» راهنمای سفر به ایران » استان اصفهان » اصفهان » تجربه های خاص در اصفهان و کارهایی که باید انجام داد!
تجربه های خاص در اصفهان
اصفهان

تجربه های خاص در اصفهان و کارهایی که باید انجام داد!

۱۶ بهمن ۱۴۰۰ 11۰2,705

تجربه های خاص در اصفهان و لذت بازدید از جاهای دیدنی اصفهان، ثبت عکس های یادگاری، سفر در زمان و مکان های تفریحی، همگی از ‏فرصت هایی هستند که در سفر به اصفهان نباید از دست داد. اما یکسری کارها نیز در اصفهان شاید برای هر ‏گردشگری خاطره انگیزتر جلوه کند. شهر اصفهان با محیط دل انگیز و بسیار زیبای خود که یکی از قطب های ‏گردشگری ایران و حتی جهان به شمار می رود، همه امکانات را فراهم کرده تا به شما خوش بگذرد. اما برای ‏اینکه این تجربه را به یک خاطره فراموش نشدنی تبدیل کنید چند پیشنهاد برای شما داریم. در ادامه با اقامت ۲۴ همراه باشید.

تجربه های خاص در اصفهان که هر گردشگری باید بداند!

در این بخش لیستی از تجربه های خاص و خوشگذرانی هایی که هر گردشگر در سفر به اصفهان باید تجربه کند را معرفی کرده ایم. این لیست براساس نظرات مسافران و گردشگران داخلی و خارجی است:

پیاده روی رمانتیک در چهارباغ عباسی

چهارباغ عباسی از جاهای دیدنی و تجربه های خاص در اصفهان، خیابان سنگفرشی بسیار زیبا و مملو از خاطرات طول و درازی ‏است که قدمت آنها به بیش از ۴۰۰ سال می رسد. پیاده روی در خیابان چهارباغ عباسی محدودیت زمانی و مکانی ندارد و ‏بازدید کاملا رایگان است. تنها کافیست یک دوربین عکاسی یا گوشی موبایل با کیفیت همراه خودتان ‏ببرید و از ثانیه به ثانیه آن لحظه های ناب را استخراج کنید. خیابان چهارباغ عباسی در طول تاریخ تغییرات ‏زیادی را تحمل کرده و از آسیب ها و صدمات ظل السلطان، پسر ناصرالدین شاه در امان مانده تا امروز من و شما ‏بتوانیم دست در دست عزیزانمان لحظات رمانتیک و تکرار نشدنی را رقم بزنیم. اگر فکر می کنید این خیابان پر ‏از دار و درخت مشابه با خیلی از خیابان هایی است که می شناسید سخت در اشتباهید! به شما تضمین می دهم ‏که به محض ورود به خیابان چهارباغ عباسی نظرتان به طور کلی تغییر خواهد کرد.‏

پیاده روی در چهارباغ عباسی از تجربه های خاص در اصفهان، سفری عاشقانه

شب نشینی در پل خواجو

چند سالی است که شب نشینی در پل خواجو یک تفریح، عادت و پاتوق ثابت برای اصفهانی ها و گردشگران ‏داخلی و حتی توریست های خارجی است. اصلا مگر می شود زیبایی این پل با نورپردازی حرفه ای و ‏دوستداشتنی آن را در شب دید و هوس یک شب نشینی و دورهمی به ذهن خطور نکند. اصلا مگر امکان دارد به ‏اصفهان سفر کنیم و شب نشینی در پل خواجو را از دست بدهیم. مخصوصا اگر در فصل تابستان به ‏اصفهان سفر کنید، می توانید خستگی که در طی گرمای روز تحمل کرده اید را در این شب نشینی رفع کنید. ‏حتی برای فصل پاییز و زمستان هم می توانید از شب نشینی آن در شب های بلند لذت ببرید. حتما در بین ‏بازدید از جاهای دیدنی این شهر، این کار را هم در برنامه خودتان بگذارید تا تجربه های خاص در اصفهان حس و حال اجتماعی تری بگیرد.‏  شب های پل خواجو با صدای آواز و همخوانی ترانه های مختلف توسط گروه های مختلف مردم حال و هوای دیگری دارد.

شب نشینی در کنار پل خواجو از خوشگذرانی های ناب اصفهان

لذت طعم دوغ گوشفیل

در سفر به اصفهان باید در کنار بازدید از جاهای دیدنی، به تجربه طعم لذیذ خوراکی های این شهر هم فکر ‏کنید. شاید کسانی که اولین بار اسم گوشفیل و دوغ می بینند یا به گوششان می خورد، تصور ‏کنند منظور ما یک نوع غذاست. اما گوشفیل یک نوع شیرینی است که طبق آداب و رسوم اصفهانی ها از زمان ‏شاه عباس صفوی با دوغ میل می کنند. اینکه چطور ترکیب این دو خوراکی با طعم متفاوت، اینقدر لذت بخش ‏است، هنوز جای سؤال دارد. علاوه بر این طبق نظر پزشکان طب سنتی، خواص درمانی هم دارد. این ترکیب شور ‏و شیرین بسیار عجیب و در عین حال لذیذ است. اما اگر با قیمه روی حلیم مشهد، لوبیا چیتی و کباب چنجه رشتی ‏ها و نون تموشی جنوبی ها آشنا هستید، این ترکیب اصلا تعجب برانگیز نخواهد بود.‏

ترکیب اعجاب انگیز دوغ و گوشفیل از تجربه های خاص در اصفهان

طعم بی نظیر بریونی‏

حتما با بریانی یا بریونی اصفهان آشنا هستید. بریونی اصفهان یکی از معروف ترین غذاهای سنتی ایران ‏است که نام آن هم رده معروف ترین جاهای دیدنی اصفهان قرار دارد. اگر در جاذبه های گردشگری، اصفهان را با ‏میدان نقش جهان می شناسند، در بین غذاهای سنتی هم با بریونی می شناسند. حتما توصیه می کنیم این ‏غذای لذیذ را تجربه کنید. برای تجربه طعم واقعی بریونی اصفهان، توصیه می کنیم به بریانی حاج محمود شفاعت در میدان عتیق، بریانی اعظم در خیابان چهارباغ عباسی و یا ‏سفره خانه جارپی باشی در خیابان حکیم بروید.‏

بریونی یا بریانی غذای لذیذ و مخصوص اصفهان

گشت و گذار در محله جلفا‏

محله ارامنه جلفا اصفهان که در آن شاخه های مختلف ارامنه مسیحی زندگی می کنند، در طی ۴۰۰ سال ‏گذشته از بهترین نمونه های تلفیق معماری و فرهنگی ایرانی با ارمنی ها به شمار می رود. بین هتل جلفا، کلیسای وانک و میدان جلفا، محله زیبای ارامنه جلفا را خواهید دید. این محله تاریخی نه تنها بخاطر مغازه های بسیار زیاد ‏برای خرید و گردش شبانه، رویایی و ایده‌آل به نظر می رسد بلکه جاذبه های گردشگری زیادی هم دارد. خانه های ‏تاریخی، خیابان ها و کلیساهای محله جلفا تا چندین ساعت شما را مشغول خواهند کرد. حتما توصیه می کنیم ‏که برای شب و صرف غذا، از کافی شاپ یا رستوران محله جلفا غافل نشوید. بازدید از محله جلفا را نه فقط به خاطر اهمیت تاریخی بلکه برای قدم زنی و لذت از محیط زیبای آن توصیه می کنیم.

محله جلفا از جاهای دیدنی اصفهان با خیابان های زیبا و رویایی

کالسکه سواری در نقش جهان

یکی از تفریحات و کارهایی که حتما باید در سفر به اصفهان انجام دهید، کالسکه سواری در میدان نقش جهان است. کالسکه سواری یکی از خوشگذرانی های ثابت توریست های داخلی و خارجی است. لحظه ای که سوار کالسکه می شوید و صدای سم اسب ها بر روی سنگفرش میدان به گوشتان می خورد تکرار نشدنی است. با این صدا می توانید خودتان را در قامت یک گردش ملوکانه تصور کنید. کالسکه سواری در میدان امام یا نقش جهان فرصت خوبی است تا برای لحظات اندکی هم که شده خودتان را به دور از فضای اطرافتان تصور کرده و در تاریخ سفر کنید. بد نیست بدانید که بسیاری از این افراد به شغل اجدادی خود یعنی درشکه چی مشغول هستند و زیر نظر شهرداری اصفهان کار می کنند.

کالسکه سواری در میدان نقش جهان

کافه قیصریه با چشم انداز نقش جهان

یکی از بهترین نقاط میدان نقش جهان برای اینکه دید کامل نسبت به کل فضا داشته باشید، عکس های حرفه ای بگیرید و کمی با خیال آسوده چای و نوشیدنی میل کنید، کافه قیصریه است. کافه موزه گالری قیصریه یا همان کافه قیصریه در بخش شمالی میدان نقش جهان قرار دارد. کافه قیصریه به حدی شهرت دارد که یکی از دلایل اصلی گردشگران برای بازدید از این میدان همین کافه است. پس در هر زمانی از روز وارد میدان نقش جهان شدید کافه قیصریه را با چشم انداز نقش جهان فراموش نکنید.

هزینه ورودی این کافه برای بازدید از گالری هنری و میل کردن نوشیدنی در ایوان است. گالری هنری این کافه بخش های خوشنویسی و صنایع دستی را دارد. شما می توانید در حین تماشای میدان نقش جهان از قسمت ایوان، یکی از نوشیدنی های چای، شربت زعفران، قهوه یا دمنوش گیاهی را میل کنید.

کافه قیصریه میدان نقش جهان از تجربه های خاص در اصفهان

خرید از بازار بزرگ اصفهان

بازار بزرگ اصفهان که در خیابان رزاق و جنب مسجد جامع اصفهان قرار دارد یکی از قدیمی ترین بازارها و مراکز خرید اصفهان به شمار می رود. در این بازار انواع صنایع دستی، کیف و کفش و پارچه به فروش می رسند. سفر به اصفهان بدون خریدن سوغاتی معنایی ندارد و چه جایی بهتر از بازار بزرگ اصفهان که همه محصولات مرغوب و درجه یک و قیمت مناسب هستند. برای خوشگذرانی و تجربه قدم زدن در بازار بزرگ سنتی اصفهان با قدمت ۴۰۰ ساله از ۱۰ صبح تا ۱۲ شب فرصت دارید. علاوه بر خرید سوغاتی، می توانید به بازدید از حمام های تاریخی، مساجد، راسته گلشن، فخر و خوانساری ها نیز بپردازید. قدم زدن در بافت تاریخی بازار بزرگ اصفهان از تجربه های خاص و تکرار نشدنی شما خواهد بود.

لذت خرید از بازار بزرگ اصفهان

لذت چای در چایخانه آزادگان (حاج میرزا) 

اگر قصد سفر به اصفهان را دارید، قطعا به دنبال جایی هستید که بتوانید با صرف چای، قهوه یا هر نوع نوشیدنی دیگر خستگی را از تنتان دور کنید. قهوه خانه و چایخانه های زیادی در اصفهان وجود دارند اما معروف ترین آنها چایخانه آزادگان یا چایخانه چاه حاج میرزاست. این قهوه خانه در میدان امام، سردر قیصریه و سرای حاج میرزا قرار دارد. از خوشگذرانی ها و تجربه های خاص اصفهان، گذراندن اوقات فراغت و استراحت در چایخانه آزادگان یا حاج میرزاست. گنجه و وسایل قدیمی که از همان بدو ورود مشاهده خواهید کرد، نظرتان را جلب خواهد کرد. حتما توصیه می کنیم که آبگوشت لذیذ، گوشفیل و دوغ، بریانی و چلو ماهیچه این قهوه خانه را امتحان کنید. بودن در این مکان سنتی با غذاهای لذیذ و محیط صمیمی و دوستداشتنی قطعا از بهترین تجربه های خاص در اصفهان خواهد بود.

چای خوردن در محیط سنتی کافه آزادگان یا چاه میرزا

دیدن غروب خورشید و نمای کل شهر از بالای آتشکده اصفهان

آتشکده اصفهان یا آتشکده مهربین که به قلعه ماربین هم معروف است یکی از بخش های جالب توجه برای مسافران و گردشگران است. این آتشگاه که ارزش تاریخی و باستانی بسیار زیادی دارد برای بازدید در فصل بهار در ماه های اردیبهشت و خرداد بسیار مناسب است. اگر می خواهید نمای بسیار خوبی از کل شهر و روستاهای اطراف را داشته باشید، آتشکده اصفهان با ارتفاع ۱۰۵ متری گزینه خوبی است. با این حال باید با تجهیزات مناسب باشید چون مسیر مارپیچی آن برای همه افراد راحت نیست. بالا رفتن از آتشکده و لذت بردن از هوای خنک آن در فصل بهار، استفاده از سوژه های عکاسی ناب آن در طول روز و حتی شب، تجربه ای است که اصلا نباید از دست بدهید.

دیدن نمای کل شهر از بالای آتشکده اصفهان

بالا رفتن از کوه صفه

کوه صفه و استفاده از تفریحات و گزینه های مختلفی که برای مسافران در نظر گرفته اند یک بخش ماجراست. اما بالا رفتن از کوه در شب و لذت بردن از فضای آرام آن بخش مهمتری است. اگر به بالای این کوه بروید از هر سمت چشم انداز بی نهایت زیبایی را خواهید دید. شما می توانید کوهنوردی کنید یا با تله کابین به بام اصفهان بروید. حتما توصیه می کنیم فضای بسیار زیبای شهر را از بالای کوه صفه تجربه کنید. علاوه بر اینکه گزینه های تفریحی زیاد مثل باغ وحش، قلعه شاهدژ، چشمه ها، گردنه باد و پل رنگین کمان هستند، بازدید و عکاسی هم لذت و تجربه خاص خودش را دارد.

کوه صفه و سوژه های عکاسی در شب

گذراندن شب و کمپینگ در کویر ورزنه

وقتی به شهرهای کویری مثل اصفهان سفر می کنید، بدون شک کویرگردی یکی از تفریحات لذت بخش و تجربه های خاص است. بد نیست بدانید که کویر ورزنه یکی از بزرگترین مکان های تفریحی کویری با امکانات مختلف مثل سافاری، کمپینگ، رستوران، شربت خانه و غیره است. تنوع بالای پوشش گیاهی و گونه های جانوری هم برای دوستداران محیط زیست و حیوانات تجربه خاص دیگری است. اگر هم موقع شب در کویر بمانید، تجربه عکاسی در شب و رصد ستاره های آسمان، منظره ای ابدی و بی نهایت زیبا را پیش روی چشمان شما به تصویر خواهد کشید.

کمپینگ در کویر ورزنه از تجربه های خاص در اصفهان

نمای شب نقش جهان در عالی قاپو

یقینا میدان نقش جهان یکی از دیدنی ترین و زیباترین بخش های گردشگری اصفهان است. حتما با نمای کامل این میدان در روز آشنا هستید و بخش های مختلف آن را دیده اید. اما تا به حال فکر کرده اید که دیدن نقش جهان در شب چه لذتی دارد؟ قبلا کافه قیصریه و نمای آن را برای شما به تصویر کشیدیم. گزینه بعدی شما نمای شب نقش جهان در عالی قاپو است که در کنار کافه قیصریه یکی از بهترین مکان ها برای لذت بردن از کل فضای میدان نقش جهان است. نورپردازی های مدرن و اصولی کمک کرده تا دیدن میدان نقش جهان مخصوصا در شب صفای تازه ای به چشمان ما بدهد. بنابراین اگر به دنبال ثبت خاطره های تکرارنشدنی و تجربه های خاص در اصفهان هستید، این فضا، نما و زمان بازدید را از دست ندهید.

نمای نقش جهان در شب از دید عالی قاپو

اگر شما هم تجربه ای خاطره انگیز دارید که برای بقیه هم توصیه می کنید، خوشحال خواهیم شد در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

تجربه های خاص در اصفهان در کنار بازدید از جاذبه های طبیعی و تاریخی آن خاطره ای متفاوت برای شما خواهد ساخت. در این لیست سعی کردیم مهمترین آنها را معرفی کنیم.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×