» راهنمای سفر به ایران » راهنمای سفر به خراسان رضوی » مشهد » باغ پرندگان مشهد تنها باغ پرندگان شرق کشور
باغ پرندگان مشهد
مشهد

باغ پرندگان مشهد تنها باغ پرندگان شرق کشور

۱۱ آبان ۱۴۰۱ 42۲3,911

می توان گفت که باغ پرندگان مشهد تنها باغ پرندگان در شرق کشور است. این باغ یکی از جاهای دیدنی مشهد است و شما می توانید از انواع پرنده های ایرانی و پرنده های بین المللی در این باغ دیدن کنید. بعضی از این پرنده‌ها گونه‌های کمیابی هستند که از قسمت‌های دوردست در آسیا و آفریقا به باغ پرندگان آورده‌ شده‌‌‌اند.

جدا از پرنده‌هایی که در این باغ نگهداری می‌شوند، باغ پرندگان معماری زیبا و خلاقانه ای دارد مانند آبشار و برکه‌ی مصنوعی. پوشش گیاهی این باغ نیز به گونه‌‌ای است تا زندگی در طبیعت را برای پرندگان شبیه‌سازی کند. به همین دلایل به گردشگرانی که با تور مشهد یا بدون تور به این شهر سفر می کنند حتما پیشنهاد می شود که از این باغ زیبا دیدن کنند. در این مطلب بیشتر به بررسی جاذبه های دیدنی باغ پرندگان مشهد می پردازیم و اطلاعات مفیدی از سرگرمی های موجود در این باغ در اختیار شما قرار می دهیم.

باغ پرندگان مشهد در کجا واقع شده است؟

در شهر مشهد بلوار و میدان معروفی به نام خیام است و این میدان یکی از مکان های گردشگری مشهد است زیرا مکان های گردشگری بسیاری از جمله شهربازی،مرکز خرید و مجتمع تجاری وجود دارد.یکی از جاذبه‌های اصلی میدان خیام مشهد، باغ پرندگان است. در مشهد به این منطقه که باغ پرندگان و دیگر مراکز خرید بزرگ مشهد در آن قرار دارد منطقه گردشگری تجاری سپاد گفته می شود. به دلیل محبوبیت این منطقه تجاری گردشگری چندین خط اتوبوس شهری به این منطقه رفت‌و‌آمد دارند. از طرف دیگر باغ پرندگان به یکی از بزرگراه‌های مهم مشهد نزدیک است؛ در نتیجه در هر کجای مشهد که باشید، کافی است سوار تاکسی شوید و از راننده درخواست کنید تا شما را در کمترین زمان ممکن به باغ پرندگان برساند.

بنر تبلیغاتی رزرو هتل های مشهد با تخفیف

آدرس: انتهای بلوار خیام، بلوار بهارستان، خیابان بهارستان ۳

آشنایی با باغ پرندگان مشهد

درست است که شهر مشهد سرشار از جاذبه های گردشگری است ولی همچنان تا چند سال پیش در مشهد باغی مخصوص پرندگان وجود نداشت. به همین دلیل در اوایل دهه ۱۳۹۰،مدیران مرکز گردشگری تجاری سپاد تصمیم بر ساخت باغ بزرگی برای پرندگان گرفتند. این پروژه چند سال زمان برد تا اینکه در نهایت در سال ۱۳۹۳، شاهد افتتاح باغ پرندگان بودیم. باغ پرندگان مشهد نسبت به دیگر باغ های پرندگان ایران حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این باغ مجوزهای سازمان دامپزشکی و محیط زیست را دریافت کرده است. به همین دلیل با حضور در این باغ نیازی نیست نگران انتقال بیماری از پرنده‌ها به انسان باشید. از طرف دیگر این باغ دامپزشک اختصاصی دارد. به لطف این شرایط، پرنده‌های باغ پرندگان مشهد در شرایط مساعدی نگهداری می‌شوند.

آشنایی با بخش های مختلف باغ پرندگان

باغ پرندگان مشهد

در ابتدا خوب است بدانید که نزدیک به ۷۰۰ پرنده در این باغ وجود دارد. البته تمامی این پرنده‌ها در کنار هم زندگی نمی‌کنند. به همین دلیل باغ پرندگان مشهد بخش‌های مختلفی دارد. این بخش های مختلف شامل بخش پرندگان شکاری، طاووس ها، طوطی ها و… می شود.

در قسمت دیگر از این باغ برکه‌های مصنوعی برای پرندگان آبزی ایجاد شده است. در این برکه‌ها، پرندگان زیبایی مانند قو و مرغابی و… مشغول شنا هستند. یکی دیگر از قسمت‌های باغ پرندگان، مکان نگهداری شترمرغ ها است.که در آنجا شما می توانید این پرندگان را تماشا کنید.

همانطور که در بالا گفته شد در باغ پرندگان  بخشی برای نگهداری از طوطی ها طراحی شده است که در آن انواع طوطی ها وجود دارند. این طوطی‌ها از قسمت‌های مختلف دنیا به باغ پرندگان آورده‌ شده‌‌اند. و اگر خوش شانس باشید شاید حتی بتوانید شاهد حرف زدن این طوطی ها نیز باشید.

اطلاعات بازدید پارک پرندگان مشهد

باغ پرندگان مشهد همه روزه از ساعت ۹ صبح الی ۹ شب برای عموم مردم باز است و قیمت ورودی آن در سال ۱۴۰۱ حدود ۲۵ هزار تومان است که با توجه به فصل بازدید شما متغیر است. همچنین شما از طریق این سایت می توانید بلیط خود را به صورت آنلاین و با قیمت مناسب تر خریداری کنید.

آدرس: استان خراسان رضوی، مشهد، انتهای بلوار خیام، بلوار بهارستان، باغ پرندگان

شماره تماس: ۰۹۱۹۰۹۷۱۳۳۵

جاهای دیدنی نزدیک

از اونجایی که باغ پرندگان در منطقه گردشگری تجاری خیام مشهد قرار دارد، باغ پرندگان به چندین جای دیدنی مشهد نزدیک است که در ادامه به بررسی و معرفی آنها می پردازیم.

شهربازی سرزمین عجایب

سرزمین عجایب باغ پردنگان مشهد

اگر به مرکز خرید الماس شرق سر زدید می توانید به شهربازی سربسته در این مرکز خرید هم بروید و اوقات خوشی را سپری کنید.

پارک ساحلی آفتاب

پارک ساحلی آفتاب مشهد

پارک ساحلی آفتاب دارای مکانی مخصوص آفتاب گرفتن است. و دارای استخری با عمق ۱۲ متری برای غواصی است. این پارک ساحلی یکی از بهترین پارک های آبی مشهد است. این پارک ساحلی فقط چند دقیقه از باغ پرندگان دورتر است و با پای پیاده می‌توانید از پارک پرندگان به پارک ساحلی آفتاب بروید.

شهربازی سرزمین خورشید

شهربازی سرزمین خورشید

این شهربازی یکی از بهترین شهربازی های مشهد برای کودکان و بزرگسالان است که در اطراف میدان خیام مشهد واقع شده است و پیشنهاد می شود که حتما از آن دیدن کنید.

پارک علمی پروفسور بازیما

پارک علمی پروفسور بازیما

در این مجموعه از آخرین تکنولوژی‌ها و تکنیک‌های تفریحی، کشف استعداد، افزایش و هدایت هوش هیجانی استفاده شده است و شما با بازدید از این پارک می توانید علاوه بر تفریح مطالب علمی جدید نیز بیاموزید.

از دیگر جاهای دیدنی نزدیک به باغ پرندگان مشهد می توان به موزه بزرگ خراسان، مقبره نادر شاه، پارک ملت، مسجد گوهرشاد، پارک باغ ملی و پارک کوهسنگی اشاره کرد.

هتل های نزدیک

باغ پرندگان مشهد

شهر مشهد به دلیل اینکه یکی از شهر های گردشگری ایران است دارای هتل های بسیاری هست شما می توانید به صورت حضوری هتل مورد نظر خودتون رو انتخاب کنید و در آنجا اتاق رزرو کنید یا که می توانید کار خود را راحت تر کرده و برای رزرو هتل مشهد مورد نظر خود از طریق اقامت ۲۴ اقدام کنید و از تخفیفات مناسب نیز برخوردار شوید. در اینجا به معرفی نزدیکترین هتل ها نسبت به باغ پرندگان می پردازیم:

  • هتل ۵ ستاره بین المللی هما ۱ مشهد (۱۲ دقیقه با خودرو)،
  • هتل ۵ ستاره بین المللی هما ۲ مشهد (۸ دقیقه با خودرو)،
  • هتل ۵ ستاره پارسیس مشهد (۱۳ دقیقه با خودرو)،
  • هتل ۴ ستاره تارا مشهد (۱۲ دقیقه با خودرو)،
  • هتل ۴ ستاره توریست توس مشهد (۱۱ دقیقه با خودرو)،
  • هتل ۳ ستاره دیپلمات مشهد (۱۱ دقیقه با خودرو)،
  • هتل ۳ ستاره خانه سبز مشهد (۱۲ دقیقه با خودرو)،
  • هتل ۳ ستاره سی برگ مشهد (۱۱ دقیقه با خودرو) و
  • هتل ۳ ستاره صدر مشهد (۱۳ دقیقه با خودرو)

سؤالات متداول

پارک پرندگان مشهد جمعه ها هم بازه؟

بله باز هستند.

ارزش بازدید کردن دارد؟

ارزش یکبار بازدید دارد هر چند ممکن است نسبت به سطح انتظارات شما پایین تر باشد.

۳.۶/۵ - (۲۶ امتیاز)

تعداد دیدگاهها: ۲

  1. سما

    اصلا مشابه تبلیغاتی که می کنید نیست چرا الکی می گید 😤😤😤😤😤😤😤😤😤😤😤😤😤😤

    • مایکل

      ت خبی کوچولو موچولو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×