بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» جاذبه های گردشگری کاشان » رستوران های کاشان
رستوران های کاشان
جاذبه های گردشگری کاشان

رستوران های کاشان

۱۵ فروردین ۱۳۹۸ 15۰2,129

فصل بهار و قدم گذاشتن به ماه زیبای اردیبهشت برای بسیاری از ما ایرانی ها به معنای بوی گلاب در قمصر کاشان می باشد و برگزاری جشن های رویایی در این ایام باعث جذب گردشگران داخلی و خارجی زیادی به این شهر می شود. به همین خاطر توجه ویژه ای به امکانات رفاهی مانند رستوران های کاشان شده و تنوع زیادی در آنها به چشم میخورد.

رستوران های کاشان فرصت خوبیست تا علاوه بر لذت بردن از جاذبه های تاریخی و طبیعی، دقایقی را در فضایی دنج و آرام استراحت کنید و با انرژی دوباره ادامه ی مسیر را طی کنید. برای مرور بهترین رستوران های کاشان با وبلاگ اقامت ۲۴ همراه باشید.

مقاله مرتبط : “هتل ها و اقامتگاه های سنتی کاشان

رستوران های کاشان

رستوران های کاشان در خانه های قدیمی

وجود خانه های قدیمی با معماری عالی و منحصر به فرد که هنر ایرانی را به بهترین شکل نشان می دهند، باعث شده است تا امروز برخی از رستوران های کاشان در آنها فعالیت داشته و فضایی خارق العاده و سرشار از آرامش را برای گردشگران فراهم کنند. از معروف ترین رستوران های این شهر که در خانه های قدیمی و تاریخی وجود دارند می توان به موارد زیر اشاره نمود:

خانه نقلی

خانه نقلی کاشان که در حال حاضر به عنوان یکی از اقامتگاه های سنتی این شهر شناخته شده است، در واقع خانه ای با فضای آرام و زیبا متعلق به دوره قاجار می باشد که شرایط ایده آلی برای استراحت و اقامت در آن فراهم شده است. علاوه بر اتاق ها و محوطه ی باصفای اقامتگاه بوم گردی خانه نقلی کاشان، در رستوران سنتی آن شرایط بسیار خوبی برای پذیرایی از مهمانان با غذاهای ناب ایرانی فراهم شده است. با انتخاب این رستوران می توانید از جاذبه هایی مانند خانه عماری ها، حمام فین کاشان و بازار سنتی کاشان نیز بازدید کنید و از سفرتان لذت ببرید.
آدرس: اصفهان، کاشان، خیابان فاضل نراقی، پشت مسجد آقا بزرگ، گذر آب انبار خان

رستوران سنتی عباسی

خانه عباسی که یکی دیگر از خانه های تاریخی و با ابهت به جای مانده از دوره قاجاریان می باشد، بخاطر داشتن فضایی بسیار عالی و آرامش بخش و محوطه ای دل انگیز، به عنوان یکی از بهترین رستوران های کاشان شناخته شده است. علاوه بر ارائه ی غذهای با کیفیت ایرانی و برخورد بسیار مناسب کارکنان این رستوران، موقعیت مکانی این خانه و قرار گرفتن آن در محله تاریخی سلطان امیر محمد که یکی از توریستی ترین بخش های این شهر می باشد، به شهرت رستوران عباسی افزوده است.
پیشنهاد می کنیم در کنار امتحان کردن غذاهای سنتی کاشان، حتما سری به غرفه های خرید سوغات و صنایع دستی این مجموعه بزنید و ثانیه ثانیه ی سفر را به بهترین شکل بسازید.
آدرس: کاشان، خیابان علوی، نرسیده به فاضل نراقی

رستوران های کاشان

خانه منوچهری ها

هتل سنتی خانه منوچهری یکی دیگر از عمارت های قدیمی و بسیار با شکوه کاشان می باشد که بخاطر داشتن قدمت بالا و نوع معماری سنتی و بی نظیر آن، در سالهای اخیر مرمت و بازسازی شد و مانند بسیاری از خانه های قدیمی دیگر در شهرهای توریستی ایران به هتل تبدیل شده است. این خانه قدمتی بیش از ۴۰۰ سال دارد و با داشتن اتاق های سنتی، آب انبار و بادگیر نمونه ای کوچک از معماری خانه های کویری ایران محسوب میشود و رستوران سنتی این مجموعه یکی از بهترین رستوران های کاشان شناخته شده است. با انتخاب این گونه رستوران ها در واقع با یک تیر دو نشان زده اید و لمس تاریخ را در کنار خوردن غذاهای ایرانی با هم تجربه می کنید.
آدرس: کاشان، خیابان محتشم کاشانی، کوچه شهید ثابت، عمارت هفت

رستوران سرای عامری‌ها

یکی از رستوران‌های زیبا و خاص کاشان در خانه تاریخی عامری‌ها قرار گرفته است. محیط این رستوران شامل تالاری سنتی و آینه‌کاری شده همراه با دکوراسیون بسیار چشم نواز می‌باشد. در این رستوران انواع غذاهای سنتی و ایرانی با بالاترین کیفیت ارائه می‌گردد. روزهای تعطیل و عید، غذاها در اینجا به صورت بوفه سرو می‌شوند که شامل جوجه کباب، قرمه‌سبزی، زرشک پلو، شیرین پلو و … است. خورشت لوبیا سفید و گوشت، کوفته سماغ و شفته بادمجان که غذاهای محلی کاشان محسوب می‌شوند، از بهترین غذاهای رستوران سرای عامری‌ها به شمار می‌روند.

آدرس: کاشان، خیابان علوی، سرای عامری‌ها.

سفره خانه مظفری

سفره خانه سنتی مظفری، بنایی قدیمی در مقابل خانه طباطبایی های کاشان می باشد و مانند اکثر خانه های این منطقه محوطه ای چند متر پایین تر از سطح کوچه دارد و حوضچه ی آبی فیروزه ای در وسط آن به چشم میخورد. موقعیت مکانی بسیار مناسب و نزدیک بودن به جاذبه های تاریخی شهر، ارائه ی غذاهای ایرانی در فضایی کاملا امن و سنتی از جمله دلایلی می باشند که سفره خانه سنتی را در اکثر روزهای سال شلوغ و پرطرفدار کرده اند.
آدرس: کاشان، خیابان علوی، کوی سلطان امیرمحمد، روبروی خانه طباطبایی ها

رستوران های کاشان؛ سنتی

علاوه بر رستوران هایی که در هتل های سنتی کاشان می توانید انتخاب کنید، برخی از سفره خانه های این شهر نیز از ویژگی های مناسبی برای پذیرایی و میزبانی برخوردار می باشند که عبارتند از:

باغ بهشت

رستوران باغ بهشت یکی از زیباترین و سرسبزترین رستوران های کاشان می باشد که با داشتن نیمکت های فرش شده در محوطه ای پر از درخت و گل و گیاه، شرایط مناسبی را برای استراحت و خوردن غذاهای ایرانی فراهم کرده است. از معروف ترین غذاهای این رستوران می توان به کباب های ناب ایرانی اشاره کرد که بعد از بازدید از باغ فین کاشان که در فاصله ی بسیار کوتاه با این رستوران قرار دارد، می تواند انتخابی عالی باشد. این رستوران شبانه روزی بوده و می توانید برای مجالس و تولد نیز از آن استفاده کنید.
آدرس: کاشان، خیابان امیرکبیر، پشت باغ فین کاشان

یاقوت

سفره خانه سنتی یاقوت از دیگر رستوران های کاشان می باشد که مانند باغ بهشت در فضایی سرسبز واقع شده و غذاهای ایرانی را برایتان سرو می کند. بعد از یک روز پر از گشت و گذار در بناهای تاریخی و حتی شرکت در جشن های گلاب گیری کاشان، بدون شک استراحت و خوردن غذاهایی مانند کشک بادمجان و انواع کباب در رستوران یاقوت می تواند حسابی خستگی را برطرف کند.
آدرس: کاشان، خیابان درب اصفهان، کوچه درب یلان

رستوران های کاشان

رستوران های کاشان؛ مدرن

به همان اندازه که خوردن غذاهای ایرانی در رستوران های سنتی لذت بخش می باشد، سپری کردن دقایقی در فضایی کاملا مدرن و امروزی نیز می تواند شرایط ایده آلی برای خوردن غذا را فراهم نماید. در بین رستوران های کاشان گزینه های مناسبی به چشم میخورند که کمی از فضای سنتی فاصله گرفته اند که عبارتند از:

رستوران پاداش

رستوران پاداش از آن دسته انتخاب هایی می باشد که فرصت خوردن غذاهای ایرانی را در کنار فست فود فراهم نموده و یکی از بهترین ویژگی های آن، داشتن محوطه ی دلباز با استخر و آبشار و آلاچیق های سنگی در مکانی نزدیک به جاذبه های تاریخی شهر می باشد. رستوران پاداش بخاطر تنوع بالا در منوی غذایی یکی از بهترین گزینه ها برای جمع های خانوادگی می باشد و تمام گروه های سنی می توانند غذای مورد علاقه خود را سفارش دهند.
آدرس: کاشان، میدان شورا

رستوران ملل

رستوران ملل که بخاطر نزدیک بودن به تپه های سیلک با نام رستوران سیلک نیز شناخته شده می باشد، یکی از متفاوت ترین رستوران های کاشان است که دکوراسیون آن بسیار مورد توجه مهمانانش قرار میگیرد. منوی غذاهای این رستوران ایرانی بوده و غذاها به صورت سلف سرویس ارائه میشوند و برای دو وعده ی نهار و شام می توانید آن را انتخاب نمایید.
آدرس: کاشان، خیابان امیرالمومنین ذوالفقار ۱۴

رستوران های کاشان

رستوران انار

یکی دیگر از رستوران های کاشان که فرصت امتحان کردن غذاهای ایرانی را در کنار فست فود و پیتزا برایتان فراهم می کند، رستوران انار می باشد که به خوبی و در مدت زمان کم حسابی طرفدار پیدا کرده است. از بهترین و معروف ترین غذاهای این رستوران می توان به کباب فرش کاشان اشاره کرد که به اندازه ی نامش جالب و با کیفیت است.
آدرس: کاشان، خیابان آیت الله کاشانی

رستوران رز

از معروف‌ترین رستوران‌های مدرن و جدید کاشان که در نزدیکی تپه‌های سیلک قرار دارد، رستوران رز می‌باشد. این رستوران دارای محیطی بسیار لوکس و شامل کافی‌شاپ، آلاچیق شیشه‌ای، تالار و فضای سبز است. محیط رستوران رز برای انواع مجالس بسیار مناسب است. در این رستوران انواع غذاهای ایرانی و فرنگی با طعمی لذیذ و کیفیتی بی نظیر سرو می‌شوند.

آدرس: کاشان، خیابان امیرکبیر،شهرک امیرالمومنین.

از دیگر رستوران های مدرن و امروزی کاشان می توان به رستوران خاتون، اکبر جوجه، رستوران سیاح، بوف، آ اس پ، جوان، مقصودی و داریوش اشاره کرد که هر یک می توانند گزینه ای مناسب برای تجربه ی وعده های غذایی عالی در این شهر تاریخی و دیدنی به شمار آیند.

رستوران های کاشان؛ بین المللی

در بین رستوران های کاشان یک رستوران بین المللی به چشم میخورد که نام آن کی آشیان بوده و بخاطر داشتن فضایی کاملا لوکس و مدرن و منوی غذایی عالی طرفداران بسیار زیادی دارد. این رستوران یکی از بهترین گزینه ها برای قرارهای کاری و مهم می باشد و فضایی کاملا آرام دارد و فرصت استراحت و خوردن غذاهای خوشمزه را بعد از خرید در مرکز خرید کاشان مال را برایتان فراهم می کند. جالب است بدانید که اتاق ویژه کودکان در این رستوران در نظر گرفته شده و کادری مجرب و حرفه ای پذیرایی از مهمانان را برعهده دارند.
آدرس: کاشان، بلوار امام رضا، مجتمع کاشان مال

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×