوب می شود. این روستا از لحاظ ظاهری درست مثل ماسوله دارای خانه هایی به صورت طبقاتی روی هم است. آب و هوای این روستای زیبا معتدل کوهستانی است. این آب و هوا باعث شده است این روستا مملو از باغ های پر میوه و پر بار باشد و چون فضای باز روستایی دارد، قابلیت پخت نان تنوری با آتش برای مردم روستا مهیا است. به همین دلیل مردم این روستا و مسافرانی که به این روستا سفر می کنند، می توانند از عطر دل انگیز نان محلی پخته شده با آتش لذت ببرند. ساختار خانه ها در این روستا طوری است که از چوب و کاهگل ساخته شده است. روستای ابرده یکی از روستاهای نزدیک مشهد محسوب می شود که فاصله بسیار کمی با مشهد دارد.

بنر تبلیغاتی رزرو هتل های مشهد با تخفیف

فاصله روستای ابرده تا مشهد برابر با ۴۹ دقیقه رانندگی با خودرو شخصی که معادل ۳۸ کیلومتر است.

آدرس روستای ابرده مشهد: ۲۵ کیلومتری شمال غرب روستای طرقبه، روستای ابرده 

روستاهای مشهد، روستای ابرده

روستای پرکندآباد مشهد

روستای پرکندآباد مشهد یکی از روستاهای مشهد است که در گذشته نه چندان دور فاقد آب آشامیدنی یا حتی رودی بوده که بتوانند به شست و شوی ظروف و کارهای روزانه بپردازند. به ناچار برای جبران کمبود آب برای مراتع و دامداری به روستاهای مجاور پناه می بردند. این روستا در دهستان طوس واقع شده است و ۲۶۸ نفر جمعیت دارد.

فاصله روستای پرکندآباد تا مشهد: ۳۸ دقیقه رانندگی با ماشین شخصی که معادل ۱۶ کیلومتر است.

آدرس روستای پرکندآباد مشهد: مشهد، دهستان طوس، روستای پرکندآباد

روستای پرکندآباد مشهد

روستای زشک مشهد

در امتداد جنوب شرقی کوه زیبای بینالود روستایی به نام زشک که از زیباترین روستاهای مشهد است به چشم می خورد. روستای زشک مشهد روستای بسیار دیدنی و معروف است که آب و هوای خوش آن به همراه چشمه سارهای پر آب و دل انگیزش زبانزد است. به همین دلیل اقامت های فصلی زیادی در این ناحیه به خصوص در تابستان ها اتفاق می افتد. در تابستان ها افراد بیشتری به جمعیت ۲۱۷۱ نفری روستا اضافه می شوند. روستای اطراف مشهد هر کدام زیبایی منحصر به فردی دارند که از این میان روستای مشهد زشک با طبیعت خاصی که دارد فضایی بسیار عالی برای علاقه مندان به کوهنوردی فراهم کرده است. این روستا دارای محصولاتی چون باغ های گیلاس، گردو، آلو، هلو و گردو است. این میزان از تنوع میوه نشان دهنده شرایط اقلیمی مناسب در این روستا است. از دیگر محصولات این روستا می توان به نان محلی، عسل طبیعی، ماهی پرورشی و صنایع دستی اشاره کرد. از جاهای دیدنی روستا می توان چشمه قلقلی، قل شیرباد، دره نهل و قله چمن را نام برد.

فاصله روستای زشک تا مشهد: یک ساعت و ۱۶ دقیقه رانندگی با خودرو شخصی که معادل ۴۸ کیلومتر است.

آدرس روستای زشک: استان خراسان رضوی، شهرستان مشهد، بخش طرقبه، دهستان شاندیز، روستای زشک

روستای زشک مشهد، روستاهای مشهد

روستای خادر مشهد

روستاهای مشهد مقدس مجموعه ای از جاذبه های طبیعی هستند. روستای خادر روستای اطراف مشهد است که به دلیل وجود آتشکده ای در این روستا، یکی از روستاهای تاریخی مشهد به شمار می رود. قدمت روستای خادر مشهد به بیش از ۱۰۰۰ سال می رسد. در این روستای تاریخی حتی گیاهانی وجود دارد که بسیار کمیاب هستند و حدود در دره ای در حوالی روستا می رویند. اگر به دیدن زندگی پیشینیان و زندگی غارنشینی علاقه دارید، حتما از این روستا به خصوص در فصل بهار و تابستان دیدن کنید.

فاصله روستای خادر تا مشهد: ۵۱ دقیقه رانندگی با خودرو شخصی معادل ۳۵ کیلومتر

آدرس روستای خادر مشهد:  پارک جنگلی وکیل آباد، شاندیز، روستای خادر

روستای خادر مشهد

روستای عنبران مشهد

روستای عنبران مشهد یکی از روستاهای مشهد است که محل پرورش انواع گل و گیاه است. به همین دلیل این روستای بوی بسیار خوشی دارد و به محض ورود به روستا سرشار از بوی خوش آن خواهید شد. در این روستای دل انگیز، خانه ها پلکانی هستند و اغلب از چوب و سنگ تشکیل شده اند. این روستا فضایی کوهستانی دارد و بهترین فصل برای بازدید از روستا فصل تابستان است تا بتوانید با تمام وجود عطر موجود در هوا را استشمام کنید و شادابی و طراوت را به روح خود بازگردانید.

فاصله روستای عنبران تا مشهد: ۲۶ کیلومتر رانندگی تا مشهد

آدرس روستای عنبران مشهد: خراسان رضوی، ۲۶ کیلومتری مشهد و ۱ کیلومتری طرقبه

روستای عنبران مشهد

روستای ده سرخ مشهد

یکی از روستاهای مشهد که همچون مشهد از نظر مقدس بودن مکان زبانزد است روستای قدمگاه یا روستای دهسرخ است. روستای ده سرخ مشهد جایگاه قدم های مبارک امام هشتم شیعیان، امام رضا علیه السلام است. محلی که امام رضا در آن در مسیر خود توقف کردند، نماز برگزار کردند. این روستا یکی از روستاهای مشهد است که به دلیل وجود خاک سرخ رنگ آن، این نام را از آن خود کرده است. روستای دهسرخ محلی معروف و شناخته شده بین گردشگران داخلی و خارجی است که همه ساله برای بازدید از این فضای عرفانی پای به این روستا می گذارند.

فاصله روستای ده سرخ تا مشهد: یک ساعت و ۹ دقیقه رانندگی با ماشین شخصی که معادل ۵۶ کیلومتر است.

آدرس روستای ده سرخ مشهد: ۴۵ کیلومتری مشهد، ۱۷ کیلومتری شهر ملک آباد، روستای دهسرخ

روستای دهسرخ مشهد

روستای نغندر مشهد

در بین اسامی روستاهای مشهد، نام روستای نغندر مشهد (Noghondar) شاید کمی متفاوت به نظر برسد. نام روستا به دلیل تولید ابریشم که به معنی ابریشم است و ماجرایی دارد، معروف است. در این روستا درختان توت بسیاری وجود دارد که در آن کرم ابریشم پرورش می دهند و در نتیجه، پارچه ابریشمی تولید می کنند. اقلیم این روستا مانند بسیاری از روستاهای مشهد چون شاندیز و جاغرق کوهستانی است.

فاصله روستای نغندر تا مشهد: ۵۷ دقیقه رانندگی با ماشین شخصی که معادل ۳۵ کیلومتر است.

آدرس روستای نغندر مشهد: استان خراسان رضوی، شهرستان مشهد، ۱۰ کیلومتری طرقبه

روستای نغندر مشهد

روستای بهار مشهد

روستاهای مشهد یکی پس از دیگری طبیعتی زیبا دارند. روستای بهار مشهد از توابع بخش مرکزی مشهد است که در دهستان تبادکان قرار گرفته است. طبق آخرین سرشماری، این روستا حدود ۱۲۱۸ نفر جمعیت دارد. این روستا یکی از روستاهای مشهد است که پرجمعیت تر از بقیه روستاها است.

فاصله روستای بهار تا مشهد: یک ساعت و ۸ دقیقه رانندگی با ماشین شخصی که معادل ۴۱ کیلومتر است.

آدرس روستای بهار مشهد: خراسان رضوی، مشهد، دهستان تبادکان

روستای عارفی مشهد

شهر مشهد به دلیل موقعیت جغرافیایی که در آن قرار گرفته است، توسط ییلاق‌ها و مناطق خوش آب و هوای بسیار زیادی احاطه شده است. در بین کوه های خلج، دره ای وجود دارد که یکی از روستاهای مشهد به نام روستای عارفی در آن قرار گرفته است. این روستا که از زیبایی و بکر بودن همچون یک بهشت است دارای بناهای تاریخی نیز هست. روستای عارفی مشهد از این لحاظ زیبا است که رودخانه ای دلربا همچون نقاشی های دوران کودکی ما از وسط روستا عبور می کند و باعث سرسبزتر شدن آن می شود. این روستا پر از باغ های میوه است و از نظر موقعیت مکانی در ۱۴ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع شده است.

فاصله روستای عارفی تا مشهد: ۴۱ دقیقه رانندگی با ماشین شخصی که معادل ۳۰ کیلومتر است.

آدرس روستای عارفی مشهد: جاده مشهد به نیشابور، جاده روستای ده غیبی، روستای بالندر، روستای عارفی

روستای عارفی مشهد

روستای پاژ مشهد

چه چیزی می تواند غرورآفرین تر از این باشد که بتوانی حتی قرن ها بعد به روستایی سفر کنی که روزگاری محل تولد یکی از بزرگان، بزرگ شاعر حماسه سرای ایران و پایه گذاران زبان فارسی بوده است. بله، حکیم ابوالقاسم فردوسی جان، او که سی سال وقت خود را صرف بازیابی زبان فارسی کرد. پس بی شک، رفتن به سرزمینی که همچون او را متولد کرده است، یکی از مهم ترین بخش های دیدنی سفر و ابراز دین به او است. این روستا همچنین، سرسبز و پوشیده باغ های انگور است. به گفته مردم محلی، خانه حکیم ابوالقاسم فردوسی بر بلندای تپه ای قرار داد که باعث جذب گردشگران بیشماری به این روستا شده است.

فاصله روستای پاژ تا مشهد: ۴۲ دقیقه رانندگی با ماشین شخصی که معادل ۲۲ کیلومتر است.

آدرس روستای پاژ مشهد: مشهد، ۲۰ کیلومتری مسیر جاده مشهد به روستای کلات، روستای پاژ

روستای پاژ از روستاهای مشهد

روستای دهبار مشهد

در بین روستاهای تفریحی مشهد که در محدوده رشته کوه بینالود واقع شده است، روستای دهبار مشهد طبیعت بسیار متنوعی دارد. این روستا دارای آثار تاریخی در کنار مناظر طبیعی چون رودخانه، کوهستان، درختان کهنسال و پوشش گیاهی است که ترکیبی از تنوع و زیبایی است. یکی از جاذبه های این روستا واقع شدن در ارتفاعات بینالود است که به شما اجازه می دهد تا بر فراز کوه بتوانید دره ها را تماشا کنید و از آب و هوای معتدل این روستا لذت ببرید. در این روستا می توانید به قله دهبار، درختچه های ارس و رودخانه دهبار نیز سر بزنید و ساعاتی را در آنجا سپری کنید.

فاصله روستای دهبار تا مشهد: یک ساعت و ۸ دقیقه رانندگی با ماشین شخصی که معادل ۴۱ کیلومتر است.

آدرس روستای دهبار مشهد: ۱۶ کیلومتری جنوب غربی طرقبه و ۲۳ کیلومتری مشهد

روستای دهبار مشهد

روستای پایه مشهد

یکی از روستاهای جذاب اطراف مشهد روستای پایه مشهد است. این روستای سرسبز و خوش آب و هوا در ۷۵ کیلومتری شهر مشهد و در قسمت کوهپایه ای رشته کوه بینالود واقع شده است. یعنی تجمع روستایی از نظر موقعیت مکانی نسبت به قله بینالود حدود ده کیلومتری شمال روستا قرار گرفته است. همین موضوع باعث شده است تا این نام یعنی پایه که همان پایه کوه است، برای روستا انتخاب شود. خانه های این روستا نیز به صورت پلکانی هستند. می توانید ساعاتی را در امامزاده که روستا که منتسب به یکی از نوادگان امام موسی کاظم است، به عبادت و راز و نیاز با خدا بپردازید، خستگی از تن به در کنید و با حال خوش دوباره راهی سفر شوید. عسل طبیعی، آبشاری زیبا، دره های سرسبز و رودخانه ای پر آب در انتظار دیدن شما هستند.

فاصله روستای پایه تا مشهد: ۲۲ دقیقه رانندگی با ماشین شخصی که معادل ۱۲ کیلومتر است.

آدرس روستای پایه مشهد: مشهد، بزرگراه کلانتری، روستای پایه مشهد

روستای مغان مشهد

از بین روستاهای سرسبز اطراف مشهد می توان به روستای مغان مشهد اشاره کرد. این روستای پلکانی نامش را از اهالی این روستا که در گذشته پیرو دین زرتشت بودند، گرفته است. در این روستای چشم نواز غاری وجود دارد که بسیار معروف است و برای افرادی که به غارنوردی و طبیعت گردی علاقه دارند، توصیه می شود. این روستا دارای آثار تاریخی-گردشگری است. می توانید به دلیل فاصله کم آن تا مشهد یک بعدازظهر را در این فضای زیبا سپری کنید. روستاهای مشهد معمولا دارای آب و هوایی معتدل و کوهستانی هستند.

فاصله روستای مغان تا مشهد: یک ساعت و ۱۴ دقیقه رانندگی با ماشین شخصی که معادل ۴۵ کیلومتر است.

آدرس روستای مغان مشهد: جنوب مشهد، منطقه سیدی، کوه خلج، روستای مغان

روستای مغان مشهد، روستاهای مشهد

روستای چاهشک مشهد

روستای چاهشک (Chaheshk) یکی از روستاهای مشهد است که آب و هوای بسیار خوبی دارد و از توابع طرقبه مشهد به حساب می آید. این روستا طبق آخرین سرشماری ۳۳۱۷ نفر جمعیت دارد.

فاصله روستای چاهشک تا مشهد: ۳۳ دقیقه رانندگی با ماشین شخصی که معادل ۲۳ کیلومتر است.

آدرس روستای چاهشک مشهد: استان خراسان رضوی، شهرستان مشهد، بخش طرقبه، دهستان طرقبه، روستای چاهشک

روستای شاندیز مشهد

منطقه شاندیز مشهد یکی از جاهای دیدنی و از روستاهای مشهد است که گردشگران بسیاری را به دلیل فضای خوش آب و هوا و طبیعت سرسبز به همراه رستوران ها و کافی شاپ ها به خود جلب می کند. این مجموعه شهرت بسیاری دارد و بی شک یکی از مکان هایی است که در لیست نقاط دیدنی مشهد هر گردشگر قرار می گیرد. دهستان شاندیز کباب های بی نظیری دارد که مزه آن تا مدت ها زیر زبان باقی می ماند. شاندیز یک مجموعه کامل از جاهای تفریحی است که می تواند در چهار فصل میزبان مهمانانش قرار بگیرد. پیست اسکی ابرده، پارک جنگلی شاندیز، خیابان آبشار، رصدخانه نجوم، پیست موتورسواری ویرانی همگی از جاهایی است که بعد از رستوران گردی و طبیعت گردی می توانید در برنامه خود بگنجانید.

فاصله روستای شاندیز تا مشهد:  ۴۵ دقیقه رانندگی با ماشین شخصی که معادل ۳۵ کیلومتر است.

آدرس شاندیز مشهد: استان خراسان رضوی، شهرستان مشهد، ۳۷ کیلومتری شمال غربی مشهد، شاندیز

دهستان شاندیز مشهد

روستای رضوان مشهد

روستای رضوان مشهد که یکی از روستاهای مشهد است از توابع بخش مرکزی مشهد در استان خراسان رضوی است. این روستا در دهستان تبادکان قرار دارد و طبق آخرین سرشماری ۸۵۶ نفر جمعیت دارد.

فاصله روستای رضوان تا مشهد: ۴۴ دقیقه رانندگی با ماشین شخصی که معادل ۳۵ کیلومتر است.

آدرس روستای رضوان تا مشهد: مشهد، مسیر روستای پاژ، روستای رضوان

روستای زاک مشهد

زاک از روستاهای مشهد است که تقریبا می توان گفت یک روستای تاریخی به حساب می آید. چرا که دارای حمام خزینه ای باستانی است و نمونه خوبی برای آشنا کردن نسل جدید با شیوه حمام های سنتی است. آب و هوای روستای زاک مشهد به گونه ای است که باعث شده است مردم روستا خانه هایی ویلایی و پر دارو درخت داشته باشند تا بتوانند در روزهای بهاری و تابستانی لذت ببرند.

فاصله روستای زاک تا مشهد: ۴۸ دقیقه رانندگی با ماشین شخصی که معادل ۳۸ کیلومتر است.

آدرس روستای زاک مشهد: مشهد، ۲۶ کیلومتری شهر طوس، روستای زاک

روستای زاک مشهد

روستای ماریان مشهد

در بین روستاهای مشهد روستای ماریان مشهد که از توابع دهستان درزآب است به چشم می خورد. این روستا محلی برای اقامت چند ساعته را برای شما فراهم می کند. جمعیت روستا طبق آخرین سرشماری برابر با ۱۸۰۰ نفر بوده است.

فاصله روستای ماریان تا مشهد: ۵۹ دقیقه رانندگی با ماشین شخصی که معادل ۴۰ کیلومتر است.

آدرس روستای ماریان مشهد: استان خراسان رضوی، شهرستان مشهد، بخش مرکزی، دهستان درزاب، روستای ماریان

روستای حصار مشهد

در جنوب غربی مشهد روستای دیدنی به نام روستای حصار مشهد در حوالی شهر طرقبه واقع شده است. این روستا به شهر مشهد بسیار نزدیک است و تنها ۵ کیلومتر فاصله دارد. روستاهای مشهد که با نام حصار شناخته می شوند، روستای حصار سرخ و حصار گلستان است. در اینجا به معرفی روستای حصار گلستان پرداخته ایم. محصولات روستای حصار که می توانید آن را تهیه کرده و به عنوان سوغات با خود بپرسید شامل انواع خشکبار و میوه جات است.

فاصله روستای حصار تا مشهد: ۵ کیلومتر است.

آدرس روستای حصار مشهد: خراسان رضوی، پنج کیلومتری شهر مشهد، روستای حصار گلستان

روستای حصار مشهد

روستای دهشک مشهد

روستاهای خوش آب و هوای مشهد به دلیل گستردگی اراضی و تنوع آب و هوایی این منطقه، بسیار زیاد است. روستای دهشک مشهد که به روستای دهشک نادری هم معروف است، به ۴۰۰ سال قبل از اسلام باز می گردد. جمعیت این روستا ۱۲۲۳ نفر است و در دهستان طوس واقع شده است.

فاصله روستای دهشک تا مشهد: ۵۱ دقیقه رانندگی با ماشین شخصی که معادل ۳۵ کیلومتر است.

آدرس روستای دهشک مشهد: مشهد، دهستان طوس

روستای ازغد مشهد

یکی از روستاهای زیبای مشهد که در عین حال به دلیل حالت تاریخی که دارد معروف است، روستای ازغد مشهد است. روستای ازغد مشهد که بهش زقی هم میگن در ۲۵ کیلومتری مشهد قرار گرفته است. از نظر بافت طبیعی می توان گفت که این روستا دارای کوه های بلند سنگی و شگفت انگیزی است که فضای خوبی را برای کوهنوردان و سنگ نوردان فراهم کرده است. در این منطقه پوشش گیاهی و دارویی همچون بابونه ، پونه، گل ختمی و گلپر وجود دارد که اگر در فصل مناسب سفر کنید، می توانید این گیاهان را برداشت کرده و با خود ببرید. درختان کهنسال این روستا نشانی از قدمت تاریخی این روستا دارد. گورستان روستا دارای سنگ نوشته هایی با قدمت ۲۰۰ ساله هستند.

فاصله روستای ازغد تا مشهد: یک ساعت و ۴ دقیقه رانندگی با ماشین شخصی که معادل ۴۲ کیلومتر است.

آدرس روستای ازغد مشهد: ۲۵ کیلومتری غرب مشهد

روستای ازغد مشهد روستاهای مشهد

روستاهای باقرآباد مشهد

باقرآباد یکی از روستاهای مشهد است که در اطراف شهر داورزن مشهد و دهستان کاه واقع شده است. طبق آخرین سرشماری جمعیت این روستا ۳۱۱ نفر یعنی ۷۶ خانوار است.

آدرس روستاهای باقرآباد مشهد: مشهد، شهرستان داورزن، روستای باقرآباد

روستای کنگ مشهد

روستاهای پلکانی در محدوده مشهد به دلیل موقعیت جغرافیایی که دارند در تعداد بالایی وجود دارد. اما، روستای کنگ مشهد به دلیل نظم این پلکان‌ ها به ماسوله مشهد معروف است. این روستا در دامنه کوه بینالود قرار گرفته است. اگر بخواهید موقعیت مکانی آن را نسبت به مشهد بسنجید، باید گفت که این روستا در ۲۹ کیلومتری مشهد و ۱۹ کیلومتری طرقبه قرار گرفته است. این روستا به دلیل چشم اندازهای طبیعی زیبا و بکری که دارد یکی از روستاهای تفریحی مشهد محسوب می شود و یک روستای توریستی است. رباط شاه عباسی،گورستان تاریخی کنگ و بافت تاریخی کنگ از دیدنی های تاریخی کنگ محسوب می شود.

فاصله روستای کنگ تا مشهد: یک ساعت و ۷ دقیقه رانندگی با ماشین شخصی که معادل ۴۲ کیلومتر است.

آدرس روستای کنگ مشهد: مشهد، طرقبه، جاده کمربندی، روستای نغندر، در پایان مسیر روستای کنگ

روستای کنگ مشهد

روستای فرخد مشهد

اگر در بهار به خصوص بین اردیبهشت و خرداد به مشهد سفر کردید، می توانید همزمان قمصر کاشان را نیز در یکی از روستاهای مشهد به نام روستای فرخد مشهد تجربه کنید. روستای فرخد مشهد مهد گل های محمدی است و به قمصر خراسان معروف است. این روستا در مسیر کلات نادری قرار گرفته است. در این روستا کارگاه های گلاب گیری نیز وجود دارد که می توانید از آن ها دیدن کنید. در این روستا مراسم غلتاندن کودکان در گل محمدی درست مانند روستای امیریه شهرستان دامغان در استان سمنان نیز اجرا می‌شود.

فاصله روستای فرخد تا مشهد: ۳۵ دقیقه رانندگی با ماشین شخصی که معادل ۱۶ کیلومتر است.

آدرس روستای فرخد مشهد: مشهد، بزرگراه بابانظر به سمت پل امام حسین، جاده کلات نادری، از روستای پاژ و فارمد عبور کنید و به روستای فرخد برسید.

روستای فرخد مشهد

روستای امرودک مشهد

روستای امرودک مشهد روستایی با بوی میوه هایی چون سیب و گلابی است. این روستا در دهستان درزآب و میان کوه های هزار مسجد قرار گرفته است. این روستا در فاصله ۸۰ کیلومتری مشهد واقع شده است و سکوت و آرامش آن باعث خواهد شد که روزی را به دور از هرگونه آلودگی شهری بگذرانید. این روستا دارای رودخانه بزرگ و پر آبی است که در طول مسیر شما را همراهی می کند. از دیگر دیدنی های این روستا آبشار میرشکار و آبشار گیسمه است. البته، برای رسیدن به این آبشارها باید به مدت سه ساعت از میان آب عبور کنید تا به این مکان زیبا برسید.

فاصله روستای امرودک تا مشهد: ۸۰ کیلومتر است.

آدرس روستای امرودک مشهد: مشهد، دهستان درزآب، میان کوه های هزار مسجد

روستای امرودک مشهد

روستای بالندر مشهد

روستای بالندر یکی از توابع بخش احمدآباد مشهد که خود یکی از روستاهای توریستی مشهد محسوب می شود است. این روستا ۲۶۴ نفر جمعیت دارد و در دهستان سرجام واقع شده است.

فاصله روستای بالندر تا مشهد: ۵۴ دقیقه رانندگی با ماشین شخصی که معادل ۳۵ کیلومتر است.

آدرس روستای بالندر مشهد: مشهد، احمدآباد، دهستان سرجام، روستای بالندر

روستای گوش مشهد

اگر عاشق طبیعت گردی هستید، روستای گوش مشهد یکی از بهترین گزینه‌ها است که شما را فرا می‌خواند. روستای گوش روستایی با آیین زرتشت بوده است. به همین دلیل نام گوش که به روز چهاردهم هر ما در آیین زرتشتی گفته می شده است را برای آن برگزیدند. رودخانه سد کارده، رودخانه های فصلی، مناظر چشم نواز و بکر کوهستان های روستای گوش و پوشش گیاهی زیبای این روستا عامل اصلی برای جذب توریست از سراسر ایران است.

آدرس روستای گوش مشهد: مشهد، مسیر کلات مشهد، روستای کارده، مسیر سد کارده، روستای گوش مشهد

روستای گوش مشهد

روستای بازه هور مشهد

خراسان جولانگاه قوم پارت بوده است. به همین دلیل، می‌توان بناها و یادگارهای بازمانده از دوران‌های مختلف را در این محدوده به وفور دید. روستای بازه هور مشهد یکی از روستاهای تاریخی مشهد به حساب می‌آید، در مسیر جاده قدیم تربت حیدریه قرار گرفته است. در این روستا بنایی وجود دارد که متعلق به دوره ساسانیان است. چهار طاقی بازه هور بنایی زیبا و غرورآفرین است که در دره‌ای به نام هور که به معنای خورشید است قرار گرفته است. کاربردهای بسیاری داشته است. طبق تحقیقات انجام شده، این بنا برای تحقیقات اخترشناسی در آن زمان استفاده می‌شده است. از دیگر کاربردهای آن می‌توان به این موضوع اشاره کرد که نیایشگاه و آتشکده دوره ساسانیان است.

فاصله بنای چهارطاق بازه هور تا مشهد: یک ساغت و ۱۴ دقیقه رانندگی با ماشین شخصی که معادل ۴۴ کیلومتر است.

آدرس روستای بازه هور مشهد: جنوب غربی مشهد، نزدیکی شهرستان رباط سفید، روستای هور (جاده قدیم مشهد-تربت حیدریه)

روستای بازه هور مشهد

روستای تجر مشهد

یکی از روستاهای بکر مشهد که از قضا آب و هوای بسیار عالی دارد روستای تجر مشهد است. این روستا در فاصله ۲۳ کیلومتری از مشهد واقع شده است و بافت سنگی و صخره ای روستا زیبایی خاصی به آن بخشیده است. وجود باغ های میوه چون گیلاس، آلبالو، گردو و سیب منبع درآمد مردم روستا است. این روستا از نظر موقعیت مکانی در مجاورت رشته کوه بینالود واقع شده است.

فاصله روستای تجر تا مشهد: ۵۸ دقیقه رانندگی با ماشین شخصی که معادل ۳۵ کیلومتر است.

آدرس روستای تجر مشهد: مشهد، مسیر جاده خلج در مسیر روستای مغان، ۲۳ کیلومتری مشهد

روستای سربرج مشهد

روستای سربرج که یکی از معروف ترین روستاهای مشهد است، جایگاه جنگلی بسیار بکر و زیبا است که به جنگل جیغ معروف است. این جنگل کمی با سایر جنگل ها متفاوت است. به همین دلیل سالانه افراد زیادی را به سمت خود جذب می کند. نام جیغ به این دلیل برای این جنگل برگزیده شده است، این جنگل روزها رفتاری کاملا عادی دارد. اما، در شب ها صدایی مانند صدای سوت کشیده یا جیغ از لابلای درختان به گوش می رسد. این موضوع هیجان بسیاری برای افرادی که عاشق تلاطم آدرنالین در بدنشان هستند ایجاد کرده است. روستای سربرج مشهد اگرچه که کوهستانی است. اما، آب و هوایی معتدل دارد. در این روستا در کنار جنگل عجیب جیغ، چشمه های آب طبیعی، دره های سرسبز، سنگ نگاره های روستا، حمام خزینه ای روستا و رودخانه سربرج نیز به چشم می خورد.

فاصله روستای سربرج تا مشهد: ۵۵ دقیقه رانندگی با ماشین شخصی که معادل ۳۲ کیلومتر است.

آدرس روستای سربرج مشهد: استان خراسان رضوی، جاده خلج، ۳۲ کیلومتری جنوب مشهد

جنگل جیغ سربرج، روستاهای مشهد

روستای جنگ مشهد

روستای جنگ (Jong) یکی از ناشناخته ترین روستاهای خوش آب و هوای مشهد است که باوجود طبیعت دلنشین، زیبا و بکری که دارد از دید گردشگران پنهان مانده است. روستای جنگ مشهد که یکی از روستاهای مشهد است دارای رودخانه مارپیچ و باغ های میوه است.

فاصله روستای جنگ تا مشهد: یک ساعت و ۲۹ دقیقه رانندگی با ماشین شخصی که معادل ۷۹ کیلومتر است.

آدرس روستای جنگ مشهد: مشهد، رشته کوه هزار مسجد، روستای جنگ

روستای جنگ مشهد

روستای چهچهه مشهد

روستای چهچهه مشهد که یکی از روستاهای مشهد مقدس است، به چهچهه چناران نیز معروف است دارای یک چشمه آب طبیعی است. این روستا در محدوده کلات مشهد واقع شده است و در نزدیکی روستا، جنگل پسته ای به بزرگی ۶۴۰۰ هکتار قرار گرفته است. به همین دلیل یکی از قطب های بزرگ تولید پسته در ایران است. پسته های این جنگل از نوع پسته وحشی هستند و همین موضوع بکر بودن خاصی به فضای این جنگل بخشیده است.این روستا از نظر موقعیت مکانی در نزدیکی مرز ترکمنستان است.

فاصله روستای چهچهه تا مشهد: دو ساعت و ۳ دقیقه رانندگی با ماشین شخصی که معادل ۱۰۳ کیلومتر است.

آدرس روستای چهچهه مشهد: مشهد، شهرستان کلات نادری، بخش زاوین، روستای چهچهه

روستاهای مشهد، روستای چهچهه

روستای رادکان مشهد

یکی از تجربه های جدید که در روستاها فراهم شده است، وجود اقامتگاه های بوم گردی است. اقامت در مکانی تمیز و خوش ساخت، شنیدن صدا چهچه پرندگان به همراه تنفس هوای مطبوع روستا همگی ترکیبی است که می توانید آن را در روستای رادکان مشهد با هم یکجا حس کنید. این روستا هزاران سال قدمت دارد و در ۷۵ کیلومتری شمال غربی مشهد واقع شده است. این روستا یکی از چهار شهر مهم در روزگاران گذشته مشهد بوده است و تاج گذاری بسیاری از شاهان را به خود دیده است. روستاهای مشهد یکی پس از دیگری اهمیت ویژه ای دارند. اگر به روستا سفر کردید، از مزارع، مسجد جامع رادکان، میل رادکان، حمام رادکان و اقامتگاه  ارگ رادکان دیدن کنید.

فاصله روستای رادکان تا مشهد: یک ساعت و ۹ دقیقه رانندگی با ماشین شخصی که معادل ۹۰ کیلومتر است.

آدرس روستای رادکان مشهد: مشهد، جاده چناران به قوچان، جاده فرعی ۹ کیلومتری به سمت روستای رادکان

روستای کاهو مشهد

روستای کاهو مشهد که به صورت کهو نیز خوانده می شود، از توابع شهرستان گلبهار است در مشهد است. این روستا دارای چندین رودخانه فصلی است که برای دیدن آن ها می توانید در بهار به آنجا مراجعه کنید. در این روستا به دیدن برج سرهنگ، سرو ۱۹۰۰ ساله کاهو و آغل گربه بروید. از بین روستاهای مشهد این روستا مانند روستای پاژ زادگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی افراد مهمی را به جامعه تحویل داده است.

فاصله روستای کاهو تا مشهد: ۵۱ دقیقه رانندگی با ماشین شخصی که معادل ۵۲ کیلومتر است.

آدرس روستای کاهو مشهد: مشهد، شهرستان گلبهار، روستای کاهو یا کهو

روستای زیارت مشهد

یکی از روستاهای مشهد که نامش را مدیون امامزاده ای است که در این روستا آرام گرفته است، در دهستان پیوه ژن واقع شده است. این روستا از توابع احمدآباد مشهد است و در ۷۰ کیلومتری مشهد قرار گرفته است. امامزاده سید نورالله که از نوادگان امام موسی کاظم علیه السلام است، اهمیت ویژه ای برای منطقه رباط سفید خراسان رضوی دارد. جمعیت روستای زیارت مشهد حدود ۲۸۹ نفر است.

فاصله روستای زیارت تا مشهد: ۷۰ کیلومتری مشهد

آدرس روستای زیارت مشهد: مشهد، بخش احمدآباد، دهستان پیوه ژن، روستای زیارت مشهد

روستای خور مشهد

روستای خور مشهد که به خور کلات هم معروف است، در میان کوه های سر به فلک کشیده هزار مسجد و در شهرستان کلات نادری واقع شده است. این روستا از دو قسمت خور علیا و خور سفلی تشکیل شده است که در واقع قسمت بالایی و پایینی روستا است. این روستا مکانی بسیار خوش آب و هوا است. ویژگی سفلی و علیا تنها به برخی از روستاهای مشهد ختم نمی شود. بسیاری از روستاها در ایران ایرن ویژگی را دارند.

آدرس روستای خور تا مشهد: جاده مشهد به کلات، دهستان تبادکان، روستای خور

روستای خور مشهد

روستای مج مشهد

یکی از جاهای دیدنی مشهد، روستای مج مشهد (Mej) است. این روستا از توابع بخش ششتمد است که منبع رویش گل های وحشی، شقایق و انواع گیاهان دارویی است. این روستای باصفا یکی از روستاهای مشهد است که حتما باید از آن بازدید کنید. چند روز بهاری را در آن سپری کنید و حتما از گورستان روستا که قدمت بسیار زیادی دارد و شیوه تدفین انسان های گذشته را به نمایش می گذارد دیدن کنید. شیر گوسفند تازه و در کل محصولات لبنی تازه در این روستا به فروش می رسد که می توانید تهیه کنید. از دیگر بخش های دیدنی روستا می توان به تپه ماهورها و دره هایی که در این روستا وجود دارد اشاره کرد.

فاصله روستای مج تا مشهد: ۵۹ دقیقه رانندگی با ماشین شخصی که معادل ۳۴ کیلومتر است.

آدرس روستای مج تا مشهد: ۶۷ کیلومتری جنوب مشهد و قسمت شرقی طرقبه

روستای مج مشهد

روستای شایه مشهد

روستای شایه مشهد که به صورت شایع نیز مرسوم است، در دهستان تبادکان مشهد واقع شده است. این روستا در کنار جاده باستانی طوس قرار گرفته است، به همین دلیل، جاده ای است که قدمت تاریخی دارد و زندگی ها و سفرهایی را طی سالیان دراز به خود دیده است. یعنی قدمت این روستا به ۲۰۰۰ سال پیش می رسد.

فاصله روستای شایه تا مشهد: ۳۲ دقیقه رانندگی با ماشین شخصی که معادل ۱۳ کیلومتر است.

آدرس روستای شایه مشهد: خراسان رضوی، مشهد، دهستان تبادکان، روستای شایه

روستای آبقد مشهد

روستای آبقد مشهد که به آبقد چناران نیز شناخته می شود، در ۱۶ کیلومتری شهر چناران است. این شهر از نظر موقعیت جغرافیایی یک شهر کوهپایه ای محسوب می شود. به همین سبب، آب و هوای بسیار خوبی دارد و عمده فعالیت مردم روستا در حیطه کشاورزی، باغداری، دامداری و کار در معدن است. آبشار آبقد که در این روستا قرار گرفته است، این آبشار بسیار خروشان و پر آب است. دره آبقد با ارتفاعی حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ متر، از دیگر مکان های تفریحی روستاهای مشهد یعنی آبقد است. این دره جایی است که رودخانه چناران در آن جاری است.

فاصله روستای آبقد تا مشهد: یک ساعت و ۲۲ دقیقه رانندگی با ماشین شخصی که معادل ۷۷ کیلومتر است.

آدرس روستای آبقد مشهد: مشهد، ۶۹ کیلومتری جاده مشهد به گوارشک، چناران، روستای آبقد

روستای آبقد مشهد، آبشار آبقد

روستای اندرخ مشهد

یکی از مناظر طبیعی که دل هر کوهنورد و غیر کوهنوردی را ممکن است برباید ساختار کوه ها و صخره های یک روستا است. این ویژگی روستای اندرخ مشهد است. روستای اندرخ یا Andorokh روستایی است که به دلیل بارندگی فراوان خاکی بسیار حاصلخیز دارد که باعث شده گردشگران بسیاری را به این فضا جذب کند. یکی از ویژگی های روستاهای مشهد فضای مناسب برای کوهنوردی و تفریح است که می تواند برای یک آخر هفته بسیار مناسب باشد.

فاصله روستای اندرخ تا مشهد: ۴۴ دقیقه رانندگی با ماشین شخصی که معادل ۳۶ کیلومتر است.

آدرس روستای اندرخ مشهد: خراسان رضوی، ۳۳ کیلومتری شمال شرقی مشهد، مسیر مشهد به کلات.

روستای اندرخ مشهد

روستای جاغرق مشهد

شکوه طبیعت را می توانید در یکی از روستاهای مشهد به نام روستای جاغرق مشهد (Jagharhg) بیابید. این روستا با طبیعت بکر و نابی که دارد باعث شده است سالانه گردشگران بسیاری برای دیدن این روستا اشتیاق نشان دهند. این روستا به دلیل پذیرایی از گردشگران امکاناتی را برای آسایش و راحتی آنها فراهم کرده است. این امکانات شامل رستوران ها، دیزی سرا، کافی شاپ، بستنی فروشی و فروشگاه است. بعد از گشت و گذار در روستا و بازدید از جاهای دیدنی آن می توانید از صنایع دستی روستا نیز دیدن کرده و به عنوان سوغاتی محصولی را تهیه کنید. روستاهای مشهد هر کدام ویژگی های خاصی دارند.

فاصله روستای جاغرق تا مشهد: ۵۰ دقیقه رانندگی با ماشین شخصی که معادل ۳۰ کیلومتر است.

آدرس روستای جاغرق مشهد: خراسان رضوی، ۲۱ کیلومتری مشهد، روستای جاغرق.

روستای جاغرق مشهد از روستاهای مشهد

 

 روستای باغچه مشهد

روستای باغچه مشهد که در نزدیکی روستای بالندر واقع شده است، از توابع سرجام است. این روستا نزدیک به بخش احمدآباد مشهد است و یکی از روستاهای مشهد به شمار می رود. جمعیت روستا در حدود ۷۶۱ نفر است.

فاصله روستای باغچه تا مشهد: ۴۹ دقیقه رانندگی با ماشین شخصی که معادل ۵۰ کیلومتر است.

آدرس روستای باغچه مشهد: مشهد، احمدآباد، دهستان سرجام، روستای مشهد

رزرو هتل مشهد برای دسترسی راحت و سریع

با توجه به اینکه فاصله روستاها از مشهد تقریبا زیاد است رزرو هتل مشهد نزدیک به روستای انتخابی شما اهمیت زیادی پیدا می کند. البته اگر بخواهید داخل روستا اقامت داشته باشید باید به سراغ اقامتگاه های بومگردی داخل هر روستا بروید اما برای رزرو هتل به شما کمک می کنیم اقامت در بهترین هتل ها را با بیشترین تخفیف تجربه کنید.

جمع بندی

سفر به مشهد و بازدید از روستاهای معروف از بین این لیستی که پیشنهاد کردیم، نیاز به برنامه ریزی دقیق و حرفه ای دارد. ما در اقامت ۲۴ علاوه بر اینکه با ارائه این لیست به شما کمک کردیم بهترین روستاهای مشهد را بشناسید، امکان رزرو تور مشهد براساس هتلی که می پسندید هم فراهم کرده ایم تا راحتتر و بهتر از قبل سفر کنید. هر سوالی که داشتید از ما بپرسید تا سفری بدون دغدغه را آغاز کنید.

۴.۴/۵ - (۳۵۶ امتیاز)

تعداد دیدگاهها: ۲۵

  1. زهرا

    سلام . مادر من شرایط خاصی دارند . میشه بفرمایید کدوم یک از این روستاها مسیر راحت تر و آرام تر و رود و سبزه ای داره که بشه با ماشین تا جایی رفت و اتراق کرد ؟

  2. زهرا

    سلام . پدرو مادر من شرایط خاصی دارند . میشه لطفا بفرمایید کدوم یک از این روستاها مسیر راحت تر و آرام تر و رود و سبزه ای داره که بشه با ماشین تا جایی رفت و اتراق کرد ؟ ممنون میشم .

  3. بلال

    سلام روستای مارشک را فراموش کردین یه روستای سرسبز و بکر هم تاریخی هستش هم سرسبز

    • علیرضا قانع

      سلام ممنونم چشم اضافه میکنیم

  4. امیر

    عرض ادب و احترام فراوان بدون هیچ شکی سر تعظیم فرود میاورم درمقابل شماهایی که دنبال خوب کردن حال مردمیت اگر معنای انسانیت رو خواسته باشید تنها یک معنی هست واون هم انسانیت و نیت پاک شما دوستانه عزیز ومهربانه والسلام

    • علیرضا قانع

      سلام ممنون از نگاه پر مهرتون

  5. Mahi

    فقط یه نکته ایی رو جا انداختین که بیشتر فاضلاب مشهد میره پرکندآباد 😂😂 بوی محبت میده…

    • علیرضا قانع

      بخاطر همین زیاد روش مانور ندادیم صرفا چون زیاد در موردش میخوان بدونن اشاره کردیم. مرسی از اطلاعاتی که دادین :)))

  6. سلمان

    سلام این همه روستای خوب مشهد رو معرفی کردین اما به روستای بقمچ اشاره ای نشد
    این روستا چیزی کم نداره با اون همه جاذبه های گردشگری وبافت پلکانی واب و هوای عاای

    • علیرضا قانع

      سلام وقتتون بخیر
      حتما این روستا اضافه خواهد شد.

  7. محمد حسن

    سلام مشهد موج های آبی هم داره جا انداختین با همه ی وسایل بازی

    • شقایق امیر حسینی

      سلام ممنونم از پیشنهادتون. این مقاله به معرفی روستاهای مشهد اختصاص داره تا طبیعت گردان و افرادی که به سفرهای غیر شهری علاقه دارند، با این روستاها آشنا بشن و بتونن از این مکان های دیدنی اطراف مشهد بازدید کنند. در رابطه با موج های آبی و سایر جاهای دیدنی و تفریحی شهر مشهد در مقاله دیگری با جزییات و به صورت مفصل صحبت شده است که می‌تونید به اون مقاله مراجعه کنید. با تشکر از کامنتی که گذاشتین دوست عزیز.

  8. هادی دشتبان

    سلام روستای گوش معرفی کنید ممنون

  9. هادی دشتبان

    سلام روستای گوش نزدیک سده کارده روستای زیبای وخوش آب وهوا هست لطفا معرفی کنید ممنون متشکرم من تا حالا پیام نفرستام تکراری نیست

    • علیرضا قانع

      سلام هادی جان
      حتما معرفی میشه ممنون از اینکه به پربارتر شدن این مطلب کمک میکنی

    • شقایق امیر حسینی

      سلام ممنونم که این روستای زیبا رو به ما معرفی کردین تا به مقاله اضافه بشه و دوست داران طبیعت گردی و سفر از دیدن این روستا بی نصیب نمونن. بسیار سپاسگزارم.

  10. رضا

    سلام. یه روستای زیبا ، تاریخی و تفریحی رو فراموش کردین!!! بازه حور

    • علیرضا قانع

      خیلی ممنونم از شما بابت معرفی این روستای زیبا، حتما اضافه خواهد شد.

    • شقایق امیر حسینی

      باسلام متشکرم که وقت گذاشتین و مقاله رو مطالعه فرمودین. متشکرم بابت یادآوری و ثبت این روستای زیبا در بین روستاهای مشهد. حتما اضافه می‌شه.

  11. فاطمه

    روستای عارفی از روستا های اطراف مشهد واقعا قشنگه و جا انداختینش و جاش این جا خالی بود

    • علیرضا قانع

      سلام خیلی متشکریم از شما
      ممنون میشیم اگر بیشتر از این روستا و ویژگی های اون برای ما بگید

    • شقایق امیر حسینی

      سلام، متشکرم از وقتی که گذاشتید و مقاله رو مطالعه فرمودین. باعث افتخاره که پیشنهاد دادین تا این روستا رو به مقاله اضافه کنیم. متشکرم از پیشنهادتون.

  12. حسین وظیفه دان

    سلام
    لطفا در آدرس ها دقت فرمائید
    تمام آدرس ها اشتباه و همچنین مسافتها
    به طور مثال ما روستایی به نام کلات در مشهد نداریم و اگر هم داریم شهر کلات هست
    مثللا شما آدرسها رو قاطی کردی کلات گناباد رو با شهر کلات مشهد آدرسش و مسافتش رو قاطی کردی
    کلات مشهد حدود ۱۵۰ کیلومتر با مشهد فاصله داره
    کلات گناباد با خود گناباد شاید ۱۲ کیلومتر فاصله داشته باشه
    یه روستای دیگه بنام روستای پایه که از بزرگراه کلانتری آدرس زدین که اینطوری نیس
    آدرس از بزرگراه آزادی به سمت قوچان از سمت گلمکان میره
    مسافت هم حدود ۵۰ کیلومتر هست
    موفق و موید باشید

    • علیرضا قانع

      سلام حسین جان
      ممنون که بابت اطلاعاتت به قویتر شدن مطلب کمک میکنی
      این مورد حتما بررسی میشه و اصلاحات لازم انجام خواهد شد

    • شقایق امیر حسینی

      با سلام ممنونم از محبتتون که وقت گذاشتین و مقاله رو با جزئیاتش مطالعه فرمودین و ممنونم از اطلاعاتی که اضافه کردین تا محتوایی باکیفیت و مناسب به مخاطبان عزیز اقامت ۲۴ ارائه بدیم. تنها نکته ای که وجود دارد این است که تمامی مسیرها، فواصل، آدرس ها همگی از روی گوگل مپ ثبت شده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×