بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» ایرانگردی » ۴۰+ جاهای دیدنی چالوس و تفریحات در بهار، تابستان، پاییز و زمستان
جاهای دیدنی چالوس
ایرانگردی

۴۰+ جاهای دیدنی چالوس و تفریحات در بهار، تابستان، پاییز و زمستان

۱۷ فروردین ۱۴۰۲ 35۷3,343

جاهای دیدنی چالوس جزو بهترین و پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری شمال کشور محسوب می شوند. چالوس یکی از زیباترین شهرهای مازندران است که در مجاورت جنگل های سرسبز و دریای زیبای خزر واقع شده و از طبیعتی بکر، ییلاقات مختلف، جاذبه های طبیعی و مناظر و چشم اندازهای رویایی برخوردار است. علاوه بر این وجود آثار تاریخی موجب شده چالوس به منطقه ای جذاب برای گردشگران با هر علاقمندی تبدیل شود. اگر قصد سفر به مازندران و بازدید از بهترین جای چالوس را دارید پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مطلب همراه اقامت ۲۴ باشید. چالوس جاهای دیدنی زیادی دارد که آشنایی با آنها می تواند به لذت بخش تر شدن سفر شما کمک کند. در این مقاله به معرفی بهترین جاهای دیدنی چالوس با آدرس و تفریحات در بهار، تابستان، پاییز و زمستان این شهر توریستی می پردازیم.

فهرست این مطلب

مهمترین جاذبه های گردشگری چالوس

اغلب افراد شمال کشور را به خاطر وجود جنگل و دریا و طبیعت بی نظیر آن برای سفر انتخاب می کنند. در میان شهرهای شمالی، چالوس به عنوان یکی از جذاب ترین شهرها دارای جاذبه های متنوعی است که می توان آنها را در دسته بندی های جاذبه های طبیعی، تاریخی، فرهنگی و … قرار داد. تعداد بالای جاهای دیدنی چالوس و نزدیکی به تهران موجب شده چالوس به یکی از پرطرفدارترین شهرهای مازندران در بین گرذشگران تهرانی، تبدیل شود. دسترسی راحت و وجود جاهای دیدنی منحصربفرد و شگفت انگیز چالوس را به مقصدی محبوب در بین گردشگران داخلی و حتی خارجی تبدیل کرده است. در ادامه مهمترین جاهای گردشگری چالوس را معرفی می کنیم.

آبشار اکاپل

آبشار اکاپل یکی از جاذبه های طبیعی و جاهای دیدنی چالوس است که در ییلاقات منطقه کلاردشت قرار دارد. این آبشار زیبا در میان جنگل های سرسبز سردچال واقع شده و ارتفاع آن به ۲۰ متر می رسد. به خاطر کوهستانی بودن منطقه، در تابستان آب و هوای اطراف آبشار اکاپل بسیار خنک و مطبوع است و به عنوان مقصدی دل انگیز در روزهای گرم سال محسوب می شود.

همچنین آبشار اکاپل به عنوان مکانی هیجان انگیز برای علاقمندان به یخ نوردی در زمستان شناخته می شود. زیرا در این فصل و با سرد شدن هوا و بارش برف، این آبشار یخ می زند و شرایط برای یخ نوردی مهیا می گردد. مسیر دسترسی به آبشار اکاپل چالوس کمی سخت بوده و پیشنهاد می کنیم برای بازدید از آن از راهنمایان محلی کمک بگیرید.

آدرس: چالوس، کلاردشت، جنگل سردچال.

ساعت بازدید: آزاد

قیمت بلیط: رایگان

آبشار اکاپل jpg

آبشار سواسره

در میان جنگل های بهشتی شمال کشور، آبشارهای مختلفی وجود دارد که هر کدام از زیبایی خاصی برخوردارند. آبشار سواسره یکی از زیباترین و جذابترین آبشارهای کشور است که در لیست جاهای دیدنی چالوس جایگاه ویژه ای دارد. این آبشار در نزدیکی روستای بلده و ۵۵ کیلومتری چالوس واقع شده و در حدود ۱۰۰ متر ارتفاع دارد.

تماشای پایین ریختن آب با فشار زیاد از ارتفاعی ۱۰۰ متری قطعا هر گردشگری را به وجد خواهد آورد. آبشار سواسره در منطقه ای کوهستانی واقع شده و به همین خاطر آب و هوای اطراف آن بسیار خنک است. حتی در فصل بهار و تابستان نیز توصیه می شود هنگام بازدید از این پدیده شگفت انگیز لباس گرم همراه خود داشته باشید. مسیرهای مختلفی برای دسترسی به آبشار سواسره چالوس وجود دارد که بهتر است از راهنمای تور یا راهنمای محلی کمک بگیرید.

آدرس: ۵۵ کیلومتری چالوس، نرسیده به منطقه سیاه بیشه، روستای بلده.

ساعت بازدید: آزاد

قیمت بلیط: رایگان

آبشار سواسره jpg

مرداب هسل

مرداب هسل که با نام تالاب کنیچال نیر شناخته می شود، یکی از خاص ترین جاهای دیدنی چالوس است. این مرداب همچون نگینی در میان جنگل های اطراف چالوس خودنمایی می کند. مساحت مرداب هسل در حدود ۳۸۰۰ متر مربع بوده و عمق آن ۲.۳۰ متر است. البته باید بدانید که در زمان های پربارش در فصل های مختلف عمق آب مرداب هسل افزایش می یابد.

اصلی ترین دلیل جذابیت مرداب هسل چالوس، رنگین بودن سطح آب آن است. در این تالاب که هیچگونه حرکت آبی وجود ندارد، به اندازه نیم سانتی متر از سطح آب با جلبک پوشیده شده است که در فصل های مختلف سال به رنگ های سبز، نارنجی، قرمز و صورتی دیده می شوند.

مرداب هسل را می توان یکی از بهترین جاذبه های طبیعی استان مازندران در فصول مختلف در نظر گرفت. در بهار و تابستان سرسبزی درختان طراوت خاصی به این منطقه می بخشد. در پاییز رنگین شدن برگ های درختان منظره ای خارق العاده از دریاچه هسل خلق می کند و در زمستان در صورت زیاد بودن بارش برف، می توانید شاهد سپیدپوش شدن این تالاب زیبا باشید.

آدرس: ۱۰ کیلومتری چالوس، روستای سینوا

ساعت بازدید: آزاد

قیمت بلیط: رایگان

مرداب هسل jpg

مرداب کندوچال

در جنوب شهر چالوس و در میان جنگل های منطقه فین جاده چالوس به تهران، مردابی فوق العاده زیبا و تماشایی به نام کندوچال وجود دارد. این تالاب یک هکتاری با عمق چهار الی پنج متر، یکی از جاهای زیبای چالوس است که گردشگران زیادی را مجذوب خود می کند.

اگر شانس با شما یار باشد می توانید در فصل بهار و به ویژه اردیبهشت ماه گل های نیلوفر را بر روی سطح آب تالاب کندوچال ببینید و لذت ببرید. گیاهان مردابی، نیزار و درختان سرسبز اطراف این تالاب، چشم انداز و منظره ای جذاب و دوست داشتنی ایجاد کرده اند که بازدید از مرداب کندوچال به عنوان یکی از جذابترین جاهای دیدنی شمال چالوس، را به یکی از خاطره انگیزترین بخش های سفر به چالوس تبدیل می کند.

آدرس: چالوس، پارک جنگلی فین

ساعت بازدید: آزاد

قیمت بلیط: رایگان

مرداب کندوچال jpg

دریاچه ولشت

دریاچه ولشت با چشم اندازی شگفت انگیز و تماشایی، یکی از تماشایی ترین جاهای دیدنی چالوس است که در جنوب غربی این شهر قرار دارد. این دریاچه جزو ۱۰ دریاچه آب شیرین کشور محسوب می شود که در منطقه ای کوهستانی و در ارتفاع ۹۳۵ متری از سطح دریا واقع شده است.

این دریاچه به عنوان یکی از جاهای دیدنی نزدیک چالوس علاوه بر اینکه جاذبه ای طبیعی محسوب می شود، به عنوان یک منطقه تفریحی نیز طرفداران زیادی دارد. این دریاچه که از محبوبترین جاهای تفریحی چالوس به شمار می رود، مکان مناسبی برای سفرهای یکروزه و تجربه تفریحات مختلف مانند قایق سواری، ماهیگیری، شاتل سواری، بنانا سواری، جت اسکی و … است. همچنین امکانات رفاهی مناسبی نظیر رستوران، کافی شاپ، سوئیت های اقامتی و … در اطراف این دریاچه نزدیک چالوس وجود دارد که می توان از آنها استفاده کرد.

آدرس: ۲۵ کیلومتری جاده چالوس به تهران، نزدیک مرزن آباد

ساعت بازدید: آزاد

قیمت بلیط: برای تماشای دریاچه نیازی به تهیه بلیط نیست اما برای استفاده از تفریحات باید هزینه مربوطه پرداخت شود.

دریاچه ولشت jpg

دریاچه حصارچال

دریاچه حصارچال یکی از دیدنی ترین جاذبه های طبیعی چالوس است که در دامنه قله علم کوه قرار دارد. این دریاچه رویایی در ارتفاع ۳۸۰۰ متری از سطح دریا واقع شده و آب آن از ذوب برف رشته کوه های البرز با شروع فصل گرما تامین می شود.

کوهنوردان و طبیعتگردان زیادی در بهار و تابستان از دریاچه حصارچال بازدید می کنند. اگر شما هم از علاقمندان به کوهنوردی و تماشای مناظر طبیعی و چشم اندازهای رویایی هستید، فرصت بازدید از این دریاچه نزدیک چالوس را از دست ندهید. به ویژه در اواخر بهار و اوایل تابستان دامنه های اطراف دریاچه سرسبز شده و ترکیب آنها با برف های باقی مانده از زمستان سال پیش، منظره ای فوق العاده زیبا خلق می کنند.

آدرس: چالوس، کلاردشت، دشت حصارچال.

ساعت بازدید: آزاد

قیمت بلیط: رایگان

دریاچه حصارچال jpg

دریاچه سد دریوک

دریاچه سد دریوک یکی از خاص ترین جاهای دیدنی چالوس است که روبروی دره هزارچم و در دامنه کوه دال کمر قرار دارد. این دریاچه نزدیک چالوس دارای آب شیرین و مساحتی در حدود یک هکتار است. واقع شدن در منطقه ای کوهستانی به همراه مراتع سرسبز در اطراف، موجب شده هر گردشگری با تماشای این دریاچه مبهوت شود.

دریاچه سد دریوک جزو آن دسته از جاهای دیدنی چالوس است که در هر فصل می توان از آن بازدید کرد. در بهار سرسبزی تازه و با طراوت منطقه با باقی مانده برف های زمستان گذشته ترکیب شده و چشم اندازی رویایی خلق می کنند. به خاطر آب و هوای خنک و مطبوع دریاچه سد دریوک را می توان یکی از بهترین مقاصد سفر در روزهای گرم سال در نظر گرفت. در پاییز و زمستان نیز به خاطر بارش های فراوان و سفید پوش شدن منطقه زیبایی دریاچه سد دریوک دوچندان خواهد شد.

آدرس: چالوس، دره ولی آباد، منطقه هزارچم، دامنه کوه دال کمر

ساعت بازدید: آزاد

قیمت بلیط: رایگان

دریاچه سد دریوک jpg

پارک جنگلی فین

از جمله جنگل های چالوس و یکی از اصلی ترین جاهای دیدنی و مکان های تفریحی چالوس، پارک جنگلی فین است. این پارک جنگلی به خاطر موقعیت مکانی عالی، درختان سرسبز و انبوه، رودخانه و چشم اندازها و مناظر زیبا در ایام مختلف میزبان گردشگران بسیاری است. همچنین امکانات رفاهی فراهم شده در این پارک جنگلی در کنار طبیعت دوست داشتنی، آن را به یکی از محبوبترین پارک های جنگلی شمال کشور تبدیل کرده است.

از مهمترین امکانات و تفریحات جنگل فین به عنوان محبوبترین جای دیدنی چالوس، می توان به رستوران، کافی شاپ، آلاچیق و محل های استراحت، فروشگاه، پارک بازی کودکان، دوچرخه سواری، مسیرهای پیاده روی، زمان والیبال، سوئیت های اقامتی و … اشاره کرد. نزدیکی به چالوس را می توان یکی از مهمترین مزیت های این مکان در نظر گرفت. فاصله کم با شهر چالوس و قرارگرفتن در جاده چالوس به تهران موجب شده دسترسی گردشگران به پارک جنگلی زیبای فین بهترین تفرجگاه چالوس، راحت شود.

آدرس: چالوس، ۷ کیلومتری جاده چالوس به تهران، بعد از پلیس راه.

ساعت بازدید: ۲۴ ساعته

قیمت بلیط: ورودی هر خودرو ۲۰ هزار تومان. هزینه استفاده از امکانات و تفریحات نیز متفاوت است.

پارک جنگلی فین jpg

جنگل های چهارباغ مرزن آباد

در حوالی منطقه سیاه بیشه در ۹۰ کیلومتری جنوب چالوس، جنگلی بکر و زیبا به نام جنگل چهارباغ وجود دارد که جزو جاهای دیدنی چالوس محسوب می شود. این جنگل با چشم اندازی طبیعی و تماشایی ۱۹ هزار هکتار مساحت داشته و دارای پوشش گیاهی و جانوری منحصربفردی است.

جنگل های چهارباغ مرزن آباد از جمله جنگل های چالوس است که در منطقه حفاظت شده قرار گرفته و به خاطر بکر بودن طرفداران زیادی دارد. پیاده روی در جنگل، دوچرخه سواری در مسیرهای جنگلی و کوهستانی، تنفس اکسیژن خالص، سکوت و آرامش، هوای مطبوع و صدای پرندگان از مهمترین دلایل جذابیت این منطقه محسوب می شوند که گردشگران زیادی را مجذوب می کند.

آدرس: چالوس، مرزن آباد.

ساعت بازدید: آزاد

قیمت بلیط: رایگان

جنگل های چهارباغ مرزن آباد jpg

جنگل سینوا

جنگل سینوا از جمله جنگل های چالوس است که همچون گنجی پنهان و بهشتی گمشده در ۱۰ کیلومتری این شهر قرار دارد. این منطقه به خاطر جنگل انبوه و مسیر دسترسی نسبتا سخت به یکی از بکرترین جاذبه های طبیعی مازندران و چالوس تبدیل شده است. اگر در سفر به چالوس قصد دارید اوقاتی را در دل جنگل و در سکوت و آرامش آن سپری کنید، بی شک سینوا بهترین گزینه است.

همچنین جنگل سینوا یکی از جاهای گردشی چالوس، مکانی مناسب برای پیاده روی و دوچرخه سواری محسوب می شود. برای علاقمندان به ورزش و طبیعتگردی مسیرهای جنگلی مختلفی در سینوا قرار دارد که بسیار هیجان انگیز و فوق العاده تماشایی هستند. علاوه بر این شما می توانید جنگل سینوا را که از جذابترین جاهای دیدنی چالوس است، به عنوان یک مقصد سفر یکروزه انتخاب کنید و لحظات به یادماندنی به همراه خانواده یا دوستان در این مکان شگفت انگیز سپری نمایید.

آدرس:  کیلومتری جنوب چالوس، جاده چالوس، بعد از پلیس راه کندوان، روستای سینوا

ساعت بازدید: آزاد

قیمت بلیط: رایگان

جنگل سینوا jpg

جنگل زوات

یکی دیگر از جنگل های چالوس که در لیست جاهای دیدنی اطراف چالوس، جایگاه ویژه ای دارد، جنگل زوات است. این جنگل که در مجاورت روستایی به همین نام قرار گرفته، دارای طبیعتی بکر و محیطی منحصربفرد است. وجود سد زوات و تشکیل دریاچه ای دیدنی موجب شده زیبایی این منطقه دوچندان شود. این سد بر روی رودخانه سردآبرود که سرچشمه آن علم کوه است، ساخته شده و در همه ایام پر آب می باشد.

جنگل زوات را می توان یکی از جذابترین مناطق گردشگری چالوس در فصل تابستان در نظر گرفت. زیرا آب و هوای منطقه به خاطر رودخانه و سد خنک و مطبوع است. اگر از علاقمندان به طبیعتگردی هستید، پیشنهاد می کنیم در سفر به چالوس فرصت بازدید از جنگل زوات به عنوان یکی از بکرترین و بهترین جاذبه های طبیعی چالوس را از دست ندهید. برای اقامت در این جنگل دوست داشتنی چالوس می توانید علاوه بر کمپ کردن شبانه، به سراغ بومگردی، ویلاها و خانه های روستایی بروید و مناسبترین آنها را اجاره کنید.

آدرس: ۱۵ کیلومتری جاده چالوس به تنکابن، روستای زوات.

ساعت بازدید: آزاد

قیمت بلیط: رایگان

جنگل زوات jpg

جنگل مازیچال

در ۴۸ کیلومتری چالوس و در منطقه ییلاقی کلاردشت، جنگلی به نام مازیچال وجود دارد که به بهشت طبیعتگردان معروف است. مازیچال به عنوان یکی از جنگل های چالوس و کلاردشت، به خاطر قرار گرفتن در ارتفاع و داشتن طبیعتی بکر از محبوبیت زیادی برخوردار است. یکی از مهمترین دلایل جذابیت این جاذبه توریستی چالوس، تشکیل شدن اقیانوس ابر است.

ییلاق و جنگل مازیچال در ارتفاع ۲۶۰۰ متری قرار داشته و شما می توانید از بالای آن ابرهای زیبا را زیر پای خود ببینید و از تماشای این دریای ابر لذت ببرید. در فصل بهار سرسبزی درختان منطقه و گل های مختلف رنگارنگ جلوه ای دیگر به جنگل مازیچال می بخشند. اگر از علاقمندان به عکاسی هستید، حتما در پاییز به این جنگل بروید. زیرا از رنگین شدن برگهای درختان به وجد خواهید آمد و می توانید عکس هایی به یادماندنی ثبت کنید.

آدرس: چالوس، کلاردشت.

ساعت بازدید: آزاد

قیمت بلیط: رایگان

جنگل مازیچال jpg

روستای ناتر

اگر به دنبال طبیعتی دل انگیز در میان جاهای گشتنی چالوس هستید و می خواهید از شلوغی و هیاهوی شهر دور شوید، روستای ناتر بهترین گزینه است. این روستای باستانی با قدمتی نزدیک به ۲۵۰۰ سال یکی از جذابترین دیدنی های چالوس محسوب می شود که کمتر شناخته شده است.

روستای ناتر در ارتفاع ۲۲۰۰ متری واقع شده و دارای طبیعتی بکر و چشم اندازهای فوق العاده رویایی است. بر فراز این روستا که بایستید می توانید اقیانوسی از ابر را زیر پای خود ببینید و از تماشای آن حیرت زده شوید. آب و هوای خنک، آرامش بی نظیر، خانه هایی با معماری قدیمی و سنتی، مردمان مهمان نواز و مهربان، مزارع و باغ های مختلف، چشمه هایی با قابلیت درمانی و … موجب شده اند جذابیت ناتر دوچندان شود.

آدرس: چالوس، ۴ کیلومتری مرزن آباد

ساعت بازدید: آزاد

قیمت بلیط: رایگان

روستای ناتر jpg

منطقه شکار ممنوع سیاه بیشه

یکی از بزرگترین مناطق سرسبز کشور در غرب مازندران قرار دارد که در میان مکان های دیدنی چالوس از محبوبیت خاصی برخوردار است. منطقه شکار ممنوع سیاه بیشه در نزدیکی کلاردشت واقع شده و دارای جنگلی بکر با چشم اندازها و مناظری خارق العاده است.

از آنجایی که روستای سیاه بیشه و منطقه جنگلی شکار ممنوع اطراف آن به عنوان بکرترین طبیعت شمال چالوس، در بیشتر اوقات سال غرق در مه تیره ای هستند، این منطقه را سیاه بیشه نامگذاری کرده اند. به خاطر ارتفاع زیاد و آب هوای خنک این منطقه، گردشگران زیادی سیاه بیشه را به عنوان مقصدی خنک و جذاب در روزهای گرم سال انتخاب می کنند.

آدرس: چالوس، کلاردشت، روستای سیاه بیشه

ساعت بازدید: آزاد

قیمت بلیط: رایگان

منطقه شکار ممنوع سیاه بیشه jpg

غار یخ مراد

غار یخ مراد یکی از بهترین و زیباترین جاهای دیدنی چالوس است که در جنوب این شهر و در منطقه گچسر قرار دارد. این جاذبه طبیعی شگفت انگیز و اعجاب انگیز میزبان گردشگران و غارنوردان و طبیعت گردان زیادی است که به دنبال تجربه ای متفاوت و هیجان انگیز در سفر به چالوس هستند.

قدمت این غار طبق تخمین کارشناسان به ۵۰ میلیون سال باز می گردد. از این رو از می توانید در ان آثاری طبیعی همچون قندیل های استالاکتیت و استالاگمیت، فسیل های ۷۰ تا ۲۰۰ میلیون ساله، آبشاری یخ زده، تالارهای کوچک و بزرگ و دیدنی های مختلف دیگری را تماشا کنید و لذت ببرید.

در بخشی از این غار حوضچه ای وجود دارد که آب آن دارای املاح معدنی بوده و برای درمان بیماری های مختلف مناسب است. پیشنهاد می کنیم فرصت بازدید از غار یخ مراد را در اسفند و فروردین از دست ندهید. البته باید توجه داشته باشید که برای غار نوردی در این مکان باید از راهنمای مجرب و تجهیزات مناسب استفاده کنید.

آدرس: جاده چالوس، گچسر، روستای کهنه ده

ساعت بازدید: آزاد

قیمت بلیط: رایگان

غار یخ مراد jpg

کوه تخت سلیمان

کوه تخت سلیمان که با نام آلپ ایران شهرت دارد، یکی دیگر از دیدنیهای چالوس است که در بین کوهنوردان بسیار محبوب است. منطقه تخت سلیمان به خاطر داشتن قله های متعدد بالای ۴۰۰۰ متر جزو بلندترین ناحیه های مرکزی البرز محسوب می شود. قله تخت سلیمان اصلی ترین و معروفترین قله این منطقه است که در منطقه کلاردشت قرار دارد.

چشم اندازها و مناظر تخت سلیمان به عنوان یکی از منحصربفردترین جاهای دیدنی چالوس، هر کوهنوردی را به وجد می آورد. آب و هوای سرد و کوهستانی این کوه موجب شده کوهنوردان برای تجربه یک کوهنوردی متفاوت و جذاب و لذت بردن از هوای خنک و مطبوع در روزهای گرم سال تخت سلیمان را به عنوان مقصد سفر انتخاب کنند.

اگر به منطقه تخت سلیمان رفتید می توانید علاوه بر قله تخت سلیمان، به سراغ دیدنی های نزدیک آن مانند یخچال طبیعی علم کوه، قله شاه کرم و … نیز بروید. توصیه می کنیم حتما برای پیمایش این قله زیبا از گروه های کوهنوردی حرفه ای و راهنمایان باتجربه کمک بگیرید.

آدرس: چالوس، ۲۰ کیلومتری جنوب غربی کلاردشت، روستای رودبارک

ساعت بازدید: آزاد

قیمت بلیط: رایگان

کوه تخت سلیمان jpg

پل زغال

اگر در برنامه چالوس گردی خود به دنبال بازدید از بناهای تاریخی هستید، باید به سراغ پل زغال بروید. این پل که در مرزن آباد و ۱۷ کیلومتری جاده کندوان واقع شده، یادگاری از دوران پهلوی اول است. پل زغال یک پل سنگی و آجری با معماری و مهندسی منحصربفردی محسوب می شود که در سال ۱۳۰۷ هجری شمسی ساخته شده است.

پل زغال به عنوان یکی از جاهای دیدنی چالوس بر روی رودخانه ای قرار دارد که از ارتفاعات کندوان جاری می شود. این پل که در لیست آثار ملی ایران نیز به ثبت رسیده است، دارای ۶.۲ متر عرض، ۳۸.۵ متر طول و دهانه ای ۲۰ متری می باشد.

آدرس: چالوس، مرزن آباد، جاده کندوان.

ساعت بازدید: آزاد

قیمت بلیط: رایگان

پل زغال jpg

کاخ چای خوران

از دیگر جاذبه های تاریخی چالوس که قدمت آن به دوران پهلوی اول و حکومت رضاشاه بازمی گردد، کاخ چای خوران است. این کاخ با وسعت ۴۰۰۰ متر مربع از معماری اروپایی و تزئینات مختلف مانند گچ بری ها و کاشی کاری ها برخوردار است.

عمارت تاریخی چایخوران که از مهمترین جاهای دیدنی شهر چالوس به شمار می رود، به صورت دو طبقه ساخته شده است. دو ورودی، تالارهای اصلی، اتاق های خدماتی، حیاط زیبا با حوض و آبنما، راهروهای مختلف، زیرزمین و … مهمترین بخش های کاخ چایخوران چالوس محسوب می شوند.

کاخ چای خوران که در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است، در گذشته به عنوان محلی برای توقف کوتاه و استراحت رضاشاه شناخته می شد. از آنجایی که چای نوشیدنی اصلی ایرانیان محسوب می شود و این مکان نیز برای استراحت و صرف چای بنا شده، نام چایخوران را انتخاب نمودند.

آدرس: چالوس، میدان معلم

ساعت بازدید: ۹ الی ۱۸

قیمت بلیط: پنج هزار تومان

کاخ چای خوران jpg

کاخ اجابت

از دیگر بناهای تاریخی چالوس که در منطقه کلاردشت قرار دارد، می توان به کاخ اجابت اشاره کرد. قدمت این عمارت زیبا به دوره سلطنت پهلوی بازمی گردد و دارای معماری به شیوه و سبک معماری اروپایی است. تزئینات مختلفی همچون گچ بری، آجرکاری، کاشی کاری، ستون ها و سرستون های حجاری شده به همراه لوسترهای نفیس و گران قیمت باعث جذابیت و زیبایی دوچندان کاخ اجابت یکی از زیباترین جاهای دیدنی چالوس، شده اند.

حیاط این کاخ که در واقع به عنوان استراحتگاه مورد استفاده قرار می گرفت، پوشیده از درختان سرو است و محیطی دلنشین و آرامشبخش دارد. کاخ اجابت در ارتفاعی بالاتر از کلاردشت و در منطقه اجابت ساخته شده و کاملا مشرف به کلاردشت است. از این رو می توانید از این مکان منظره و چشم انداز خیره کننده ای را تماشا کنید و لذت ببرید.

آدرس: چالوس، کلاردشت، اجابت.

ساعت بازدید: ۹ الی ۱۷

قیمت بلیط: رایگان

کاخ اجابت jpg

مدرسه پروین اعتصامی

مدرسه پروین اعتصامی یکی از بناهای تاریخی چالوس است که قدمت آن به دوره حکومت پهلوی اول بازمی گردد. این مجموعه که در سال ۱۳۱۲ ساخته شده، در طول تاریخ کاربردهای متفاوتی داشته است. در ابتدا به عنوان رستوران کارخانه حریربافی مورد استفاده قرار می گرفته است و در سال ۱۳۲۰ به مرکز فرماندهی ارتش شوروی سابق تبدیل می شود. پس از ۴ سال این بنا به عنوان مدرسه انتخاب شده و تا به امروز به فعالیت خود ادامه داده است.

آدرس: چالوس، خیابان امام خمینی، روبروی کلانتری شماره ۱۱

ساعت بازدید: در ساعات اداری و آموزشی با هماهنگی مسئولان مدرسه

قیمت بلیط: رایگان

کاروانسرای پای قله کندوان

اگر از علاقمندان به جاهای تاریخی و جاهای دیدنی چالوس هستید، در سفر به مازندران حتما از کاروانسرای سنگی پای قله کندوان بازدید کنید. این مجموعه تاریخی که در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است، از معماری جالبی برخوردار است. در گذشته ساختمان کاروانسرا دارای بخش های مختلف و گنبدهای زیادی بوده که در طول زمان تخریب شده اند و در حال حاضر بخشی از آنها باقی مانده است.

آدرس: جاده چالوس، ۲۰۰ متری تونل کندوان.

ساعت بازدید: آزاد

قیمت بلیط: رایگان

کاروانسرای پای قله کندوان jpg

موزه خودروهای قدیمی

موزه خودروهای قدیمی یکی از جذابترین جاهای دیدنی چالوس محسوب می شود که طرفداران بسیاری دارد. این موزه منحصربفرد در مجموعه تفریحی و توریستی نمک آبرود در غرب چالوس قرار دارد و در آن ماشین های ارزشمندی نگهداری می شود.

در موزه خودروهای قدیمی چالوس در حدود ۲۵ خودرو کلاسیک در معرض نمایش قرار دارند که علاوه بر زیبایی ظاهری، هرکدام از تاریخچه و داستان جالبی برخوردارند. این خودروها اکثرا متعلق به کارخانه ها و برندهای مطرح خودرو دنیا مانند بنز، پورش، فولکس واگن، رولز رویس و … می باشند.

در این جای دیدنی چالوس می توانید رولز رویس مدل ۱۹۰۶ متعلق به احمدشاه قاجار، خودرو ساخته شده توسط سه کمپانی فولکس واگن، پورش و بنز به صورت مشترک متعلق به ولیعهد ایران، بنز k500 و … را مشاهده کنید.

آدرس: چالوس، شهرک تفریحی و توریستی نمک آبرود.

ساعت بازدید: ۹ الی ۱۸

قیمت بلیط:

موزه خودروهای قدیمی jpg

تله کابین نمک آبرود

چالوس جاهای دیدنی متعدد و متنوعی دارد که هرکدام جذابیت خاص خود را دارند؛ اما شاید بتوان گفت مجموعه تفریحی و توریستی نمک آبرود و به ویژه تله کابین نمک آبرود، اصلی ترین جای دیدنی چالوس محسوب می شود. این شهرک در غرب شهر چالوس و در مجاورت جنگل های انبوه و سرسبز واقع شده و دارای امکانات تفریحی، توریستی، اقامتی و رفاهی متنوعی است.

در شهرک توریستی نمک آبرود دو تله کابین وجود دارد که خط اول آن مرتفع ترین تله کابین ایران است. این تله کابین مسیری در حدود ۲۱۰۰ متر را تا بالای قله مدوبن در مدت زمان ۱۵ دقیقه طی می کند. خط دو تله کابین نمک آبرود ۱۷۰۰ متر طول دارد و ایستگاه پایانی آن قله تماشای دیو حمام است.

بازدید از شهرک نمک آبرود و سوار شدن بر تله کابین های آن، جزو پرطرفدارترین تفریحات مسافرانی است که چالوس را به عنوان مقصد سفر انتخاب می کنند. در ایستگاه پایانی خط یک و دو تله کابین نمک آبرود امکانات مختلفی نظیر رستوران، کافی شاپ و … وجود دارد. همچنین شما می توانید از جاذبه های طبیعی همچون جنگل بکر، غارو چشم اندازهای رویایی در ارتفاعات جنگلی این منطقه بازدید کنید.

علاوه بر این در بخش های مختلف شهرک توریستی و تفریحی نمک آبرود، بهترین جای تفریحی چالوس،  امکانات و تفریحات جذاب و هیجان انگیزی مانند کارتینگ، پینت بال، پارک بازی کودکان، رستوران های متنوع، سوئیت های اقامتی، هتل، فضای سبز، سورتمه سواری در دل جنگل، موزه خودروهای قدیمی و … می توانند اوقات خوشی را برای گردشگران رقم بزنند.

آدرس: چالوس، کیلومتر ۱۰ جاده چالوس-تنکابن

ساعت بازدید: ۹ الی ۲۲

قیمت بلیط: ۱۲۰ هزار تومان به ازای هر خودرو

تله کابین نمک آبرود jpg

ساحل رادیو دریا

دیدنی های چالوس فقط به جنگل های سرسبز یا آثار تاریخی محدود نمی شود. ساحل رادیو دریا یکی از محبوبترین تفریحگاه های چالوس محسوب می شود که میزبان گردشگران زیادی در ایام مختلف سال است. این ساحل در فصل های بهارو تابستان و روزهای تعطیل شاهد جمعیت زیادی است که قصد تماشای دریای زیبای خزر و استفاده از امکانات و تفریحات متنوع و جذاب را دارند.

در این ساحل که جزو مراکز تفریحی چالوس به شمار می رود، دو پلاژ مخصوص آقایان و بانوان جهت شنا در دریای خزر در نظر گرفته شده است. علاوه بر این امکانات دیگری همچون غرفه های خرید سوغات، پارک بازی، تفریحات دریایی و آبی (قایق سواری، بنانا ساواری، شاتل سواری، جت اسکی و …)، آلاچیق ها و استراحتگاه های مخصوص، مسیر پیاده روی و دوچرخه سواری و … وجود دارد.

آدرس: چالوس، بلوار رادیو دریا.

ساعت بازدید: آزاد

قیمت بلیط: ورودی برای پارکینگ هر خودرو ۱۰ هزار تومان

ساحل رادیو دریا jpg

جاهای دیدنی جاده چالوس

جاده چالوس به عنوان یکی از محبوبترین و پر ترددترین راه های مواصلاتی شمال کشور شناخته می شود که دارای دیدنی های متعددی است. این جاده که چالوس را به کرج و تهران متصل می کند، در میان رشته کوه البرز احداث شده و دارای تونل های فراوان، پیچ های کوتاه و بلند، ارتفاع و چشم اندازهای رویایی است.

گردنه های خطرناک اما بسیار زیبای جاده چالوس به عنوان جذابترین بخش های این مسیر در بین گردشگران شناخته می شوند. در جاده چالوس روستاها و شهرهای مختلفی وجود دارد که هر کدام دیدنی ها و زیبایی های خاص خود را دارند.

علاوه بر کاروانسرای پای قله کندوان، دریاچه ولشت، غار یخ مراد، مرداب کندوچال، پل زغال، جنگل سینوا و … که در بالا معرفی شدند، جاده چالوس جاهای دیدنی دیگری نیز دارد که از مهمترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

جاده چالوس jpg

روستای کندلوس

یکی از زیباترین جاهای دیدنی جاده چالوس، روستای کندلوس است که در بخش کجور، دهستان زانوس رستاق، ۲۵ کیلومتری شهر چالوس قرار دارد. روستای فرهنگی و تاریخی کندلوس قدمتی متعلق به قبل از میلاد دارد و تمدن های مختلفی در این منطقه وجود داشته است.

خانه های این روستا به شکل سنتی و گلی قدیمی بوده و از جذابیت زیادی برخوردارند. دیدنی های زیادی در این روستای توریستی وجود دارد که موزه مردم شناسی، موزه گیاهان دارویی، کوچه های جذاب، باغ های میوه و … مهمترین آنها به شمار می روند.

آدرس: جاده چالوس، ۵ کیلومتر بعد از مرزن آباد، منطقه کجور.

ساعت بازدید: آزاد

قیمت بلیط: برای بازدید از روستا نیازی به پرداخت هزینه نیست اما برای موزه ها باید بلیط تهیه شود

روستای کندلوس jpg

کلاردشت

کلاردشت منطقه ای مرتفع در ۵۰ کیلومتری چالوس و در جاده کرج – چالوس است که به خاطر طبیعتی بکر، چشم اندازهای رویایی و مناظر فوق العاده زیبا به یکی از محبوبترین جاذبه های گردشگری شمال کشور و جاهای دیدنی چالوس تبدیل شده است. این منطقه جنگلی دارای جاذبه های طبیعی مختلفی همچون دهکده و ییلاق مازیچال، دریاچه ولشت، علم کوه، سیاه بیشه، هریجان، جنگل مجل، روستای کردیچال، تپه کلار و … است.

اگر بگوییم که اکثر مکان های دیدنی چالوس در منطقه کلاردشت قرار دارند، اغراق نکرده ایم. آب و هوای مطبوع، سرسبزی و طراوت، جنگل و کوهستان و رودخانه ویژگی های بارز کلاردشت محسوب می شوند که این منطقه را از سایر جاهای دیدنی جاده چالوس متمایز کرده است. اگر قصد سفر به بهترین تفرجگاه چالوس را دارید، پیشنهاد می کنیم فرصت بازدید از کلاردشت و زیبایی های آن را از دست ندهید.

آدرس: جاده چالوس، ۴۸ کیلومتری چالوس.

ساعت بازدید: آزاد

قیمت بلیط: رایگان

کلاردشت jpg

آبشار خور

اگر از علاقمندان به طبیعتگردی هستید و می خواهید یکی از زیباترین جاهای دیدنی چالوس را از نزدیک ببینید، آبشار خور می تواند برایتان جذابیت زیادی داشته باشد. این آبشار جزو جاهای دیدنی جاده چالوس محسوب می شود که در روستای خور از توابع منطقه ارنگه قرار دارد. ارتفاع آبشار خور در حدود ۵۰ متر است و مسیر دسترسی به آن از میان کوه های سر به فلک کشیده و باغ های میوه و دشت های سرسبز می گذرد.

آبشار خور مقصدی مناسب برای فصل های مختلف به شمار می رود. یخ نوردان حرفه ای این آبشار را در فصل زمستان به عنوان مکانی ایده آل جهت فراز و فرود انتخاب می کنند. در روزهای گرم تابستان به خاطر آب و هوای خنک منطقه، آبشار خور به مقصدی دل انگیز تبدیل می شود.

آدرس: جاده چالوس، نرسیده به سد کرج، بعد از خوزنکلا و ارنگه. روستای خور

ساعت بازدید: آزاد

قیمت بلیط: رایگان

آبشار خور jpg

سد امیرکبیر (سد کرج)

سد امیرکبیر یا همان سد زیبای کرج یکی دیگر از دیدنی های جاده چالوس است که در کیلومتر ۲۵ این جاده قرار دارد. این سد جهت تامین آب آشامیدنی پایتخت و آبیاری زمین های کشاورزی منطقه احداث شده است. دریاچه سد کرج به خاطر چشم انداز فوق العاده زیبا یکی از پرطرفدارترین مقاصد سفرهای یک روزه و طبیعتگردی محسوب می شود.

علاوه بر تماشای زیبایی سد و طبیعت اطراف آن به عنوان یکی از خاص ترین جاهای دیدنی چالوس، شما می توانید از تفریحات و امکانات مختلفی که در این منطقه توریستی فراهم شده است استفاده کنید و خاطرات خوشی را رقم بزنید. قایق سواری، ماهی گیری، عکاسی و … لحظات به یادماندنی را در این دریاچه نزدیک چالوس برایتان به ارمغان خواهند آورد.

آدرس: کیلومتر ۲۵ جاده چالوس

ساعت بازدید: ۸ الی ۱۸

قیمت بلیط: ورودی هر خودرو به پارکینگ ۱۵ هزار تومان

سد امیرکبیر jpg

روستای شهرستانک

در ۵۵ کیلومتری کرج و در دامنه های کوه توچال جاده چالوس روستایی سرسبز و زیبا به نام شهرستانک قرار دارد که جزو جاهای دیدنی جاده چالوس محسوب می گردد. این روستا در گذشته به عنوان محلی ییلاقی و باصفا جهت استراحت پادشاهان قاجار از رونق خاصی برخوردار بوده است.

طبیعت بکر شهرستانک و خانه های قدیمی و ویلاهای زیبا گردشگران زیادی را راهی این روستا کرده است. باغ های میوه متعدد و مناظر و چشم اندازهای رویایی در فصل های بهار و پاییز و آب و هوای مطبوع در روزهای گرم تابستان موجب شده شهرستانک میزبان گردشگران مختلفی از سراسر کشور و به ویژه پایتخت باشد. در این روستا دیدنی های مختلف دیگری نیز وجود دارد که درخت سرو اورس ۲۸۰۰ ساله، قلعه دختر یا قلعه دزدبند، تپه شنستون از مهمترین آنها به شمار می روند.

آدرس: کیلومتر ۴۴ جاده چالوس، بعد از روستای آسارا، روستای شهرستانک.

ساعت بازدید: آزاد

قیمت بلیط: رایگان

روستای شهرستانک jpg

پیست دیزین

پیست بین المللی اسکی دیزین در ۷۵ کیلومتری کرج، جزو اصلی ترین جاهای تفریحی جاده چالوس محسوب می شود. این پیست دارای ۲۳ پیست کوچک و بزرگ و امکانات و تفریحات کاملی همچون چهار تله کابین، دو تله سیژ، هفت تله اسکی بشقابی و چکشی، پیست اسکی روی چمن، زمین های ورزشی تنیس و الیبال، پارک بازی کودکان، رستوران، هتل، اقامتگاه، کافی شاپ و … است.

آب و هوای دلپذیر، پوشش برف عالی، دسترسی مناسب و امکانات بی نظیر موجب شده پیست دیزین میزبان گردشگران و ورزشکاران زیادی در ایام مختلف سال باشد. بهترین زمان برای استفاده از مجموعه پیست دیزین به عنوان یکی از بهترین جاهای تفریحی جاده چالوس، اواخر پاییز تا اوایل بهار است. البته اگر به دنبال تجربه اسکی روی چمن و ورزش هایی همچون کایت سواری، دوچرخه سواری کوهستان، تیراندازی و … هستید، می توانید در تابستان به این جای تفریحی جاده چالوس بروید.

آدرس: جاده چالوس، جاده دیزین، پیست بین المللی اسکی دیزین.

ساعت بازدید: ۸ الی ۱۵

قیمت بلیط: ورودی هر نفر ۱۸۰ هزار تومان

پیست دیزین jpg

روستا و آبشار هریجان

هریجان یکی از روستاهای خوش آب و هوا و مناطق دیدنی جاده چالوس است که دارای جاذبه های مختلفی همچون جنگل های سرسبز، کوه های زیبا، رودخانه، باغ های میوه، خانه های قدیمی و آبشار است. آبشار هریجان که در فاصله ۱۰ کیلومتری از روستا در دل کوه های البرز واقع شده، جزو زیباترین جاهای دیدنی جاده چالوس به شمار می رود.

مسیر دسترسی به این آبشار از میان دشت ها و دامنه های زیبا با چشم اندازهای رویایی می گذرد. ارتفاع این آبشار نزدیک به ۹ متر است که تماشای ریزش آب می تواند لحظات خاطره انگیزی را برایتان رقم بزند. حیات وحش این منطقه بسیار غنی بوده و جانوران وحشی مختلفی مانند خرس، کل و بز، پلنگ، گرگ، روباه، مار و … در آن زندگی می کنند. از این رو توصیه می شود در مکان های ممنوعه اطراف روستا و آبشار هریجان که جزو مناطق محافظت شده محسوب می شوند تردد نکنید.

آدرس: جاده چالوس، کلاردشت، روستای هریجان

ساعت بازدید: آزاد

قیمت بلیط: رایگان

هریجان jpg

آزاد کوه

یکی دیگر از جاهای دیدنی جاده چالوس، قله آزاد کوه است که جزو بلندترین قله های البرز مرکزی محسوب می شود. این قله در نزدیکی شهر چالوس واقع شده و دارای ۴۳۵۵ متر ارتفاع است. آزاد کوه که با نام قله شاهزاده کج گردن نیز شناخته می شود، قله ای صخره ای و بزرگ است که ۴ مسیر صعود دارد.

کوهنوردان زیادی در ایام مختلف سال از روستاهای ده کلاک بالا، وارنگه، نسن و ناحیه آغاز به این قله باشکوه صعود می کنند. بهترین زمان بالا رفتن از این قله اواخر بهار تا اواخر تابستان است. البته برخی از گروه های کوهنوردی حرفه ای که دارای تجربه بالا و تجهیزات کامل هستند، در فصل زمستان نیز آزاد کوه را برای صعود انتخاب می کنند.

آدرس: کیلومتر ۱۱۰ جاده چالوس، پل زنگوله، ۴۰ کیلومتری جاده یوس – بلده، روستای کلاک بالا.

ساعت بازدید: آزاد

قیمت بلیط: رایگان

آزاد کوه jpg

روستای گچسر

گچسر یکی از روستاهای جذاب جاده چالوس است که در فصل های مختلف سال میزبان گردشگران زیادی است. این روستا از قدمتی طولانی برخوردار بوده و به خاطر نزدیکی به برخی از جاهای دیدنی چالوس مانند غار یخ مراد، باغ لاله ها، پیست اسکی دیزین و … محبوبیت خاصی دارد.

خانه های قدیمی با سنگ، گل، آجر و چوب، باغ های متعدد، آب و هوای مطبوع، مناظر و چشم اندازهای رویایی، چشمه های آب گرم، رودخانه پرآب، پل سنگی متعلق به دوران ایلخانی، کاخ رضا شاه، کوره های گچ پزی متعلق به دوران قاجار، حسینیه تاریخی، مراسم ها و جشن های ملی و مذهبی و غذاهای محلی از مهمترین جذابیت های این روستای گردشگری به عنوان یکی از جاهای دیدنی چالوس به شمار می روند.

آدرس: جاده چالوس، سه راهی شهرستانک، روستای گچسر

ساعت بازدید: آزاد

قیمت بلیط: رایگان

روستای گچسر jpg

تونل کندوان

جاده چالوس به خاطر تونل های متعددی که دارد به عنوان یکی از خاص ترین جاده های ایران شناخته می شود. این جاده از میان رشته کوه البرز کشیده شده که در بخش های متعددی از آن تونل هایی جهت کوتاه شدن مسیر احداث شده اند.

تونل کندوان یا همان تونل شماره ۱۱، طولانی ترین و معروفترین تونل این مسیر است که به عنوان یکی از مکان های تفریحی جاده چالوس به شمار می رود. ساخت این تونل عظیم به سال ۱۳۱۴ باز می گردد که در سال ۱۳۱۷ مورد بهره برداری قرار می گیرد. این تونل که به خاطر کوتاه شدن مسیر چالوس به کرج و سهولت در رفت و آمد ساخته شد، امروزه به خاطر چشم انداز زیبای کوهستانی و وجود رستوران ها و آشکده های مختلف تبدیل به منطقه ای توریستی شده است.

آدرس: جاده چالوس، بین گچسر و سیاه بیشه.

ساعت بازدید: آزاد

قیمت بلیط: رایگان

تونل کندوان jpg

روستای سپهسالار

در ۱۵ کیلومتری سد کرج روستایی به نام سپهسالار واقع شده است که جزو زیباترین جاهای دیدنی جاده چالوس محسوب می شود. این روستا دارای طبیعتی بی نظیر و جاذبه های طبیعی، تاریخی، مذهبی، فرهنگی و … است. رودخانه پرآب و قرار گرفتن در ارتفاع موجب شده روستای سپهسالار از آب و هوای مطبوعی برخوردار باشد. همچنین این جای دیدنی جاده چالوس دارای یک آبشار با ارتفاع ۱۰ متر است که در ایام مختل سال به ویژه بهار و تابستان میزبان کوهنوردان و طبیعت گردان زیادی است.

آدرس: جاده چالوس، ۱۵ کیلومتری سد امیرکبیر.

ساعت بازدید: آزاد

قیمت بلیط: رایگان

روستای سپهسالار jpg

روستای میدانک

از دیگر جاهای دیدنی اطراف جاده چالوس می توان به روستای میدانک اشاره کرد که در کیلومتر ۶۰ جاده کرج-چالوس قرار دارد. این روستا از قدمتی تاریخی برخوردار بوده و بنایی تاریخی به نام برج تهمینه ای برج آرامگاهی میدانک متعلق به دوران تیموری در آن واقع شده است. این اثر در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است و بازدید از ان برای علاقمندان به تاریخ خالی از لطف نیست.

علاوه بر این برج تاریخی، روستای میدانک دارای جاذبه های دیگری است که می توان غار میدانک با طول ۱۵۰ متر و سه تالار، باغ های متعدد، رودخانه، خانه های قدیمی، طبیعت بکر و مناظر و چشم اندازهای فوق العاده را نام برد.

آدرس: کیلومتر ۶۰ جاده چالوس

ساعت بازدید: آزاد

قیمت بلیط: رایگان

روستای میدانک jpg

جنگل سرپوش تنگه

بین چالوس و مرزن آباد و قبل از پلیس راه جاده چالوس، منطقه ای جنگلی به نام جنگل سرپوش تپه وجود دارد که جزو جاهای بکر جاده چالوس محسوب می شود. این جنگل برای علاقمندان به طبیعتگردی و جنگل پیمایی مکانی ایده آل محسوب می شود. زیرا از طبیعتی دست نخورده و پوشش گیاهی انبوه و مناظر رویایی برخوردار است.

به خاطر وجود چندین تنکه در این منطقه، نام جنگل تنگه سرپوشیده را برای آن انتخاب کرده اند. بهترین زمان بازدید از این جای دیدنی جاده چالوس فصل های بهار و تابستان است که آب و هوا خنک و مطبوع و درختان سرسبز هستند. البته اگر با سرمای هوا مشکلی نداشته باشید، می توانید در فصل پاییز راهی جنگل سرپوش تنگه شوید که به خاطر رنگین شدن برگ درختان به یکی از زیباترین جاهای دیدنی چالوس شناخته می شود.

آدرس: جاده چالوس، قبل از پلیس راه مرزن آباد.

ساعت بازدید: آزاد

قیمت بلیط: رایگان

جنگل سرپوش تنگه jpg

آبشار هفت چشمه

یکی از مهمترین و زیباترین جاهای دیدنی جاده چالوس، آبشار هفت چشمه است که در ۱۷ کیلومتری جاده کرج-چالوس قرار دارد. این آبشار در نزدیکی روستای ارنگه واقع شده که از طبیعتی بکر و فوق العاده زیبا برخوردار است. مسیر دسترسی به آبشار هفت چشمه جذابیت بسیار زیادی دارد. زیرا از میان جنگل ها و کوه های زیبا می گذرد و چشمه ها و آبشارهای کوچکتری در این مسیر وجود دارد.

ارتفاع آبشار هفت چشمه حدودا ۷ متر است و به خاطر ریزش آب از ارتفاع بالا، هوای اطراف آن بسیار خنک و دل انگیز است. گردشگران زیادی این مکان را به عنوان مقصدی مناسب جهت سفرهای یکروزه و فرار از هیاهوی شهر در روزهای گرم سال انتخاب می کنند.

آدرس: جاده چالوس، روستای ارنگه.

ساعت بازدید: آزاد

قیمت بلیط: رایگان

آبشار هفت چشمه jpg

جاهای دیدنی چالوس در بهار

بهار را می توان بهترین زمان سفر به چالوس در نظر گرفت. سرسبزی درختان و دوچندان شدن زیبایی طبیعت بکر اطراف چالوس و آب و هوای دل انگیز مهمترین دلایل جذابیت چالوس در بهار محسوب می شوند. اگر می خواهید یکی از خاطره انگیزترین سفرهای عمرتان را تجربه کنید، پیشنهاد می کنیم به سراغ جاهای دیدنی چالوس در بهار بروید. هر کدام از این جاذبه های گردشگری در این فصل از جذابیت خاصی برخوردارند که از مهمترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آبشار اکاپل
  • پارک جنگلی فین
  • دریاچه ولشت
  • مرداب هسل
  • مرداب کندوچال
  • دریاچه سد دریوک
  • دریاچه حصارچال
  • آبشار سواسره
  • جنگل های چهارباغ مرزن آباد
  • روستای ناتر
  • منطقه شکار ممنوع سیاه بیشه
  • جنگل سینوا
  • سد و جنگل زوات
  • کلاردشت
  • تله کابین نمک آبرود
  • پل زغال
  • کاخ چای خوران
  • کاخ اجابت
  • ساحل رادیو دریا
  • مدرسه پروین اعتصامی
  • موزه خودروهای قدیمی

جاهای دیدنی چالوس در تابستان

بسیاری از گردشگران به خاطر مشغله کاری و نداشتن فرصت مناسب نمی توانند در ایام مختلف سال به چالوس سفر کنند. از این رو تابستان که فصل تعطیلات و سفر محسوب می شود را انتخاب می کنند. شاید تصور کنید به خاطر آب و هوای گرم و رطوبت بالا، سفر به شمال کشور و چالوس در تابستان اشتباه است. اما باید بدانید که برخی از جاهای دیدنی چالوس در تابستان می توانند لحظات خوش و به یادماندنی برایتان رقم بزنند.

اگر قصد سفر به چالوس در تابستان را دارید می توانید به سراغ ییلاقات، جنگل ها، روستاها و مناطقی بروید که در ارتفاعات کوهستانی قرار داشته و از آب و هوای خنکی برخوردارند. معروفترین و بهترین این مکان های عبارتند از:

  • آبشار سواسره
  • دریاچه حصارچال
  • دریاچه ولشت
  • روستای ناتر
  • آبشار اکاپل
  • دریاچه ولشت
  • جنگل مازیچال
  • کلاردشت
  • آبشار هفت چشمه
  • پیست اسکی دیزین
  • قله علم کوه
  • قله تخت سلیمان
  • آزاد کوه
  • روستای گچسر
  • روستای شهرستانک
  • آبشار هریجان

جاهای دیدنی چالوس در پاییز

اگر از علاقمندان به طبیعت گردی و عکاسی هستید، فرصت بازدید از جاهای دیدنی چالوس در پاییز را از دست ندهید. در این فصل جنگل های چالوس به خاطر رنگی شدن برگ درختان به تکه ای از بهشت تبدیل می شوند. تماشای مناظر فوق العاده زیبا و رویایی، قدم زدن در جنگل های زیبا با آب و هوای خنک در زیر بارش نم نم باران، تماشای اقیانوس ابر در ارتفاعات و … از مهمترین دلایل و جذابیت های سفر به چالوس در پاییز محسوب می شوند.

بهترین جاهای دیدنی چالوس در پاییز شامل موارد زیر می شوند:

  • جنگل سینوا
  • جنگل زوات
  • مازیچال
  • کلاردشت
  • جنگل چهارباغ
  • آبشار سواسره
  • آبشار اکاپل
  • پارک جنگلی فین
  • نمک آبرود
  • روستای ناتر
  • مرداب هسل
  • کاخ چایخوران
  • کاخ اجابت
  • کندلوس
  • آبشار هفت چشمه
  • روستای سپهسالار
  • جاده چالوس

جاهای دیدنی چالوس در زمستان

جاهای دیدنی چالوس در فصل زمستان نیز جذابیت و طرفداران خاص خود را دارند. اگر از علاقمندان به زمستان و تماشای مناظر برفی هستید، قطعا در سفر به چالوس تجربه ای خاطره انگیز خواهید داشت. در این فصل در ارتفاعات و مناطق کوهستانی چالوس با وجود هوای سرد، به خاطر بارش برف، چشم اندازهای خارق العاده ای خلق می شوند که تماشای آنها لذت سفر شما را دوچندان خواهد کرد.

از مهمترین جاهای دیدنی چالوس در زمستان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نمک آبرود
  • مرداب هسل
  • مرداب کندوچال
  • دریاچه ولشت
  • دریاچه حصارچال
  • پارک جنگلی فین
  • پیست اسکی دیزین
  • آبشار هریجان
  • آبشار اکاپل
  • کوه تخت سلیمان
  • جنگل مازیچال
  • آزاد کوه

جاهای دیدنی چالوس در شب

پیشنهاد می کنیم در سفر به چالوس، بخش از زمان خود را به تماشای جاهای دیدنی چالوس در شب اختصاص دهید. به ویژه در فصل بهار و تابستان در شب ها دمای هوا کاهش یافته و می توانید از خنکی آن لذت ببرید. برخی از مکان های توریستی دارای امکانات و تفریحات متنوعی در ساعات شب هستند و به خاطر نورپردازی ها و فعال بودن رستوران ها و تفریحات می توانند لحظات جذاب و به یادماندنی برایتان رقم بزنند.

موارد زیر بهترین جاهای دیدنی چالوس در شب محسوب می شوند:

  • ساحل رادیو دریا
  • پارک جنگلی فین
  • نمک آبرود
  • جاده چالوس
  • تونل کندوان
  • روستای گچسر
  • کلاردشت

سؤالات متداول

جاهای دیدنی جاده چالوس کجاست؟

جاهای تفریحی و دیدنی جاده چالوس شامل، کاروانسرای پای قله کندوان، دریاچه ولشت، غار یخ مراد، مرداب کندوچال، پل زغال، جنگل سینوا، روستای کندلوس، کلاردشت، آبشار خور، سد امیرکبیر، روستای شهرستانک، پیست دیزین، روستا و آبشار هریجان، آزاد کوه، روستای گچسار و سپهسالار، تونل کندوان، روستای میدانک، جنگل سرپوش تپه و آبشار هفت چشمه هستند.

دریاچه های نزدیک چالوس کدامند؟

دریاچه ولشت، دریاچه حصار چال، دریاچه دریوک و دریاچه سد امیرکبیر از دریاچه های نزدیک به چالوس هستند.

جاهای قشنگ چالوس کدامند؟

همه جاذبه های چالوس زیبا هستند و به سلیقه و روحیات شما بستگی دارند مخصوصا جنگل ها و دریاچه ها که علاوه بر زیبایی جنبه تفریحی و شادابی هم پیدا می کنند.

جاهای تفریحی چالوس کجاست؟

آبشار اکاپل، آبشار سواسره، دریاچه های چالوس، پارک جنگلی فین، جنگل چهار باغ، جنگل های چالوس، روستاهای اطراف، ساحل رادیو دریا، تله کابین نمک آبرود و سد امیرکبیر جزو مکان های تفریحی و تفرجگاه های چالوس به شمار می روند.

۳.۹/۵ - (۲۸ امتیاز)

تعداد دیدگاهها: ۷

  1. وحیده

    سلام میتونم از مقاله تون و احیانا مطالب سایتتون در پیج اینستاگرام که نجاری هست استفاده کنم؟

    • علیرضا قانع

      سلام بله مشکلی نیست

  2. به تو چه

    تصاویر به جاده چالوس شبیه نبودند

  3. احسان

    سلام
    ممنون خیلی عالی بود

    • علیرضا قانع

      سلام احسان جان
      ممنون از لطفت

  4. دختر کلاردشت

    چرا وقتی اطلاعات ندارید مقاله مینویسید؟ کلاردشت یک شهرستان جداست و هیچ ربطی به چالوس نداره.
    لطفا از زیر مجموعه چالوس حذفش کنید سریعا.

    • علیرضا قانع

      سلام
      لطفا توضیحات رو با دقت مطالعه کنین. توی مقاله گفته نشده کلاردشت بخشی از چالوسه بلکه نوشته شده در ۵۰ کیلومتری چالوس قرار دارد. به ساختار کل مقاله هم دقت کنین در خصوص جاهای دیدنی چالوس و اطراف آن معرفی جاذبه و تفریحات صحبت شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×