» راهنمای سفر به ایران » استان تهران » تهران » پارک آب و آتش ، دیدنی تهران
پارک آب و آتش
تهران

پارک آب و آتش ، دیدنی تهران

۲۴ فروردین ۱۳۹۸ 38۰2,653

پارک آب و آتش یکی از جدیدترین پارک های شهر تهران است که به آن بوستان حضرت ابراهیم هم گفته می شود. فضای متفاوت و مدرن این پارک سبب شده همه روزه گردشگران بسیار زیادی، تعطیلات و ساعات پایانی روز خود را در این مکان تفریحی بگذرانند.

برای آشنایی و کسب اطلاعات بیشتر درباره پارک آب و آتش تهران، با وبلاگ اقامت ۲۴ همراه باشید.

مقاله مرتبط : “معرفی بوستان های تهران

بنر تبلیغاتی رزرو هتل های تهران با تخفیف

مقاله مرتبط : “معرفی تفریحات تهران

پارک آب و آتش

آشنایی با پارک آب و آتش

این پارک در سال ۱۳۸۸ در اراضی عباس آباد توسط محمد باقر قالیباف، شهردار وقت تهران افتتاح گردید. پارک آب و آتش که مدیریت ساخت آن را شرکت اوان کاسپین پردیس به عهده داشته است مساحتی بالغ بر ۲۴۰۰۰ متر مربع دارد. زمین اسکیت، بوفه، کافه، رستوران و آمفی تئاتر از جمله امکاناتی است که این پارک دارا می باشد.

گفتنی است یک فانوس دریایی، بوستان آب و آتش را از بوستان بنادر جدا نموده است. این فانوس استوانه ای سفید، ۱۲ متر ارتفاع داشته و میتوان از پله های مارپیج آن بالا رفت و مناظر پارک، آدم ها، اتوبان ها و خیابان های اطراف پارک را تماشا کرد. در روبروی این پارک نیز پل ابریشم را می بینید که بوستان بنادر را به گنبد مینا می رساند. در پارک آب  و آتش تندیس هایی وجود دارد که از افسانه های ایرانی الهام گرفته شده است. این تندیس ها به جذابیت هر چه بیشتر این پارک زیبا افزوده اند.

پارک آب و آتش دارای یک کافی شاپ است که با سازه ای زیبا طراحی شده است. این کافی شاپ بر روی کشتی در انتهای پارک قرار گرفته است که میتوان اقسام نوشیدنی ها و دمنوش ها را در آن میل کرد. علاوه بر این کافی شاپ، دو بوفه دیگر نیز در کنار زمین اسب سواری و نزدیک پل طبیعت وجود دارد. بوستان آب و آتش از نظر ساختار به دو بخش جنبش و هیاهو و سکوت و آرامش تقسیم شده است تا در آرامش و سکوت نظاره گر هیاهو و جنبش زندگی باشید. این بوستان دارای یک ورودی اصلی است که در ضلع شمالی و حاشیه بزرگراه قرار دارد. پلکان گلکاری شده و دالانی که از ریز حوضچه ای پر آب می گذرد و دیوارهایی پوشیده از بلوکه های شیشه ای رنگارنگ، همه و همه به جذابیت این تفرجگاه می افزاید. در میدان اصلی بوستان آب و آتش، آب از زمین می جوشد و آتش به آسمان زبانه می کشد. برج های آتش در کنار فواره های بلند آب تنها دیدنی های این بوستان زیبا نیستند. طبیعت جنگل بوستان طالقانی و فضای سبز حاشیه بزرگراه مدرس هم، در چند قدمی شماست. در ناحیه شمالی بوستان، چمنزاری زیبا با سایه درختان به چشم میخورد و از لابه لای درختان این چمنزار، میتوان منظره شهر و شعله های آتش که چندین متر به بالا پرتاب می شوند را مشاهده کنید. به عبارت دیگر آب و آتش، این دو عنصر حیات در میان تپه ماهورهای عباس آباد، برج های آتش و فواره های آب، بوستان آب و آتش را به یک مکان چند منظوره تبدیل کرده است. جایی برای تفریحی و مکانی برای آموزش و انتقال مفاهیم الهی جای گرفته در قصص قرآنی و نیز فضایی برای برگزاری و تماشای برنامه های فرهنگی هنری و آئینی. همه این قابلیت ها باعث شده است تا این بوستان برای همه گروه های جامعه جذاب باشد.

مطلب مرتبط: فهرست جاهای دیدنی تهران

پارک آب و آتش

امکانات بوستان آب و آتش

از جمله امکانات این پارک میتوان به پل ابریشم، لانه کبوتر، کالسکه رانی، فانوس دریایی، آب نما، برج آتش، آلاچیق و فضای سبز اشاره کرد. این پارک همچنین دارای تجهیزاتی چون چهار برج آتش و چادری ۷۰۰ متری با رویگردان ۳۷۰ نفری می باشد. این پارک در نزدیکی پل طبیعت، بوستان بنادر و بوستان نوروز قرار گرفته است و همین امر موجب گشته بیشتر مورد بازدید و تماشا قرار گیرد.

روایت هنرمندانه معجزه الهی بر پرده های فولادی

یکی دیگر از بخش های دیدنی بوستان آب و آتش وجود ۵ پرده فولادی است که در قالب یک اثر برجسته هنری، زندگی حضرت ابراهیم (ع) را روایت می کنند. این دیوارهای عظیم فولادی در حاشیه شرقی بوستان نصب شده است و در آنها ۵ فصل بت شکنی، گلستان شدن آتش، نزول فرشته های وحی، قربانی شدن حضرت اسماعیل و حج روایت شده است. همچنین مجسمه حضرت ابراهیم (ع) روی دیوار و با وزن ۳۵ تن ساخته شده و روی آن پتینه کاری شده است .

پارک آب و آتش

معرفی تفریحات پارک آب و آتش

آشنایی با مانژ اسب

در انتهای این بوستان، فضایی به مانژ اسب اختصاص پیدا کرده است. این فضا ۴۰۰۰ متر مربع وسعت دارد. در این فضا که تنها فضای سوارکاری در مرکز شهر تهران است، اسب های گوناگونی با نژادهای ترکمن و عرب، اسبچه های خزری و آرژانتینی و … وجود دارد. از جمله فعالیت های این بخش، آموزش سوارکاری، پرش با اسب و روش های درمانی مرتبط می باشد. همچنین تدارک کالسکه های ۲ و ۳ نفره که باعث شده یک تجربه خاطره انگیز را به ارمغان بیاورد.

راننده سرخود

وسیله ای عجیب که روی دو چرخ و یک محور تعادلی حرکت می کند و برای سوار شدن کافی است با تقسیم کردن وزن، تعادلتان را روی آن حفظ کنید. چون دو چرخ این دستگاه در طول آن قرار نگرفته است. این دستگاه قلق هایی دارد که با آموزش توسط متصدی، استفاده از آن راحت می شود. این دستگاه را میتوان اسکیت چرخ دار، دوچرخه ایستاده و بی صندلی و یا دوچرخه برقی نامید اما خودران نامی است که حرفه ای ها روی آن گذاشته اند.

یکی دیگر از تفریحات هیجان انگیز این پارک، آموزش راپل و حرکت با یک طناب و قرقره و معلق میان زمین و هوا می باشد که در حوالی برج فانوس واقع شده است. تیرول نیز از وسوسه انگیز ترین تفریحات این بوستان است. بدین صورت که روی تپه ای بلند می روید و با دستگیره هایی که توسط قرقره به طنابی بلند متصل شده آویزان می شوید و به تپه دوم می رسید. البته استفاده از این وسیله ملزم به رعایت شرایطی می باشد که آن هم داشتن قدی کمتر از ۲ متر و وزنی کمتر از ۱۲۰ کیلوگرم است. پیشنهاد می شود کسانی که دارای ناراحتی قلبی هستند و یا از ارتفاع می ترسند از این وسیله استفاده نکنند.

پارک آب و آتش

مسیر دسترسی به پارک آب و آتش

اگر قصد بازدید و تماشای این پارک جذاب و زیبا را دارید، باید بدانید که پارک آب و آتش در خیابان آفریقا نرسیده به چهارراه جهان کودک و در انتهای کوچه ژوبین واقع شده است. برای دسترسی به این پارک میتوانید در خط یک مترو در ایستگاه حقانی از قطار پیاده شوید. از ایستگاه حدود ۱۵ دقیقه پیاده روی در کنار بزرگراه شهید حقانی به سمت غرب لازم است تا شما به این پارک برسید و یا از تاکسی هایی که از این ایستگاه به سمت میدان ونک در حرکت اند استفاده کنید و بخواهید شما را جلوی پارک آب و آتش پیاده کنند.

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×