» راهنمای سفر به ایران » ۳۰+ مکان های ترسناک ایران | تجربه ای که هیچوقت فراموش نخواهید کرد
مکان های ترسناک ایران
راهنمای سفر به ایران

۳۰+ مکان های ترسناک ایران | تجربه ای که هیچوقت فراموش نخواهید کرد

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ 99۰3,175

مکان های ترسناک ایران همیشه جایی برای سوال کاوشگران و مسافران بوده اند. ایران کشوری با تاریخ و فرهنگ پرافتخار است؛ اما در کنار زیبایی ‌ها و تمدن‌ های باستانی برخی مکان‌ های ترسناک در ایران نیز وجود دارد. این مکان ‌ها به دلیل روایت ‌هایی از رویدادهای ترسناک و همچنین شایعاتی که درباره آن ‌ها وجود دارد، جذابیت خاصی برای علاقه ‌مندان به تجربه ‌های ترسناک دارند. در ادامه این مقاله اقامت ۲۴ به تمامی مکان های ترسناک ایران می پردازیم و اگر شما هم به این مکان ها علاقه مند هستید، در این سفر هیجان انگیز و البته ترسناک با ما همراه باشید. اگر شما هم جاذبه دیگری می شناسید که شما را به وحشت انداختند در بخش نظرات به بقیه معرفی کنید.

ترسناک ترین مکان های ایران که بهتر است تنها نروید!

شاید تا به حال به این فکر کرده اید که کشور ایران مکان های ترسناک و عجیبی دارد یا مکان های ترسناک ایران کجاست. در پاسخ به این سوالات می توان گفت ایران با فرهنگ غنی و روایت ‌های تاریخی، مکان‌ های ترسناک بسیاری را در خود جای داده است. این روایت‌ ها و داستان ‌های ترسناک در تمامی نقاط کشور گسترش یافته‌ اند.

از جن و پری ‌های ایران باورهای مردم به جا مانده است و در تاریخ و فرهنگ این سرزمین جاودانه شده ‌اند. داستان ‌هایی از خانه‌ های قدیمی و قصر های متروکه، بهشت ‌های باستانی و جنگل ‌های تاریک و پریشان کننده از زمین تا آسمان شنیده می ‌شود. در ادامه تمام مکان های ترسناک ایران را بررسی می کنیم و به داستان های جذاب آنها می پردازیم.

دریاچه تخت سلیمان

دریاچه تخت سلیمان

یکی از ترسناک ترین مکان های ایران دریاچه تخت سلیمان است. این دریاچه در استان آذربایجان ‌غربی، به عنوان یک دریاچه فوق ‌العاده زیبا و مرموز شناخته می شود. این دریاچه از جاذبه ‌های دیدنی محبوب استان آذربایجان است و افسانه‌ ها و باورهای جذابی دارد. وقتی درباره مکان های ترسناک ایران صحبت می شود باورها و افسانه های این دریاچه به زبان می آید.

بر اساس یک باور محلی، این دریاچه به دلیل کوبیدن عصای حضرت سلیمان به زمین شکل گرفته است و در آن عمق، گنجی باستانی و ارزشمند مخفی شده است. در طول تاریخ این دریاچه بسیاری افراد را به سمت خود جذب کرده و آن ‌ها را به دام انداخته است. برخی از این افراد ناپدید شدند و حتی جسد آنان هم به خشکی برنگشته است.

دره ستارگان

دره ستارگان

در جزیره قشم یک دره سحرآمیز و زیبا به نام “دره ستارگان” قرار دارد. این دره دارای داستان‌ ها و افسانه ‌هایی جذابی است که ماجراجویان را به خود جذب می ‌کند. بومیان قشم باور دارند که شیاطین جادویی و نیروهای فراطبیعی در این دره به وجود آمده‌اند. از این دره ستارگان یکی از مکان های ترسناک ایران شناخته می شود.

مردم محلی از سفر به این دره در تاریکی خودداری می‌ کنند و اغلب با لبخند مسافران غریبه را از ورود به این دره ترسناک منصرف می‌ کنند؛ زیرا به باور آنان، ارواح، اجنه و موجودات فراطبیعی شب ‌ها در این دره حاضرند.

بوینی یوغون (قلعه آدم خوار)

قلعه آدم خوار

قلعه و منطقه باستانی “بوینی یوغون” که در روستای کور عباسلو اردبیل واقع شده، با توجه به داستان های گفته شده به یکی از ترسناک ترین مکان های ایران شناخته می شود. گفته می‌ شود کسانی که در گذشته به این قلعه باستانی سفر می‌ کردند به طرز عجیبی ناپدید می ‌شدند. به نظر می‌ رسد قلعه زنده است و آن ‌ها را فرا می ‌گیرد. از این رو این قلعه به قلعه آدم‌خوار معروف است و داستان‌ های بسیاری از آن در بین مردم منتشر شده است.

قلعه کهنه

قلعه کهنه از مکان های ترسناک ایران

یکی از جاهای ترسناک در ایران قلعه ها هستند. قلعه زاهدان کهنه یکی از مکان های ترسناک ایران بوده که به اسرار و رمز هایش معرف است. این قلعه در فاصله ۲۷ کیلومتری شرق زابل در استان سیستان و بلوچستان قرار دارد. این قلعه یکی از ترسناک ترین جاذبه ‌های گردشگری ایران در استان سیستان و بلوچستان محسوب می‌شود و در دل آن داستان ‌ها و قصه ‌های ترسناک فراوانی وجود دارد. گفته می ‌شود که ارواح و اجنه در این قلعه حاکمیت می ‌کنند و قوانین خود را دارند.

جهنم دره

 

 

 

جهنم دره از مکان های ترسناک ایران

جهنم دره یکی از مکان های ترسناک ایران معرفی می شود که در منطقه‌ای کوهستانی در شهر خوی آذربایجان غربی واقع شده است. بومیان این منطقه تا حدی حذر دارند و به هیچ وجه به این ناحیه سفر نمی ‌کنند. دلیل نام‌ گذاری این منطقه، کوه‌ های بلندی است که آن را احاطه کرده ‌اند و سبب ایجاد یک منطقه سخت ‌گیرانه و غیرقابل عبور شده است.

جهنم ‌دره به لحاظ فیزیکی و روانی یک منطقه ناپسند و خطرناک برای ساکنان محلی محسوب می ‌شود. برخی افراد تلاش کرده ‌اند تا وارد این دره شوند، اما متأسفانه سقوط کرده ‌اند و در بعضی موارد، جنازه آن ‌ها هم پیدا نشده است.

گورستان ایستاده کودکان (ارگ بم)

گورستان ایستاده کودکان (ارگ بم)

یکی ترسناک ترین مناطق ایران ارگ بم است که راز هولناکی در دل خود دارد. باستان ‌شناسان پس از زلزله ویرانگر بم، جسد مومیایی چند کودک و اسکلت نوزادانی را در دیواره‌ های ارگ پیدا کردند. برخی از ساکنان بم معتقدند وجود موجودات عجیب و غریب با راه و رسم کشتن وحشتناک دلیل این اتفاق است. اما بعید به نظر می رسد؛ زیرا این قبرها ایستاده هستند.

یکی دیگر از احتمالات حمله ای است که توسط آقا محمد‌خان قاجار به بم صورت گرفت. به ‌نظر می ‌رسد ساکنان ارگ به دلیل عدم دسترسی به گورستان خارج از شهر، جز دفن جسدهای خود در لابه‌لای دیوارها راه دیگری نداشته‌ اند.

دره اجنه

دره اجنه از مناطق وحشتناک ایران

یکی از مکان‌ های ترسناک ایران دره ‌ای به نام کال جنی در طبس است. شب در این دره، صداهای ترسناکی شنیده می ‌شود. صخره های این دره، شکل ‌ها و دخمه ‌های عجیبی دارند که اهالی محل آن را خانه جن و ارواح می‌ نامند. داستان ‌های بسیاری از ربوده شدن دختران جوان توسط اجنه در این دره تعریف شده است. در گذشته برای جلوگیری از نزدیک شدن به این دره، مردم باور داشتند که هیچکس نباید به آنجا نزدیک شود، به تنهایی فکر رفتن به داخل آن ممنوع بود. همچنین افرادی که فرزندی ناقص به دنیا می ‌آوردند، معتقد بودند که آن فرزند مرتبط با اجنه این دره است.

یئری (گورستان انسان های بی دهان)

یئری (گورستان انسان های بی دهان)

در شرق مشکین ‌شهر در استان اردبیل، یک گورستان عجیب و غریب واقع شده است. این گورستان پر از رمز و راز است و قدمت آن به دوران هخامنشیان باز می‌ گردد. در این مکان تعداد ۴۵۰ گور شناسایی شده که ابعاد کوچک‌ ترین آن ‌ها حدود ۳ متر و بزرگ ‌ترین آن ‌ها حدود ۸ متر است. اما آنچه این گورستان را وحشتناک تر می ‌کند، وجود سنگ قبرهایی است که نقش ‌های یکنواخت از چهره انسان ‌های بدون دهان را نشان می‌ دهد. این جزئیات ویژه باعث افزایش ترسناکی این مکان شده و یکی از ترسناک ترین مکان های ایران است.

دودکش جن

دودکش جن یکی از ترسناک ترین مکان های ایران

دودکش جن یا هودو به عنوان یکی از مکان های ترسناک ایران شناخته می ‌شود. دودکش جن در نزدیکی ماهنشان در استان زنجان یک پدیده سنگی بزرگ درون یک دشت است که با چند ستون بزرگ روی آن قرار دارد که هر کدام سری قارچ‌ شکل و همچون آدمیان کلاه به سر هستند.

درباره دژی که در زیر دودکش جن قرار دارد، باید گفت که این دژ به دوران ساسانیان برمی‌گردد و به تخت دیو یا قلعه بهستان معروف است. مردم محلی نیز اعتقاد دارند که این دژ یکی از محل ‌های زندگی جن است.

کلبه وحشت از ترسناک ترین مکان های شمال ایران

کلبه وحشت از ترسناک ترین مکان های ایران

منطقه هفت ‌دغنان در روستای صومعه‌ سرا، یکی از ترسناک ترین مکان های شمال ایران است. این منطقه با جنگل های اسرارآمیز کلبه ‌های متروکه و رازهای بی ‌پایان تبدیل به یک مقصد غیرقابل انکار برای ماجراجویان و گردشگران شده است. با این حال بومیان و محلی‌ها از این منطقه احترام می‌گذارند و توصیه می ‌کنند که در شب ‌های تاریک از ورود به این منطقه خودداری کنید.

باورها و افسانه‌ های مربوط به این منطقه، بسیاری از بازدیدکنندگان را ترسانده‌ اند. افسانه محلی می‌ گوید که اگر توانستید یک شب در کلبه مرموزی که در قسمت شرقی این منطقه قرار دارد، بمانید، ارواح شما را ثروتمند خواهند کرد. با این حال، هیچ کس نتوانسته است این خانه متروکه را برای مدتی بیشتر از یک شب تحمل کند.

سفید چاه (قبرستان طلسم شده) از ترسناک ترین مکان ها در ایران

سفید چاه (قبرستان طلسم شده)

مکانی به نام سفید چاه در شهر بهشهر مازندران واقع شده است که یک گورستان منحصر به فرد است و به عنوان یکی از مکان های ترسناک ایران شناخته می شود. در این گورستان خاک به رنگ سفید است و سنگ قبرها عمودی قرار دارند. روی هر سنگ قبر علاوه بر نام و نام پدر، شغل فوت کننده به صورت نمادین نوشته شده است.

 مردم محلی درباره این گورستان باورها و افسانه ‌های زیادی می گویند. آنها خاک سفید این مکان را جادویی می ‌دانند و اعتقاد دارند که به خاطر این خاک، جسد فوت کرده ‌ها هرگز تبدیل به خاک نمی ‌شوند و از بین نمی ‌روند. همچنین در این گورستان جعبه هایی قرار دارد که مردم آنها را طلسم شده می دانند و اعتقاد دارند که اگر این جعبه ها از گورستان خارج شود، شومی به همراه خواهد داشت.

تالاب ارواح

تالاب ارواح

در نزدیکی نوشهر استان مازندران، یک دریاچه قرار دارد که یکی از ترسناک ترین مکان های ایران شناخته می شود. درختان مرده وسط دریاچه، مه غلیظی که همواره روی آب حاضر است و صدای حیوانات وحشی این منطقه، خاطراتی مانند فیلم ‌های ترسناک را تداعی می کنند به همین دلیل به این دریاچه لقب تالاب ارواح را داده است. این دریاچه در لیست مکان های ترسناک ایران قرار دارد که در شمال کشور واقع شده است.

غار قاتل

غار قاتل

در کرمانشاه غاری تاریک و ترسناک به نام غار پرآو واقع شده است. این غار بزرگترین غار عمودی جهان بوده و به عنوان اورست غارهای جهان نیز شناخته می ‌شود. از آنجا که پنج غارنورد در این غار جان خود را از دست دادند، آن را غار قاتل نامیده‌اند. گفته می‌ شود دو پیکر از این غارنوردان هنوز در غار باقی مانده‌ است که باعث وحشت و ترس از بازدید این غار می شود. بنابراین بازدید از غار پرآو برای همه مردم و حتی کوهنوردان حرفه ای بسیار خطرناک است و به عنوان یکی از مکان های ترسناک ایران شناخته می شود.

کویر ریگ جن (مثلث برمودای ایران)!

کویر ریگ جن (مثلث برمودای ایران)

کویر ریگ جن یکی از جاهای عجیب و ترسناک ایران است. این کویر در سمنان قرار دارد و یکی از ترسناک ترین مکان های ایران است. به گونه ای که هرکس به آنجا سفر کند میمیرد. این منطقه گرم ترین نقطه زمین است و با تپه ‌های شنی و باتلاق‌ های نمک پوشیده شده است. در طول قرن های گذشته هیچ‌ کس نتوانسته است از آنجا عبور کند و هیچ جانوری در آنجا زندگی نمی‌ کند. از این رو به این منطقه مثلث برمودا ایران هم می‌گویند. بسیاری از افراد معتقدند که در اینجا اجنه و شیاطین حکومت می‌ کنند و هیچ کسی نمی‌ تواند وارد انی کویر شود.

دره ارواح

دره ارواح از مکان های ترسناک ایران

کول خرسان یا دره ارواح در استان خوزستان یکی از ترسناک ترین مناطق ایران است. چشمه ‌ها از دیوار‌های این دره می ‌جوشند و درختان بادام کوهی، نخل ‌ها و درختان وحشی انگور، تصاویر خیال ‌انگیزی را پدید آورده ‌اند. در طول راه عبور از این دره متحیرکننده، گاهی دیواره ‌های عظیم به هم نزدیک و باریک شده و آسمان گم می ‌شود. به همین دلیل این دره را دره ارواح می نامند.

دره کال جنی

دره کال جنی

در شمال شهرستان طبس استان خراسان جنوبی دره ‌ای ترسناک قرار دارد که به دره‌ جن‌ ها می گویند. این دره با تپه ‌ها و صخره‌ ای فرسایشی خود، مکانی ترسناک و خوفناک به حساب می ‌آید. مردم نام کال جنی را بر روی آن گذاشته اند؛ زیرا معتقدند که اجنه و دیوان در اینجا زندگی می‌ کند. دره دارای نقش و نگارها و دیواره‌ های بلند است که بر اثر سیلاب ‌ها و فرسایش باد به وجود آمده ‌اند. دالان ‌ها و حفره‌ هایی نیز در دیواره ‌های دره قرار دارند، که به دوران سلسله ساسانیان باز می‌ گردد که یکی از مکان های ترسناک ایران به شمار می رود.

جنگل جیغ

جنگل جیغ یکی از مکان های ترسناک ایران

یکی از مکان های ترسناک ایران جنگلی در مشهد به نام جنگل جیغ است که از غروب تا طلوع خورشید، صدای جیغ و نعره به گوش می رسد. برخی ادعا می ‌کنند که این صداها شبیه صدای زنی در حال سوختن در آتش است. علاوه بر این صداها شکل و جلوه درختان جنگل نیز ترسناک است.

بررسی ‌ها نشان داده است که این صداها مربوط به جیرجیرک ‌ها یا ملخ‌ هایی است که درون درختان ساکن شده ‌اند. اما هنوز برخی معتقدند که این صداها هیچ شباهتی به جیرجیرک یا ملخ ندارند و این جنگل نفرین شده و محل سکونت اجنه است.

گورستان شهر یئری

گورستان شهریئری

گورستان شهر یئری در شهرستان مشگین ‌شهر استان اردبیل واقع شده و یکی از کهن ‌ترین محوطه ‌های باستانی و مکان های ترسناک ایران محسوب می‌ شود. این محوطه دارای سه بخش دژ، نیایشگاه و قوشا تپه است و قدمت آن به هزاره هفتم پیش از میلاد برمی‌ گردد. در این محوطه ۴۵۰ گور باستانی کشف شده است که اولین بررسی جامع آن توسط باستان ‌شناس بریتانیایی چارلز بِرنی در سال ۱۳۵۶ انجام شد.

باستان ‌شناسان ایرانی نیز در سال ۱۳۸۲ حفاری‌ هایی را در این محوطه ایجاد کرد. روی برخی از سنگ قبرهای گورستان شهر یئری، نقش هایی از چهره ‌های انسان حکاکی شده است که این نقش ها مرموزی می ‌تواند رازی از تمدن گمشده‌ باستانی را در خود داشته باشد.

قلعه جنی

قلعه جنی از ترسناک ترین مکان های ایران

یکی دیگر از مکان های ترسناک ایران قلعه جنی است که در جزیره کیش در نزدیکی کشتی یونانی قرار دارد. این قلعه تحت عنوان قلعه جنی در میان مردمان محلی شناخته می ‌شود و شب ‌ها اهالی منطقه به دلیل باور درباره زندگی جن ‌ها در این قلعه، از کمک به بازدیدکنندگان خودداری می ‌کنند.

با غروب خورشید قلعه به محیطی وحشتناک تبدیل می ‌شود؛ صدای چاه آب نزدیک به قلعه و باد وزشان، وحشت را در این مکان دو چندان می کند. از این رو این قطعه در کیش یکی از جاهای ترسناک ایران است.

باغ سنگی

باغ سنگی از مکان های ترسناک ایران

 یکی دیگر از مکان های ترسناک ایران باغ سنگی در سیرجان است. در این باغ درختان خشکی با میوه‌ های سنگی قرار دارند که ترس و وحشت را در قلب ما ایجاد می ‌کند. درویش‌ خان پس از خشک شدن مزرعه ‌اش، درختان خشک را در جای دیگر کاشت و سنگ ‌هایی را که از اطراف جمع آوری کرده بود، به ‌عنوان میوه درختانش آویزان کرد.

برخی معتقدند که درویش‌ خان در خواب باغ را می‌ بیند و روز بعد، با گوسفندانش در بیابان، شهاب سنگی را می ‌بیند که آن را به خانه می ‌برد و با آن باغ را می ‌سازد. باغ درویش خان امروزه به عنوان یکی از مکان های ترسناک گردشگری ایران است.

دخمه زرتشتیان

دخمه زرتشتیان یکی از مکان های ترسناک ایران

دخمه زرتشتیان یکی دیگر از ترسناک ترین مکان های ایرانی است که این دخمه محل دفن زرتشتیان در یزد بود. این دخمه در نام ‌های دیگری مانند برج خاموشان و برج سکوت نیز شناخته می‌ شود. این قبرستان قدیمی برای برداشت استخوان ‌های اجساد به عنوان طعمه لاشخوران و کرکس ‌ها، خارج از شهرها و روستاها ساخته شد.

در وسط این دخمه چاهی به نام استودان وجود داشت که زرتشتیان استخوان ها را دورن آن می ریختند. دخمه ‌ها در طی سده های اخیر  مورد استفاده قرار نگرفت اما هاله ‌ی ترسناک آنها هنوز هم بازدیدکنندگان را مبهوت می ‌کند و به عنوان یکی از مکان های عجیب و ترسناک ایران شناخته می شود.

مرداب وهم انگیز

مرداب وهم انگیزه یکی دیگر از مکان های ترسناک واقعی ایران است. در این مرداب درختان پوسیده از میان مرداب خزه ‌ها بیرون آمده و مه غلیظ همه چیز را خاکستری می کند. این مرداب یکی از جاهای ترسناک ایران است و صدای جیغ پرندگان جنگلی گاهی به گوش می ‌رسد.

کوه پدری

کوه پدری

کوه پدری را نمی توان به عنوان یکی از جاهای ترسناک ایران نامید اما این کوه داستان ها و حکایت های عجیبی دارد. برخی حکایت از وجود موجودات فراطبیعی در اینجا صحبت می کند. برخی دیگر ادعا می ‌کنند که این منطقه دارای یک میدان مغناطیسی عجیب است که هر چیزی را به سمت خود جذب می ‌کند.

برای بررسی این ادعا برخی افراد خودروهایشان را در جاده ‌ای که به کوه منتهی می‌ شود پارک کرده ‌اند و دیده ‌اند که خودرو به طرف کوه به سرعت عقب می‌ رود! همچنین برخی ادعا می ‌کنند که این منطقه خواص ضدسرطانی و درمانی برای ایدز دارد.

کول خرسان

کول خراسان

هنگامی درباره مکان های ترسناک ایران صحبت می کنیم کول خرسان به عنوان یکی از ترسناک ترین مکان های ایران شناخته می شود. اهالی محل باور دارند که هر کسی که به این دره سفر کند، در واقع به سفری بی ‌بازگشت دست می‌ یابد.

برخی این موضوع را به تسخیر دره توسط ارواح شیطانی نسبت می ‌دهند. برخی دیگر از افراد اعتقاد خوش بینانه تری دارند. در واقع مسیر این دره بسیار سخت و گاهاً غیرطبیعی است. برخی قسمت‌ های این مسیر بسیار باریک هستند و حجم آب نیز طبیعتاً بسیار زیاد می ‌شود. اما به هر حال این یک مکان یکی از جاهای ترسناک ایران است.

کارخانه ی متروکه

کارخانه ی متروکه

کارخانه ی متروکه به عنوان یکی از ترسناک ترین مکان های ایران است. کارخانه‌ های متروکه مانند کارخانه پوشش در رشت یا کارخانه‌ی چای و کارخانه‌ی ابریشم در لاهیجان، به نظر می ‌رسند که ناگهان رها شده ‌اند.

پارچه ‌ها و نخ ‌هایی که هنوز در دستگاه ‌ها وجود دارند، به نظر می ‌رسد که انسان ‌ها بدون ‌هیچ اثری از دنیا محو شده ‌اند و طبیعت آرام آرام همه ردپای آن‌ها را پاک کرده است. شاید در کارخانه‌ های دیگر نیز در سایر مناطق ایران، همچنین اتفاق بیفتد و همه چیز به تدریج ساکت شود. این کارخانه ها نمونه ای از مکان های نفرین شده و ترسناک ایران هستند.

شهر زیرزمینی اویی

شهر زیرزمینی اویی

مجموعه‌ ای از تونل‌ های مرموز در روستای نوش‌آباد کشف شده است که به شهری زیرزمینی معرف است و به قدمت ساسانیان باز می‌ گردد. این شهر ساختاری سه ‌طبقه دارد، اما تاکنون بخش عمده ‌ای از آن کشف نشده است.

سفر به این شهر توصیه نمی ‌شود به دلیل راهروهای تنگ و ترسناک که ممکن با وحشت همراه باشد. شهر زیرزمینی موضوعی تخیلی دارد و شهرهای زیرزمینی از داستان‌ ها و آثار ادبی معروف الهام گرفته ‌اند. شهر زیرزمینی به دلیل تونل های هزارتو یکی از مکان های ترسناک ایران است و سفر به آن به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

قبرستان تخت فولاد

قبرستان تخت فولاد

قبرستان تخت فولاد، یکی از قدیمی ‌ترین قبرستان ‌ها و مکان های ترسناک ایران است. این قبرستان پر از ساختما ن‌ها و تکیه‌ های باستانی بوده که در شب ‌ها بهتر است به آن نزدیک نشوید. هر قبر حکایت و قصه ‌ای محلی دارد که برخی از آن ‌ها ترسناک و برخی بسیار عجیب و شندینی است. این قبرستان شامل آداب و رسوم مرموزی است که فراموش شده ‌اند. با افسانه ‌های حاکم بر این مکان، آرامگاه حکیم میرفندرسکی نیز بی ‌نظیر است.

کلبه انزلی

کلبه انزلی از ترسناک ترین مناطق شمال کشور

کلبه انزلی در لیست مکان های ترسناک در ایران قرار دارد. این کلبه در حوالی صومعه ‌سرا و نزدیکی جنگل واقع شده است. سفر به این مکان در شب و به تنهایی توصیه نمی‌ شود. در روستای هفت ‌دغنان گیلان، کلبه‌ای وجود دارد که داستان‌ های وحشتناک متعددی پیرامونش رواج دارد.

داستان‌های متعددی درباره این کلبه منتشر شده است. به عنوان مثال یکی از داستان‌ ها درباره چهار جوان است که به این کلبه سفر کرده اند و ماجراهای وحشتناکی را تجربه می ‌کنند. مثالی دیگر درباره دخترانی است که پس از سفر به این کلبه، با ترس و وحشت به زندگی خود ادامه می ‌دهند.

قلعه بابک

قلعه بابک

در منطقه آذربایجان شمال غرب ایران، قلعه بابک در جنگل ارسباران قرار دارد. این قلعه تاریخی و اسرارآمیز توسط بابک خرمدین ساخته شده است. با وجود درختان متراکم و دسترسی دشوار، قلعه بابک همچنان درخشان است. برخی اعتقاد دارند که بابک پس از شکست خلافت عباسیان به جنگل فرار کرده و هنوز زنده است. از این این قلعه یکی از مکان های ترسناک ایران به شمار می رود.

در انتها می توانید ویدیویی که از برخی جاذبه های ترسناک ایران تهیه شده را در صفحه آپارات مشاهده کنید.

۴.۲/۵ - (۲۳۶ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×