بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» استان اصفهان » آشنایی با آتشگاه اصفهان
آتشگاه اصفهان
استان اصفهان - جاذبه های گردشگری اصفهان - جاهای دیدنی اصفهان

آشنایی با آتشگاه اصفهان

۲ فروردین ۱۳۹۸ 16۰2,286

با توجه به رواج دین زرتشت در بین ایرانیان در دوران باستان، امروز شاهد آتشکده های مختلفی در گوشه و کنار ایران هستیم. آتشگاه اصفهان یکی از قدیمی ترین نمونه های به جای مانده از دوران ساسانیان بوده و در حال حاضر یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری این شهر محسوب می گردد. آتشگاه اصفهان بخاطر داشتن موقعیت مکانی مناسب و اهمیت و اعتبار آن از نظر معنوی با گذشت سالها هنوز از اقتدار و ابهت خاصی برخوردار می باشد.


برای آشنایی بیشتر با آتشگاه اصفهان با وبلاگ اقامت ۲۴ همراه باشید.

 

مقاله مرتبط : “مراکز تفریحی اصفهان

بنر تبلیغاتی رزرو هتل های اصفهان با تخفیف

مقاله مرتبط : “از کدام بازار اصفهان خرید کنیم؟

 

آتشگاه اصفهان

معرفی آتشگاه اصفهان

آتشگاه اصفهان یکی از قدیمی ترین بناهای تاریخی می باشد که در آن نشانه هایی از دوره ی ساسانیان به چشم میخورد و بخاطر نوع معماری و مصالح به کار رفته در آن کاملا منحصر به فرد بوده و مشابه آن را در هیچ نقطه از دنیا نخواهید دید. این بنا خشتی بوده و معماران دوره حکومت قباد ساسانی به شیوه ای کاملا حرفه ای و هنرمندانه از ترکیب خاک رس و آب یکی از زیباترین آثار تاریخی را خلق کرده اند.
جالب است بدانید که باستان شناسان قدمت این بنا را به ۱۴۰۰ سال قبل از میلاد مسیح نسبت داده اند، اما علیرغم وجود چنین عمر طولانی، هنوز دیوارها و بخش های مختلف آتشگاه به خوبی قابل تشخیص و استوار می باشد. یکی از دلایل طول عمر بالای این بنا استفاده از چوب در لابه لای خشت دیوارها می باشد که به مقاوت آن کمک زیادی داشته است.
از آنجا که این مکان مقدس در بالای کوه قرار گرفته است، در نتیجه گردشگران زیادی با انتخاب آن علاوه بر لذت بردن از قدم گذاشتن در تاریخ بسیار کهن، منظره ای زیبا از شهر اصفهان را نظاره می کنند.

 

بخش های مختلف آتشگاه اصفهان

برای سفر به درون آتشگاه لازم است پله های سنگی را یکی پس از دیگری طی کنید و در نهایت به بالاترین بخش کوه خواهید رسید. بنایی گرد که دور تا دور آن چیزی شبیه به پنجره قرار گرفته است، مهم ترین بخش این مجموعه می باشد و در گذشته مکانی برای روشن کردن آتش مقدس بوده است. از دیگر بخش های آتشگاه می توان به اتاق های متعدد و ۴ ساختمان اشاره کرد که گذر زمان بخش زیادی از آنها را از بین برده است و امروز انتخابی عالی برای تاریخ دوستان محسوب میگردد.

 

آتشگاه اصفهان

جاذبه های نزدیک آتشگاه اصفهان

از آنجا که آتشگاه در فاصله ی بسیار کم با رودخانه زاینده رود قرار گرفته است، در نتیجه اطراف آن جاذبه ها و بناهای تاریخی زیادی به چشم میخورند که می توان بعد از لذت بردن از زیبایی های این بنا، از سایر مکان ها نیز بازدید کنید. از بهترین مکان های تاریخی نزدیک به آتشگاه می توان به موارد زیر اشاره نمود:

منارجنبان

منارجنبان اصفهان علاوه بر داشتن اهمیت از نظر تاریخی و علم مهندسی، آرامگاه عمو عبدالله کارلادانی؛ یکی از عرفای مشهور ایران، نیز محسوب میشود و به همین خاطر بسیار قابل احترام است. مهم ترین ویژگی این بنا، تکان خوردن یک مناره با تکان دادن دیگری می باشد. کاشی کاریهای لاجوردی در کنار نمای آجری بنا، رنگ و جلوه ای خاص پیدا کرده است و باعث شده است تا گردشگران زیادی به سمت آن جذب و سوژه ی عکاسی بسیاری از عکاسان معروف باشد.

سی و سه پل

زاینده رود بدون سی و سه پل اصلا قابل تصور نیست و این دو جاذبه ی طبیعی و تاریخی به شدت به هم گره خورده اند. این پل بسیار با شکوه یکی از یادگارهای به جای مانده از دوره صفویه بوده و بیش از ۴۰۰ سال است که در این شهر میدرخشد. در حال حاضر شرایط و امکانات تفریحی بسیار مناسبی در کنار این سازه ی با ابهت وجود دارد و به همین خاطر انتخاب اول اغلب گردشگران محسوب میگردد.

 

آتشگاه اصفهان

هتل های نزدیک به آتشگاه اصفهان

از مهم ترین فاکتورهای موثر در انتخاب هتل، توجه به موقعیت مکانی و فاصله ی آنها تا جاذبه های دیدنی می باشد. اگر به دنبال بهترین شرایط برای انتخاب گزینه های مناسب در رزرو هتل های اصفهان هستید، بهتر است هتل هایی را انتخاب کنید که به زاینده رود نزدیک هستند. هتل عباسی، هتل صبا، هتل آپارتمان هشت بهشت، هتل آپارتمان قصر از جمله گزینه هایی هستند که می توانند شرایط بسیار خوبی را در طول سفر به اصفهان برایتان فراهم کنند و براحتی از جاذبه هایی مانند آتشگاه، بازدید و تجربیاتی کاملا متفاوت کسب کنید.

 

امکانات تفریحی نزدیک به آتشگاه اصفهان

در اینکه اصفهان غرق در جاذبه های تاریخی می باشد هیچ شکی نیست، اما این بدان معنا نیست که در آن امکانات تفریحی و هیجان انگیز وجود ندارد. در فاصله ی کم با آتشگاه شرایط بسیار ایده آلی برای تفریح و بازی وجود دارد که در ادامه به چند مورد از بهترین ها اشاره خواهیم داشت:

دهکده زاینده رود

در فاصله ی بسیار کم با زاینده رود یکی از بهترین مجموعه های تفریحی و فرهنگی اصفهان به نام دهکده زاینده رود قرار گرفته است که با داشتن امکانات عالی به یکی از انتخاب ها برای سفرهای خانوادگی تبدیل شده است. در این مجموعه می توان از تفریحاتی مانند پینت بال ساحلی، پیست دوچرخه سواری، باشگاه سوارکاری، زمین چمن، سالن ورزشی (والیبال، بسکتبال، تنیس)، استخر روباز، والیبال ساحلی، زمین اسکیت، آموزش غواصی، درشکه سواری، قایق سواری و پارک و بوستان های سرسبز اشاره نمود.

رستوران های نزدیک به آتشگاه اصفهان

درست در مقابل آتشگاه اصفهان بهترین و معروف ترین رستوران های این شهر دیده میشوند که شرایط بسیار مناسبی را برای استراحت بعد از بازدید از آتشگاه و بالا رفتن از کوه فراهم کرده اند. از جمله رستوران های این منطقه می توان به موارد زیر اشاره نمود:

باغ رستوران شب نشین

لذت غذا خوردن و استراحت در آلاچیق هایی به سبک معماری چین در فضایی بسیار سرسبز و زیبا را می توان در رستوران شب نشین بدست آورد که کمی بعد از کوه آتشگاه قرار گرفته است. در منوی غذایی این رستوران انواع غذاهای با کیفیت ایرانی به چشم میخورد که خوردن آنها در آب و هوای عالی باغ می تواند لحظات بسیار خاطره انگیزی را به همراه داشته باشد.

رستوران ارگ

ارگ یا طهران یکی از بهترین رستوران های اصفهان می باشد که فاصله ی زیادی تا آتشگاه نداشته و با کنار هم قرار دادن محیط سنتی و کلاسیک و ارائه ی غذاهای بسیار متنوع و عالی، باب میل اغلب افراد می باشد.

 

رستوران آتشگاه

نزدیک ترین رستوران به آتشگاه، رستورانی به همین نام می باشد که بخاطر قرار گرفتن در مقابل این کوه چنین نامی برای آن انتخاب شده است. رستوران آبشار آتشگاه فضایی کاملا سنتی و دوستانه داشته و با ارائه ی غذاهای خوشمزه و چای و نوشیدنی در اکثر مواقع شلوغ و پرطرفدار می باشد.

 

آتشگاه اصفهان

پارک ناژوان

ناژوان که از معروف ترین پارک های جنگلی کشورمان می باشد و برخلاف گذشته که تنها منطقه ای سرسبز و مملو از درختان و پوشش گیاهی متنوع بوده، در چند سال اخیر شرایط بسیار مناسبی برای جذب گردشگر در آن بوجود آمده است. با انتخاب پارک ناژوان این فرصت در اختیارتان قرار میگیرد تا از اولین آکواریوم تونلی ایران بازدید کنید و تنوع بسیار بالا در انواع آبزیان از اقصی نقاط دنیا را در آن مشاهده کنید. باغ پرندگان، باغ خزندگان و موزه پروانه از دیگر بخش های این پارک می باشند که هر یک به تنهایی دلیلی برای سفر به اصفهان است.

دسترسی به آتشگاه اصفهان

برای رفتن به کوه آتشگاه باید ۸ کیلومتر از مرکز شهر به سمت غرب اصفهان حرکت کنید و در فاصله ی کم با رودخانه زاینده رود بنایی تاریخی بر روی کوه توجه تان را به خودش جلب خواهد کرد.

 

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

۳/۵ - (۴ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×