» راهنمای سفر به ایران » راهنمای سفر به سیستان و بلوچستان » چابهار » ۱۰+ تفریحات چابهار؛ تفریحات دریایی، ساحلی و شبانه با قیمت
تفریحات چابهار
چابهار

۱۰+ تفریحات چابهار؛ تفریحات دریایی، ساحلی و شبانه با قیمت

۳ آبان ۱۴۰۲ 10۰1,810

چابهار یکی از شهر‌های استان سیستان و بلوچستان در جنوب شرقی ایران است. تعداد جاهای دیدنی چابهار بسیار زیاد است و به همین دلیل تفریحات زیادی را نیز شامل می‌شود که انواع مختلفی دارند. به طور کلی تفریحات چابهار به سه دسته تفریحات آبی، ساحلی و شبانه تقسیم‌بندی می‌شوند که در سفر به چابهار که در این مقاله به معرفی تک تک آن‌ها می‌پردازیم.

تفریحات آبی یا دریایی چابهار

مهیج‌ترین و خاص‌ترین بخش چابهار تفریحات آبی رایج در این شهر هستند. البته با اینکه این تفریحات در دسترس عموم هستند ولی استفاده از آن‌ها به همه‌ افراد توصیه نمی‌شود. برخی از این تفریحات را تنها افرادی که با آن‌ها آشنایی دارند می‌توانند انجام دهند. برخی دیگر نیز مناسب همه‌ گروه‌های سنی یا افراد کم‌توان نیست. بهتر است قبل از اقدام به انجام این تفریحات اطلاعات لازم درباره‌ی آن‌ها را کسب نمایید. در ادامه لیستی از معروف‌ترین تفریحات آبی شهر چابهار ارائه می‌دهیم.

غواصی

غواصی در چابهار

غواصی در چابهار به کلبه‌ غواصی محدود می‌شود. برای تجربه‌ی غواصی تفریحی باید راهی این کلبه بشوید. خدمات آموزش غواصی تفریحی در این مکان برای بانوان و آقایان در دسترس است. برای غواصی در این مکان لازم است حدود سه ساعت زمان صرف کنید. بخش اول شامل ارائه آموزشات غواصی به مراجعه کنندگان است. در نهایت علاقه‌مندان به همراه تیم حرفه‌ای این مجموعه با قایق غواصی راهی مناطق مورد نظر می‌شوند و داوطلبان می‌توانند تجربه‌ی غواصی بیست دقیقه‌ای را داشته باشند. قیمت هر سانس غواصی ۱ میلیون تومان است. 

قایق سواری در چابهار

قایق سواری

قایق سواری را می‌توان محبوب‌ترین و پر‌ درخواست‌ترین تفریح آبی چابهار معرفی کرد. علت این محبوبیت این است که تقریبا همه‌ افراد می‌توانند از این تفریح لذت ببرند. برای قایق سواری در آب‌های چابهار می‌توانید به انتخاب خود قایق سواری در آب‌های آرام یا قایق سواری در آب‌های خروشان را انتخاب کنید. این تفریح را می‌توان همراه دیگران در قایق‌های شش نفره انجام داد یا با پرداخت هزینه‌ قایق آن را به تنهایی یا همراه خانواده و دوستان اجاره کرد. ظرفیت هر قایق ۷ نفر است و هزینه آن نفری ۱۰۰ هزار تومان. 

موج سواری

موج سواری در چابهار

موج سواری از آن دسته تفریحات مهیجی است که به همه‌ گردشگران توصیه نمی‌شود. در واقع تنها موج سواران هستند که برای استفاده از این امکان راهی چابهار می‌شوند. جالب است بدانید تنها موج سواران داخلی علاقه‌مند به سواری روی موج‌های چابهار نیستند؛ بلکه تعدادی از ورزشکاران خارجی نیز برای تجربه‌ موج سواری در این منطقه راهی چابهار می‌شوند. سواحل چابهار دارای چهار نوع موج هستند که هر کدام از آن‌ها مناسب سطوح مختلف موج سواری مناسب است. هزینه موج‌سواری ساعتی ۶۰ هزار تومان است. 

نکته مهم: برای افرادی که به صورت حرفه‌ای موج‌سواری نمی‌کنند ابتدا ۶ جلسه آموزشی برگزار می‌شود که هزینه‌اش ۲/۵ میلیون تومان است. 

بناناسواری یا موز سواری در چابهار

بنانا سواری یا موز سواری

موز یا بنانا یک تفریح آبی جذاب است. در این تفریح چهار تا پنج نفر سوار وسیله‌ای شبیه به موز می‌شوند. این وسیله از قسمت پایینی به یک قایق موتوری وصل است که عامل حرکت بنانا است. موز سواری شباهت زیادی به قایق سواری دارد ولی هیجان بیشتری نسبت به آن دارد. البته پوشیدن جلیقه‌های نجات برای در امان ماندن از خطرات احتمالی هنگام موز سواری الزامی است. 

نکته مهم: این تفریح در حال حاضر برگزار نمی‌شود. بازگشایی مجدد آن را بعدا در همین صفحه اعلام می‌کنیم.

کانوسواری یا بلم در چابهار

کانو سواری یا بلم

کانو سواری از آن دسته تفریحات آبی چابهار است که زحمت بیشتری نسبت به سایر تفریحات آبی دارد. کانو‌ها قایق‌های دو تا سه نفره‌ای هستند که شباهت زیادی به بلم دارند. برای کانو سواری لازم است خودتان پارو بزنید و خبری از قایق موتوری نیست. البته در صورت علاقه‌مندی می‌توانید از یک قایق بخواهید که کانوی شما را به دنبال خود بکشد. تجربه‌ مدتی کانوسواری و پارو زدن در آب‌های آزاد چابهار بسیار لذت بخش است. البته در نظر داشته باشید که هرگز نباید بیش از حد مجاز از ساحل فاصله بگیرید.

نکته مهم: کانوسواری تا اطلاع ثانوی تعطیل است. 

ماهیگیری با قایق تفریحی

ماهیگیری در چابهار

ماهیگیری از دیگر تفریحات شهر چابهار است. برای تجربه‌ ماهیگیری با قایق تفریحی باید با ناخدای یکی از قایق‌های ماهیگیری هماهنگ کنید و در صورت موافقت، با‌ آن‌ها راهی دریا شوید. این تفریح که در ابتدا آرام به نظر می‌رسد پس از به قلاب افتادن ماهی وارد فاز هیجان انگیزی می‌شود. طیف گسترده‌ای از افراد در هر گروه سنی می‌توانند از این تفریح لذت ببرند. استفاده و لذت بردن از این تفریح به کمی شانس هم نیاز دارد؛ چرا که یک قایق ماهیگیری که ناخدای آن اجازه ورود دهد را همیشه پیدا نمی‌کنید. 

جت اسکی در چابهار

جت اسکی

جت اسکی‌ها وسایلی هستند که برای یک الی دو نفر جا دارند. جت اسکی با سرعت بسیار زیادی بر روی امواج آب حرکت می‌کند. این تفریح مناسب بچه‌ها نیست و فقط افرادی می‌توانند فرمان جت اسکی را در دست بگیرند که کار کردن یا آن را بلد باشند. زمانی که موج‌های سواحل چابهار خروشان‌تر باشند تفریحات آبی چابهار نیز هیجان بیشتری خواهند داشت. تلفیق سرعت جت اسکی و غرش امواج آدرنالین خون هر کسی را بالا می‌برد. در نظر داشته باشید که این تفریح بیشتر در جزایر کیش و قشم رواج دارد و کمتر در چابهار به آن بر می‌خورید.  

ویک بردینگ در چابهار

وِیک بریدینگ (Wakeboarding)

این تفریح که کمی جدید‌تر از سایر تفریحات دریایی چابهار به حساب می‌آید ترکیبی از اسکی و موج سواری است. در ویک بریدینگ یک تخته زیر پای فرد گذاشته شده و کابلی که به یک قایق تندرو متصل است به دست او داده می‌شود. پس از حرکت قایل با سرعت زیاد شخصی که بر تخته سوار است با سرعت زیادی موج‌های خروشان چابهار را در هم می‌شکند. ناگفته نماند که این تفریح نیز در کیش و قشم رواج دارد و در چابهار کمتر به آن بر می‌خورید. 

پاراسل سواری

پاراسل چابهار

در پاراسل‌سواری شما به وسیله چند کمربند به یک چتر بزرگ متصل می‌شوید و بعد برای مهار و کنترل با طناب از کمر به یک قایق متصل می‌شوید. قایقی که به آن متصل می‌شوید یک قایق تندرو است و با سرعت زیاد شروع به حرکت می‌کند و شمار را به پرواز در می‌آورد.

نکته:  این تفریح در حال حاضر در چابهار برگزار نمی‌شود.

شاتل سواری در چابهار

شاتل سواری

در شاتل سواری شما سوار یک تیوپ بادی می‌شوید که معمولا ۴ الی ۶ نفر ظرفیت دارد. این تیوپ به یک قایق تندرو متصل است. در این تفریح مهیج قایق شما را با سرعت زیاد به دنبال خود می‌کشد. شاتل سواری در حال حاضر در چابهار برگزار نمی‌شود. 

پدل بورد در چابهار

پدل بورد

پدل بورد از محبوب‌ترین تفریحات چابهار است. در این تفریح آبی که در غروب آفتاب برگزار می‌شود، شما به همراه یک تخته و پارو روی آب شناور می‌شوید. لازم به ذکر است که این تفریح نیاز به آموزش دارد؛ اما نه آموزشی طولانی. در واقع مجموع زمان تفریح و آموزش شما روی هم رفته ۱ ساعت است و بین ۵۰۰ الی ۶۰۰ هزار تومان در مجموع هزینه دارد. در این تفریح چیزی حدود ۳ الی ۴ کیلومتر به سمت غروب خورشید حرکت می‌کنید. 

تفریحات ساحلی چابهار

سواحل زیبای چابهار جان می‌دهد برای تفریحاتی که هرجایی پیدا نمی‌شوند. از فوتبال ساحلی گرفته تا والیبال در کرانه دریا را می‌توانید در تفریحات ساحلی چابهار تجربه کنید. برای آشنایی بیشتر با این تفریحات توضیحات زیر را مطالعه کنید.

فوتبال ساحلی در چابهار

فوتبال ساحلی

بند گواتر، ساحل بریس و سواحل پلاژ تیس مکانی هستند که فوتبال ساحلی در آن به عنوان یک تفریح ساحلی جذاب رواج دارد. در سفر خود به چابهار حتما از این سواحل دیدن کنید تا یکی از مهیج‌ترین تجربیات زندگی خود را کسب کنید. البته فوتبال ساحلی بسیار سخت‌تر از فوتبال چمن یا سالن است و حسابی خسته‌تان می‌کند. 

والیبال ساحلی در چابهار

والیبال در کرانه دریا

در کرانه دریای عمان در چابهار می‌توانید به سراغ والیبال ساحلی بروید. در این ورزش معمولا دو تیم دو نفره رو به‌روی هم قرار می‌گیرند و به مصاف یکدیگر می‌روند. والیبال ساحلی بسیار طاقت‌فرساتر از والیبال معمولی در سالن است؛ چراکه دویدن و پرش روی شن و ماسه بسیار دشوار است. 

تفریحات شبانه چابهار

شب‌های چابهار عالم دیگری دارد. از آنجایی که آب‌وهوای این منطقه بسیار بهاری و معتدل است، تفریحات شبانه چابهار می‌توانند خاطره‌ای ماندگار را در ذهن‌تان بجا بگذارند. این تفریحات را در زیر برای‌تان لیست کرده‌ایم. 

  • ماهیگیری
  •  پیاده‌روی در ساحل (علی‌الخصوص ساحل شب‌تاب)
  • والیبال و فوتبال ساحلی در غروب
  • پدل بورد

قیمت تفریحات چابهار

برای اینکه قیمت تفریحات چابهار را به صورت یکجا پیش روی خود داشته باشید، جدولی را تهیه کرده‌ایم که شامل تمام تفریحات با لیست قیمت آن‌ها است. این جدول را در زیر ببینید. 

تفریحات هزینه
غواصی  هر سانس ۱ میلیون تومان
قایق‌سواری نفری ۱۰۰ هزار تومان (ظرفیت ۷ نفر)
موج‌سواری ساعتی ۶۰ هزار تومان + ۲/۵ میلیون تومان هزینه آموزش
پدل بورد ۵۰۰ الی ۶۰۰ هزار تومان

برای استفاده از تفریحات چابهار کجا هتل بگیریم؟

از آنجایی اکثر تفریحات چابهار در سواحل و بنادر آن انجام می‌شود و فواصل آن‌ها از یکدیگر زیاد نیست می‌توانید به صفحه هتل های چابهار بروید و هر هتلی که با سلیقه و بودجه شما تناسب دارد را انتخاب کنید. 

 چگونگی رزرو تور چابهار برای استفاده از تمام تفریحات

یکی از دغدغه‌های سفر با تور چابهار این است که اغلب افراد فرصت نمی‌کنند از تمام تفریحات استفاده کنند چون مدت تورها محدود است. با این حال این مشکل یک راه حل خوب دارد. رزرو تور چابهار از اقامت۲۴ به شما این امکان را به شما می‌دهد که تور خود را شخصی‌سازی کنید و بازه زمانی و هتل آن را خودتان تعیین کنید. با این کار می‌توانید هر مدت زمانی که دلخواه‌تان است را انتخاب کنید و در طول سفر خود از تمام تفریحات چابهار استفاده کنید.

سخن انتهایی

بازدید از چابهار شامل طیف گوناگونی از تفریحات می‌شود. سفر به این منطقه می‌تواند طیف گسترده‌ای از سلایق مختلف را راضی نگه دارد. تفریحات آبی و غیر آبی این منطقه نیز به صورت انفرادی و گروهی یا خانوادگی قابل اجرا هستند. به همین دلیل توصیه می‌شود به چابهار سر بزنید و از تفریحات متنوع آن استفاده کنید. در آخر فراموش نکنید که تفریحات آبی چابهار در سایر مناطق کشور قابل دسترسی نیستند پس فرصت را غنیمت شمرده و از این تفریحات چابهار استفاده کنید.

سؤالات متداول

قیمت تفریحات چابهار چقدر است؟

هزینه تفریحات چابهار به ازای هر نفر بسته به نوع آن از نفری ۱۰۰ هزار تومن تا هر سانس ۱ میلیون تومان متغیر است.

بهترین تفریحات شبانه چابهار چه پیشنهاد می کنید؟

ماهیگیری، پیاده روی در کنار خط ساحلی، پدل بورد، فوتبال ساحلی، والیبال ساحلی و غیره از بهترین تفریحات برای شب های زیبای چابهار هستند.

همه تفریحات چابهار را می توانیم استفاده کنیم؟

در حال حاضر برخی تفریحات به طور موقت برگزار نمی شوند مثل کانو سواری، بنانا یا موز سواری، پاراسل سواری و ویک بوردینگ.

۵/۵ - (۷ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×