بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
پارک جنگلی فین چالوس
جاهای دیدنی چالوس

پارک جنگلی فین چالوس کجاست!

۲۵ اسفند ۱۳۹۹ 16۰2,659

پارک جنگلی فین چالوس می‌تواند یکی از بهترین پیشنهادها برای گشت و گذار در دل طبیعت به شمار رود. چون نه تنها در محیطی جنگلی همراه با آب و هوایی خوش و نسیمی آرام به استقبال از مهمانان خود می‌پردازد بلکه انواع و اقسام امکانات پذیرایی و اسکان مهمانان را نیز دارد. در این مقاله اقامت ۲۴ قصد دارد به معرفی این پارک جنگلی، بزرگ و چشم‌نواز بپردازد از شما یاران صمیمی و همراهان همیشگی نیز دعوت می‌کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا هرچه بیشتر و بهتر با یکی از بزرگترین و باصفاترین پارک‌های جنگلی چالوس دلنواز آشنا شوید.

معرفی اجمالی پارک جنگلی فین 

چالوس و جاده و رودخانه‌اش از گذشته‌های بسیار دور یکی از محبوب‌ترین مقاصد سفر به شمار می‌آمده است. در حال حاضر نیز این شهر همچنان در صدر فهرست مقاصد سفر می‌درخشد. هنوز هم مثل تمام دوره‌های خوش گذشته جاده‌اش قلب گردشگران و طبیعت‌گردان را مسحور خود می‌کند. حضور این شهر پر باران و سبز در میان دریای آبی خزر و رشته کوه‌های بلند البرز سبب شده آب و هوای این شهر بیش از پیش حیات‌بخش باشد.

در حاشیۀ شهر تماشایی چالوس پارک جنگلی فین واقع شده است. پارک بزرگی که نه تنها درختان بلند قامت جنگلی و سبز را در آغوش گرفته است بلکه جریان آرام و آبی رودخانۀ چالوس را نیز در بر گرفته است. این پارک جنگلی دلبرانه دقیقاً در مسیر جاده چالوس جای دارد. بنابراین اگر مشتاق باشید که این پارک جنگلی حیات‌بخش و باصفا را ببینید لازم است از راه جاده چالوس به سمت این شهر جذاب و محبوب سفر کنید. این پارک جنگلی گرچه هنوز تا رسیدن به شهر چالوس فاصله دارد اما آب و هوای ناب آن را با خود همراه خواهد داشت.

موقعیت مکانی پارک جنگلی فین چالوس

جاده چالوس یکی از ناب‌ترین، محبوب‌ترین مقاصد سفر به شمار می‌رود. مخصوصاً زمانی که قلب گردشگران در پی فضایی برای کسب انرژی مثبت از دل طبیعت باشد. بدون شک در چنین شرایطی یکی از بهترین گزینه‌ها جادۀ چالوس خواهد بود. حالا می‌توانید در جنوب شهر چالوس، درست در امتداد جادۀ همیشه بهار چالوس به پارک جنگلی چالوس وارد شوید. این پارک دلگشا یکی از جاهای دیدنی چالوس است که با خودروی شخصی فقط و فقط به اندازۀ ۸ دقیقه از شهر فاصله دارد. اگر از لحاظ کیلومتری بخواهید در نظر بگیرید چیزی در حدود ۶ کیلومتر بین پارک فین و شهر چالوس فاصله خواهد بود.

همچنین اگر از سمت تهران به سمت شهر چالوس بخواهید وارد شوید، می‌توانید قبل از ورود به شهر در پارک جنگلی فین چالوس اندکی استراحت کنید. از هوای نابش استفاده کنید. بعد از اینکه خستگی راه را از تن دور کردید راهی شهر شوید و از زیبایی‌های شهر لذت ببرید. بعضی از مهمانان پارک جنگلی فین تنها از این جاده عبور می‌کنند و مقصد نهایی سفر آنها شهر دیگری است. در هر صورت توقفی کوتاه مدت در پارک جنگلی فین در حوالی شهر چالوس می‌تواند فرصت مناسبی باشد، برای تجدید قوا و لذت‌بردن از طبیعت بی‌نظیر و مناظر سبز و بکر آن.  

امکانات پارک جنگلی فین

خوشبختانه در پارک جنگلی فین انواع و اقسام امکانات رفاهی لازم در نظر گرفته شده است. در این فضای خوش آب و هوا چندین آلاچیق و کلبه و کومه تهیه شده است. گردشگران می‌توانند با توجه به سلیقۀ خودشان به انتخاب بپردازند. در آلاچیق‌ها می‌توانید چادر برپا کنید و شب را در آرامش و امنیت کامل به صبح برسانید. به هر حال شب‌مانی در چادر و جنگلی سبز هم حال و هوای خاص خودش را دارد.

این جنگل بدون هیچ‌گونه خطری پذیرای شما خواهد بود. اما اگر به هر دلیلی ترجیح می‌دهید شب را در چادر سپری نکنید، می‌توانید مهمان کلبه‌های چوبی و کوچک پارک جنگلی فین باشید. بدون شک هزینۀ شب‌مانی شما با توجه به موقعیت آلاچیق یا کلبه و حتی انتخاب بین آلاچیق، کلبه یا کومه متفاوت خواهد بود. این اختلاف قیمت از ۵۰ هزار تومان تا ۴۰۰ هزار تومان در تغییر است.

 امکانات دیگر پارک جنگلی فین چالوس انواع و اقسام مغازه‌های مختلفی است که در این پارک در حال فعالیت هستند. در این مغازه‌های کوچک هر نوع کالایی که احساس کنید در روزهای سفر به جنگل ممکن است مورد نیاز قرار بگیرد به فروش می‌رسد. در کنار مغازه‌های مختلف در حوالی شهر چالوس چندین رستوران نیز دایر هستند. بدون شک صرف غذایی محلی بسیار جذاب و دلچسب خواهد بود.  

در اطراف پارک جنگلی فین چالوس میز و نیمکت و فضای بازی کودکان به وفور وجود دارد. می‌توان گفت پارک جنگلی فین با امکانات بسیار به خوبی از مهمانان جادۀ چالوس پذیرایی کند. بنابراین اگر از این مسیر عبور کردید، زمانی را به استراحت در این پارک دلگشا سپری کنید؛ تا لذت‌ بردن از راه را تجربه کنید. به یاد داشته باشید که گاه مسیر از مقصد زیباتر و دل‌انگیزتر خواهد بود.

بهترین زمان برای سفر به پارک جنگلی فین

گردشگران حرفه‌ای خیلی خوب می‌دانند که زمان عمومی سفر به مناطق شمالی ایران زمین شش ماه گرم سال است. یعنی روزهایی که خورشید می‌تابد و برگ‌های سبز از شاخه‌ها روییده‌اند و تمام فضا سبز و دلنواز است. این مناطق به این دلیل که ییلاقی به شمار می‌روند در فصل‌های سرد سال بسیار سرد خواهند شد.

برخی از مناطق از جمله منطقۀ ییلاقی سوباتان بسیار سرد می‌شوند. به حدی که حتی اهالی ساکن در آن منطقه نیز شش ماه سرد سال را در مکانی دیگر سپری می‌کنند. ضمن اینکه بارش برف و یخ‌بستن سطوح جاده نیز با وجود تمام زیبایی دلنوازش بسیار خطرناک خواهد بود. به همین دلیل انتخاب شش ماهۀ اول سال برای سفر به این مناطق بسیار بهتر خواهد بود. ماه‌های فروردین و اردیبهشت عجایب خارق‌العاده‌ای از طبیعت خواهید دید که جذابیت این منطقه را بیش از پیش خواهد کرد. از جملۀ این جاذبه‌ها می‌توانیم به رویش نیلوفرهای دریایی بر فراز مرداب در بخشی از پارک جنگلی فین چالوس اشاره کنیم.

مطلب مرتبط : جاهای تفریحی چالوس

در هر صورت چه رهگذر باشید یا چه قصد ماندن در این منطقه را داشته باشید. پارک جنگلی فین در همسایگی چالوس زیبا و دلنواز یکی از بهترین انتخاب‌های ممکن برای جنگل‌نوردی به شمار خواهد رفت. بدون شک در فصل سرد سال ماندن در آلاچیق و چادرزدن غیر ممکن خواهد بود. اما در فصل گرم سال مخصوصاً در میانۀ تابستان گذراندن شبی در قلب جنگل بسیار دلچسب خواهد بود. همچنین فضای سبز و دلنشین پارک فین فرصت بسیار خوبی است برای ثبت زیباترین لحظه‌ها در رؤیایی‌ترین فضاها.

آدرس پارک جنگلی فین مازندران بر روی نقشه :

۳.۹/۵ - (۸ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×