بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» گوناگون » تحصیل در رشته گردشگری
تحصیل در رشته گردشگری
گوناگون

تحصیل در رشته گردشگری

۸ آذر ۱۳۹۷ 13۰1,605

امروزه با رونق گرفتن صنعت گردشگری و مطرح شدن این حوزه فعالیت به عنوان سومین اقتصاد مهم جهان، رشته تحصیلی جدید در دانشگاه ها با نام رشته گردشگری به وجود آمده تا علاقه مندان به این حوزه کسب و کار بتوانند به صورت علمی با تمام زوایای آن آشنا شوند.

اگر می‌خواهید با رشته دانشگاهی گردشگری، با وبلاگ اقامت ۲۴ همراه باشید.

مقاله مرتبط : “چالش های موجود سرمایه گذاری در گردشگری ایران”

مقاله مرتبط : “مشاغل گردشگری دنیا”

تحصیل در رشته گردشگری

معرفی رشته گردشگری

رشته گردشگری یک‌رشته دانشگاهی بوده که افراد محصل در آن با تمام شاخه ها، زوایای و حرفه های مرتبط با این صنعت آشنا شده و از نظر علمی نیز به آگاهی کامل نسبت به صنعت گردشگری می رسند. کسب تخصص، فراگیری علم و مهارت آموزی در رشته گردشگری از خصوصیت های تحصیل در این رشته بوده که دانش آموختگان در این رشته به آنها دست پیدا کرده و با آشنایی کامل از تجربه عملی از صنعت گردشگری وارد بازار کار می شوند.

این رشته دانشگاهی در ایران به عنوان یکی از رشته های دانشگاهی نوپا بشمار آمده و چند سالی است که افراد علاقه مند به این صنعت در رشته گردشگری در ایران تحصیل می کنند.

زیر شاخه های رشته گردشگری

رشته گردشگری رشته های تحصیلی فراوانی را زیر مجموعه خود داشته و علاقه مندان به تحصیل در این رشته می تواند هر کدام از رشته های مدیریت جهانگردی، جغرافیای گردشگری، برنامه ریزی گردشگری، گردشگری مذهبی و مدیریت هتلداری به عنوان یکی از زیر شاخه های گردشگری تحصیل کنند.

تحصیل در رشته گردشگری

 

دروس ارائه شده به عنوان درس های اصلی رشته گردشگری

افرادی که علاقه مند به تحصیل در این حوزه هستند، باید دروس اصلی مانند، مکالمه زبان انگلیسی تخصصی۱ و۲  ، ارتباط با مشتری ، امور اجرایی غذا و نوشابه ، عملیات واحدهای اقامتی، عملیات واحدهای پذیرایی ، اخلاق حرفه ای در گردشگری، ارتباط میان فرهنگی ، تاریخ جهان ، تاریخ تمدن های باستان جهان ، معماری و هنر جهان را پاس کرده تا موفق به فارغ التحصیل شدن در این رشته شوند.

دروس تخصصی رشته گردشگری

توسعه پایدار گردشگری ، مدیریت مراکز تفریحی ، اوقات فراغت و گردشگری ، مکالمه زبان انگلیسی تخصصی ۳ ، مکالمه زبان انگلیسی تخصصی۴ ،مدیریت سیستمهای حمل و نقل و چالشهای حرفه ای در صنعت، مدیریت رویدادها ، گردشگری بین الملل، روش تحقیق و پروژه ، مدیریت بازاریابی گردشگری ، مدیریت برگزاری مراسم همایش ها و نمایشگاه های بین المللی ،گردشگری الکترونیک ، تشریفات از جمله دروس تخصصی هستند که  متقاضیان به تحصیل در این رشته باید آنها را پاس کنند.

دانشگاه هایی که رشته گردشگری را می توان در آنها خواند

امروزه با توجه به اهمیت این رشته و نگرش مثبت به ترویج و توسعه آن، همه دانشگاه های کشور از سراسری، روزانه، شبانه، آزاد تا موسسات آموزش عالی و جامع علمی کاربردی این رشته را ارائه کرده و می توان به راحتی برای تحصیل در رشته گردشگری هر یک از دانشگاه های کشور را انتخاب کرد.

تحصیل در رشته گردشگری

بازار کار تحصیل کرده ها در رشته گردشگری

رشته گردشگری دارای دامنه فعالیت بالایی بوده و معمولا هم در ادارات دولتی و هم در بخش خصوص افرادی که در رشته تحصیل کرده اند، امکان فعالیت و آغاز به کار را دارند. فارغ التحصیلان رشته گردشگری اگر تمایل به کار در ادارات دولتی را داشته باشند، می توانند ادارات و سازمان هایی نظیر شهرداری، سازمان میراث فرهنگی،  صنایع دستی و گردشگری، استانداری را انتخاب کرده و یا اگر تمایل به کار در بخش خصوصی را داشته، هتل ها، آژانس های مسافرتی، مراکز گردشگری را می توانند برای این کار انتخاب کنند.

 

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×