» جاذبه های گردشگری آذربایجان غربی » دریاچه تخت سلیمان ؛ دریاچه ای زیبا و پر رمز و راز
soleiman takht 1
جاذبه های گردشگری آذربایجان غربی

دریاچه تخت سلیمان ؛ دریاچه ای زیبا و پر رمز و راز

۱۶ مهر ۱۳۹۷ ۱2,896

یکی از پر مخاطب ترین نوع سفرها، سفرهای ماجراجویانه بوده و همه روزه افراد بسیاری که به این گونه از سفر ها علاقه دارند راهی مقاصد گوناگون در کشور می شوند، دریاچه تخت سلیمان یکی جاذبه های گردشگر پر هیجان ایران بوده و دارای مخاطبان بسیاری است.

با وبلاگ اقامت ۲۴ با معرفی و آشنایی با تخت سلیمان همراه باشید.

 

مقاله مرتبط: ” دریاچه سقالکسار کجاست؟

مقاله مرتبط: ” دریاچه نئور اردبیل ، زیبای خفته بر بلندای کوه باغرو

 

دریاچه تخت سلیمان
آدرس: استان آذربایجان غربی، ۴۲ کیلومتری شمال شرقی شهرستان تکاب

 

تخت سلیمان کجاست؟

در فاصله ۴۵ کیلومتری شهرستان تکاب استان آذربایجان غربی، دریاچه ای زیبا و در عین حال مرموز  وجود دارد که یکی از نقاط گردشگری پررمز و راز  و همچنین پر طرفدار ایران  بشمار می آید.

این دریاچه هزارن سال قدمت داشته و دیواره های رسوبی اطراف آن دلیل بر این ادعا بوده که بر اثرگذشت سالیان فراوان تشکیل شده است.

این دریاچه مملو از چشم اندازهای زیبا بوده و به محض دیدن آن مبهوت آرامش حاکم بر فضای دریاچه تخت سلیمان می شوید.

اما با شنیدن داستان ها و رمز و رازهایی که درخصوص این دریاچه بر سر زبان ها جاری است، این آرامش با هیجان و ترسی لذت بخش همراه می شود.

 

دریاچه تخت سلیمان
دریاچه ای با هزاران سال قدمت

 

مردم بومی منطقه بر این باوراند که این دریاچه بواسطه کوبیده شدن عصا بر زمین توسط حضرت سلیمان بوجود آمده و همچنین گنجی گرانبها در اعماق آن نهفته شده است.

از بومیان منطقه نیز شنیده می شود که افرادی که برای جستجوی این گنج به عمق دریاچه رفته اند، توسط آن بلیعده شده و حتی اجساد انها نیز هرگز به خشکی برنگشته است.

دریاچه تخت سلیمان بی تردید یکی از زیبا ترین مکان های تاریخی، طبیعی و جذاب کشور بوده که اما بدلیل کمتر معرفی شدن، از شناخت کمتری در میان گردشگران برخوردار است.

 

دریاچه تخت سلیمان
بخش باقی مانده از معبد آناهیتا در جوار دریاچه تخت سلیمان

 

در جوار دریاچه رمز آلود تخت سلیمان، بنایی ویران وجود داشته که بخش باقی مانده از معبد آناهیتا، سمبل ستایش آب بوده و بر زیبایی و راز آلود بودن این دریاچه می افزاید.

آب دریاچه تخت سلیمان در تمام طول سال ۲۱ درجه سانتیگراد ثابت بوده و همچنین نکته دیگر قابل توجه در خصوص این دریاچه این است که دریاچه تخت سلیمان در کنار مکه و اهرام ثلاثه مصر یکی از چاکراهای اصلی خروج انرژی های زمین بشمار می آید.

در سال ۲۰۰۳ دریاچه تخت سلیمان در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده و همچنین در سال ۱۳۱۶ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.

 

منبع: وبلاگ اقامت۲۴

۴.۴/۵ - (۱۴ امتیاز)

تعداد دیدگاهها: ۱

  1. احمدمشهدی

    سلام فیلم کامل ازدریاچه ومعابدبگذاریدممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×