بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» راهنمای سفر به ایران » راهنمای سفر به استان فارس » شیراز » پارک آزادی شیراز | معرفی همراه با اطلاعات کامل و آدرس
پارک آزادی شیراز
شیراز

پارک آزادی شیراز | معرفی همراه با اطلاعات کامل و آدرس

۳۱ تیر ۱۴۰۱ 27۰2,202

جاهای دیدنی شیراز به بناهای تاریخی و فرهنگی محدود نمی شود و اگر به شهر بهار نارنج سفر کردید می توانید بازدید از پارک آزادی شیراز را نیز در برنامه خود بگنجانید. این پارک یکی از قدیمی ترین مکان های تفریحی شیراز است که حسی نوستالژیک و خاطره انگیز برای مردم این شهر دارد. بوستان بزرگ آزادی از محیطی بسیار دلنشین با مناظر چشم نواز و امکانات رفاهی متنوعی برخوردار است که می تواند لحظات خوش و به یادماندنی برایتان رقم بزند. پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مطلب همراه اقامت ۲۴ باشید تا بیشتر با این پارک دوست داشتنی آشنا شوید.

تاریخچه پارک آزادی شیراز

قدمت پارک آزادی به عنوان بزرگترین بوستان شیراز به سال ۱۳۴۵ باز می گردد که در آن زمان با نام بوستان فرحناز شناخته می شد. این مکان در زمینی به وسعت ۲۰ هزار مترمربع در نزدیکی باغ صفا ساخته شد و با اینکه بعد از انقلاب اسلامی نام آن به پارک آزادی تغییر یافت، اما همچنان مردم شیراز آن را به نام بوستان شهر می شناسند.

در سال های اولیه نیز در این پارک بزرگ و زیبا یک سینمای تابستانه با ظرفیت ۵۴ نفر و یک شهربازی نیز راه اندازی گردید که تا پس از جنگ تحمیلی نیز پابرجا بودند. اما در سالهای اخیر شهربازی که محل خاطره سازی نسل های مختلف مردم شیراز محسوب می گردد به دلیل فرسوده شدن وسایل و تجهیزات فعالیت خود را پایان داد.

دریاچه مصنوعی پارک آزادی شیراز

امکانات و تفریحات پارک آزادی شیراز

در بوستان آزادی شیراز امکانات و تفریحات متنوعی وجود دارد که می توانید با استفاده از آنها اوقات خوشی را تجربه کنید. این پارک یکی از محبوب ترین مکان های شیراز برای گشت و گذار، پیک نیک و قدم زدن یک روز به یادماندنی محسوب می شود و در بین مردم این شهر نیز طرفداران بسیاری دارد.

دریاچه مصنوعی

یکی از جذابترین بخش های پارک آزادی شیراز دریاچه مصنوعی است که در سال ۱۳۹۴ توسط شهرداری احداث گردید. این دریاچه که ۹۰۰۰ متر مربع وسعت دارد در مرکز پارک قرار گرفته و چشم انداز بی نظیری را به چشمان گردشگران هدیه می دهد. شما می توانید در این دریاچه به قایق سواری با قایق های پدالی کوچک بپردازید و لحظات آرامش بخشی را سپری کنید. همچنین دریاچه مصنوعی بوستان آزادی زیستگاه چندین گونه ماهی و آبزیان و چند گونه پرنده نیز به شمار می رود.

کتابخانه آیت الله ربانی

برای علاقمندان به کتاب و کتابخوانی یک کتابخانه جذاب در این پارک وجود دارد که دارای فضایی دلنشین و امکانات مناسبی است. در این کتابخانه بیش از ۱۶ هزار جلد کتاب در موضوعات مختلف کودک و نوجوان، علمی، روانشناسی، رمان، تاریخی، مذهبی و … و یک سالن مطالعه ۴۰۰ متری مشاهده می شود.

لانه پرندگان

از دیگر امکانات و بخش های پارک آزادی می توان به لانه پرندگان اشاره نمود. این مکان محل نگهداری و نمایش پرندگان زینتی نیست و به عنوان یک پناهگاه برای پرندگان آسیب دیده محسوب می شود. پرندگان بیمار یا صدمه دیده توسط صاحبان خود و یا مردم برای مداوا و بهبودی به لانه پرندگان آورده می شوند و مسئولان و پرسنل این محل به خوبی از آنها مراقبت می کنند.

لانه پرندگان پارک آزادی

سینما هفت بعدی

اگر به دنبال تجربه ای هیجان انگیز و تفریحی لذت بخش در پارک آزادی شیراز هستید می توانید به سراغ سینما هفت بعدی بروید. در این سینما که از سیستم ها و تجهیزات پیشرفته و به روزی برخوردار است فیلم های مهیجی پخش شده و یک دستگاه سیمیلاتور (شبیه ساز) نیز برای تجربه دنیای واقعیت مجازی در نظر گرفته شده است.

اتاق فرار

در بین تفریحات پارک آزادی اتاق فرار جزو خاص ترین و محبوب ترین تفریحات به شمار می رود که مکانی مناسب برای بالا بردن آدرنالین و تجربه لحظات بسیار هیجان انگیز است. این مکان دارای بخش های مجزا بزرگسالان و نوجوانان بوده و شما می توانید به همراه خانواده یا دوستان خود در گروه های ۴ الی ۸ نفره یک بازی گروهی جذاب را انجام دهید.

تماشاخانه استاد رحیم هودی

برای علاقمندان به هنر در شیراز تماشاخانه پارک آزادی یکی از مکان های شناخته شده و محبوب است. در این مکان در ایام مختلف نمایش ها و تئاترهای متعدد و متنوعی برگزار می گردد و فعالیت های هنری گوناگونی در تماشاخانه در جریان است.

دوچرخه سواری

از تفریحات دوست داشتنی در پارک آزادی می توان دوچرخه سواری را نام برد. در این بوستان بزرگ مسیرهای مشخصی برای دوچرخه سواران در نظر گرفته شده است. همچنین افرادی که دوچرخه ندارند نیز می توانند از غرفه های کرایه دوچرخه در پارک در ازای پرداخت مبلغ تعیین شده ای یک دوچرخه مناسب اجاره کنند.

قایق سواری پارک آزادی

زمین بازی کودکان

امکانات و تفریحات پارک آزادی فقط مختص به بزرگسالان نیست و بخشی از این بوستان به یک زمان بازی زیبا و جذاب برای کودکان اختصاص یافته است. در این پارک وسایل بازی مختلفی مانند انواع سرسره و تاب، قلعه بادی، استخر توپ و غیره در نظر گرفته شده است. همچنین یک دریاچه کوچک با ایمنی بالا نیز برای قایق سواری کودکان در این مکان وجود دارد.

غرفه عکاسی

اگر دوست دارید عکسی یادگاری با لباس های سنتی شیراز داشته باشید پیشنهاد می کنیم به غرفه عکاسی پارک آزادی سری بزنید. در این غرفه انواع لباس های مردانه و زنانه رنگارنگ و زیبا مردم محلی استان فارس به گردشگران ارائه می شود تا با آنها عکسهایی خاطره انگیز ثبت کنند.

از دیگر امکانات این بوستان می توان به پارکینگ، نمازخانه، سرویس بهداشتی، وسایل ورزشی، میز پینگ پنگ و شطرنج، زمین ورزشی، غرفه فروش صنایع دستی، صندلی و نیمکت ها و محل های استراحت، غرفه غذا، سوپرمارکت، کافی شاپ و … اشاره نمود.

پارک آزادی شیراز کجاست

بوستان آزادی در نزدیکی ورودی شمالی شهر و در ۳ کیلومتری دروازه قرآن واقع شده است و از نظر موقعیت مکانی بین بلوار آزادی، خیابان سمیه و خیابان مشکین فام قرار دارد. برای دسترسی به این پارک شما می توانید از خطوط اتوبوس شهری استفاده کنید. نزدیکترین ایستگاه اتوبوس به پارک آزادی ایستگاه سه راه شهربانی یا ایستگاه پارک آزادی در فلکه گاز است.

اگر قصد دارید با مترو به بازدید از پارک بروید باید در ایستگاه امام حسین که در فاصله ۱۰ دقیقه ای از پارک قرار دارد پیاده شوید. همچنین می توانید با استفاده از خودرو شخصی و از طریق بلوار آیت الله ربانی و میدان ابوالکلام و میدان قائم خود را بلوار آزادی رسانده و سپس با ادامه مسیر کوتاهی به بوستان آزادی برسید. تاکسی های درون شهری و تاکسی های اینترنتی نیز دیگر راه های دسترسی به این پارک محسوب می شوند.

بوستان شهر شیراز

دیدنی های نزدیک پارک آزادی شیراز

اگر دوست دارید پس از گشت و گذار و تفریح در بوستان آزادی به بازدید جاهای دیدنی شیراز که در نزدیک این پارک نیز بروید گزینه های مختلفی پیش رو دارید. از مهمترین جاذبه ها و اماکن دیدنی شیراز نزدیک بوستان شهر یا همان پارک آزادی می توان به باغ جهان نما، آرامگاه حافظ، لونا پارک شیراز و آرامگاه شاه شجاع اشاره نمود.

هتل های نزدیک پارک آزادی شیراز

برای آن دسته از گردشگرانی که دوست دارند در نزدیکی پارک آزادی اقامت داشته باشند می توان بهترین و نزدیکترین هتل های شیراز را معرفی نمود. این هتل ها از امکانات و خدمات بی نظیری برخوردار بوده و اقامتی خاطره انگیز و لحظاتی آرام را برای مهمانان خود فراهم می کنند.

  • هتل ۵ ستاره هما
  • هتل ۵ ستاره پرسپولیس
  • هتل ۴ ستاره ستارگان
  • هتل ۴ ستاره شیرازیس
  • هتل آپارتمان تچر
  • هتل ۳ ستاره اطلس
۴.۶/۵ - (۲۸ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×