» گوناگون » مشاغل گردشگری دنیا
مشاغل گردشگری دنیا
گوناگون

مشاغل گردشگری دنیا

۲۸ آبان ۱۳۹۷ 13۰1,782

صنعت گردشگری امروزه یکی از مهمترین صنایع و اقتصاد های پویا و فعال جوامع بشری بوده و همه روزه کشورها تلاش می کنند تا با تقویت این صنعت، معرفی جاذبه های گردشگری خود و جذب گردشگر از این صنعت برای رشد و شکوفایی خود بهره بگیرند. صنعت گردشگری مشاغل و حرفه های بسیاری را در خود جای داده و به نوعی این صنعت از چندین شغل گوناگون تشکیل شده است.

اگر می خواهید با انواع مشاغل در صنعت گردشگری آشنا شوید، با وبلاگ اقامت ۲۴ همراه باشید.

مقاله مرتبط: “آشنایی با گردشگری سلامت”

مقاله مرتبط : “بهترین مقاصد گردشگری غذا در ایران”

مشاغل گردشگری دنیا

آژانس های مسافرتی

نخستین شغلی که با گردشگری ارتباط مستقیم داشته و گردشگران همواره برای آغاز سفر خود به آن نیاز پیدا می کنند، آژانس های مسافرتی است. این شغل با انجام اموری مانند خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل همواره با گردشگرانی که قصد سفر به نقاط مختلف را دارند و در ارتباط بوده و به نوعی یکی از مشاغل پر کار در صنعت گردشگری به شمار می آید.

مشاغل گردشگری دنیا

 

مهمانداران هواپیما و قطار

مهمانداران هواپیما ها و قطار به عنوان کسانی که همواره با گردشگران در ارتباط هستند، به نوعی به عنوان افراد شاغل در مشاغل زیر مجموعه صنعت گردشگری به شمار می آیند.

این افراد به سبب خدماتی که به گردشگران ارائه می کنند به نوعی نقش پررنگی در صنعت گردشگری بر عهده دارند.

مشاغل گردشگری دنیا

هتلداری

یکی دیگر از مشاغلی که در دسته شغل های مرتبط با صنعت گردشگری قرار می گیرد، هتلداری و نیروهای فعال در هتل بوده و به دلیل اینکه این وجود این شغل در کیفیت گردشگری اهمیت بالایی دارد در میان مشاغل صنعت گردشگری از ارزش بالایی برخوردار است.

مشاغل گردشگری دنیا

راهنمایان تور

راهنمای تور از آن دست مشاغل صنعت گردشگری بوده که از اهمیت بالایی برخوردار بوده؛ زیرا یک راهنمای تور می تواند نقش مهمی در معرفی تاریخ، فرهنگ و تمدن یک منطقه به گردشگران داشته و به داشتن سفری خاطره انگیز به گردشگران کمک کند.

مشاغل گردشگری دنیا

سامانه های رزرو آنلاین هتل

با پیشرفت تکنولوژی و فراگیر شدن اینترنت، سامانه های رزرو هتل نقش بزرگی در برنامه ریزی و آسان سازی سفر برای گردشگران بر عهده داشته و به نوعی یکی از مشاغل پر اهمیت در صنعت گردشگری بشمار می آیند.

مشاغل گردشگری دنیا

فروشندگان سوغات

شاید کمتر کسی فروشندگان سوغات را در دسته مشاغل زیر مجموعه گردشگری بشمار آورند. این در صورتی است که این شغل ارتباط مستقیم با گردشگران داشته و در شناسایی سوغات مناطق مختلف به جهانیان نقش پررنگی را بر عهده دارند.

مشاغل گردشگری دنیا

راننده های تاکسی

راننده های تاکسی بویژه افراد شاغل در این حرفه در شهر های پر گردشگر به عنوان افراد شاغل در مشاغل زیر مجوعه گردشگری قرار گرفته زیرا که همه روزه با گردشگران بسیاری در ارتباط بوده به نوعی خود نقش راهنمایان گردشگری را ایفا می کنند.

مشاغل گردشگری دنیا

مشاغل گردشگری دنیا

وبلاگ نویسان گردشگری

[quote]یکی از شغل هایی که که درصنعت گردشگری امروزه نقش پر رنگی پیدا کرده، وبلاگ نویسان گردشگری هستند.[/quote]

زیرا این افراد با نوشتن در خصوص جاذبه های گردشگری مناطق گوناگون در جهت معرفی و ترویج گردشگران برای سفر به یک منطقه خاص گامی بلند برداشته می توانند با نوشتن گردشگران را به سوی یک مقصد گردشگری جذب کنند.

 

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

 

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×