» راهنمای سفر به ایران » راهنمای سفر به سیستان و بلوچستان » چابهار » بهترین رستوران های چابهار؛ بیرون بر، سنتی و دریایی + آدرس
بهترین رستوران های چابهار
چابهار

بهترین رستوران های چابهار؛ بیرون بر، سنتی و دریایی + آدرس

۲۹ مهر ۱۴۰۲ 6۰1,762

یکی از دغدغه‌های مهم در سفر به چابهار انتخاب رستوران مناسب برای صرف ناهار یا شام است. وقتی در سفر هستید همیشه انتخاب رستورانی که غذای با کیفیت و سالم داشته باشد اهمیت بالایی برای‌تان دارد. هیچ کس دوست ندارد سلامت خود را به خطر بی‌اندازد و با مراجعه به رستوران‌های نامعتبر ریسک کند. از همین رو در این مقاله از مجله گردشگری اقامت۲۴ تصمیم گرفتیم به سراغ بهترین رستوران های چابهار برویم و آن‌ها را به طور کامل به شما معرفی کنیم.  

فهرست این مطلب

لیست بهترین رستوران های چابهار

با وجود تعداد زیاد رستوران های چابهار که تنوع چشم‌گیری دارند، ما تلاش کردیم در این مقاله با در نظر گرفتن معیارهایی مانند رضایت مردم، تنوع غذایی و کیفیت مواد اولیه برای تهیه غذا، رستوران‌هایی را لیست کنیم که بیشترین امتیاز را کسب کرده‌اند. در ادامه این رستوران‌های گلچین شده از میان ده‌ها رستوران چابهار را به شما معرفی می‌کنیم در سفر خود به این شهر، که به شهر غذاهای دریایی معروف است، خوشمزه‌ترین تجربه را کسب کنید.

رستوران مکران؛ بهترین رستوران ساحلی چابهار

رستوران مکران چابهار در لیست بهترین رستوران های چابهار

علت قرار گرفتن نام این رستوران در صدر لیست رستوران‌های چابهار وجه تمایز آن با سایر رستوران‌های این لیست است. صرف غذا در این رستوران ساحلی مصداق با یک تیر دو نشان زدن است. مشتریان رستوران مکران می‌توانند علاوه بر صرف غذا از تماشای زیبایی‌های ساحل چابهار نیز لذت ببرند. گوش دادن به موسیقی زنده در زمان غروب آفتاب و صرف غذای با کیفیت لذت دلنشینی است که می‌توان در رستوران مکران به آن دست پیدا کرد.

یکی دیگر از مزیت‌های این رستوران منوی غذایی کامل آن است. گردشگران می‌توانند از منوی غذا‌های سنتی، منوی کافی شاپ، غذا‌های محلی و حتی منوی فست‌فود این رستوران استفاده کنند. لازم به ذکر است که سطح قیمت این رستوران بالا بوده و اقتصادی به حساب نمی‌آید. امکان لذت بردن از موسیقی زنده هر روز در این رستوران میسر نیست. 

آدرس رستوران مکران: چابهار – خیابان امام خمینی – جنب هتل لاله 

شماره تماس رستوران مکران: ۰۵۴۳۵۳۲۳۴۹۴

ساعت کاری رستوران مکران: همه روزه از ۸ الی ۱۶ 

رستوران بلوچ؛ یکی از بهترین رستوران‌ها با غذای محلی 

رستوران بلوچ چابهار

بر خلاف رستوران مکران که در منطقه‌ی آرام ساحلی قرار دارد، رستوران بلوچ در یکی از محلات پر تردد مرکز شهر ساخته شده است. اگر از اهالی چابهار سراغ رستورانی را بگیرید که غذا‌های محلی و بومی این منطقه را به بهترین شکل ممکن سرو کند، بی‌شک آدرس رستوران بلوچ را به شما می‌دهند. کراهی ماهی و میگو، بریانی ماهی، بتو ماش، کورک و بتوهواری از جمله غذا‌های محلی موجود در این رستوران است.

در نظر داشته باشید که این رستوران هم مانند بسیاری از رستوران‌های چابهار که به خوبی شناخته شده هستند، قیمت‌های بالایی برای غذا‌های ارائه شده در نظر می‌گیرد. فضای داخلی این رستوران ساده و به دور از تجملات معمول است. برخلاف این ظاهر ساده طعم غذا‌های رستوران بلوچ مشتریان را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد.

 آدرس رستوران بلوچ: چابهار – بلوار امام، مقابل پمپ بنزین 

شماره تماس رستوران بلوچ: ۰۵۴۳۳۳۲۱۸۲

ساعت کاری رستوران بلوچ: همه روزه از ۱۱ الی ۰۰:۳۰ نیمه شب

رستوران براسان؛ محبوب‌ترین رستوران سنتی و محلی چابهار

لذت چشیدن غذاهای جنوبی در رستوران براسان چابهار

براسان یکی دیگر از رستوران‌های چابهار است که در کنار ساحل بنا شده است. بین همه‌ی رستوران‌های معرفی شده، رستوران براسان یا برادران یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای گردشگران است. در این رستوران گران قیمت می‌توانید از انواع غذا‌های سنتی و محلی لذت ببرید. آشپزخانه‌ی این رستوران در معرض دید مشتریان قرار دارد. این مساله خیال مشتریان را از بابت کیفیت و بهداشت غذا کاملا راحت می‌کند.

در بدو ورود به رستوران براسان با نوعی چای محلی از مشتریان پذیرایی می‌شود. یکی دیگر از خدمات همیشگی این رستوران پیشنهاد امتحان کردن یک کراهی رایگان است. بسیاری از مشتریان که برای اولین بار این غذای محلی را امتحان می‌کنند بسیار به آن علاقه‌مند می‌شوند.   

آدرس رستوران براسان: چابهار – پلاژ ساحلی تیس

شماره تماس رستوران براسان: ۰۹۱۵۵۴۵۲۳۳۰

ساعت کاری رستوران براسان: همه روزه از ۱۸ الی ۰۱:۳۰ نیمه‌شب

رستوران خلیج؛ زیباترین رستوران ساحلی چابهار 

رستوران خلیج چابهار؛ خاص ترین رستوران ساحلی چابهار

رستوران خلیج یکی از لوکس‌ترین رستوران‌های چابهار است. طراحی زیبای فضا و نورپردازی خیره کننده‌ی محیط نقاط قوت این رستوران هستند. مزیت بعدی این رستوران امکان تماشای منظره‌ی زیبای دریای عمان است. لابستر (خرچنگ)، میگو سوخاری، کباب کوبیده، کباب قفقازی و کباب سلطانی از غذا‌های معروف این رستوران هستند. در میان منوی رستوران‌های چابهار، رستوران خلیج از ارائه دهندگان غذای پرحجم شناخته می‌شود.

آدرس رستوران خلیج چابهار: چابهار – میدان شیلات – خیابان دریا

شماره تماس رستوران خلیج: ۰۹۱۱۱۲۸۱۶۹۷

ساعت کاری رستوران خلیج: همه روزه از ۱۲ الی ۰۰:۰۰ بامداد 

رستوران تهرانی؛ پاتوق طرفداران غذای دریایی

رستوران تهرانی چابهار

رستوران تهرانی در چابهار منجی افرادی است که غذا‌های دریایی و غذا‌های پر ادویه‌ی محلی چابهار را دوست ندارند. این رستوران گران قیمت انواع کباب و غذا‌های ایرانی را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. شهرت این رستوران به طبخ کباب‌های خوش طعم و دلپذیر است. در نظر داشته باشید که در منوی این رستوران خبری از غذا‌های محلی جنوبی نیست.

آدرس رستوران تهرانی چابهار: چابهار – بلوار امام خمینی – کنارگذر امام 

شماره تماس رستوران تهرانی: ۰۵۴۳۵۳۳۴۸۳۶

ساعت کاری رستوران تهرانی: همه روزه از ۱۱ الی ۲۳ 

رستوران پیتو؛ بهترین رستوران از نظر حجم غذا در چابهار

رستوران پیتو چابهار

رستوران پیتو در دل هتل لاله قرار گرفته است. فضای این رستوران بزرگ و دلباز است. منوی رستوران پیتو شامل غذا‌های سنتی ایران و غذا‌های محلی جنوبی است. بسیاری از گردشگران از حجم غذای این رستوران و همچنین برخورد پرسنل آن ابراز رضایت کرده‌اند.

آدرس رستوران پیتو: چابهار – بلوار امام – طبقه همکف هتل لاله 

شماره تماس رستوران پیتو: ۰۵۴۳۵۳۳۴۷۹۶

ساعت کاری رستوران پیتو: برای صبحانه از ۷ الی ۸:۳۰ – برای ناهار از ۱۲ الی ۱۴:۳۰ – برای شام از ۱۹ الی ۲۲

رستوران کلاسیک چابهار؛ بهترین رستوران با سالن روباز

رستوران کلاسیک چابهار

رستوران کلاسیک یکی دیگر از رستوران‌های چابهار است که در کنار ساحل قرار دارد. چشم انداز جذاب این رستوران باعث جلب رضایت مشتریان می‌شود. این رستوران پرمشتری دارای دو سالن روباز و مسقف است که مراجعه‌کنندگان با توجه به سلیقه‌ی خود یکی از این محیط‌ها را انتخاب می‌کنند. منوی رستوران کلاسیک چابهار بسیار متنوع است. غذا‌های سنتی و انواع فست‌فود در این منو به چشم می‌خورند.

آدرس رستوران کلاسیک چابهار: منطقه آزاد چابهار – جنب هتل لیپار 

شماره تماس رستوران کلاسیک چابهار: ۰۵۴۳۵۳۱۲۱۰۰

ساعت کاری رستوران کلاسیک چابهار: همه روزه از ۱۱ الی ۰۰:۰۰ بامداد

رستوران دهلی دربار؛ قیمت مناسب‌ترین رستوران چابهار برای غذای محلی

رستوران دهلی دربار چابهار

در بین رستوران‌های چابهار این رستوران غذا‌های محلی را با قیمت مناسب‌تری ارائه می‌دهد. بریانی بلوچی، مرغ تندوری، کرایی مرغ و کرایی گوشت مهم‌ترین غذا‌هایی هستند که در منوی این رستوران قرار گرفته‌اند. محبوبیت این رستوران علاوه بر گردشگران بین بومیان چابهار نیز زیاد است. البته این رستوران در کنار غذا‌های خود برنج سرو نمی‌کند. طعم تند‌‌و‌تیز غذا‌ها در کنار ادویه‌های فراوان به کار رفته در طبخ غذا به نوعی امضای این رستوران به حساب می‌آید.

آدرس رستوران دهلی دربار چابهار: چابهار –  بلوار توحید –  بین توحید ۷ و ۹

شماره تماس رستوران دهلی دربار: ۰۹۲۱۷۵۲۹۶۰۵

ساعت کاری رستوران دهلی دربار: همه روزه از ساعت ۱۱ الی ۲۳

رستوران دلاریس؛ یکی از با کیفیت‌ترین رستوران های چابهار

غذای رستوران بلاریس چابهار

از شعار این رستوران یعنی (غذای خوب خاطره می‌سازد!) می‌توان فهمید که چقدر به کیفیت غذا اهمیت می‌دهند. رستوران دلاریس چابهار واقع در خیابان توحید یکی از بهترین‌ رستوران‌های چابهار است که انواع کباب و ماهی را در منوی خود دارد. اگر می‌خواهید طعم بی‌نظیر غذاهای ایرانی را در چابهار بچشید، به این رستوران سر بزنید. تنوع غذاهای ایرانی این مجموعه بسیار بالا است و می‌تواند هر سلیقه‌ای را پوشش دهد. 

آدرس رستوران دلاریس: چابهار – بلوار توحید – نرسیده به میدان شیلات

شماره تماس رستوران دلاریس: ۰۵۴۳۵۳۲۲۴۸۰

ساعت کاری رستوران: صبح‌ها از ساعت ۱۱ الی ۱۶ و شب‌ها از ۱۹ الی ۲۳

رستوران بام خلیفه چابهار؛ لوکس‌ترین رستوران چابهار

رستوران بام خلیفه چابهار؛ تجربه غذاهای دریای در فضایی دلنشین

این رستوران از لوکس‌ترین‌های چابهار است. فضای آرام، صمیمی و دلنشین آن باعث می‌شود بتوانید ضمن لذت بردن از غذا، دغدغه‌های‌تان را فراموش کنید. این رستوران دارای ویویی رو به دریا است و هم در بین بومیان چابهار و هم در بین گردشگران از محبوبیت بالایی برخوردار است. 

آدرس رستوران بام خلیفه: چابهار – خیابان جمهوری جنوبی – جمهوری ۲۴ 

شماره تماس رستوران بام خلیفه: ۰۹۰۱۵۵۵۵۲۹۵

ساعت کاری رستوران بام خلیفه: همه روزه از ساعت ۱۸ الی ۰۲:۰۰ بامداد  

رستوران مارال چابهار شعبه ۱ و ۲؛ رستورانی متفاوت با غذاهای ارگانیک 

رستوران مارال چابهار شعبه ۱

این رستوران، اولین رستوران زنجیره‌ای ارگانیک منطقه آزاد چابهار است و از بهترین رستوران های چابهار شناخته می‌شود. غذاهای این رستوران فقط شامل غذاهای ایرانی می‌شود و نقطه تمایز آن از نظر مردم، کیفیت درجه یک مواد اولیه طبخ غذاست. در صورتی که مایلید یک وعده غذای سالم و ارگانیک را نوش جان کنید، حتما به این رستوران بروید. در نظر داشته باشید که در شعبه دوم این رستوران فقط صبحانه سرو می‌شود. 

آدرس رستوران مارال شعبه ۱: چابهار – منطقه آزاد – مجتمع طلا

شماره تماس رستوران مارال شعبه ۱: ۰۹۱۳۴۵۳۷۹۶۵

ساعت کاری: ۱۱ الی ۲۳

آدرس رستوران مارال شعبه ۲: چابهار – بلوار توحید – تقاطع مکران

شماره تماس رستوران مارال شعبه ۲:  ۰۵۴۳۵۳۳۴۶۷۵

ساعت کاری: ۶ الی ۱۱ صبح (فقط صبحانه سرو می‌شود)

 

رستوران شیش محل چابهار؛ بهشت کباب‌های خوشمزه

رستوران شیش محل چابهار

این رستوران بهشت کباب‌های خوشمزه و غذاهای محلی چابهار است. شیش محل در میان بهترین رستوران های چابهار قرار دارد و با انواع بریانی، انواع کرایی، کباب‌ها و دیگر غذاهای ایرانی و محلی می‌تواند خاطره‌ای خوشمزه را ذهن‌تان بجا بگذارد. اگر به این رستوران رفتید حتما ماهی شکم‌پر یا خورشت کیمای آن را امتحان کنید.

آدرس رستوران شیش محل: چابهار – بلوار توحید – روبه‌روی خیابان نور

شماره تماس رستوران شیش محل: ۰۵۴۳۵۳۲۲۴۶۸

ساعت کاری: همه روزه از ۱۲:۴۵ الی ۰۰:۰۰ بامداد

راهنمای انتخاب غذا در رستوران‌های چابهار

بدیهی است که انتخاب غذا با توجه به ذائقه‌ی شخصی افراد صورت می‌گیرد. به نظر می‌رسد که گاهی خوب باشد که ساحل امن طعم‌ها را ترک کنیم. این کار باعث می‌شود هنگام سفر به مناطقی که غذا و شیوه‌های طبخ متفاوتی دارند از کسب تجربه‌های جدید بی‌بهره نمانیم. مناطقی مانند چابهار که در قسمت جنوبی ایران قرار دارند دارای فرهنگ غذایی غنی و خاصی هستند.

طیف گسترده‌ای از انواع غذا‌های دریایی در آشپزخانه‌های جنوبی به چشم می‌خورد. به همین دلیل توصیه می‌شود هنگام اقامت در این منطقه از امتحان کردن غذا‌های دریایی غافل نشوید. البته غذا‌های بومی این منطقه محدود به غذا‌های دریایی نیستند. بهتر است فرصت را غنیمت بشمارید و برای حداقل چند وعده از لیست غذاهایی که به صورت روزمره مصرف می‌کنید فاصله گرفته و خود را به منوی رستوران‌های چابهار بسپارید.

بهترین رستوران هتل چابهار

در میان هتل های چابهار بعضی از آن‌ها رستوران‌های بسیار خوبی دارند. در صورتی که داشتن رستورانی با غذاهای باکیفیت جزو ملاک‌های شما برای انتخاب هتل محسوب می‌شود، می‌توانید برای اقامت در سفر خود آن‌ها را انتخاب کنید. در زیر این رستوران‌ها و هتل‌شان را برای‌تان لیست کرده‌ایم.

  • هتل لاله – رستوران پیتو
  • هتل لیپار – رستوران آیدا
  • هتل فردوس – رستوران هتل فردوس
  • هتل شاهان – رستوران هتل شاهان

سخن پایانی

رستوران‌های چابهار بسیار پر‌تعداد هستند. منوی رستوران‌های چابهار نیز بسیار گسترده و متنوع است. هرچند اغلب رستوران‌های معرفی شده در این مطلب دارای کلاس قیمتی بالایی هستند ولی رستوران‌های اقتصادی نیز در این منطقه به وفور یافت می‌شوند. مراجعه به رستوران‌های شناخته شده در مقاصد گردشگری بخش جذابی از سفر است. در نظر داشته باشید که امتحان کردن دستپخت آشپزان رستوران‌های کوچک‌تر نیز لطف خاصی دارد. همچنین امتحان کردن غذا‌های خیابانی می‌تواند تجاربی به یاد ماندنی برای گردشگران رقم بزند.

در پایان باید اشاره کنیم که در سفر به چابهار از ذائقه‌ی غذایی شخصی و محدودیت‌های خود در غذا خوردن غافل نشوید. غذا‌های تند‌و‌تیز و پر‌ادویه‌ی جنوبی علاوه بر خوش طعم بودن می‌توانند دردسر‌ساز نیز باشند. به گردشگرانی که با مشکلاتی مانند زخم معده، حساسیت به فلفل و یا حساسیت به برخی ادویه‌های خاص هستند توصیه می‌شود جوانب احتیاط در این سفر را رعایت نمایند.

رستوران های بیرون بر (با پیک) چابهار کدامند؟

رستوران بلوچ، رستوران تهرانی، رستوران مکران، رستوران براسان، رستوران دهلی دربار

بهترین رستوران های سنتی چابهار کدامند؟

رستوران کلاسیک چابهار، رستوران تهرانی، رستوران مارال شعبه ۱

بهترین رستوران های چابهار با غذای محلی کدامند؟

رستوران شیش محل، رستوران دهلی دربار، رستوران بلوچ، رستوران براسان

معروف ترین رستوران های دریایی چابهار کدامند؟

رستوران بلوچ، رستوران تهرانی، رستوران مکران، رستوران براسان، رستوران خلیج

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×