back-image-blur back-image

رهنان اصفهان

اشتراک در شبکه های اجتماعی

  • استان / شهر

    اصفهان - اصفهان

  • دسته بندی

    خیابان و میادین مهم

 یازدهمین منطقه استان اصفهان است که حد فاصل بین خمینی شهر و مرکز شهر اصفهان قرار گرفته است. و تا سال ۱۳۸۲ شهری مستقل از اصفهان محسوب می شد. شهر رهنان در گذشته دور، بنا به گفته بزرگان و ریش سفیدان از چهار قلعه تشکیل شده بود که امروزه از این قلعه ها در مجاورت کهندژ مربوط به دوره ساسانیان هیچ اثری باقی نمانده است. از آثار تاریخی رهنان که تنها نشانه ای از آن باقی‌ مانده مسجد جامع قبلتین و دو حمام کوچک و بزرگ در مجاورت یکدیگر که موسوم به حمام چهل ستون می باشد.

این محله در محدوده شمال غربی اصفهان و خارج از طرح ترافیک و زوج و فرد قرار گرفته است. محله رهنان از شمال با خیابان امام رضا و خیابان درخشان، از غرب با خیابان دوربرگردان و خیابان شهدای غربی، از جنوب با خیابان کهندژ و خیابان غفاری، از شرق با بلوار شهیدان غربی محدود شده است و در مجاورت محله های کوجان، ولدان، لمجیر، پرتمان، جنیران و سودان قرار گرفته است.

مراکز مهم: 

مراکزی همچون بوستان امام رضا، بازار روز کوثر هشت، پارک شاهد، مرکز خرید حراج، پارک کودکان، رستوران آدین، کتابخانه درخشان، مجتمع تجاری الماس، درمانگاه تخصصی تامین اجتماعی رهنا و اداره برق در این محله قرار گرفته اند.