بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» گوناگون » چرا رویای اکثر پسر بچه ها خلبان شدن است؟
خلبان شدن
گوناگون

چرا رویای اکثر پسر بچه ها خلبان شدن است؟

۲۲ دی ۱۳۹۷ 10۰1,986

خلبان شدن یکی از رویاهای همیشگی پسر بچه ها می باشد که ناخودآگاه در وجود اکثر آنها شکل میگیرد و در بسیاری از مواقع بخاطر شرایط سخت پذیرش در این رشته، به صورت یک آرزوی همیشگی، همراه افراد زیادی قرار دارد. رویای خلبان شدن، ویژگی های مورد نیاز برای دست یافتن به آن و اینکه چرا خلبانی رویای پسر بچه ها می باشد را در این مطلب بیان خواهیم کرد.


اگر شما هم رویای خلبان شدن را از کودکی تا امروز همراه داشته اید، با وبلاگ اقامت ۲۴ همراه باشید.

 

مقاله مرتبط : “تحصیل در رشته گردشگری

مقاله مرتبط : “مشاغل گردشگری دنیا

 

 

خلبان شدن

خلبانی چیست؟

خلبان یا فرمانده ی هواپیما، بالاترین مقام در سفرهای هوایی می باشد که بعد از طی مراحل آموزشی آماتور و حرفه ای در دانشگاه یا ارتش، گواهینامه های مورد نیاز را دریافت می کند. خلبان علاوه بر کنترل هواپیما و حفاظت از جان صدها مسافر، باید بتواند مسیر مناسب را با توجه به شرایط آب و هوایی تعیین و از سالم بودن تمام سیستم های امنیتی هواپیما اطمینان کسب کند.

 

خلبان شدن

آرزوی خلبان شدن پسر بچه ها

اگر صحنه هایی از بازی های دوران کودکی تان را دوباره در ذهنتان مرور کنید، قطعا پسر بچه هایی را می بینید که با هواپیماهای کوچک پلاستیکی یا موشک های کاغذی در حال بازی هستند. آرزوی خلبان شدن پسر بچه ها ریشه در عشق و علاقه ی انسان به پرواز دارد و با توجه به اینکه خلبانی شغلی تقریبا مردانه محسوب میشود، دخترها کمتر به این رشته گرایش دارند. البته به همان اندازه که آرزوی خلبان شدن پسر بچه ها برایشان ارزشمند است، مهمانداری برای دختران شیرین و محبوب بوده و هست. در حالت کلی می توان گفت رویای خلبان شدن پسر بچه ها به ویژگی های جذاب این شغل وابسته می باشد که برخی از این ویژگی ها عبارتند از:
آمادگی جسمانی مناسب و تناسب اندام خلبان ها
درآمد بالا و شرایط اقتصادی مناسب
وجود اعتماد به نفس بالا
هیجان زیاد و عبور از لابه لای ابرها و پرواز بر فراز آسمان
هوش بالای خلبان ها

 

خلبان شدن

موانع محقق شدن آرزوی خلبان شدن پسر بچه ها

پسر بچه ها همان طور که بزرگ میشوند، به مرور از آرزوی شیرین خلبان شدن خواسته یا ناخواسته فاصله میگیرند و دلیل اصلی محقق نشدن این رویا، موانع موجود در این مسیر می باشد. اولین و مهم ترین مانع در خلبان شدن، داشتن شرایط بدنی و تناسب اندام و سلامتی مطلوب می باشد که در همان ابتدای راه، افراد زیادی را در رسیدن به این آرزو کنار می گذارد. داشتن شرایط هوش و استعداد عالی، پذیرش در دانشگاه و در رشته ی مربوطه، شرایط سخت کاری و دوری از خانواده، حساسیت و ریسک بالای شغل، تسلط به زبان انگلیسی، قدرت تصمیم گیری بالا از جمله موانعی به شمار می روند که خلبان شدن پسر بچه ها را برای همیشه به یک رویا و آرزو تبدیل می کنند.

 

عدم علاقه ی دخترها به خلبانی

خلبان شدن دخترها مساله ی عجیب و دست نیافتنی نیست، اما در حالت کلی می توان گفت، اکثر دختران به این شغل علاقه ندارند و در مقابل ترجیح می دهند لباس های شیک مهمانداری را بپوشند. بررسی های انجام شده در این زمینه نشان می دهد که اغلب دخترها از همان ابتدا خلبانی را شغلی مردانه می دانند و شرایط موجود در جامعه، نوع اسباب بازی و وسایل تفریحی، روحیه ی لطیف و علاقه به شیک پوشی و از همه مهم تر حفاظت از جان و امنیت مسافران در هواپیما که از وظایف مهمانداران می باشد، در عدم علاقه به خلبان شدن دخترها بسیار موثر می باشند.
البته لازم به ذکر است که در دنیای امروز خلبان های زیادی داریم که بدون توجه به جنسیت و نگاه مردانه داشتن به شغل خلبانی، وارد این حرفه شده و بسیار موفق هستند. بیشترین تعداد خلبان های زن را می توانید در خطوط هوایی بریتیش ایرویرز ببینید.

 

خلبان شدن

چطور خلبان شویم؟

تحقق بخشیدن به رویای خلبان شدن پسر بچه ها سخت اما ممکن است و کافیست گام های مورد نیاز در این مسیر را بدرستی طی کنید. به صورت خلاصه می توان مراحل خلبان شدن را به صورت زیر تعریف کرد:
* انجام دادن تست های سلامتی که شامل تست بینایی، قلب، ریه، دندان و فک، تناسب اندام و قدم و وزن می باشد. لازم است بدانید که داشتن دندان پر کرده و عینکی بودن دلیلی برای رد شدن از مرحله ی تست سلامتی خلبان شدن نیست.
* پذیرش در آزمون ورود به دانشگاه رشته ی خلبانی و هوانوردی؛ تحصیلات در رشته ی خلبانی به دو صورت قابل قبول می باشد. تحصیل در دانشگاه نیروی هوایی و گذراندن دوره ی ۴ ساله ی آموزش خلبانی در آموزشگاه های دولتی و آزاد
* کسب گواهینامه های PPL, CPL و IR
* داشتن تسلط کافی به زبان انگلیسی و بهره مندی از هوش مناسب
* داشتن شرایط سنی مناسب برای استخدام شدن در این حرفه
* تمدید گواهینامه ها در طول فعالیت با سیمولاتور و شبیه سازها که هر ۸ ماه یکبار باید انجام شود.
رویای خلبان شدن پسر بچه ها یا مهماندار شدن دخترها دور و دست نیافتنی نیست؛ کافیست آنها را برای رساندن به این رویا همراهی کنیم تا در مسیر درستی گام بردارند.

 

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×