بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» دانستنی‌های سفر » پروتکل های بهداشتی سفرهای هوایی
نکات بهداشتی فرودگاه
دانستنی‌های سفر

پروتکل های بهداشتی سفرهای هوایی

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ 8۰1,599

این روزها پس از مدت ها توقفی کوتاه، سفرهای هوایی هم به تدریج مانند سایر کسب و کارها از سر گرفته می شوند. برخی از مردم که با آغاز تعطیلات مدارس قصد سفر می کنند و برخی هم برای سفرهای کاری، هواپیما را انتخاب می کنند. اما رعایت پروتکل های بهداشتی در هواپیما، موضوعی است که باید پیش از سفر به فکر آن باشیم.

نکات بهداشتی فرودگاه
نکات بهداشتی فرودگاه

اکنون شرکت های هوایی اقدام به ارائه دستکش و ماسک به مسافران می کنند. سنجش تب، ضدعفونی کابین پرواز، تامین امنیت و سلامتی کارکنان و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در طول پرواز، از دیگر مواردی هستند که شرکت های پروازی در دستور کار خود قرار داده اند.

مطالب بیشتر:

اما خود مسافران هم باید تدابیری برای پیشگیری از ابتلا به کرونا داشته باشند. اگر قصد سفر با هواپیما دارید، پیشنهاداتی برایتان داریم. همراه اقامت ۲۴ باشید تا این موضوع را بررسی کنیم:

رعایت پروتکل های بهداشتی در سفر هوایی
رعایت پروتکل های بهداشتی در سفر هوایی

رعایت پروتکل های بهداشتی در سفر هوایی

یکی از مهم ترین عوامل پیشگیری از انتقال بیماری ها، انجام رزرو هتل و بلیط هواپیما و غیره، به صورت آنلاین است. بدون مراجعه حضوری و بدون پرداخت هزینه ها به صورت نقدی، به راحتی می توان از انتقال و انتشار بیماری جلوگیری کرد. اما رعایت نکات بهداشتی برای سفر هوایی شامل چند مرحله است:

پیش از رفتن به فرودگاه

وسائل بهداشتی همراه خود داشته باشید. پد الکلی، مواد ضدعفونی کننده و ماسک و دستکش اضافی در کیف دستی تان، بگذارید، جایی که دسترسی به آن آسان باشد. اگر با تاکسی قصد رفتن به فرودگاه را دارید، در صورت امکان پرداخت اعتباری انجام دهید. پس از باز کردن و بستن در و یا شیشه اتومبیل، دست خود را ضدعفونی کنید.

بهتر است سنت بدرقه تا فرودگاه هم فراموش کنید و هنگام خداحافظی هم حتما از بوسیدن و دست دادن پرهیز کنید.

پروتکل های بهداشتی در فرودگاه
پروتکل های بهداشتی در فرودگاه

نکات بهداشتی در فرودگاه

در فرودگاه رعایت فاصله اجتماعی، اولین موردی است که رعایت آن ضرورت دارد. استفاده از ماسک و دستکش به ویژه هنگام کنترل مدارک و بازرسی را جدی بگیرید. سعی کنید به جایی دست نزنید و اگر دست زدید حتما دستتان را ضدعفونی کنید.

تا جایی که امکان دارد از سرویس های بهداشتی چه در فرودگاه و چه در هواپیما استفاده نکنید. اما اگر ناچار به استفاده بودید حتما دست هایتان را سریعا ضدعفونی کنید.

نکات بهداشتی در هواپیما
نکات بهداشتی در هواپیما

نکات بهداشتی در هواپیما

در هواپیما سعی کنید حتی الامکان دست به جایی نزنید. پس از بستن کمربند ایمنی و پیش از خوردن غذا هم حتما دست خود را ضدعفونی کنید. ترجیحا میز غذا را هم با پد الکلی، تمیز کنید. سرویس بهداشتی هواپیما، یکی از پر خطرترین فضا ها است. تا آنجا که امکان دارد از آن استفاده نکنید و در صورت نیاز، دقت بسیاری به خرج دهید. در صورتی که متوجه شدید از میان مسافران کسی دارای علائم بیماری است، به مهماندار اطلاع دهید.

در طول سفر از نوشیدنی های الکلی یا کافئین دار حذر کنید. اما با توجه به این که کم آب شدن بدن می توان عامل تضعیف سیستم ایمنی باشد، از نوشیدن آب غافل نشوید.

همچنین در طول مسیر سعی کنید آرامش خود را حفظ کنید و خود را با کتاب یا پادکست سرگرم کنید. به این ترتیب از استرس شما کاسته می شود و سفری با آرامش خواهید داشت. حتی خوابیدن هم می تواند راه موثری برای کنترل استرس باشد.

منبع: وبلاگ اقامت ۲۴

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×