» گوناگون » چگونه از ابتلا به بیماری در سفر پیشگیری کنیم؟
بیماری در سفر
گوناگون

چگونه از ابتلا به بیماری در سفر پیشگیری کنیم؟

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ 10۰1,694

گاهی سفر تنها راه خروج از روزمرگی و کسالت و بازیابی انرژی از دست رفته است. اما موضوع اصلی این است که چطور در طول مدت سفر بیمار نشویم و بتوانیم از لحظات آن لذت ببریم. بیماری در سفر می تواند عاملی باشد که هم خودمان و هم همسفرانمان را از لذت سفر محروم کند. بیماری در سفر ممکن است دشوارتر از بیماری در شهر خودتان و خانه تان باشد. اما برای حفظ سلامتی و پیشگیری از بیماری در سفر، لازم است نکاتی را رعایت کنیم. در ادامه به این موارد خواهیم پرداخت:

مطالب بیشتر:

بیماری در سفر
بیماری در سفر

راه های پیشگیری از بیماری در سفر

رعایت موارد زیر می توانند مهم ترین عوامل در پیشگیری از بیماری باشند:

۱- شستن مداوم دست ها

با شیوع ویروس کرونا، شستن دست ها، بیش از گذشته، اهمیت پیدا کرد. هر چند چه با وجود کرونا و چه نبود آن، شستن دست ها مهم ترین عامل در پیشگیری از ابتلاء به بیماری است. دست ها مهم ترین کانال انتقال بیماری به بدن هستند. با شستن دست ها می توان تا حد زیادی از انتقال ویروس و میکروب به بدن پیشگیری کرد.

استفاده از آب و صابون می تواند بهداشت دستانتان را تامین کند و از بروز بیماری در سفر، جلوگیری کند. در صورت نبود آب و صابون هم، ژل های ضدعفونی و اسپری الکل تاثیر به سزایی در حفظ سلامتی دارد.

نوشیدن آب کافی در سفر
نوشیدن آب کافی در سفر

۲- نوشیدن آب کافی

کم آب شدن بدن هم عامل مهمی در ابتلاء به بیماری است. کم آب شدن بدن، تاثیرات جسمی و روانی گسترده ای بر روی عملکرد مغز و سایر اندام های بدن می گذارد. کم آبی می تواند علاوه بر مغز، به پوست، کلیه ها، عضلات و غیره نیز آسیب جدی وارد کند.

۳- استفاده از آب معدنی

هنگام سفر و رفتن به مناطق و شهرهای دیگر، ممکن است شناختی از منابع و کیفیت آب آن منطقه نداشته باشید. آب لوله کشی برخی از شهرها، قابل شرب نیست و یا از کیفیت خوبی برخوردار نیست. فراموش نکنید وقتی در سفر هستید، بدن شما حساس تر می شود و احتمال بیمار شدن با تغییرات جزئی هم بالا می رود. از سوی دیگر احتمالا سیستم گوارشی ساکنان آن منطقه، با آب آن جا سازگاری پیدا کرده است. بنابراین اگر از کیفیت آب لوله کشی مطمئن نیستید و دستگاه تصفیه هم در دسترس نیست، پیشنهاد می کنیم از بطری های آب معدنی برای نوشیدن استفاده کنید.

آشپزی در سفر
آشپزی در سفر

۴- مصرف غذای مطمئن

پیشنهاد ما این است که تا جایی که امکان دارد، خودتان غذا بپزید و یا خوراکی های با ماندگاری بالا همراه خود داشته باشید. این خوراکی ها می توانند میوه، آجیل، خشکبار، یا یک ساندویچ ساده باشد. سعی کنید از مصرف غذا در رستوران های جاده ای پرهیز کنید. همچنین بسیار احتمال دارد که در طول سفر ،معده شما حساس تر شود و نسبت به غذاها واکنش شدیدی نشان دهد. غذاهای سبک و طبیعی، بهترین گزینه جهت استفاده در سفر هستند.

تغذیه سالم در سفر
تغذیه سالم در سفر

۵- محافظت از پوست

آفتاب سوختگی تجربه دردناک و ناخوشایندی است که اگر مراقب نباشید، سفر را برایتان دشوار خواهد کرد. سوزش، خارش و خشکی پوست، آسیب هایی هستند که اگر مراقبت نباشید باید درد و سوزش را چندین روز تحمل کنید. بار یپیشگیری از خشکی و سوختن پوست، اول از همه اجازه ندهید بدنتان کم آب شود. همچنین اگر در معرض مستقیم آفتاب به ویژه در ماه های گرم سال هستید، استفاده از کرم ضدافتاب، عینک آفتابی، کلاه و لباس های روشن که بیشتر سطح بدن را پوشانده باشد، فراموش نکنید.

پیشگیری از آفتاب سوختگی
پیشگیری از آفتاب سوختگی

۶- واکسیناسیون

این مورد بیشتر مختص سفرهای خارجی است. اغلب برای سفر به کشورهای دیگر لازم است واکسیناسیون انجام شود. به ویژه اگر قصد سفر به کشورهایی که در آن ها بیماری های خطرناک رایج است، را دارید، این مورد را پشت گوش نیندازید.

رعایت نکات بهداشتی، سفر را برای شما و همراهانتان آسان تر و لذت بخش تر خواهد کرد.

منبع: وبلاگ اقامت ۲۴

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×