» جهانگردی » دبی » گاردن گلو دبی یا باغ درخشان؛ معرفی کامل بخش ها و امکانات
پارک گاردن گلو دبی
دبی

گاردن گلو دبی یا باغ درخشان؛ معرفی کامل بخش ها و امکانات

۲۹ آبان ۱۴۰۲ 4۰1,440

در صورتی که قصد دارید برای گذران تعطیلات و اوقات فراغت خود به شهر زیبا و توریستی دبی بروید، حتما از جذاب‌ترین و متفاوت‌ترین جاذبه گردشگری این شهر به نام گاردن گلو دبی دیدن کنید. پارک گاردن گلو، بزرگ‌ترین باغ نور دبی و از بهترین جاهای دیدنی دبی محسوب می‌شود که زیبایی چشم‌نواز خود را مدیون نورپردازی‌های شگفت‌انگیزی است که چشم‌ها را به خود خیره می‌کند. این باغ زیبا به‌ویژه در شب، فضای رویایی و آرامش‌بخشی را ایجاد می‌ کند که گشت‌وگذار در آن خالی از لطف نیست. اگر در حال تکمیل لیست گردشگری خود در سفر به دبی هستید، بهتر است ابتدا با پارک بی‌نظیر گاردن گلو آشنا شوید. برای این منظور، در این مطلب به معرفی تمام آن چیزی که باید از باغ نور دبی بدانید، پرداختیم.

گاردن گلو دبی کجاست؟

در نزدیکی پارک زبیل، و در قسمت شمالی شرقی ساحل زیبای جمیرا و همچنین در بخش شمالی مرکز تجاری دبی، یک پارک زیبا، نورانی و شگفت‌انگیز به نام گاردن گلو قرار دارد. بنابراین برای رفتن به گارن گلو دبی باید به خیابان شیخ زاید بروید و از گشت‌وگذار در نورانی‌ترین و زیباترین پارک دنیا لذت ببرید.

چگونه به گاردن گلو دبی برویم؟

پارک گاردن گلو در خیابان شیخ زاید و در نزدیکی پارک زبیل قرار دارد، به همین خاطر می‌توانید به راحتی و با استفاده از انواع وسیله نقلیه عمومی مانند اتوبوس و تاکسی به باغ نور دبی بروید.

بنر هتل های دبی بلاگ برای موبایل

اگر قصد دارید با اتوبوس به این پارک بروید، در هر ایستگاهی که هستید، سوار یکی از اتوبوس‌ها با شماره ۲۷، ۲۹، ۵۵ و ۶۱ شوید و در نزدیکی پارک گاردن گلو پیاده شوید. اما اگر قصد دارید با تاکسی به این مکان دیدنی بروید، می‌توانید در هر نقطه از شهر سوار تاکسی شوید و خود را به باغ نور دبی برسانید. توجه داشته باشید که هزینه ورودی تاکسی‌های شهری دبی، ۱۲ درهم و هزینه هر کیلومتر سفر با این وسایل نقلیه عمومی نیز ۲ درهم است.

بازدید از سرزمین درخشان دبی

بهترین فصل بازدید از گاردن گلو دبی

همان‌طور که می‌دانید برای برنامه‌ریزی سفر به دبی باید به‌دنبال تهیه بلیط و رزرو هتل در فصل زمستان باشید، چراکه هوای این شهر در فصل تابستان، بسیار گرم و طاقت‌فرسا است. اما بهترین فصل بازدید از پارک گاردن گلو به‌عنوان شگفت‌انگیزترین جاذبه دیدنی دبی کدام است؟ برای بازدید از این پارک زیبا و نورانی هر زمانی از سال را می‌توانید انتخاب کنید، اما پیشنهاد ما به شما ماه‌های نوامبر تا آوریل است، زیرا هم آب‌وهوای شهر مناسب است و هم گردشگران نسبتا کمتری در این شهر توریستی حضور دارند.

قسمت های مختلف گاردن گلو دبی

مطمئنا به این فکر می‌کنید که با ورود به پارک گاردن گلو چه چیزی در انتظار شما است. خبر خوب این است که این پارک با بخش‌های مختلف و متنوع، لحظات خوب و به‌یادماندنی را برای هر گردشگری فراهم می‌کند. در این پارک ۹ قسمت اصلی و مجزا وجود دارد که تم‌ها و جذابیت‌های متفاوتی را ارائه می‌دهند و دیدن آن‌ها بسیار لذت‌بخش و خاطره‌انگیز است. قسمت‌های مختلف پارک گاردن گلو شهر دبی عبارت است از:

پارک نور (Glow Park)

پارک نور از بخش‌های اصلی پارک گاردن گلو محسوب می‌شود که تماشای آن لذت‌بخش و رویایی است. در این بخش از پارک، اشکال و مجسمه‌های مفهومی وجود دارد که هر کدام پیام مشخصی را به بازدیدکنندگان منتقل می‌کنند. کاهش تولید زباله، احترام به محیط زیست، مهربانی با حیوانات، صرفه‌جویی در انرژی و… مفاهیمی است که با دیدن تندیس‌های پارک نور دریافت خواهید کرد. اما کار به همین جا ختم نمی‌شود و وجود بخش‌هایی مانند سافاری نور و… جذابیت پارک نور را دوچندان کرده است.

پارک دایناسورها (Dinosaur Park) 

پارک دایناسورهای گاردن گلو

با رفتن به بخش پارک دایناسورها، گویی در زمان سفر کرده‌اید و به عصر دایناسورها رفته‌اید. در این پارک انواع ربات‌های بزرگ و شبیه‌سازی شده از دایناسورها وجود دارد که در حال حرکت و نمایش زندگی موجوداتی هستند که قرن‌هاست نسل آن‌ها منقرض شده است. این بخش بسیار سرگرم‌کننده و جذاب است و تجربه متفاوتی را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. در پارک دایناسورهای گاردن گلو دبی، ۳۴ گونه دایناسور در تعداد ۱۲۰ عدد در معرض دید بازدیدکنندگان است که بسیار تماشایی و زیبا هستند.

پارک یخی (Ice Park)

یکی دیگر از اصلی‌ترین بخش‌های پارک گاردن گلو، پارک یخی نام دارد که انواع تندیس‌ها و مجسمه‌های یخی با نورپردازی‌های فوق‌العاده در آن قرار دارد. از آنجایی که دبی یک شهر کویری و گرمسیری محسوب می‌شود، بازدید از پارک یخی در بین شهروندان و گردشگران این شهر بسیار طرفدار دارد. جالب است بدانید که برای ساخت تندیس‌های مختلف موجود در پارک یخی، بیش از ۱۵۰ هنرمند معروف و حرفه‌ای از سراسر دنیا گردهم آمدند و با تراشیدن ۵۰۰۰ تن یخ، این مجموعه بی‌نظیر را به اشکال زیبا و تماشایی، مجهز کرده‌اند.

شب های جادویی (Magical Nights)

شب‌های جادویی از بخش‌های تازه تاسیس و جدید پارک گاردن گلو شهر دبی محسوب می‌شود که در مدت زمان فعالیت خود توانسته گردشگران زیادی را مجذوب خود کند. با رفتن به این بخش از پارک و عبور از میان مجسمه‌های بزرگ و غول‌پیکر حیوانات و فانوس‌های دریایی که همگی با نورپردازی‌های شگفت‌انگیز تزئین شده‌اند، می‌توانید لحظات خاص و مفرحی را سپری کنید.

خیابان شادی (Happiness Street)

خیابان شادی گاردن گلو دبی

بسیاری از گردشگرانی که به دبی سفر می‌کنند، با گشت‌وگذار در این شهر زیبا، بدون شک از خیابان شادی آن عبور خواهند کرد. خیابان شادی معروف‌ترین خیابان شهر دبی است که هدف از نام‌گذاری آن ترویج نشاط و روحیه شادی در بین شهروندان و توریست‌ها بوده است. پارک گاردن گلو نیز از این ایده منحصربه‌فرد در مجموعه تفریحی خود استفاده کرده و یکی از بخش‌های اصلی خود را با نام خیابان شادی نام‌گذاری کرده است. با ورود به این بخش مفرح می‌توانید به رقص و پایکوپی بپردازید و بهترین و شادترین لحظات را در طول سفر خود به دبی تجربه کنید.

دنیای دریا (Sea World)

در دنیای نور دبی به‌عنوان جذاب‌ترین و محبوب‌ترین جاذبه گردشگری این شهر، بخشی به نام دنیای دریا وجود دارد که تماشای آن هر گردشگری را به وجد می‌آورد. در این بخش می‌توانید دنیای زیر آب را مشاهده کنید و با انواع آبزیان و نحوه زیست آن‌ها آشنا شوید. دنیای دریای پارک گاردن گلو دبی به‌عنوان اولین پارک موضوعی در کل امارات متحده عربی محسوب می‌شود.

دنیای رنگارنگ (Colorful World) 

دنیای رنگارنگ همانطور که از نامش پیداست مکانی‌ست که از درو دیوارش رنگ می‌بارد. شما در این قسمت سطل‌هایی غول پیکری را می‌بینید که در حال رنگ پاشیدن به اطراف هستند. البته این رنگ‌ها از جنس نور هستند و می‌توانند بازدید شما را بسیار درخشان و جذاب کنند. 

جنگل خوشحال (Happy Forest)

جنگل شادی گاردن گلو

یکی دیگر از بخش‌های اصلی و جذاب پارک گاردن گلو، جنگل خوشحال نام دارد. همان‌طور که از نام این قسمت تفریحی مشخص است با ورود به آن، جنگلی سرسبز و درعین حال نورانی را مشاهده خواهید کرد که انواع حیوانات با جثه‌های کوچک و بزرگ در آن زندگی می‌کنند. جنگل خوشحال از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین بخش‌های پارک گاردن گلو است که لحظات خاطره‌انگیز و مفرحی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

هشتگ دبی من (#mydubai)

هشتگ دبی من از سال ۲۰۱۴ به این طرف به یک هشتگ بسیار معروف در این شهر تبدیل شد. در واقع هدف این هشتگ معرفی جذابیت‌های دبی به مردم جهان بود و به این ترتیب استفاده می‌شود که مردم از این هشتگ در در پست‌های سوشال مدیای خود که در مورد دبی بود استفاده می‌کردند. از آنجایی که گاردن گلو همیشه یکی از جاهایی بوده است که مردم برای عکاسی استفاده می‌کردند، این مجموعه قسمتی را مخصوص به این هشتگ ساخت و دکور بسیار جذابی را برای آن طراحی کرد. 

اطلاعات بازدید از گاردن گلو دبی

برای بازدید از پارک گاردن گلو شهر دبی باید برای هر نفر به جز کودکان زیر ۳ سال، بلیط تهیه کنید. روش رزرو بلیط نیز به صورت آنلاین و حضوری، امکان‌پذیر است. همچنین برای بازدید از این مجموعه تفریحی و دیدنی شهر دبی به زمانی در حدود ۲ الی ۳ ساعت نیاز خواهید داشت. با اینکه شما همیشه می‌توانید قیمت بلیط تفریحات دبی را در گشت اقامت۲۴ مشاهده کنید، در ادامه قیمت بلیط گاردن گلو را ذکر می‌کنیم؛ پس از بررسی آن می‌توانید برای خرید بلیط سرزمین درخشان دبی اقدام کنید. 

  •       بلیط پارک یخی: ۴۵ درهم
  •       بلیط گاردن گلو + پارک دایناسور: ۷۵ درهم 

ساعات بازدید از مجموعه تفریحی گاردن گلو عبارت است از:

  •       شنبه تا پنج شنبه: ۱۶:۳۰ الی ۲۳:۰۰
  •       جمعه‌ها: ۱۶:۰۰ الی ۲۴:۰۰

امکانات رفاهی و خدماتی گاردن گلو دبی

امکانات تفریحی گاردن گلو

گاردن گلو پارکی است که حساب همه جای کار را کرده و تمام امکانات تفریحی مورد نیاز شما را تامین کرده است. در این پارک از رستورانی با کیفیت عالی گرفته تا فروشگاه‌های مختلفی مانند کافی شاپ پیدا می‌شود که جان می‌دهد برای صرف عصرانه یا شام. علاوه‌براینها در سرزمین درخشان دبی امکانات رفاهی متنوعی برای کودکان و نوجوانان نیز تدارک دیده شده است. مانند زمین‌های بازی و غیره که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. 

 قوانین بازدید از پارک درخشان دبی

  • هنگام بازدید فقط باید از معابر و مسیرهای تعیین شده عبور کنید و عبور از حدود تعیین شده برای عکسای و نزدیک شدن به المان‌ها مجاز نمی‌باشد.
  • در طول بازدید مهمانان باید همیشه لباس‌های محترمانه بپوشند. دبی گاردن گلو این حق را برای خود محفوظ دارد که از ورود مهمانانی با لباس غیرقابل قبول خودداری کند.
  • دبی گاردن گلو مسئولیتی در قبال دزدیده شدن یا گم شدن یا آسیب دیدن وسایل افراد نخواهد داشت.
  • میهمانان موظفند تمام دستورالعمل‌های ایمنی را همیشه رعایت کنند و از مسئولین مجموعه پیروی کنند.
  • پارک خودرو، اسکوتر و دوچرخه در این مکان ممنوع است.
  • مسئولیت خسارات ناشی از سهل انگاری یا عدم رعایت دستورالعمل‌ها تنها بر عهده بازدیدکنندگان و مهمانان خواهد بود.
  • مدیریت پارک گاردن گلو دبی این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که در صورت مشاهده رفتار خطرناک مهمانان را از پارک اخراج کند.
  • ورود حیوانات خانگی به این محل ممنوع است.
  • به همراه آوردن هرگونه خوراکی و غذا به گاردن گلو ممنوع است. 
  • سیگار کشیدن در سرزمین درخشان دبی ممنوع است. 
  • گاردن گلو بسیار 
  • قوانین گاردن گلو در مورد ساعت بازدید به شدت سفت و سخت است، حتی یک دقیقه پس از ساعت تعطیلی نمی‌توانید آنجا باشید
  • گاردن گلو ممکن است با صلاح‌دید خود ساعت بازدید مجاز در یک روز را تغییر دهد. 
  • برای عکس‌برداری حرفه‌ای مانند عکاسی برای نامزدی، عروسی، مدلینگ، تبلیغات تلویزیونی و رویدادهای دیگر، تأیید قبلی از دفتر مدیریت لازم است.

جاهای دیدنی نزدیک گاردن گلو دبی

موزه اتحاد دبی| از نزدیک‌ترین جاهای دیدنی اطراف گاردن گلو

همان‌طور که اشاره شد برای بازدید از بخش‌های مختلف پارک گاردن گلو، به ۲ الی ۳ ساعت زمان نیاز دارید، بنابراین پس از گشت‌وگذار و تفریح در این مجموعه شگفت‌انگیز می‌توانید به جاهای دیدنی نزدیک باغ نور دبی بروید. به این شکل می‌توانید در زمان خود برای رفتن به جاذبه‌های گردشگری دبی صرفه‌جویی کرده و از مکان‌های دیدنی بیشتری بازدید کنید. برخی از جاهای دیدنی اطراف پارک گاردن گلو به شرح زیر است:

رستوران های نزدیک گاردن گلو دبی

بهترین گزینه پس از گشت‌وگذار در پارک مهیج و مفرح گاردن گلو این است که به نزدیک‌ترین رستوران بروید و یک غذا، نوشیدنی و یا میان‌وعده لذیذ و خوشمزه را در کنار دوستان یا خانواده خود میل کنید. برای این کار می‌توانید یکی از معروف‌ترین و بهترین رستوران‌هایی که در نزدیکی باغ نور دبی قرار دارد را انتخاب کنید، ازجمله:

  •       رستوران فیست در فاصله ۹۳۹m
  •       سامرستز در فاصله ۱/۷km
  •       رستوران فانتین در فاصله ۱/۷km
  •       رستوران کارا در فاصله ۲/۴km

از طرفی می توانید یکی از بهترین رستوران های ایران دبی را انتخاب کنید که به طور مفصل معرفی کرده ایم.

بهترین تور دبی برای بازدید از گاردن گلو

اگر می‌خواهید در سفر دبی بیشترین استفاده را ببرید و نه تنها گاردن گلو، بلکه تمام جاذبه‌های مورد علاقه خود را ببینید، پیشنهاد ما تور دبی اقامت۲۴ است. در این تور می‌توانید با انتخاب مدت زمان و هتل دلخواه، سرفر خود را دقیقا بر اساس نیاز خود برنامه‌ریزی کنید.

هتل‌های نزدیک گاردن گلو دبی

برای اینکه نزدیک به سرزمین درخشان دبی اقامت داشته باشید و دسترسی شما به آن راحت‌تر باشد، می‌توانید به صفحه هتل های دبی بروید و نزدیک‌ترین هتل‌ها را رزرو کنید. در زیر برخی از آن‌ها را نام می‌بریم. 

  • هتل اچ دبی 
  • هتل شیراتون گراند
  • هتل کورت یارد ماریوت

سخن پایانی

دبی ازجمله شهرهای معروف و توریستی است که جاذبه‌های دیدنی و تفریحی فوق‌العاده‌ای را در دل خود جای داده است. در این میان پارک گاردن گلو دبی با بخش‌های متنوع، جذاب و دیدنی هر گردشگری را مجذوب خود کرده است. در باغ نور دبی می‌توانید قسمت‌های مختلفی که هر کدام ویژگی‌ها و جذابیت‌های منحصربه‌فردی دارند را ببینید. پیشنهاد ما این است که بازدید از گاردن گلو را در لیست گردشگری خود در طول سفر به شهر توریستی دبی لحاظ کرده و لحظات خاطره‌انگیز و به‌یادماندنی را تجربه کنید.

پارک گاردن گلو دبی کجاست؟

پارک گارن گلو در خیابان شیخ زاید، در نزدیکی پارک زبیل، و در قسمت شمالی شرقی ساحل زیبای جمیرا و همچنین در بخش شمالی مرکز تجاری دبی قرار دارد.

بهترین زمان بازدید از باغ نور دبی چه زمانی است؟

برای بازدید از گاردن گلو شهر دبی می‌توانید هر زمانی از سال را انتخاب کنید، اما ماه‌های نوامبر تا آوریل بهترین زمان بازدید از این پارک محسوب می‌شود.

آیا در نزدیکی پارک گاردن گلو شهر دبی جاهای دیدنی دیگری وجود دارد؟

بله. پس از بازدید از این مجموعه تفریحی و گردشگری می‌توانید سری به جاهای دیدنی اطراف آن مانند دبی فریم، برج‌های امارات، موزه اتحاد، مسجد جمیرا و ... بزنید.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×