» دانستنی‌های سفر » لباس سفر هوایی؛ باید‌ها و نباید‌های لباس در سفر هوایی
لباس سفر هوایی
دانستنی‌های سفر

لباس سفر هوایی؛ باید‌ها و نباید‌های لباس در سفر هوایی

۲۳ مهر ۱۳۹۸ 7۰1,680

قوانین لباس پوشیدن در سفرهای هوایی اندکی با روی زمین متفاوت است. وقتی قرار است برای ساعت‌ها در استوانه‌ای فبزی در آسمان پرواز کنید، یک لباس راحت بهتر است. لباس سفر هوایی مناسب باید استانداردهایی داشته باشد. سعی کنید یک لباس ساده و راحت و در این حال زیبا بپوشید. علاوه بر اینکه بدانیم چه لباس‌هایی را باید پوشید، باید بدانیم چه لباس‌هایی را نباید پوشید.

لباس سفر هوایی؛ بایدها و نبایدها

پوشیدن لباس‌هایی از جنس‌های خاص حتی ممکن است حال شما را در هنگام پرواز بد کند. در شرایطی که شما هنگام پرواز دچار افت فشار و کم آبی بدن می‌شوید، پوشیدن لباس نامناسب می‌تواند حتی خطر جانی داشته باشد. با ما در بلاگ اقامت ۲۴ همراه باشید تا لباس مناسب سفر هوایی را بررسی کنیم.

لباس سفر هوایی
لباس سفر هوایی

نباید: پوشیدن لباس‌های تنگ. باید: پوشیدن لباس‌های ساده که از الیاف طبیعی و قابل تنفس ساخته شده اند.

لباس‌های تنگ می‌تواند جریان خون را مختل کند. حال آنکه نشستن در صندلی ها تنگ هواپیما هم خود مزید بر علت است. این اتفاق می‌تواند شما را در معرض خطر ترومبوز سیاهرگی عمقی DVT قرار دهد. شلوارهای جین تنگ و هر لباس تنگی که روی بدنتان جا می‌گذارند نپوشید. سعی کنید از لباس‌هایی که از الیاف طبیعی ساخته شده اند و کمی گشادترند بپوشید.

لباس با قابلیت تنفس منفذدار - لباس سفر هوایی مناسب
لباس با قابلیت تنفس منفذدار – لباس سفر هوایی مناسب

از پوشیدن لباسهایی که با پارچه‌های نایلونی و چرمی ساخته شده‌اند و تنفس پوستی را مختل می‌کنند بپرهیزید. به این لیست کتهای ضد آب پلاستیکی را هم اضافه کنید. البته بعضی از کت‌هایی که از گورتکس ساخته شده اند کاملا قابل تنفس هستند. پارچه‌هایی که قابلیت تنفس کمتری دارند علاوه بر نگه داشتن عرق روی پوستتان هنگام گرما، جریان هوا هم ندارند.

دستشوئی‌های هواپیما معمولا بسیار کوچکند و پوشیدن لباس آزاد، حرکات شما را در آنها راحتتر می‌کنند. پوشیدن شلوارهای بلند هم انتخاب خوبی نیستند. چون ممکن است هنگام استفاده از دستشوئی خیس شوند.

نباید: پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند. باید: پوشیدن کفشهای راحت.

کفش‌های پاشنه‌بلند علاوه بر ایجاد محدودیت حرکتی، عامل بسیاری از عوارض نیز هستند. درد مزمن پا و میخک شصت با از این قبیل‌اند. علاوه بر این در هنگام خروج اضطراری می‌توانند شما را بسیار به دردسر بیاندازند. ممکن است پوتین‌های شما با تسمه‌ها و زنجیرهایش زیبا باشند اما وقتی بخواید آنهارا هنگام رد شدن از گیت فرودگاه در بیارید وقت همه را میگیرید.

کفش پاشنه بلند - لباس سفر هوایی مناسب
کفش پاشنه بلند – لباس سفر هوایی مناسب

یک جفت کتانی راحت می‌تواند کار شما را خیلی راحتتر کند. ضمن اینکه با آنها برای رد شدن از گیت هواپیما هیچ مشکلی نخواهید داشت.

مطالب مرتبط:

لباس مناسب سفر؛ در هر سفری چه لباسی باید بپوشیم؟

جت لگ یا پرواز زدگی چیست و چگونه می توان با آن مقابله کرد؟

قبل از پرواز چه نخوریم؟

نباید: استفاده عطر و ادکلن. باید: استفاده از لباس‌های تازه شسته شده.

فرض کنید برای دو هفته سفر بوده‌اید و در زمان موعد پرواز برگشتتان همه لباسهایتان کثیف‌اند. بهتر است در چنین شرایطی لباسی که از بقیه تمیزتر است و بو نمی‌دهد را بپوشید. اما در نظر داشته باشید استفاده از خوشبوکننده‌ها مانند عطر ادکلن در فضای بسته هواپیما توصیه نمی‌شود. بنابراین تا جای ممکن سعی کنید از یک لباس تمیز استفاده کنید.

عطر و ادکلن - لباس سفر هوایی مناسب
عطر و ادکلن – لباس سفر هوایی مناسب

اما چرا استفاده از عطر و ادکلن و اسپری‌ها خوشبو کنند توصیه نمی‌شود؟ شاید عده‌ای از بوی عطر شما لذت ببرند اما این اتفاق برای کسانی که حساسیت دارند می‌تواند آزاردهنده باشد. اما اگر مایلید وقتی به مقصد می‌رسید بوی عطرتان همه‌جا پخش شود! می‌توانید یک عطر با اندازه کوچک و جیبی همراه خود داشته باشید و هنگام رسیدن از آن استفاده کنید.

نباید: استفاده از لنز. باید: استفاده از عینک.

هوای داخل هواپیما معمولا بسیار خشک است. به نحوی که می‌تواند باعث خشکی پوست، مجاری بینی و حتی چشم شما شوند. استفاده از لنزهای چشمی در چنین شرایطی اصلا توصیه نمی‌شود. توصیه می‌کنیم هنگام پرواز به جای لنز، عینک خود را به همراه داشته باشید.

لنز های چشمی - لباس سفر هوایی مناسب
لنز های چشمی – لباس سفر هوایی مناسب

نباید: استفاده از لباسهای زننده و توهین آمیز. باید: استفاده از لباسهایی که برای یک مهمانی خانوادگی انتخاب می‌کنید.

بسیاری از افراد اگر مجبور نباشند ترجیح می‌دهند از لباسهای راحت و گشاد هنگام پرواز استفاده کنند. اما این راحتی نباید سبب شود که لباس توهین آمیز یا زننده نسبت به جمعیت غالب بپوشید. البته خطوط هوایی مختلف مدلهای مختلفی را زننده می‌دانند.

لباس توهین آمیز - لباس سفر هوایی مناسب
لباس توهین آمیز – لباس سفر هوایی مناسب

برای همین اگر یک مهمانی خانوادگی نیمه رسمی را ملاک قرار دهید هیچ مشکلی نخواهید داشت. اگر لباس شما برای خانواده شما در حالت نیمه رسمی مناسب باشد احتمالا برای پرواز هم لباس مناسب سفر خواهد بود.

نباید: استفاده از لباسهای خیلی گرم. باید: استفاده از چند لایه لباس.

مسافران هوایی ممکن است چند بار تغییر دما را طی پرواز حس کنند. رفت و آمدهای داخل فرودگاه برای رسیدن به هواپیما. منتظر ماندن برای زمان بلند شدن هواپیما و… که در صورت پوشیدن لباسهای گرم می‌توانند منجر به عرق کردنتان شود.

لباس لایه لایه به جای لباس گرم - لباس سفر هوایی مناسب
لباس لایه لایه به جای لباس گرم – لباس سفر هوایی مناسب

پوشیدن چند لایه لباس بهترین ترفتند مسافران برای اینگونه تغییرات دما است. از طرفی پوشیدن چند لایه لباس باعث می‌شود حجم چمدانتان نیز کمتر شود. فقط کافیست هنگامی که گرمتان شد از این لایه‌ها کم کنید.

 

منبع: اقامت ۲۴

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×