بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» جاذبه های گردشگری آذربایجان غربی » جهنم دره ای که از ته دلتان می خواهید به آن سفر کنید!
جهنم دره یخ زده
جاذبه های گردشگری آذربایجان غربی

جهنم دره ای که از ته دلتان می خواهید به آن سفر کنید!

۶ شهریور ۱۳۹۸ 28۱4,586

حتما تا به حال اصلاح “جهنم دره” را در گفتمان های روزانه شنیده اید. جالی است بدانید که جهنم دره در دنیای واقعی وجود دارد! جالب تر اینکه در همین ایران خودمان و آذربایجان غربی واقع شده است. امروز می خواهیم به این جاذبه ی طبیعی آذربایجان غربی و شهر خوی بپردازیم. با ما در بلاگ اقامت ۲۴ همراه باشید.

جهنم دره کجاست!؟

در شهر خوی و در آذربایجان غربی مکانی به نام جهنم دره وجود دارد. نکته عجیب اینجاست که حتی محلی ها نیز از رفتن به این مکان وحشت دارند. دلیل آن هم عمق زیاد و شیب تند آن است که آنرا ترسناک کرده. البته احتمال دارد بخشی از این تنفر بومیان نسبت به این محل جنبه خرافی داشته باشد. هرچند تلفاتی هم از کسانی که سعی به صعود به آن را داشتند وجود دارد.

 

طبیعت بکر جهنم دره
طبیعت بکر جهنم دره

 

البته سابقه‌ی انتخاب چنین نامی احتمالاً به گذشته­ های دور باز ­می­گردد. وجود چندین مکان‌ مخفی و صعب العبور در جهنم دره این مکان را در گذشته به یکی از پایگاه‌های مناسب برای مخالفین حکومت‌های منطقه ­ای تبدیل کرده بود و همین مسئله ساکنین این ناحیه را دچار ناامنی و هراسی دائمی می­کرد؛ از این رو نامی چون جهنم دره برای آن برگزیدند. جالب است بدانید که جهنم دره در گذشته در مسیر راه ابریشم قرار داشت.

جهنم دره یکی از دره های عمیق و سرسبز آذربایجان غربی است که در نزدیکی روستای “قریس” قرار گرفته است. طول دره حدود ۱۳ کیلومتر و عمق آن از حدود ۱۷۰۰ تا ۲۸۰۰ متر برآورد شده است. عمق زیاد و شیب جهنم دره آنرا به مقصدی محبوب در میان عاشقان آدرنالین بدل کرده است.

 

جهنم دره یخ زده
جهنم دره یخ زده

 

در کنار این نام وحشتناک اما، طبیعتی بکرو چشم اندازی فوق العاده وجود دارد. صعب العبور بودن این منطقه باعث بکر ماندن هر چه بیشتر آن شده. این امر سبب شده پوشش گیاهی متنوع و جانورانی گوناگون در این دره سکنی بگزینند.

برای بازدید از جهنم دره باید به خوی سفر کنید. برای رزرو هتل های خوی از اقامت ۲۴ همین حالا اقدام کنید.

مطالب مرتبط:

آذربایجان غربی و ارومیه مهد جاذبه های طبیعی ایران

غذاهای محلی استان آذربایجان غربی و ارومیه

جهنم دره ی بهشتی!

این دره زیبا در این روزهای تابستانی میزبان گردشگران بسیاری است که به آذربایجان غربی سفر می کنند. رودی دائمی در دل آن در جریان است که باعث طراوت و سرسبزی این منطقه شده است. این رود پس از جاری شدن در دل جهنم دره به زمین های پایین دست جریان می یابد. این آب پس از جاری شدن از دره مزارع کشاورزی و روستاهای سر راهش را سیراب می کند.

 

سفر به جهنم دره
سفر به جهنم دره

 

جانورانی از قبیل خرس، کفتار، گراز، آهو و پرندگانی چون شاهین و عقاب، جهنم دره را به عنوان زیستگاه خود انتخاب کرده اند. این بکر بودن خود گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می کند. این منطقه از نقاط محبوب کوهنوردان و صخره نوردان نیز به حساب می آید. البته حتما در نظر داشته باشید برای صعود تجهیزات کامل به همراه خود داشته باشید. جدا از تمام خطرات، جهنم دره یکی از زیباترین دره های ایران است. ترکیب کوه، رودخانه و پوشش گیاهی غنی چشم انداز بی نظیری آفریده است.

 

سفر به جهنم دره
سفر به جهنم دره

 

چگونه به جهنم دره برویم!؟

اگر شما هم برای فرار از گرمای تابستان قصد سفر به مناطق غربی ایران کردید این منطقه انتخاب مناسبی است. پس اگر به دیدن این دره رازآلود، زیبا و شگفت انگیز علاقه دارید باید به شهر خوی در آذربایجان غربی سفر کنید. از خوی مسیر خوی – چالدران را پیش بگیرید. پس از طی مسافتی ۲۶ کیلومتری به روستای قریس می رسید. این دره در جوار این روستاست و منتظر شما تا به ماجراجویی در این نقطه بکر کشور بپردازید.

 

منبع: اقامت ۲۴

۳.۷/۵ - (۱۲ امتیاز)

تعداد دیدگاهها: ۱

  1. محمدحسین شاه قلی

    باسلام
    اگر می خواهید به جهنم دره آن هم در فصل تابستان سفر کنید، بایداز طریق جاده فیرورق و سپس از طریق جاده روستای پسک سفلی، روستای بدلان، روستای کوچک و از آنجاوارد روستای جهنم دره شوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×