» راهنمای سفر به ایران » استان اصفهان » کاشان » ۲۰+ از خانه های تاریخی کاشان؛ آدرس، ساعت کاری و قیمت بلیط
خانه های تاریخی کاشان
کاشان

۲۰+ از خانه های تاریخی کاشان؛ آدرس، ساعت کاری و قیمت بلیط

۹ خرداد ۱۴۰۳ ۰404

شهر توریستی کاشان با جاذبه‌های تاریخی فراوان شناخته می‌شود و گشت‌وگذار در آن برای هر گردشگری جذاب و دلچسب است. خانه های تاریخی کاشان که اکثر آن‌ها از دوران زندیه و قاجار به‌یادگار مانده‌اند، به‌قدری زیاد است که بازدید از آن‌ها به چند روز اقامت در این شهر زیبا نیاز دارد. به‌طور کلی، قدم زدن در شهر کاشان و تماشای معماری اصیل و منحصربه‌فرد خانه‌های قدیمی آن، حال‌وهوای خاصی به شما منتقل می‌کند. در بین جاهای دیدنی کاشان، خانه‌های تاریخی این شهر با استقبال زیادی روبه‌رو است؛ به همین دلیل در این مطلب به معرفی لیست کاملی از خانه های قدیمی کاشان به همراه آدرس خانه های تاریخی کاشان خواهیم پرداخت.

فهرست این مطلب

خانه طباطبایی ها؛ اصالت تاریخی معماری ایرانی

خانه طباطبایی ها از معروف‌ترین خانه های تاریخی در کاشان است که در دوران قاجار بنا شده است. این خانه باشکوه با ۴۰ اتاق مختلف که هرکدام کاربری متفاوتی داشته‌اند در دل شهر کاشان جلوه‌گری می‌کند. معماری خانه طباطبایی ها، به‌گونه‌ای است که زیر سطح زمین ساخته شده و برای رفتن به حیاط خانه باید از چندین پله بالا بروید. فلسفه این نوع معماری برای محافظت از خانه دربرابر سروصدای زیاد و زلزله بوده است. حیاط دلباز، حوض آبی رنگ، گچ‌بری‌های چشم‌نواز و پنجره‌های فراوان با شیشه‌های کوچک رنگی نشان از اصالت و صمیمیت این خانه قدیمی دارد.

آدرس: کاشان، خیابان علوی

قیمت بلیط: ۳۰۰۰۰ تومان

ساعت کاری: ۹ صبح تا ۱۶:۳۰

خانه تاریخی طباطبایی ها 

خانه عباسیان؛ شاهکار گچ بری های رنگارنگ

یکی دیگر از زیباترین خانه های تاریخی کاشان که در زمینی به مساحت ۷۰۰۰ مترمربع بنا شده است، خانه عباسیان نام دارد. در طراحی و ساخت این خانه نیز از اصول معماری شبیه به خانه طباطبایی ها استفاده شده و آن را کمی پایین‌تر از سطح زمین ساخته‌اند. وقتی وارد این خانه تماشایی می‌شوید، اولین چیزی که چشم شما را به خود خیره می‌کند، گچ‌بری‌های رنگی و جذابی است که توسط هنرمندان معمار قدیمی و با ظرافت هرچه تمام‌تر انجام شده است. جالب است بدانید که در این بنای تاریخی بخش‌هایی همچون چندین کافه، رستوران، شربت‌سرا، سوغات‌سرا، پارچه‌بافی و… درحال فعالیت هستند.

آدرس: کاشان، خیابان علوی، کوی سلطان امیر

قیمت بلیط: ۵۰۰۰۰ تومان

ساعت کاری: ۸ صبح تا ۸ شب

خانه عباسیان

خانه بروجردی ها؛ اولین خانه با تزیین رنگ روغن و آبرنگ

در بین خانه های قدیمی کاشان، نام خانه‌ای زیبا و شگفت‌انگیز به‌نام خانه بروجردی‌ها به‌چشم می‌خورد که در تزئین آن از آبرنگ و رنگ روغن استفاده شده است. در تزئینات بخش‌های مختلف خانه بروجردی ها شاهد انواع هنر معماری مانند درودگری، منبت‌کاری، تذهیب، مقرنس، کاشی‌کاری، گچ‌بری و … خواهید بود. جالب است بدانید که دیوارنگاره‌های موجود در اتاق‌های این خانه قدیمی، داستان‌های مختلفی از ادبیات و تاریخ ایران را بازگو می‌کنند.

آدرس: کاشان، خیابان علوی

قیمت بلیط: ۳۰۰۰۰ تومان

ساعت کاری: ۹ صبح تا ۶ عصر

خانه بروجردی ها 

خانه عامری ها؛ یادگار زندیه با معماری قرینه

در بین بهترین خانه های تاریخی کاشان نباید از جذابیت‌های معماری خانه عامری ها غافل شوید. در این خانه قدیمی که به دوران زندیه تعلق دارد، ۸۵ اتاق با تزئینات باشکوه به‌چشم می‌خورد که برای هر گردشگری جذاب و تماشایی است. نکته جالبی که در طراحی و ساخت خانه عامری ها وجود دارد این است که این بنا کاملا قرینه ساخته شده است؛ به این معنی که هر دو طرف خانه کاملا شبیه به‌هم هستند.

آدرس: کاشان، خیابان علوی، محله ملا میراحمد

قیمت بلیط: امکان بازدید عمومی وجود ندارد.

خانه عامری ها

خانه راهب؛ شاهکار قاجاری ۲۰۰ ساله

از دیگر خانه های تاریخی معروف کاشان که تاریخ ساخت آن به اواسط دوران قاجار بازمی‌گردد، خانه راهب نام دارد. این خانه با قدمتی بیش از ۲۰۰ سال، همچنان باشکوه و باصلابت از گردشگران داخلی و خارجی میزبانی می‌کند. این بنای تاریخی درحال حاضر به‌عنوان اقامتگاه سنتی درحال فعالیت است و به بهترین امکانات و وسایل برای راحتی مهمانان شهر زیبای کاشان، مجهز شده است. در رستوران هتل راهب می‌توانید در فضایی تاریخی و با شیشه‌های رنگی روبه حیاطی باصفا، لذیذترین غذاهای سنتی کاشان را میل کنید.

آدرس: کاشان، خیابان فاضل نراقی، کوچه فرهنگ، پلاک ۳۱

قیمت بلیط: امکان بازدید عمومی وجود ندارد.

خانه راهب

خانه شریفیان؛ یادگاری شیرین از دوران قاجار

از دیگر خانه های تاریخی کاشان که داستان‌های پر فرازونشیبی از تاریخ ۱۷۰ ساله را به چشم خود دیده است، خانه شریفیان نام دارد. بازدید از این یادگار دوران قاجار با اتاق‌های مختلف و گچ‌بری‌های چشم‌نواز، حس‌وحالی شبیه به خانه‌های پر مهر و صفای قدیمی را به شما منتقل می‌کند. از زیبایی امارت شاه‌نشین خانه شریفیان با طاق قوسی بی‌نظیری که دارد، نمی‌توان چشم پوشید.

آدرس: کاشان، خیابان علوی، کوی صدر

قیمت بلیط: اطلاعاتی درج نشده

ساعت کاری: اطلاعاتی درج نشده

خانه شریفیان 

خانه رئیسیان؛ ساده اما با ابهت

از اوایل دوران قاجار یک خانه زیبا، ساده و درعین حال باشکوه به‌جا مانده است که با جذابیت‌های معماری خود در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. خانه رئیسیان از معروف‌ترین خانه های قدیمی کاشان است که بازدید از بخش‌های مختلف آن مانند اندرونی، بیرونی، طاق‌ها، حیاط و نقش‌ونگارهای آن، بویی از تاریخ و روایت‌های جذاب آن را تداعی می‌کند. بادگیر این خانه برای شب‌نشینی در فصل بهار و تابستان و تماشای جلوه‌گری ستارگان بسیار مناسب است.

آدرس: کاشان، محله سلطان میر احمد

قیمت بلیط: اطلاعاتی درج نشده

ساعت کاری: اطلاعاتی درج نشده

خانه رئیسیان

خانه مشکی؛ تنها خانه تاریخی با یک حیاط

نام خانه مشکی که به خانه اسماعیل نیز شناخته می‌شود، در لیست خانه های تاریخی کاشان قرار دارد که قدمت آن به دوران قاجار بازمی‌گردد. این خانه نیز پایین‌تر از سطح زمین بنا شده و برای رفتن به حیاط زیبا و باصفای آن باید از چندین پله بالا بروید. از اصلی‌ترین جذابیت‌های خانه مشکی، وجود چندین سرداب مختلف است که حس‌وحال جالبی را به گردشگران منتقل می‌کند. وجود یک حیاط، بخش شاه‌نشین، اتاق‌های سنتی با شیشه‌های رنگی در کنار آئینه‌کاری‌ها و دیگر تزئینات هنری، این خانه را به معروف‌ترین جاذبه گردشگری کاشان تبدیل کرده است.

آدرس: کاشان، محله درب اصفهان

قیمت بلیط: اطلاعاتی درج نشده

ساعت کاری: اطلاعاتی درج نشده

خانه مشکی تاریخی کاشان

خانه عطارها؛ هزارتوی معماری و تاریخ

در بررسی اسامی خانه های تاریخی کاشان، می‌توانید شاهکار معماری اصیل ایرانی را در بازدید از خانه عطارها مشاهده کنید. این خانه نیز یادگاری از دوران قاجار است که ۳ حیاط جداگانه و در بخش‌های مختلف دارد. بازدید از سرداب‌ها، بادگیرها، اتاق‌های متعدد و شاه‌نشین خانه عطارها با آن سقف گنبدی و تزئینات باشکوه برای هر گردشگری جذاب و دوست‌داشتنی است.

آدرس: کاشان، خیابان آیت الله کاشانی، خیابان شهید ابهری مقدم

قیمت بلیط: اطلاعاتی درج نشده

ساعت کاری: اطلاعاتی درج نشده

خانه عطارها

خانه عادل یا سرای نه چم؛ هتل قاجاری ولی مدرن

در ساعت کاری خانه های تاریخی کاشان، حتما سری به خانه عادل که به سرای نه چم نیز شهرت دارد، بزنید. این خانه قدیمی درحال حاضر به هتل تبدیل شده و در فضایی سنتی و صمیمی و با امکانات عالی از مهمانان شهر کاشان میزبانی می‌کند. صرف صبحانه در حیاط گودخانه، استراحت در اتاق‌هایی زیبا و متعلق به دوران قاجار، نشستن در حیاطی دنج و آرامش‌بخش و صرف چای در سفره‌خانه و چای‌خانه سنتی خانه عادل، برای هر گردشگری جذاب و خاطره‌انگیز است.

آدرس: کاشان، خیابان فاضل نراقی، فرهنگ ششم

قیمت بلیط: برای بازدید عموم نیست

خانه عادل یا سرای نه چم

خانه منوچهری ها؛ بنایی نادر با آب انبار اختصاصی

در معرفی خانه های قدیمی کاشان، نوبت به خانه‌ای باشکوه به‌نام خانه منوچهری ها رسیده است که یادگاری از دوران صفویه محسوب می‌شود. جذابیت‌های معماری و تاریخی این خانه تا جایی است که آن را به یک بوتیک هتل مجلل تبدیل کرده‌اند. اگر به اقامت در فضایی سنتی و تاریخی علاقه دارید، می‌توانید در سفر به کاشان در بوتیک هتل خانه منوچهری ها اقامت داشته باشید.

آدرس: کاشان، خیابان محتشم کاشانی، کوچه شهید ثابت

قیمت بلیط: امکان بازدید عمومی وجود ندارد.

خانه منوچهری ها 

خانه مرشدی ها؛ بوتیک هتل بین المللی کاشان

همان‌طور که اشاره شد، تعداد خانه های تاریخی در شهر کاشان بسیار زیاد است و بازدید از هرکدام از آن‌ها لذت‌بخش و به‌یادماندنی به‌شمار می‌رود. در این میان، خانه مرشدی ها با قدمتی بیش از ۲۵۰ سال و جذابیت‌های معماری و هنر اصیل ایرانی، درحال حاضر به‌عنوان یک اقامتگاه سنتی محبوب درحال فعالیت است. با وجود اتاق‌های سنتی و مجهز به امکانات مدرن، کافی‌شاپ، چای‌خانه سنتی، فضای باز و دیگر امکانات و خدمات رفاهی می‌توانید اقامتی رویایی و خاطره‌انگیز را در خانه مرشدی ها تجربه کنید.

آدرس: کاشان، میدان کمال الملک، خیابان ملا حبیب اله شریف، کوچه بوستانی

قیمت بلیط: امکان بازدید عمومی وجود ندارد.

خانه مرشدی ها

خانه احسان؛ بازدید با حس شاهزاده های قجری

آدرس خانه های تاریخی کاشان به‌گونه‌ای است که می‌توانید با کمی قدم زدن در کوچه‌پس‌کوچه‌های این شهر، از چندین جاذبه گردشگری دیدن کنید. بنابراین در گذر از خیابان کمال الملک، حتما سری به خانه احسان نیز بزنید. البته باید بدانید که این اثر تاریخی درحال حاضر به بوتیک هتل سنتی تبدیل شده است و در فضایی باشکوه از مسافران کاشان میزبانی می‌کند. در این خانه که روزگاری محل زندگی و آمدورفت شاهزادگان قاجاری بوده است، می‌توانید خاطره‌انگیزترین اقامت زندگی خود را تجربه کنید و از بخش‌هایی مانند تالار فیلم، موزه، گالری و تالار تئاتر دیدن کنید.

آدرس: کاشان، میدان کمال‌الملک، ابتدای خیابان فاضل نراقی، کوچه فرهنگ ۳۵

قیمت بلیط: امکان بازدید عمومی وجود ندارد.

خانه تاریخی احسان

خانه رزاقیان؛ جاذبه کمتر شناخته شده ایران

در بین خانه های قدیمی کاشان، حتما از خانه رزاقیان و بخش‌های مختلف آن بازدید کنید. این اثر تاریخی به‌جامانده از دوران قاجار، اوج هنر معماری کاشانی‌ها را به‌نمایش گذاشته است. بخش‌های مختلف خانه رزاقیان شامل اندرونی، بیرونی، مهتابی، سرداب، ایوان تابستانی، هشتی ورودی، بادیگر و … است که هرکدام به تزئینات ظریف و هنرمندانه‌ای مزین شده‌اند.

آدرس: کاشان، محله ترک آباد

قیمت بلیط: اطلاعاتی درج نشده

ساعت کاری: اطلاعاتی درج نشده

خانه رزاقیان

خانه حسینی و بنی کاظمی؛ تنها خانه های قدیمی کاشان با درختانی به قدمت تاریخ بنا

معماری خانه تاریخی حسینی و بنی کاظمی بسیار جذاب و فوق‌العاده است، اما در مرمت و رسیدگی به آن نسبت به دیگر خانه های تاریخی کاشان، کم لطفی شده است. قدمت زیاد این اثر تاریخی را می‌توانید از درختان تنومند و باشکوهی که در حیاط خانه قرار دارند، درک کنید. بخش‌هایی مانند شاهنشین، پنج دری، ایوان تابستانی، سرداب شمالی، سرداب جنوبی و هشتی ورودی این خانه همچنان استوار و باصلابت، شاهکار معماری اصیل ایرانی در دوران قاجار را به رخ می‌کشد.

آدرس: کاشان، خیابان کوشک صفی 

قیمت بلیط: اطلاعاتی درج نشده

ساعت کاری: اطلاعاتی درج نشده

خانه حسینی و بنی کاظمی

خانه دستمالچی؛ معدود خانه تاریخی کاشان با قدمت پهلوی اول

در بررسی قدمت و نقشه خانه های تاریخی کاشان، باید گفت که خانه دستمالچی ازجمله آثار تاریخی این شهر است که متعلق به دوران پهلوی اول است. اتاق‌های خانه دستمالچی در هر چهار طرف ساختمان به‌چشم می‌خورند. این خانه تاریخی شگفت‌انگیز و زیبا دارای بخش اندرونی، بخش بیرونی، سرداب، ایوان تابستانی، حوض‌خانه و شاه‌نشین است.

آدرس: کاشان، خیابان محتشم، کوچه درب گلدان

قیمت بلیط: اطلاعاتی درج نشده

ساعت کاری: اطلاعاتی درج نشده

خانه دستمالچی

خانه بالاچی؛ حافظ اصالت خانه های تاریخی قاجاری

در ساعت بازدید خانه های تاریخی کاشان حتما سری به خانه بالاچی بزنید و از این اثر تاریخی متعلق به دوران قاجار دیدن کنید. جالب است بدانید که یک طبقه از خانه بالاچی، پایین‌تر از سطح زمین قرار گرفته و در گذشته کاربری خاص خود را داشته است. وجود یک حیاط باصفا، زیبا و دلباز در کنار بخش‌هایی مانند شاه‌نشین و اتاق‌های مختلف با تزئینات چشم‌نواز، این خانه را به یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری کاشان تبدیل کرده است.

آدرس: کاشان، محله قبرستان درب باغ

قیمت بلیط: اطلاعاتی درج نشده

ساعت کاری: اطلاعاتی درج نشده

خانه بالاچی

خانه حشمت اله خان؛ دارنده بزرگترین دهانه هفت دری خانه های قدیمی کاشان

در معرفی لیست بلندبالایی از خانه های قدیمی کاشان، نوبت به خانه حشمت اله خان رسیده است که شکوه و صلابت آن را می‌توان از نام خانه درک کرد. جالب است بدانید که فقط حیاط خانه حشمت اله خان، ۸۲۰ مترمربع مساحت دارد که عظمت این اثر تاریخی بی‌نظیر را به رخ می‌کشد. اصلی‌ترین وجه تمایز این خانه با دیگر خانه های قدیمی شهر کاشان، وجود بزرگ‌ترین شاه‌نشین با هفت دری بالغ بر ۸ متر است. تماشای تزئینات و گچ‌بری‌های این اثر تاریخی نیز خیره‌کننده و دل‌انگیز است.

آدرس: کاشان، محله کوشک صفی

قیمت بلیط: اطلاعاتی درج نشده

ساعت کاری: اطلاعاتی درج نشده

خانه حشمت اله خان

خانه حکیم باشی؛ کامل ترین خانه قدیمی کاشان ولی دست نخورده

حکیم باشی نام یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری است که نام آن در بین اسامی خانه های تاریخی کاشان، جلوه‌گری می‌کند. این خانه یادگاری از اوایل دوران قاجار محسوب می‌شود که با استواری خود توانسته لقب دست‌نخورده‌ترین خانه تاریخی شهر کاشان را از آن خود کند. علاوه بر وجود بخش‌های متعدد در خانه حکیم باشی با تزئینات هنرمندانه و چشم‌نواز، می‌توان به وجود چندین نقاشی ارزشمند و قدیمی در سقف اتاق شاه‌نشین این خانه اشاره کرد که از هنرمند پرآوازه دوران قاجار به‌نام میرزا عبدالوهاب غفاری به یادگار مانده است. جالب است بدانید که این شخص درواقع پسر عموی کمال‌الملک بوده است.

آدرس: کاشان، خیابان فاضل نراقی کاشان

قیمت بلیط: اطلاعاتی درج نشده

ساعت کاری: اطلاعاتی درج نشده

خانه حکیم باشی

خانه تاج؛ موزه مردم شناسی کاشان با کاربری فرهنگی

ماکت خانه های تاریخی کاشان، اوج هنر و شاهکار معماری ایران را در دوره‌های مختلف نشان می‌دهد. در این میان، خانه تاج از قدیمی‌ترین آثار تاریخی این شهر است که تاریخی ۲۰۰ ساله را به چشم خود دیده است. ظرافت‌ها و زیبایی‌های شگفت‌انگیز این اثر به جامانده از دوران قاجار چشم هر بیننده‌ای را به خود جذب می‌کند. درحال حاضر از بنای خانه تاج به‌عنوان موزه مردم‌شناسی و خانه هنرمندان کاشان بهره‌برداری می‌شود.

آدرس: کاشان، خیابان علوی

قیمت بلیط: ۲۰۰۰۰ تومان

ساعت کاری: ۸ صبح تا ۲۰:۳۰ شب

خانه تاریخی تاج

خانه تاریخی مازندرانیان؛ دومین خانه قدیمی کاشان از دوران زندیه

در نهایت به معرفی زیباترین و معروفترین خانه های قدیمی کاشان به‌نام خانه مازندرانیان می‌رسیم. این خانه در دوران زندیه ساخته شده و در دوران قاجار نیز چندین بار مورد بازسازی قرار گرفته است. هنگام بازدید از خانه مازندرانیان، اولین چیزی که چشم شما را به خود جلب می‌کند، تاج بلندی است که به ایوان تابستانی ساختمان تعلق دارد.

آدرس: کاشان، محله درب اصفهان

قیمت بلیط: اطلاعاتی درج نشده

ساعت کاری:  اطلاعاتی درج نشده

خانه تاریخی مازندرانیان 

قیمت بلیط خانه های تاریخی کاشان

برای بازدید از خانه‌های تاریخی و باشکوه کاشان، بهتر است هزینه بلیط هرکدام از آن‌ها را بدانید. در جدول زیر، قیمت بلیط خانه های تاریخی کاشان به تفکیک آورده شده است.

 

خانه تاریخی

قیمت بلیط

خانه طباطبایی ها

۳۰ هزار تومان

خانه عباسیان

۵۰ هزار تومان

خانه بروجردی ها

۳۰ هزار تومان

خانه عامری ها

برای بازدید نیست

خانه راهب

برای بازدید نیست

خانه تاج

۲۰ هزار تومان

مابقی خانه های تاریخی کاشان

برای بازدید نیستند یا اطلاعاتی درج نشده

خانه های تاریخی کاشان روی نقشه

 در تصویر زیر نقشه خانه های تاریخی کاشان را مشاهده می کنید:

موقعیت خانه های تاریخی کاشان روی نقشه 

بعد از بازدید خانه های قدیمی کاشان کجا غذا بخوریم؟

بعد از گشت‌وگذار در کوچه‎پس‌کوچه‌های قدیمی کاشان و بازدید از خانه‌های تاریخی باشکوه و باصلابت، نوبت به صرف یک وعده غذای لذیذ و محلی رسیده است. به این شکل می‌توانید لذت گذران یک روز پرماجرا و خاطره‌انگیز در شهر زیبا و توریستی کاشان را دوچندان کنید. خوشبختانه تعداد و تنوع در رستوران های کاشان بسیار زیاد است و دست شما برای انتخاب رستورانی که منوی آن با ذائقه و بودجه شما همخوانی داشته باشد، باز است. پیشنهاد ما این است که در یکی از معروف‌ترین و باکیفیت‌ترین رستوران‌های زیر، غذایی خوشمزه و دلچسب درکنار همسفرانتان میل کنید:

  •  رستوران سنتی مظفری
  • رستوران باغچه سرای سروی
  • رستوران ملل کاشان
  • فست‌فود روناک
  • فست‌فود توت فرنگی
  • کافه بام کاشان
  • عامریانو لانژ
  • رستوران راهب
  • رستوران خانه تاریخی عباسیان

 

در کاشان کجا اقامت کنیم؟

اگر قصد اقامت چند روزه در کاشان را دارید، باید پیش از سفر حتما به فکر ررزو هتل و اقامتگاه مناسب باشید. همان‌طور که پیش‌تر ذکر شد، برخی از خانه های تاریخی کاشان، به بوتیک هتل و اقامتگاه سنتی تبدیل شده‌اند که شرایطی متفاوت، مجهز و خاطره‌انگیز را برای اقامت مهمانان این شهر تماشایی فراهم کرده‌اند. اما برای رزرو هتل کاشان، گزینه‌های متنوع و بی‌شماری دردسترس است که می‌توانید با توجه به بودجه، سلیقه و روحیه‌تان، ساعاتی به‌یادماندنی و مفرح را در محل هتل انتخابی‌تان سپری کنید. برخی از هتل‌های معروف و پرطرفدار کاشان عبارت است از:

  • هتل نگارستان
  • هتل وندا
  • هتل یلو
  • هتل خانه رز
  • هتل لیلی
  • هتل امیرکبیر
  • هتل سیاح

جمع بندی مطالب

در این مطلب به معرفی کامل خانه های تاریخی کاشان و جذابیت‌های تماشایی هرکدام از آن‌ها پرداختیم تا سفر به این شهر توریستی به بهترین و خاطره‌انگیزترین سفر عمرتان تبدیل شود. هرکدام از خانه های قدیمی کاشان از یک دوره تاریخی مانند صفویه، زندیه، قاجار و پهلوی به‌یادگار مانده‌اند و با گذشت چندین قرن، همچنان باشکوه و استوار از گردشگران میزبانی می‌کنند. شکوه و صلابت معماری این آثار تاریخی تا جایی است که برخی از آن‌ها به هتل و اقامتگاه سنتی تبدیل شده‌اند و در فضایی سنتی و با امکانات به‌روز و مدرن، بهترین شرایط اقامتی را به مهمانان خود هدیه می‌دهند.

سؤالات متداول

بهترین خانه های تاریخی کاشان کدامند؟

خانه طباطبایی ها، خانه مازندرانیان، خانه تاج، خانه منوچهری ها، خانه راهب و خانه شریفیان از بهترین خانه‌های قدیمی کاشان هستند.

خانه های تاریخی معروف کاشان کدامند؟

خانه طباطبایی ها، خانه بروجردی ها، خانه عامری ها و خانه عباسیان از معروف‌ترین خانه‌های تاریخی کاشان محسوب می‌شوند.

خانه های تاریخی کاشان خیابان علوی کدامند؟

خانه شریفیان، خانه طباطبایی ها، خانه عباسیان، خانه بروجردی ها و خانه عامری ها در خیابان علوی قرار دارند.

زیباترین خانه های تاریخی کاشان کدامند؟

خانه حشمت اله خان، خانه عطارها و خانه طباطبایی ها از زیباترین خانه‌های قدیمی و تاریخی کاشان به‌شمار می‌روند.

قدمت خانه های تاریخی کاشان مربوط به چه دوره ای است؟

قدمت اکثر خانه های تاریخی کاشان به دوران قاجاریه بازمی‌گردد ولی تعدادی نیز مربوط به دوران صفویه و زندیه هستند.

کدم یک از خانه های تاریخی کاشان در حال حاضر هتل و بوتیک هتل هستند؟

خانه عامری ها، خانه منوچهری ها، خانه عادل، خانه مرشدی ها و خانه راهب به‌عنوان بوتیک هتل و هتل سنتی از گردشگران میزبانی می‌کنند.

ساعت بازدید خانه های تاریخی کاشان چه موقعی است؟

خانه‌های قدیمی کاشان به‌طور معمول از ۹ صبح تا غروب آفتاب برای بازدید گردشگران باز هستند.

۵/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×