بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» استان تهران 2 » جاذبه های گردشگری تهران » جاذبه های دیدنی تهران در زمستان
جاذبه های دیدنی تهران در زمستان
جاذبه های گردشگری تهران

جاذبه های دیدنی تهران در زمستان

۲۶ دی ۱۳۹۷ 9۰1,781

هر یک از شهرهای ایران در روزهای سرد و برفی حال و هوای خاصی دارند، اما تهران در زمستان بخاطر وجود پیست های اسکی، پارک های جنگلی، بوستان های زیبا و کافه های دنج، چیز دیگریست و نباید از دست داد. تفاوتی ندارد که عاشق اسکی باشید یا قدم زدن و برف بازی، در هر صورت در جاذبه های تهران در زمستان برای شما گزینه های زیادی وجود دارد.


برای دیدن چهره ای متفاوت از زمستان تهران با وبلاگ اقامت ۲۴ همراه باشید.

 

مقاله مرتبط : “لیست پیست های اسکی ایران

بنر تبلیغاتی رزرو هتل های تهران با تخفیف

مقاله مرتبط : “پاتوق های شبانه تهران

 

 

جاذبه های دیدنی تهران در زمستان

اسکی؛ اولین انتخاب برای تهران در زمستان

در همه جای دنیا، اسکی روی برف، طرفداران خاص و ویژه ای دارد و خوشبختانه شرایط جغرافیایی و کوهپایه ای بودن تهران این امکان را فراهم کرده تا پیست های اسکی متنوعی را در این شهر شاهد باشیم و زمستان را به گونه ای متفاوت در آنها تجربه کنیم. معروف ترین پیست های اسکی تهران عبارتند از :

 

جاذبه های دیدنی تهران در زمستان

پیست دیزین

به جرأت می توان گفت، اولین و بهترین انتخاب در بین تفریحات زمستانی تهران، قطعا پیست دیزین می باشد که مجموعه ای از ۲۳ پیست اسکی روی برف و چمن، رستوران، هتل، تله کابین، تله سیژ، پیست دوچرخه سواری، کوهنوردی، پاراگلایدر و تیر و کمان می باشد. پیست اسکی دیزین از دهه ی ۴۰ فعالیت خودش را شروع کرد و علاوه بر تفریح و برف بازی و اسکی برای افراد غیر حرفه ای، هر ساله مسابقات هیجان انگیز و در سطح بین المللی در آن برگزار می شود.
کافیست کمی اهل شور و هیجان باشید تا با دوستانتان، سوار بر تله کابین به قله های بالاتر دیزین بروید و با توجه به میزان تخصص و مهارتتان، یکی از پیست ها را انتخاب و غرق در شادی شوید. پیست اسکی دیزین از اوایل آذر تا اواخر اردیبهشت برای اسکی روی برف و در سایر فصل ها برای اسکی روی چمن در دسترس می باشد.

 

جاذبه های دیدنی تهران در زمستان

پیست شمشک

دومین انتخاب در بین تفریحات تهران در زمستان، پیست شمشک می باشد که چهره ای سفید و پوشیده از برف از منطقه ی ییلاقی شمشک محسوب میشود که در گذشته میزبان مردم این شهر برای روزهای گرم تابستان بوده است. درست است که پیست شمشک به اندازه ی دیزین بزرگ نیست، اما بخاطر داشتن هتل، رستوران، تله اسکی چکشی، تله اسکی بشقابی و ۲ تله سیژ هیجان انگیز طرفدارن خاص خودش را دارد.

 

پیست توچال

پیست اسکی توچال، پنجمین پیست مرتفع دنیا می باشد که از اوایل آبان به روی عاشقان ورزش های زمستانی باز است. برخلاف برنامه و اهداف اولیه که در طراحی این پیست ارائه شده بود، وجود مشکلات مالی و رخ دادن جنگ تحمیلی مانع از این شد که توچال در لیست بزرگترین پیست های دنیا قرار گیرد. در حال حاضر، توچال با وجود مساحت و امکانات کمتر نسبت به دو پیست قبلی، در روزهای سرد و برفی زمستان میزبان گردشگران زیادی می باشد که با تله کابین توچال خود را به ایستگاه هفتم می رسانند.
هتل، ۳ تله سیژ و یک تله کابین و ایستگاه های اجاره ی لوازم ورزشی و آموزش اسکی از جمله خوبی های پیست توچال محسوب میشوند که می توانند روزهای تان را به یادماندنی و تکرار نشدنی کنند.

 

جاذبه های دیدنی تهران در زمستان

پیست دربندسر

در شهر شمشک، پیست خصوصی و بین المللی دربندسر قرار دارد که عمر آن زیاد نیست، اما بخاطر داشتن شرایط کاملا استاندارد و تجهیزات حرفه ای و در سطح جهانی مانند دستگاه های برف ساز و برفکوب، مدرسه اسکی، تله کابین و تله سیژ، تله اسکی بشقابی و چکشی و همچنین پیست های منحصر به فرد شبانه توانسته در جایگاه خوبی قرار بگیرد. بدون شک تهران در زمستان با پیست و تفریحات فوق العاده اش چهره ای دیگر خواهد داشت.

 

جاذبه های دیدنی تهران در زمستان

برف بازی در پارک های جنگلی؛ راحت ترین تفریح تهران در زمستان

با وجود شور و نشاط و شادی در پیست های اسکی، اما موانعی مانند فاصله از شهر، هزینه های بالا و همچنین نامناسب بودن شرایط برای کودکان و افراد سالمند، باعث میشوند تا در بین جاذبه های زمستانی تهران به دنبال گزینه های بهتر باشیم. برف بازی در پارک و بوستان های جنگلی که تعداد آنها بسیار زیاد می باشد، بدون شک می تواند انتخاب خوب و مناسب و ارزانی باشد.

پارک جمشیدیه

در شمالی ترین نقطه ی تهران، پارک جمشیدیه با داشتن پیاده روهای سنگ فرش، رستوران، کافه و فضایی ساکت که شما را از شلوغی و هیاهوی شهر دور میکند، در روزهای برفی چهره ای دیگر دارد. قدم زدن و پیاده روی در لابه لای درختان سر به فلک کشیده، عکاسی و ثبت تصاویر ناب، تماشای تندیس های سنگی و نوشیدن یک فنجان چای در کافه های دنج جمشیدیه می تواند جان و روحتان را زنده کند.
پارک جنگلی چیتگر، لویزان، تلو، طالقانی، توسکا، سوهانک، سرخه حصار و کوهسار از جمله گزینه هایی هستند که در گوشه و کنار تهران، روزهای برفی در انتظارتان هستند تا از هوای پاک لذت ببرید و به یاد کودکی هایتان غرق در برف بازی و شادی شوید.

 

جاذبه های دیدنی تهران در زمستان

پارک پردیسان

پارک پردیسان که از بزرگترین و البته قدیمی ترین پارک های جنگلی تهران می باشد، با داشتن وسعت حدود ۳۰۰ هکتار و در بر گرفتن موزه های تنوع زیستی و باغ وحش با گونه های جانوری و پرندگان متنوع، می تواند در روزهای سرد زمستانی تهران انتخابی مناسب باشد. برف بازی، بازدید از مجموعه ی با ارزش حیوانات و پرندگان تاکسیدرمی شده و همچنین موزه ی طبیعی حیوانات گوشت خوار و پرندگان زنده، بادبادک هوا کردن و قدم زدن در پارکی که لقب پارک بدون دخانیات را به خودش اختصاص داده، از جمله مزایای رفتن به پارک پردیسان می باشد.
لازم به ذکر است که پردیسان به خاطر محصور شدن توسط بزرگراه های تهران، دسترسی راحتی داشته و می توانید براحتی روزهای برفی تان را با رفتن به آن زیباتر کنید.

 

موزه گردی

جاذبه های تهران در زمستان همان طور که قبلا اشاره کردیم، برای همه و با هر گروه سنی و سلیقه و خواسته، گزینه های پیشنهادی زیادی دارد. موزه گردی و مرور گذشته و تاریخ پر از فراز و نشیب ایران، یکی دیگر از تفریحات زمستانی می باشد و شک نکنید که تجربه ای فوق العاده خواهد بود. از جمله موزه و کاخ موزه های تهران می توان به موزه ی سعدآباد، گلستان، کاخ نیاوران، موزه ملی ایران، موزه علوم زمین شناسی، موزه ملی ملک، موزه ارتباطات، پول، فرش و موزه ی هنرهای معاصر اشاره کرد.

 

جاذبه های دیدنی تهران در زمستان

کافه گردی؛ تجربه ی خلوت و آرامش تهران در زمستان

کافه گردی و نوشیدن چای و قهوه در گوشه ای دنج و تماشای بارش دانه های ریز و سفید برف، چشم اندازی بی مانند از تهران در زمستان را نشان می دهد. به هر نقطه از پایتخت بزرگ کشورمان که بروید، بدون شک کافه های مناسبی وجود دارند که می توانند براحتی روزهای سرد را به خاطراتی خوش تبدیل کنند. کافه مسعودیه، کافه گل رضاییه، کافه سام، دیاموند، ویونا پلازا، آونسن، کاوالی، کافه وی، نادری، ایوان، فخرالملوک و کافه تهرون از بهترین و قدیمی ترین کافه های تهران هستند که در روزهای برفی طرفداران خاص خودشان را دارند.

مهم نیست در کدام نقطه از تهران یا هر شهر دیگر از کشور عزیزمان زندگی کنید، مهم این است که هر روز و ماه و فصل از سال را فرصتی برای شاد زیستن و لذت بردن از ثانیه ثانیه ی عمرتان بدانید…

 

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×